6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

2013 NOVÝ CITROËN C4 PICASSO: TECHNOSPACE

Odporúčame

Apríl 2013. CITROËN dnes vstupuje do novej etapy predstavovania produktov a predstavuje oficiálne fotografie nového modelu C4 Picasso, ktorý sa vo Francúzsku začne predávať od júna 2013. Dôkazom motívu Créative Technologie značky CITROËN je prevzatie viacerých technológií zo štúdie Technospace ako napríklad:  Jasný a výrazný dizajn s dynamickými líniami a technologicky vyspelými prednými svetlometmi, ktoré dopĺňajú zadné LED svetlomety s 3D efektom, inšpirované viacerými štúdiami značky. Interiér, ktorý sa nesie v duchu apartmánu typu loft s vycibrenými detailami, množstvom svetla na palube a s materiálmi, ktoré zvyšujú pocit kvality. Nový CITROËN C4 Picasso umožňuje cestovanie na najvyššej úrovni a v ponuke bude aj sedadlo Relax s rozšírenou možnosťou opory nôh.  Technológie na zvýšenie pohodlia ako napríklad dotykové ovládacie rozhranie spojené s 12’’ širokouhlou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Na palube sa nachádza aj viacero ďalších inovatívnych riešení na spríjemnenie a uľahčenie cestovania ako napríklad Vision 360*, Park Assist či aktívny tempomat alebo aktívne bezpečnostné pásy.

CITROËN C4 Picasso predstavuje vďaka novej podvozkovej platforme skupiny PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2) naozajstný a veľmi výrazný medzigeneračný skok: Prepracované proporcie spájajú kompaktné rozmery (D: 4,43m/Š: 1,83m/V: 1,61 m), prvotriedny vnútorný priestor a rekordný batožinový priestor (537 litrov VDA). Zníženie hmotnosti o 140 kg oproti predchádzajúcej generácii, spojené s výrazne lepšou aerodynamikou (SCx 0,71) a úspornejšími motormi optimalizovanými na nižšiu spotrebu paliva vrátane verzie, ktorá vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo je v danej kategórii rekordná hodnota. Nový model CITROËN C4 Picasso bude zároveň prvým modelom značky využívajúci pohon BlueHDi* zodpovedajúci norme Euro 6, k čomu mu dopomáha zabudovaný modul SCR (selective catalytic reduction). Nové nastavenie medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami vďaka elektrickému posilňovaču riadenia a prepracovanému podvozku zameranému na obratnosť a rýchle reakcie vo všetkých jazdných režimoch.

Dizajn, ktorý predznamenáva novú éru:

Nový CITROËN C4 PICASSO zaujme predovšetkým dizajnom. Vplývajú na to predovšetkým možnosti, ktoré sa otvorili vďaka využitiu novej podvozkovej platformy EMP2. Minimalizoval sa predný previs (- 70 mm vpredu), znížilo sa umiestnenie motora a podlahy (v závislosti od motora medzi – 40 mm až – 50 mm; – 20 mm na podlahe) a zväčšil sa rozchod (+ 82 mm vpredu; + 31 mm vzadu). To všetko sa udialo v prospech energickej a presvedčivej dynamiky. Dizajnér Fréderic Soubirou vytvoril nezameniteľnú bočnú chrómovú líniu v tvare štylizovaného písmena C, čím upriamil pozornosť na bočný profil vozidla. Vytvoril tak novú osobnosť modelu CITROËN C4 Picasso a podčiarkol vnútorný priestor pre pasažierov, ktorým ich vozidlo rozmaznáva ako vpredu, tak aj vzadu. Plynulá energia vozidla sa odvíja práve od výrazného profilu a svalnato tvarovaných blatníkov. Predná časť je v duchu nového dizajnového jazyka značky CITROËN s priznanou časťou motorového priestoru a predstavením nového výraznejšieho tvaru dvojitých šípov s technologickým poňatím. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich hneď pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Originálnu svetelnú stopu a tvár vozidla dopĺňajú hmlové svetlomety. Zadné svetlomety sa inšpirovali štúdiami Tubik, Survolt a Revolte a s pomocou LED technológie vytvárajú hlboký a futuristický 3D efekt. Zadná časť získala nový dynamický vzhľad aj vďaka veku batožinového priestoru, ktoré opticky zväčšuje robustnosť a šírku zadnej časti. Po otvorení sprístupňuje široký a jednoduchý prístup do batožinového priestoru. CITROËN C4 Picasso chce zvýšiť príťažlivosť svojich nových tvarov aj rozšírenou ponukou ôsmich farebných odtieňov, ktoré siahajú od decentných fariem ako šedá Shark, šedá Aluminium, hnedá Hickory a čierna Onyx až po žiarivé ako červená Rubi, modrá Teles a modrá Kyanos. K tomu sa pridávajú jedinečne tvarované disky z ľahkých zliatin s priemerom 16, 17 a 18 palcov.

Interiér navrhnutý v duchu loftu:

Celé poňatie a atmosféra interiéru novej C4 Picasso sa nesie v modernom duchu loftu. Tento pocit posilňuje sériovo montované panoramatické čelné sklo a veľká presklená strecha, ktorá púšťa do interiéru nového C4 Picasso množstvo prirodzeného svetla. Rovnako ako v prípade predchádzajúcej generácie patrí presklenie s plochou 5,30 m2 na špičku segmentu. Akékoľvek cesty sa vďaka exkluzívnej výbave Pack Lounge premenia na relax, o ktorý sa postarajú predné masážne sedadlá, sedadlo Relax s extra oporou nôh pre predného spolujazdca a so špeciálnymi opierkami hlavy na podporu krčnej chrbtice pre všetkých cestujúcich. Nový CITROËN C4 Picasso prináša cestovanie v prvej triede pre všetkých pasažierov! Pocit loftu sa v novom modeli CITROËN C4 Picasso prejavil aj v kvalite použitých materiálov a v starostlivosti, s ktorou sa pristupovalo ku každému detailu: nová C4 Picasso je na najvyššou stupienku v oblasti vnímania kvality. Okrem toho sa použili nové technológie na zvýšenie odolnosti a životnosti materiálov (nový povrchový lak na exteriérových farbách, nová technológia nanášania farieb, nová technológia chrómovania odolného voči vápenatým soliam, odolnejšia koža,…). Na asymetricky tvarovanej palubnej doske sa nachádza viacero farieb a materiálov. Čierna farba na vodičovej strane zvýrazňuje technológiu, spolujazdcovej strane zase, naopak, dominuje svetlejšia farba (v odtieni bridlice alebo šampanského, podľa zvolenej farebnej kombinácie), s dodatočnými vizuálnymi efektmi. Celok zušľachťujú matné chrómové či lesklé čierne prvky. Veľa starostlivosti dostali aj panely dverí: madlo dostalo nevšedný motív vytvorený laserovým gravírovaním. Starostlivosť a precíznosť sa dostali až do najmenších detailov. Poťahy dvojice predných sedadiel dostali grafický motív pripomínajúci kreslo. Nový CITROËN C4 Picasso môže disponovať aj poťahom z kože Nappa vo svetlom vyhotovení a všetky poťahy sa potom inšpirujú dizajnom interiéru: dominujú mu elegancia a komfort.

Ovládacie rozhranie: 100 % digitálne, 100 % dotykové:

Nový CITROËN C4 PICASSO prichádza s plne digitálnym, intuitívnym a esteticky príťažlivým rozhraním. Vycibrenej palubnej doske dominuje v strede dvojica obrazoviek: dotykový tablet s uhlopriečkou 7″ a 12″ panoramatická obrazovka s vysokým rozlíšením. Sériovo dodávaný dotykový tablet s uhlopriečkou 7’’ obsahuje 7 dotykových tlačidiel, ktorými sa ovláda viacero celkov vozidla: dvojzónová klimatizácia, navigácia, audio, telefón, asistenčné systémy, doplnkové služby. Všetky ovládače sú v dosahu prstov! Jedinečná 12’’ širokouhlá HD obrazovka zobrazuje informácie spojené s jazdou a vodič si ju kedykoľvek môže upraviť podľa svojich potrieb. Podľa momentálneho záujmu mu môžu zobrazovať informácie z navigácie alebo z jazdných asistenčných systémov. Vodič si navyše môže prostredníctvom USB kľúča zmeniť pozadie obrazovky a nastaviť si vlastnú namiesto nej fotografiu podľa vlastnej vôle. Automobil sa tak stane ozajstnou súčasťou jeho života. Pre stále spojenie s digitálnym svetom má CITROËN C4 Picasso na palube nový spôsob pripojenia spojený s dodatočnými aplikáciami nazvaný CITROËN Multicity Connect, ovládaný prostredníctvom 7’’ dotykovej plochy. Nové aplikácie sú prispôsobené na používanie v automobile a vodičovi a posádke uľahčujú život pomocou pri hľadaní najbližšej čerpacej stanice, nájdu hotel alebo reštauráciu, informujú o počasí či varujú pred nebezpečnými úsekmi cesty!

Jednoduchá a uvoľnená jazda:

Okrem bežne využívaných funkcií ako bezkľúčový prístup a štartovanie, elektricky ovládané záclonky či parkovacia kamera, sa môže nový CITROËN C4 Picasso pochváliť aj inováciami na zjednodušenie a spríjemnenie cestovania ako: Systém VISION 360*, jedinečný prvok v rámci segmentu: pomocou štyroch kamier umiestnených po obvode vozidla sa môže vodič spoľahnúť na pohľad na auto z vtáčej perspektívy, pohľad iba za vozidlo či panoramatický výhľad pred vozidlo, ktorý ocení napríklad pri výjazde z garáže! Taktiež sa môže pozrieť na celé blízke okolie vozidla. Pohľad je rozsiahly a ovládanie jednoduché. Systém PARK ASSIST: táto parkovacia pomôcka pomáha vodičovi pri parkovaní a počas hľadania vhodného parkovacieho miesta a taktiež vie automaticky zaparkovať vozidlo do voľného priestoru. A to pozdĺžne, ale aj naprieč. Vodič nemusí robiť nič, iba pridávať a brzdiť. Naozajstný spojenec v mestskej džungli!

Technológie zamerané na bezpečnosť:

Nová C4 Picasso je nabitá technológiami, ktoré predvídajú situáciu a tým pádom je vďaka nim jazda pokojnejšia a bezpečnejšia: Aktívny tempomat, používajúci radar zabudovaný v prednom nárazníku, je schopný odhaliť nebezpečenstvo v podobe pomalšie jazdiaceho vozidla vpredu a v spolupráci s riadiacou jednotkou motora udržiavať konštantný odstup až do rýchlosti 25 km/h. Po uvoľnení cesty sa automaticky zrýchli na poslednú nastavenú rýchlosť. Aktívne bezpečnostné pásy vodiča a predného spolujazdca sú vybavené elektromotorom, ktorý ich v záujme maximálnej ochrany môže v prípade hroziaceho nebezpečenstva pritiahnuť do sedadla. Navyše v spojení so systémom opticky strážiacim jazdu v jazdnom pruhu (AFIL vidéo) môže vibrovaním pásu varovať vodiča, že vozidlo opúšťa jazdný pruh bez použitia smerovky. Miniatúrna kamera integrovaná do telesa vnútorného spätného zrkadla riadi automatické diaľkové svetlá, čiže zapínanie a vypínanie diaľkových svetiel podľa okolitého osvetlenia a ďalších svetelných podmienok na ceste. Táto funkcia je súčasťou novej a presnejšej generácie varovania pred nechceným opustením jazdného pruhu (AFIL vidéo). Ultrazvukový systém sledovania mŕtveho uhla informuje vodiča oranžovým svetlom umiestneným v rohu vonkajšieho spätného zrkadla o prítomnosti ďalšieho vozidla v mŕtvom uhle. Pozostáva zo štyroch snímačov umiestnených v prednom a zadnom nárazníku. Systém je aktívny v rozpätí od 12 do 140 km/h a kontroluje oblasť vpredu ohraničenú vonkajšími spätnými zrkadlami a končiacu približne päť metrov za vozidlom a 3,5 m na kraji vozidla.

CITROËN eTouch, služba, ktorá, okrem iného, obsahuje automatické volanie o pomoc či privolanie servisu (v závislosti od krajiny). Obe služby sú vďaka zabudovanej SIM karte bezplatné a sú nepretržite k dispozícii. Zaručujú, že v prípade poruchy či nehody môže prísť pomoc čo najrýchlejšie a na presne udané miesto. Vďaka inteligentným technológiám je jazda bezpečnejšia ako kedykoľvek predtým, čo ocení tak vodič, ako aj jeho posádka a cesta do cieľa sa stane pokojne a radostne stráveným časom. Pokoj na cestách zabezpečí aj fakt, že nová C4 Picasso absolvovala pred spustením predaja viac ako 2,5 milióna testovacích kilometrov. A to v najrôznejších krajinách a v rozmanitých situáciách vrátane najextrémnejších.

Optimalizovná konštrukcia spája veľký vnútorný priestor a kompaktné rozmery:

Nový CITROËN C4 Picasso prináša nové špičkové riešenia v oblasti konštrukcie vozidla. Modulárna platforma EMP2 umožnila predĺžiť rázvor, čo sa pozitívne podpísalo na interiéri a vnútornom priestore. Oproti predchádzajúcim generáciám je nová C4 Picasso zvonku kompaktnejšia a zároveň prináša aj viac vnútorného priestoru: Kratšie o 40 mm pre celkové kompaktnejšie rozmery a lepšiu manévrovateľnosť. Rázvor natiahnutý o 55 mm (2 785 mm v prípade novej C4 Picasso) pre jedinečný vnútorný priestor – 40 litrový nárast objemu batožinového priestoru, takže s objemom 537 litrov podľa normy VDA (až do 630 litrov v prípade, ak sú sedadlá druhého radu posunuté dopredu) ide o špičku v segmente Optimalizované vonkajšie rozmery (D: 4,43m/Š: 1,83m/V: 1,61 m), sa spolu s elektrickým posilňovačom riadenia podpísali pod priemer otáčania 10,8 m. Vďaka tomu je nová C4 Picasso mimoriadne agilná a prispôsobiteľná všetkým jazdným situáciám.

Navyše, nová C4 Picasso zostáva priekopníkom aj v oblasti variability:

Sedadlo predného spolujazdca sa dá sklopiť do roviny a vytvorí tak priestor na prepravu predmetov s dĺžkou až do 2,5 metra, prípadne umožní cestujúcim v druhom rade jedinečný výhľad smerom dopredu. V druhom rade sa nachádza trojica samostatných rovnako širokých sedadiel s možnosťou sklápania do roviny, nastavovania sklonu operadla pre maximum pohodlia a pozdĺžneho posúvania na vytvorenie potrebného vnútorného priestoru. Priestor na kolená (159 mm) patrí medzi najlepšie v segmente.

Nový CITROËN C4 Picasso ponúka najrôznejšie odkladacie priestory, ktoré sú stále dômyselnejšie a praktickejšie umiestnené po celom interiéri vozidla. Súčasťou stredovej konzoly je osvetlená priehradka vybavená zásuvkami jack, USB a 220V. Ideálna na schovanie mobilných telefónov či tabletov, ktoré zároveň zostanú chránené pred neželanými pohľadmi. V modeloch vybavených automatickou prevodovkou bude medzi prednými sedadlami k dispozícii vyberateľná schránka, ktorá sa bude dať použiť na prenášanie osobných vecí. Navyše sa pod prednými sedadlami nachádzajú zásuvky, v paneloch dverí odkladacie priestory a sieťky, na zadnej strane predných sedadiel výklopné stolíky s LED osvetlením a v podlahe pred druhým radom sedadiel praktické a dobre využiteľné odkladacie schránky.

Líder segmentu v oblastiach vypúšťania emisií CO2 a spotreby:

Nový CITROËN C4 PICASSO je oproti svojmu predchodcovi ľahší o 140 kg, čo mu umožní zaujať popredné miesto v oblasti vypúšťania CO2. Podarilo sa to najmä vďaka: Novej podvozkovej platforme EMP2, ktorá ušetrila 70 kg a to najmä využitím hliníka a ocele s veľmi vysokou mierou pevnosti na niektorých častiach ako aj zadnou časťou z kompozitov. Samotnej karosérii odľahčenej o 70 kg, čo sa podarilo vďaka optimalizovaným vonkajším rozmerom a použitím nových materiálov ako sú napríklad hliníková kapota či kompozitové veko batožinového priestoru. Výsledok: poriadna odtučňovacia kúra spôsobila, že nový CITROËN C4 Picasso má hmotnosť porovnateľnú s menším modelom C3 Picasso! Zníženie hmotnosti sa spája aj s vylepšenou aerodynamikou (SCx 0,71) a paletou optimalizovaných motorov, ktorých pokrok sa prejavil na podstatnom znížení emisií a spotreby: v priemere ide oproti predchádzajúcej generácii o úsporu 30 gramov a viac ako 1 litra paliva na 100 km.

CITROËN C4 Picasso je prvým kompaktným vanom s čisto spaľovacím motorom, ktorý vypúšťa menej ako 100 g CO2/km. Podpísal sa pod to motor e-HDi 90 Airdream spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky, ktorý vypúšťa iba 98 g CO2/km, čo v danej kategórii zodpovedá rekordne nízkej kombinovanej spotrebe 3,8 l/100 km! Okrem toho sa motorová ponuka pre novú C4 Picasso vyznačuje aj ďalšími významnými prvkami:

  • – Všetky naftové motory sú vybavené technológiou Stop & Start (okrem HDi 90 BVM).
  • Najpodstatnejší motor v ponuke e-HDi 115 vylučuje v spojení s prevodovkou ETG6 iba 104 gramov CO2 (105 gramov CO2 s manuálnou prevodovkou) a kombinovanú spotrebu 4 l/100 km.

Nová C4 Picasso bude prvým modelom značky CITROËN, ktorý dostane motor BlueHDi*, zodpovedajúci norme Euro 6: BlueHDi 150 so 110 g CO2/km využíva modul SCR (selective catalytic reduction), technológiu, ktorá mimoriadne účinne odstraňuje zlúčeniny NOx (- 90 %) a vo všetkých jazdných režimoch redukuje emisie CO2. Šesťstupňová manuálna prevodovka sa dodáva so všetkými naftovými motormi (okrem HDi 90). Okrem toho je v ponuke 6-stupňová robotizovaná prevodovka s vylepšími vlastnosťami: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), ktorá sa dodáva s motormi e-HDi 90 a e-HDi 115. Vodičovi dáva možnosť meniť prevody (manuálne alebo automaticky) podľa aktuálnej situácie. Táto prevodovka využíva funkciu sledovania sklonu a optimálnu mapu pohybu akceleračného pedála, čo umožňuje lepšiu dávkovateľnosť pri rozbiehaní a pohodlnejšie jazdné vlastnosti. Taktiež má oveľa jemnejšiu zmenu prevodových stupňov závisiacu od aktuálnych potrieb vodiča na dynamickú alebo komfortnú jazdu. Vďaka upraveným logaritmom radenia prevodov prispieva prevodovka k lepšej spotrebe. Okrem týchto prevodoviek bude od prvého polroku 2014 k dispozícii aj 6-rýchlostná automatická prevodovka.

Spojenie komfortu a jazdných vlastností:

Silná stránka nového modelu CITROËN C4 Picasso: jazda. Okrem komfortu, ktorým sa model C4 Picasso preslávil už dávno, pridáva nová generácia aj prednosti v oblasti obratnosti, ovládateľnosti a ľahkosti, čo zaručuje ešte pokojnejšiu a istejšiu jazdu. K tomu sa pridáva aj zníženie hmotnosti a ťažiska, čo prispieva k ešte lepšiemu nastaveniu vyváženia medzi komfortom a jazdnými vlastnosťami, pokojnejšími prejavmi vozidla a vyššou bezpečnosťou.

Podpísali sa pod to prvky ako:

  • – Vertikálne uchytené tlmiče,
  • – Záves kolesa uchytený pod ťažiskom kolesa.

Zároveň sa citeľne zvýšil aj akustický a vibračný komfort, o čo sa zaslúžili najmä:

  • – Elektrický posilňovač riadenia umiestnený na stĺpiku riadenia pre lepšie filtrovanie nerovností na ceste.
  • – Utlmenie hluku z odvaľovania, ktoré zachytáva predná nápravnica.
  • – Nové tlmiace materiály v okolí zadnej nápravy.

Vo veľkej väčšine sa tieto vylepšenia týkajú použitia novej podvozkovej platformy EMP2. No a nakoniec sa nový model C4 Picasso môže pochváliť Inteligentnou kontrolou trakcie, elektronickým systémom na zlepšenie prejazdu terénov so zhoršenou priľnavosťou. Pre vyšší komfort a lepšie jazdné vlastnosti vo všetkých situáciách, aj tých najextrémnejších!

* Dostupné v druhom polroku 2013

Zdroj: Citroën

Fotogaléria

Reklama
Predchádzajúci článok
Ďalší článok