Nové Audi A6 Avant: dynamickejší, úspornejší a digitálnejší než kedykoľvek predtým
Nové Audi A6 Avant je dynamickejšie, efektívnejšie a digitálnejšie než kedykoľvek predtým. V prémiovej vyššej strednej triede predstavuje cestovanie prvej triedy ako žiadne iné vozidlo. Moderné benzínové a naftové motory zvyšujú výkon a znižujú emisie CO₂ vďaka technológii mild hybrid MHEV plus. Na dlhých cestách aj v meste zabezpečujú adaptívne vzduchové odpruženie a riadenie všetkých kolies vysoký komfort jazdy a agilnú ovládateľnosť. Vynikajúci súčiniteľ odporu vzduchu 0,25 – najlepší údaj v rámci Audi Avant so spaľovacím motorom – svedčí o vysokej efektivite a dokonalej harmónii formy a funkcie. Exteriér odráža športovo-elegantný charakter vozidla a vďaka digitálnej svetelnej technológii dodáva A6 Avant výraznú prítomnosť. Model zaujme aj intuitívnym ovládaním orientovaným na používateľa a infotainmentom Audi MMI s panoramatickým displejom a displejom pred spolujazdcom.
Generálny riaditeľ Audi, Gernot Döllner:
„Píšeme ďalšiu kapitolu histórie modelu Avant: nové Audi A6 spája elegantný a dynamický dizajn s výnimočnou aerodynamikou. Efektívne a zároveň výkonné pohony a najmodernejšia technika podvozka kombinujú športovosť s komfortom na najvyššej úrovni – cestovanie v A6 je zážitok prvej triedy.“
Tento model je tiež súčasťou rozsiahlej produktovej ofenzívy, ktorú Audi začalo v roku 2024. Modernizácia a omladenie produktového portfólia je súčasťou stratégie Audi Agenda, v rámci ktorej sa značka pripravuje na budúcnosť a rastúcu konkurenciu. „S modelom A6 teraz obnovujeme dôležitý rad vozidiel,“ dodal Döllner.
Dokonalá harmónia dizajnu a aerodynamiky
Zjednodušený dizajnový jazyk modelu A6 Avant zdôrazňuje jeho funkčný a nadčasový charakter. Toto sa odráža nielen v samotnom dizajne, ale aj v aerodynamike s koeficientom odporu len 0,25 – najlepším údajom medzi spaľovacími modelmi Avant značky Audi.
Okrem veľkých vzduchových záclon a riaditeľných prívodov chladiaceho vzduchu vpredu prispievajú k tejto hodnote najmä nápadný strešný spojler a aerodynamické panely po bokoch zadného okna.
Športový zadok s výrazným difúzorom zosobňuje typické črty radu Avant. V kombinácii so „športovými blatníkmi“ quattro a širokým rozchodom zadná časť zvýrazňuje dynamický dizajn. Zároveň dlhý rázvor a predĺžená kapota podčiarkujú eleganciu a dokonalé proporcie A6 Avant.
Úsporný a výkonný: technológia MHEV plus
Mild hybridná technológia MHEV plus hrá kľúčovú úlohu pri výnimočnom zážitku z jazdy. Okrem 2.0 TDI štvorvalca s výkonom 150 kW (204 PS) je k dispozícii aj 3.0 TFSI šesťvalec s výkonom 270 kW (367 PS), oba s touto formou čiastočnej elektrifikácie. Systém podporuje spaľovací motor, zvyšuje výkon a komfort jazdy a znižuje emisie. Pozostáva z troch hlavných komponentov: 48-voltovej batérie, štartéra s remeňom (BAS) a generátora pohonu (PTG) s integrovanou elektronikou.
PTG umožňuje plne elektrické parkovanie a manévrovanie. Vozidlo sa môže pohybovať na elektrický pohon pri pomalej jazde v meste, v zápchach alebo pri dojazde do dediny. Navyše poskytuje ďalší krútiaci moment až 230 Nm a výkon do 18 kW (24 PS) pri rozbiehaní či predbiehaní. Pri spomaľovaní dokáže rekuperovať až 25 kW energie.
Syntéza športovosti a komfortu: podvozok a riadenie
Nový A6 Avant prináša dokonalú rovnováhu medzi športovosťou a komfortom vďaka voliteľnému riadeniu všetkých kolies a adaptívnemu vzduchovému podvozku, ktorý reguluje výšku a tlmenie karosérie. Diferenciál quattro sport prináša ešte viac agility.
Štandardné progresívne riadenie teraz reaguje ešte priamejšie. Oproti predchodcovi je celý systém – od volantu po kolesá – tuhší. Zahrňuje aj torznú tyč, pevne uchytený hrebeň riadenia a tvrdšie silentbloky. Uhol odklonu kolies prednej nápravy sa mierne zväčšil. Tieto úpravy zvyšujú presnosť a spätnú väzbu riadenia, čo v kombinácii s výkonným pohonom zabezpečuje agilné a presné ovládanie.
Riadenie všetkých kolies je voliteľné spolu s pohonom quattro. Reaguje rýchlejšie – pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá otáčajú opačne ako predné, čím sa zmenší polomer otáčania až o meter. Pri stredných a vysokých rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú rovnakým smerom, čo zvyšuje stabilitu a presnosť.
Vnútro s digitálnymi funkciami: komfort na najvyššej úrovni
Interiér zabezpečuje komfort cestovania prvej triedy vďaka priestrannosti a modernej technológii. Ovládací koncept je orientovaný na vodiča a vďaka panoramatickému a spolujazdcovmu displeju posúva digitálny zážitok na novú úroveň. Personalizácia hrá dôležitú úlohu – napríklad v osvetlení. Vodič si môže vybrať zo siedmich digitálnych svetelných podpisov vpredu aj vzadu. Aktívne segmenty, ktoré sa inteligentne rozjasňujú a stmavujú, zdôrazňujú technologickú inováciu, najmä v kombinácii s OLED zadnými svetlami 2. generácie. Tie zvyšujú bezpečnosť a vytvárajú výrazný rozpoznávací prvok.
Pocit pohody zvyšuje množstvo prémiových prvkov, ako napríklad nastaviteľná panoramatická sklenená strecha. Tá vytvára svetlom zaplavený priestor alebo naopak umožňuje tienenie. Prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukom a reproduktormi v opierkach hlavy ponúka výnimočný zvukový zážitok. Základom je zlepšená akustická izolácia a aerodynamika. Voliteľná 4-zónová automatická klimatizácia zabezpečuje maximálny komfort pre vodiča aj všetkých pasažierov. Voliteľný balík kvality vzduchu obsahuje ionizátor a senzor jemného prachu.
Ceny a dostupnosť: od 58 000 eur
Objednávky na nový Audi A6 Avant sa spúšťajú v marci 2025. Základný benzínový motor TFSI 150 kW bude začínať na 58 000 eurách. Verzia 2.0 TDI s technológiou MHEV plus bude stáť od 61 700 eur. Prvé vozidlá budú zákazníkom doručené koncom mája 2025.
Zdroj: Audi