- Úvod: Úplne nový model HR-V ponúka výnimočnú účinnosť hybridnej technológie, špičkový priestor a radostný zážitok z jazdy
- Agregát pohonu e:HEV poskytuje optimálnu kombináciu účinnosti a výkonu
- SUV v prémiovom prevedení spĺňa modernú filozofiu dizajnu spoločnosti Honda
- Šikovné usporiadanie, vďaka ktorému sú komfort interiéru a použiteľnosť vo svojej triede bezkonkurenčné
- Navrhnuté pre radosť z jazdy
- Pokročilá automobilová technológia prepája majiteľov s ich každodenným životom
- Komplexný balík bezpečnostných technológií Honda SENSING
- Technické špecifikácie
__
- Úvod: Úplne nový model HR-V ponúka výnimočnú hybridnú účinnosť, špičkový priestor a radostný zážitok z jazdy
- Účinná a kultivovaná pohonná jednotka prináša jedinečný zážitok z jazdy
- Elegantný tvar Cupé-SUV s čistým, moderným dizajnom
- Vo svojej triede neprekonaný priestor, s vysoko univerzálnym a pohodlným interiérom
- Integrovaná technológia podporuje informačno-zábavný systém a konektivitu novej generácie
- Vylepšenia odpruženia poskytujú dynamický zážitok z jazdy
- Komplexný balík pokročilých bezpečnostných funkcií
Úplne nový model HR-V prináša jedinečný a pohotový zážitok z jazdy s výnimočnou účinnosťou, ktorú poskytuje výkonné a účinné dvojmotorové pohonné ústrojenstvo e:HEV od spoločnosti Honda, ktoré je v modeli HR-V zahrnuté v štandarde po prvýkrát. Nová generácia obľúbeného kompaktného SUV značky ponúka prvotriedny priestor, komfort a užitočnosť, ako aj pokročilé bezpečnostné a technologické prvky, a to všetko v odvážnej a elegantnej podobe inšpirovanej modelom kupé.
Nový model HR-V, dostupný v Európe od roku 2021, je najnovším modelom radu Honda, ktorý nesie označenie e:HEV (hybridné elektrické vozidlo) v nadväznosti na vynovený model CR-V a úplne nový model Jazz, ktorý bol uvedený na trh v roku 2020. Rozširuje elektrifikovaný rad Hondy, pretože značka sa ďalej posúva k svojmu cieľu elektrifikovať všetky svoje európske hlavné modely do roku 2022.
Výlučne hybridné, HR-V ďalšej generácie, je vyvrcholením rozsiahleho prehľadu moderných postojov spotrebiteľov. Po vyhodnotení toho, ako dnešná aktívna, prepojená populácia identifikuje a vyberá výrobky s vysokou hodnotou, spoločnosť Honda vyvinula model HR-V nielen ako úplne nové kompaktné SUV, ale aj ako spotrebný výrobok, ktorý musí zaujať žiadanosťou, funkčnosťou a použiteľnosťou.
Yoshitomo Ihashi, hlavný konštruktér, povedal: „Uskutočnili sme skupinové diskusie s ľuďmi rôzneho pôvodu z mnohých oblastí odbornosti a všetkých vekových skupín a pohlaví. To nám pomohlo pridať prvky, ktoré prinesú zábavu a radosť všetkým cestujúcim. Individualitu ľudí sme sa snažili posilniť, nie potlačiť, a vytvoriť tak auto, ktoré umožní pasažierom užiť si ich životný štýl.“
Inžinieri spoločnosti Honda uplatnili mantru „Vylepšite a osviežte si svoj život“ a zamerali sa na umožnenie aktívneho životného štýlu v každej fáze vývoja nového modelu HR-V. Cieľom bolo rozšíriť možnosti toho, čo môžu zákazníci s autom robiť, aby obohatili a „rozšírili“ svoj každodenný život.
Úplne nový model HR-V má súčasnú karosériu kupé-SUV, ktorá je príťažlivá jednoduchosťou dizajnu, zatiaľ čo jeho mimoriadne priestranný a všestranný interiér, v ktorom sa pohodlne sedí a je orientovaný viac na užívateľa. Táto presvedčivá kombinácia vďačí za mnohé kompaktnej integrovanej technológii pohonných jednotiek a centrálnemu usporiadaniu palivovej nádrže. Výsledkom je prvotriedny vnútorný priestor a bezkonkurenčná flexibilita vďaka všestranným sedadlám Magic Seats, ktoré ponúkajú možnosti „sklopenia alebo vyklopenia“ v závislosti od potrebného batožinového priestoru.
Rovnako ako v prípade exteriéru, aj v tomto priestrannom interiéri pôsobí prémiový vzhľad SUV, má však moderné tkaniny a mäkké materiály. Modernú minimalistickú estetiku vytvára horizontálna línia prístrojovej dosky a prehľadné línie a povrchy. Pocit vzdušnosti a priestoru zvyšuje nový systém difúzie vzduchu, ktorý vytvára oponu čerstvého vzduchu vedľa a nad cestujúcimi a prúdi z jedinečných prieduchov v tvare písmena L umiestnených v horných rohoch palubnej dosky.
Intuitívne a bezproblémové funkcie a aplikácie konektivity v automobile, ktoré prinášajú novú úroveň technológie do kompaktného segmentového SUV Hondy, sú dostupné prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo pomocou hlasovej aktivácie.
Honda HR-V, ktorá ponúka najkomplexnejšiu sadu pokročilých bezpečnostných funkcií a pomôcok pre vodiča vo svojej triede, je vybavená aktívnymi a pasívnymi bezpečnostnými technológiami Honda navrhnutými tak, aby bola jazda jednoduchšia a bezpečnejšia.
- Pohonná jednotka e:HEV poskytuje optimálnu kombináciu účinnosti a výkonu
- Štandardom je dvojmotorová hybridná technológia spoločnosti Honda
- Vysoko účinný spaľovací motor s Atkinsonovým cyklom
- e:HEV ponúka optimálnu rovnováhu medzi hospodárnosťou, emisiami a výkonom
- Vychádza z viac ako 20-ročných skúseností s hybridnými motormi v oblasti cestných automobilov a Formuly 1®
Úplne nový model HR-V je štandardne vybavený pokročilým hybridným pohonným ústrojenstvom Honda e:HEV ktoré dáva obľúbenému kompaktnému SUV značky Honda dokonalú kombináciu účinnosti a výkonu. Úplne nový model HR-V sa pripája k vynovenému CR-V a nedávno na trh uvedenému modelu Jazz, ktorý je k dispozícii iba s benzínovo-elektrickým pohonom.
Pohon e:HEV získal uznanie v celej Európe za kombináciu vysokého výkonu s vysokou úrovňou reálnej efektivity a kultivovanosti. Bez toho, aby bolo vozidlo potrebné pripojiť a nabíjať, je HR-V vhodné pre každú jazdnú situáciu a kombinuje citlivý výkon a účinnosť elektrického vozidla s použiteľnosťou konvenčne poháňaných automobilov.
Nízke emisie, responzívny výkon
Pohonná jednotka e: HEV pozostáva z dvoch kompaktných a výkonných elektromotorov, ktoré spolupracujú s benzínovým motorom DOHC i-VTEC s objemom 1,5 litra DOHC s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovou batériou a inovatívnou prevodovkou s pevným prevodom spojenou s riadiacou jednotkou výkonu. Systém ťaží z pokroku, ktorý bol dosiahnutý počas 20 rokov hybridného vývoja v oblasti cestných automobilov Honda a Formuly 1®.
Pri inštalácii do modelu HR-V je výkon motora e:HEV zvýšený z 80 kW (109 koní), ako pri modeli Jazz, na celkový výkon 96 kW (131 koní) a krútiaci moment 253 Nm.
Systém e:HEV v modeli HR-V je kompaktnejší ako v modeli Jazz a má vyšší stupeň hustoty energie, ktorý mu umožňuje vytvárať vyšší krútiaci moment. Počet článkov v batérii sa zvýšil o 25 %, čo umožnilo zväčšiť kapacitu a nasadenie elektrickej energie na 80 kW modelu Jazz, pričom riadiaca jednotka napájania (PCU) je teraz zmenšená a integrovaná do motorového priestoru a namiesto vzduchom je chladená vodou, čo umožňuje lepšie riadenie tepla. Znížil sa aj prevodový pomer medzi elektromotorom a kolesami , čo ešte viac zlepšuje dynamické vlastnosti modelu HR-V.
Výsledkom je plynulé a pohodlné cestovanie nielen cez mestské oblasti, ale aj pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Model HR-V produkuje emisie CO2 od 122 g/km (WLTP), má spotrebu paliva 5,4 l/100 km (WLTP) a zrýchľuje z pokoja na 100 km/h za 10,6 sekundy.
Optimalizované režimy jazdy
Systém e:HEV sa líši v tom, ako sa jeho tri jazdné režimy hladko striedajú, aby zaistili optimálny výkon každého komponentu pri jazde v meste aj na diaľnici. Inteligentná elektronická riadiaca jednotka automaticky a neustále cykluje medzi elektrickým pohonom, hybridným pohonom alebo motorovým pohonom podľa toho, ktorý režim spotreby paliva je v danej konkrétnej jazdnej situácii najefektívnejší.
Pri jazde konštantnou vysokou rýchlosťou, napríklad po diaľnici, systém poháňa spaľovací motor, čo je pre tento scenár najefektívnejšie. Ak je potrebné ďalšie zrýchlenie, napríklad pri predbiehaní, auto sa prepne na hybridný pohon, aby zvýšilo výkon. V prípade hybridného pohonu je možné navyše dobíjať akumulátor energiou z generátora poháňaného benzínovým motorom, aby sa dobila batéria, čo opäť zvyšuje účinnosť.
Športový režim „Sport“ je možné aktivovať pomocou voliča pohonu, čo umožňuje ešte ostrejšiu odozvu plynu, zatiaľ čo ekonomický režim „Econ“ upravuje systém klimatizácie a odozvy plynu s dôrazom na efektivitu spotreby paliva. Okrem „Normálneho“ režimu, kde je auto medzi oboma svetmi vyvážené najlepšie, môžu vodiči prepínať medzi všetkými režimami jazdy prepínačom.
Odozva podobná elektrickému vozidlu
Na zvýšenie zážitku podobného EV môžu vodiči zvoliť na prevodovke aj prevodový stupeň B. Ten ponúka voliteľné úrovne rekuperácie energie pri dobehu alebo brzdení. Úroveň rekuperácie energie a výslednú silu spomaľovacieho účinku je možné v bežnom režime D podstatne zvýšiť pomocou páčiek za volantom.
Presun medzi týmito jazdnými režimami – vrátane štartovania motora na výrobu elektrickej energie – je pre cestujúcich takmer nepostrehnuteľný. Prevodovka s pevným prevodom namiesto použitia konvenčného systému s deleným výkonom s planétovou prevodovkou, ktorá spôsobuje vysoké trenie, vytvára oveľa menšie trenie, čo v konečnom dôsledku pri jazde na čisto elektrický pohon vedie k menšej spotrebe energie.
Je veľmi dôležité, že vysoko účinný systém s pevným prevodom Honda dosahuje v mestách vyšší podiel doby jazdy na čisto elektrický pohon, ako ostatné hybridy, ktoré sa dnes predávajú.
Uplatňovanie „hybridných“ skúseností Formuly 1®
Technológia hybridného systému e: HEV sa inšpirovala programom víťaznej hybridné pohonné jednotky Formule 1 spoločnosti Honda a využíva technické skúseností z tímu motoristického športu. Vďaka tomu dosahuje bezkonkurenčnú energetickú účinnosť na ceste. Výsledkom je, že nový model HR-V e: HEV ponúka výnimočnú účinnosť a výkon v širokej škále jazdných podmienok.
„Hybridné“ dedičstvo
Pôvodný model Honda Insight 1999 vytvorila spoločnosť Honda ako vozidlo s najvyspelejšou hybridnou technológiou na svete. Tento vôbec prvý hybridný model ponúkaný na predaj v Európe predstavil systém Integrated Motor Assist (IMA) značky Honda, ktorý sa spoliehal hlavne na spaľovací motor a pomoc elektromotora a rekuperáciu brzdnej energie využil na zvýšenie akcelerácie a zníženie spotreby paliva.
Spoločnosť Honda pokračovala vo vývoji svojej hybridnej technológie. Pokrokový dvojmotorový systém e:HEV sa teraz používa v modeloch Jazz, CR-V, v úplne novom modeli HR-V a v nadchádzajúcej 11. generácii modelu Civic.
- SUV v prémiovom prevedení spĺňa modernú filozofiu dizajnu spoločnosti Honda
- Kombinuje hladký a čistý dizajnový prístup so silným výzorom SUV
- Dizajn stelesňuje kľúčové pojmy funkcie a žiaducej krásy
- Unikátne usporiadanie stredovej palivovej nádrže umožňuje vytvorenie flexibilnej a priestrannej kabíny
- Zrelé, vyspelé a čisté povrchy odrážajú nový prístup spoločnosti Honda k dizajnu
Pri navrhovaní a vývoji najnovšej generácie modelu HR-V, toto obľúbené kompaktné SUV inžinieri spoločnosti Honda od základov prebudovali. Prieskum spoločnosti Honda zistil, že moderní spotrebitelia si vyberajú produkty nielen na základe výkonu alebo príťažlivej estetiky, ale aj toho, ako sa integrujú do ich života a či daný produkt spĺňa ich individuálne požiadavky.
Výsledkom je, že nová generácia modelu HR-V má súčasnú karosériu kupé-SUV, ktorá dosahuje žiadanú, ale vzácnu kombináciu prémiového a dynamického dizajnu a výnimočnej priestorovej efektivity. Stelesňuje novú jednoduchú, čistú a modernú filozofiu dizajnu spoločnosti Honda, ktorá sa už prejavuje v nových modeloch, a úspešne rozširuje povesť značky v oblasti kvality, funkčnosti a praktickosti.
Kompaktný tvar inšpirovaný vozidlami kupé, ktorý je definovaný rovnakými kľúčovými dizajnovými konceptami funkčnosti a krásy, má známy, avšak atraktívny vzhľad, s hravým charakterom a robustnosťou SUV. Jeho elegantná silueta je dosiahnutá zvýšením svetlej výšky na 188 mm (MRO), teda takmer ako pri off-road zameraných vozidlách, a znížením výšky strechy o 20 mm oproti predchádzajúcom modeli.
Zväčšenie veľkosti štandardne montovaných kolies na 18 palcov vytvára silnejší a účelnejší pomer výšky karosérie k priemeru pneumatiky, ktorý je vidieť na mnohých SUV prémiových značiek. Okrem rozmerov pneumatík 225/50R18, ktoré majú najväčší vonkajší priemer zo všetkých 18-palcových pneumatík, je aj najväčší v triede kompaktných SUV. Znížením predného previsu o 20 mm a pridaním 20 mm k zadnému previsu, je drsný a robustný postoj SUV ešte posilnený. Celkový vzhľad je vďaka tomu ucelený, ako to moderní zákazníci požadujú.
Dopredu orientované osobité línie a hladké povrchy nového modelu HR-V vytvárajú pocit energického ducha a dynamiky. Exteriérové prvky boli zámerne začlenené do tvarov karosérie so svetlometmi, unikátnou maskou vo farbe karosérie a výraznou spodnou sieťovanou maskou, ktorá je hladko integrovaná do predných a čelných štvrtinových panelov, čo jej dodáva výraznejší tvar a vytvára elegantný, odvážny a definovaný výraz.
Boky karosérie predstavujú súčasnú, prehľadnú estetiku s jasnou horizontálnou líniou ramien, prechádzajúcou od zadných svetiel k predným svetlometom, čo vytvára pocit hybnosti vpred. Sklonený A stĺpik a vzhľad predĺženej kapoty vytvárajú prémiový vzhľad a vizuálne posúvajú objem kabíny dozadu, aby ešte viac zvýraznili elegantné proporcie podobné kupé.
Vzadu je túžba dosiahnuť kombináciu úžitku a estetickej harmónie evidentná v jednoduchom, elegantnom dizajne zadných dverí, ktoré úhľadne integrujú kľučku. Široký a vysoký vstupný otvor, nízka nakladacia hrana a rovná podlaha batožinového priestoru umožňujú ľahký prístup k nákladu, a to napriek línii strechy inšpirovanej modelom kupé.
Aerodynamická účinnosť je dosiahnutá použitím štrbiny vzduchovej clony v prednom nárazníku, decentných okrajov na zadných prahoch a elegantného tvaru zadnej svetelnej lišty, ktoré boli všetky individuálne tvarované tak, aby pomáhali znižovať turbulencie vzduchu. Tomu napomáha aj zadný bočný spojler, ktorý znižuje turbulencie za vozidlom bez toho, aby narúšal elegantný a čistý dizajn.
V snahe o elegantnejší vzhľad a zaistenie toho, aby exteriér vyzeral nádherne aj zblízka, venovali dizajnéri veľkú pozornosť jemnejším detailom. Napríklad línia zatvárania kapoty s nárazníkmi plynule pokračuje do línie ramien, dosahujúc tak zrelý, vyspelý a koherentný vzhľad. Tieto malé aspekty dizajnu zaisťujú, že čisté povrchy nie sú prerušované zbytočnými alebo nechcenými tieňmi. Táto pozornosť k detailom je zrejmá aj vtedy, keď sú do trojrozmerného zadného panela integrované svetlá ŠPZ, kľučka zadných dverí a zadná kamera. Prispieva to k „čistému“ štýlu a je v súlade s prístupom k ostatným nedávnym modelom Honda, kde je snaha o jednoduchosť stále evidentnejšia.
- Šikovné usporiadanie, vďaka ktorému sú komfort interiéru a použiteľnosť vo svojej triede bezkonkurenčné
- Inteligentné usporiadanie poskytuje priestor pre cestujúcich väčších modelov
- Vlastnosti a rozloženie interiéru maximalizujú pohodlie a jednoduché používanie
- Dizajn kabíny definovaný konceptmi svetlosti a vzdušnosti
- Unikátny systém difúzie vzduchu prináša inovatívny efekt prírodného vánku
Aby odrážali hodnoty, potreby a očakávania moderných zákazníkov, konštruktéri a dizajnéri spoločnosti Honda vymysleli nový návrh interiéru novej generácie hybridného modelu HR-V.
Začlenenie princípu vývoja spoločnosti Honda „Človek-maximum, stroj-minimum“ (M/M), založený na presvedčení, že technológia je tu na to, aby slúžila vodičom a cestujúcim, a étosu interiéru zameraného na koncepty svetla a vetra, nový model ponúka štandardy komfortu a priestoru, ktoré stanovujú nové štandardy v konkurenčnom segmente kompaktných B-SUV.
Vedúci veľkého projektu Honda Yoshitomo Ihashi vysvetlil: „Úplne nové HR-V hybrid sme navrhli tak, aby odrážal náročné hodnoty a potreby moderných spotrebiteľov a aby oslovil novú generáciu majiteľov automobilov, ktorí vyžadujú účelnosť a inovácie od produktov, ktoré používajú. Šikovnou aplikáciou našich najnovších technológií a dizajnového étosu sme vytvorili auto, ktoré poskytne priestrannosť, konektivitu, spoľahlivosť a všestrannosť potrebnú na plnú podporu a vylepšenie ich každodenného života.“
Šikovné usporiadanie zvyšuje vnútorný priestor
Aby sa zachovala rovnováha prémiového štýlu SUV a výnimočného vnútorného priestoru, inžinieri spoločnosti Honda zabalili všetky komponenty hybridného hnacieho ústrojenstva do podvozku a motorového priestoru. Zásadný vývoj zahŕňa presmerovanie prívodu vzduchu a začlenenie komponentov do hornej časti motora. To umožňuje, aby sa v motorovom priestore uvoľnil priestor aj pre všetky elektromotory, hnacie motory a generátory.
Honda tiež znížila veľkosť riadiacej jednotky výkonu (PCU) o 20 % v porovnaní s komponentom predchádzajúcej generácie. Vďaka tomu sa pomocná 12 V batéria zmestí aj do motorového priestoru a uvoľní miesto vzadu. Umožňuje to použitie najnovších polovodičov pre PCU.
Kľúčové pre maximalizáciu priestoru v kabíne je umiestnenie palivovej nádrže v strede podvozku pod prednými sedadlami, čo je v tejto triede jedinečné. Jednotka vykurovania, vetrania a klimatizácie (HVAC) je teraz navyše oveľa kompaktnejšia, čo interiéru umožňuje prijať nízky, horizontálne orientovaný dizajn pre lepší výhľad dopredu a väčší zmysel pre priestor, napriek kompaktnej šírke exteriéru auta.
Nastavenie nových štandardov pre pohodlie v interiéri
Základ interiéru HR-V sa zameriava na interakciu medzi cestujúcimi a automobilom, aby lepšie podporoval a integroval ich každodenný život. Začína sa to okamihom nástupu cestujúcich do auta. Každý dizajnový prvok sa snaží dosahovať pocit veľkorysej priestrannosti a vzdušnosti, ktorá spája cestujúcich s vonkajším svetom. Každá interakcia s novým HR-V je navrhnutá tak, aby vytvárala optimálne užívateľské prostredie.
Pocit spojenia s vonkajším svetom začína vynikajúcou viditeľnosťou dopredu. Umožnilo to niekoľko vylepšení. Po prvé, nová poloha pri riadení, ktorá je o 10 mm vyššia ako v predchádzajúcom modeli. Okná sú navyše tvarované tak, aby prepúšťali čo najviac svetla. Líniám pohľadu napomáha rovná línia kapoty a spätných zrkadiel, ktoré sú teraz umiestnené nižšie na dverách.
Priestranný a všestranný interiér je navrhnutý tak, aby odzrkadľoval životný štýl majiteľa a nie cenníkovú cenu, pričom vo všetkých triedach sú k dispozícii žiarivé a vysokokvalitné materiály a ozdobné prvky.
Stabilizačné predné sedadlá spoločnosti Honda novej generácie sa vyznačujú vystuženou štruktúrou, ktorá nahrádza predchádzajúcu pružinovú konštrukciu, čo pomáha predchádzať únave na dlhých cestách a zvyšuje komfort pri každodennom používaní. K zvýšenému komfortu počas jazdy prispievajú aj interiérové ovládače starostlivo umiestnené v zornom poli vodiča. Prehľadné a ľahko použiteľné rozloženie zvyšuje pocit priestrannosti vďaka okamžite rozpoznateľným ovládacím prvkom zvuku a ventilácie, ktoré umožňujú bezpečné a intuitívne ovládanie.
Aj keď sú celkové rozmery vozidla podobné ako v predchádzajúcom modeli, nové HR-V ponúka väčší priestor pre nohy a ramená. Okrem zväčšenia priestoru pre zadné nohy o 35 mm, je tu v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V ešte ďalší sklon o dva stupne, vďaka centrálnemu umiestneniu nádrže Hondy a dômyselnému usporiadaniu rozloženia hybridných komponentov. Konfigurácia platformy tiež umožňuje spoločnosti Honda zachovať si mimoriadne všestranné zadné sedadlo Magic Seat, ktoré ponúka flexibilitu sklopenia alebo vyklopenia podľa požadovaného nákladného priestoru.
Systém difúzie vzduchu
Funkcia, ktorá bude mať zrejme najväčší vplyv na celkové prostredie interiéru
pre cestujúcich, je zároveň najsubtílnejšia. Unikátny systém difúzie vzduchu predstavuje nový koncept klimatizácie. Vetracie otvory v tvare písmena L sú umiestnené v horných rohoch palubnej dosky a poskytujú tak všetkým cestujúcim regeneračné účinky prirodzeného vánku.
„Táto myšlienka sa zrodila z konceptu usmernenia svetla a vetra na zlepšenie komfortu cestujúcich,“ uviedol vedúci veľkých projektov Honda, Yoshitomo Ihashi. „Rozhodli sme sa odstrániť čo najviac zdrojov nepohodlia a inšpiráciu sme hľadali v prírode. Tento nový prístup vetrania rieši nepomer v tradičných konfiguráciách vetrania, pri ktorých sa cestujúci často cítia nepríjemne, pretože vzduch prúdi priamo na nich. Výsledkom je pocit pokojnej vzdušnosti s príjemnejším vnútorným prostredím pre všetkých cestujúcich.“
Hmatový volič sa používa na prepínanie medzi dvoma režimami: normálnym výstupom s prúdom vzduchu smerujúcim dopredu a systémom difúzie vzduchu, ktorý vytvára nové jemné prúdenie vzduchu. Pri zvolení systému difúzie vzduchu režim diskrétne usmerňuje prúd jemného „vánku“ pozdĺž bočných okien a vzduch ovieva tváre cestujúcim na predných sedadlách. Vzduch prúdi aj pod strop a vytvára jemný vzdušný vír, ktorý je však pre cestujúcich sotva vnímateľný. Teplo, ktoré v lete preniká cez bočné okná, blokuje vzduchová clona okolo cestujúcich na predných a zadných sedadlách, podobne ako studený vzduch v zime.
Cestujúci na zadných sedadlách si môžu užívať aj výhody vzduchu zo zadnej konzoly.
Kombinácia týchto funkcií zaisťuje udržanie stálej vnútornej teploty za každých poveternostných podmienok.
Najlepší úložný batožinový priestor v tejto triede
Úplne nová Honda HR-V bola navrhnutá so špecifickým zameraním na rozšírenie možností, ktoré môžu zákazníci s autom robiť. Dodržiavaním princípu vývoja M/M a premysleným uložením hybridných komponentov do podvozku a motorového priestoru dosiahla spoločnosť Honda prvotriednu úroveň úložného batožinového priestoru s flexibilitou, ktorá podporuje aktívny životný štýl zákazníkov.
Výsledkom je pôsobivá kapacita úložného batožinového priestoru napriek ďalším požiadavkám na hybridné komponenty. Vďaka úplne rovnej podlahe úložného batožinového priestoru a univerzálnym zadným sedadlám Magic Seats spoločnosti Honda má HR-V flexibilitu umožňujúcu pojať najrozmanitejšie vybavenie súvisiace s batožinou a životným štýlom.
Ľahký prístup do úložného batožinového priestoru neohrozuje ani línia stropu/strechy inšpirovaná modelom kupé. Šikovné usporiadanie, sedadlá Magic Seats, nízka nakladacia hrana batožinového priestoru, široký vstupný otvor a nízka, rovná podlaha batožinového priestoru sa spoločne podieľajú na maximalizácii priestoru a prístupu. Vo vnútri auta je možné odviezť surfovacie dosky a dva horské bicykle pre dospelých (s demontovanými prednými kolesami), ktoré je možné ľahko naložiť a vyložiť vo vzpriamenej polohe. K dispozícii je tiež priestor pre ďalší úložný box, ktorý sa nachádza pod podlahou batožinového priestoru pre bezpečné uloženie.
Pohodlie pri nakladaní zvyšuje elektricky ovládaná funkcia zatvorenia dverí batožinového priestoru po odchode od nich bez potreby použitia rúk „Power Tailgate Walk Away Close“*. Inteligentná funkcia vzdialenosti kľúča deteguje, keď sa kľúč vzďaľuje od automobilu, aby automaticky začala zatvárať dvere batožinového priestoru.
V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli tiež vylepšené úložné priestory a body pripojenia v po celej kabíne. Veľká stredová priehradka pojme veľké aj malé veci a vpredu aj vzadu* sú po dve nabíjacie USB zásuvky, ako aj bezdrôtová nabíjacia podložka* diskrétne umiestnená v spodnej časti stredovej konzoly, ktorá umožňuje všetkým pasažierom nabíjať zariadenia súčasne. Prémiový zvukový systém s 10 reproduktormi, externý zosilňovač* a dotykové svetlá v kabíne ešte viac posilňujú prvotriedny interiér a príjemné, relaxačné prostredie.
* Závisí od stupňa/špecifikácie
- Navrhnuté pre radosť z jazdy
- Nová úroveň dynamických schopností pre HR-V
- Vylepšenia podvozku a odpruženia maximalizujú agilitu a jazdný komfort
- „Globálna malá platforma“ má vyšší pomer vysokopevnostnej ocele na zlepšenie tuhosti karosérie
Inžinieri spoločnosti Honda analyzovali každý detail zážitku z riadenia HR-V, aby maximalizovali pôžitok z jazdy a pohodlie. V porovnaní so svojim predchodcom úplne nový model HR-V má tuhšiu stavbu karosérie a ťaží z rozsiahlych vylepšení odpruženia, riadenia a brzdenia, takže na podnety vodiča reaguje presnejšie a prináša istejší, hodnotnejší a pohodlnejší zážitok z jazdy.
Vylepšenia riadenia a odpruženia
Torzná tuhosť a pružina stĺpika riadenia sa zvýšili o 15 %, čo zaisťuje hladší pocit pri zmenách smeru. Počiatočné zatáčanie je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou HR-V priamejšie a celkový pocit z manévrov je oveľa lineárnejší a presnejší.
Taktiež zavesenie kolies je citlivejšie so zníženým trením, čo vidno od prvých okamihov riadenia. Bolo to dosiahnuté zvýšením uhla naklonenia pružiny, aby boli znížené bočné sily pôsobiace na tlmič, ktorý má tiež menšie vnútorné trenie. To v kombinácii s guľovými čapmi s nižším trením a optimalizovanými puzdrami zabezpečuje lineárnejší a plynulejší pohyb.
Vzadu boli konštrukčné a dizajnové prvky upravené tak, aby zlepšovali ovládanie zadných kolies a jazdný komfort. Nová puzdra naplnené kvapalinou ponúkajú vyšší tlmiaci výkon a vynikajúce tlmenie nízkofrekvenčných vibrácií, čo zaisťuje vynikajúcu jazdu na nerovnom povrchu a zároveň absorbuje určité frekvenčné vibrácie pre zlepšenie jazdy na povrchu s drobnými nerovnosťami. Pri prepracovaní dizajnu puzdra bola pridaná príruba obmedzujúca bočný pohyb puzdrom. Vďaka bezpečnejšiemu usadenie bola tiež znížená tuhosť pružín puzdra na ďalšie zlepšenie ovládateľnosť a jazdné pohodlie.
Systém asistencie agilnej jazdy (Agile Handling Assist, AHA) spoločnosti Honda. AHA je ďalšou pokročilou technológiou, ktorá zlepšuje dynamickú stabilitu vozidla, najmä pri reakciách na rýchle vstupy riadenia alebo pri vysokom zaťažení v zákrutách, napríklad pri prudkých vyhýbacích manévroch. AHA funguje prostredníctvom systému stabilizácie vozidla (VSA) a pri otáčaní volantu zľahka pribrzdí vnútorné kolesá. Výsledkom je zvýšená odozva a stabilita vozidla a stabilnejší a predvídateľnejší zážitok z jazdy.
Brzdná sila
Zabezpečenú brzdnú silu dodáva výkonný brzdový systém s prednými kotúčmi s priemerom 293 mm a zadnými kotúčmi s priemerom 282 mm. Na mieru vytvorená elektrická servo brzda v kombinácii so systémom e:HEV plynule ovláda regeneračné a hydraulické brzdy a zaisťuje pocit plynulého brzdenia.
Brzdový pedál HR-V bol navyše premiestnený s dôraznejším zameraním na ergonómiu, čím sa znižuje únava vodiča na dlhé vzdialenosti. Ďalším jemným doladením bolo zmenšenie vzdialenosti medzi plynovým a brzdovým pedálom o 5 mm, pričom sa zvýšil povrch pedála. Je to malá úprava, ktorá robí veľký rozdiel v pocite pri prechode z brzdového pedála na plynový.
Elektronické brzdové systémy zahŕňajú: stabilizačný systém vozidla (VSA), brzdový asistent (BAS), asistent pri rozjazde do kopca (HSA) a automatické podržanie brzdy (ABH). Asistent pre jazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát a funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, čím sa zvyšuje istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdu po strmých zasnežených cestách.
Platforma navrhnutá pre najvyššiu dynamiku a pohodlie vo svojej triede
Aktuálna „globálna malá platforma“ spoločnosti Honda bola aktualizovaná pre úplne nový model HR-V so zvýšeným pomerom ocele s vysokou pevnosťou v ťahu, čo zlepšuje tuhosť karosérie. Okrem toho sa u priečneho nosníka podlahy a vnútorného stredového stĺpika používa oceľ triedy 980MPa s extrémne vysokým stupňom tvárnosti za studena, čo ďalej zvyšuje tuhosť a znižuje hmotnosť o 1,5 kg. Za zadné stĺpiky bola pridaná uzavretá kruhová štruktúra s cieľom posilniť podvozok, čo zaisťuje lepšiu kontrolu nad jednotlivými kolesami a ponúka lepšie jazdné vlastnosti a dynamické správanie.
Vylepšenia v oblasti hluku, vibrácií NVH
Okrem minimalizácie vplyvu elektrifikácie na hmotnosť a zlepšenia výkonu v oblasti bezpečnosti sa dodatočná tuhosť kombinuje s vylepšením odpruženia s nízkym trením, čím poskytuje pôsobivú stabilitu podvozku. To znamená, že veľké nerovnosti vozovky sa ľahšie absorbujú, čím sa dosiahne plochejšia jazda, pričom vibrácie z vozovky sú potlačené a rezonancia motora je znížená.
Všestranný prístup spoločnosti Honda k manažmentu hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH) sa rozširuje aj na zníženie zmeny akustického tlaku pri štartovaní benzínového motora z režimu EV a na potlačenie hluku motora vo vyšších otáčkach, čím sa znižuje prenos vibrácií spôsobených zvýšením otáčok motora. To sa týka aj zvýšenia celkovej tuhosti strechy, čo potláča hluk rezonujúci z vibrácií motora. Technici tiež pracovali na znížení nízkofrekvenčného hluku na cestách spôsobeného zmenami povrchu vozovky, čím sa ďalej zlepšilo prostredie v kabíne pre príjemnejšiu jazdu, najmä v režime EV.
Hrúbka spodného panelu prístrojovej dosky, ktorý hrá kľúčovú úlohu pri oddeľovaní hluku pohonu a motora od interiéru, sa zväčšila z 0,8 na 1,4, čo má za následok výrazné obmedzenie prenosu vibrácií a hluku. Použitím jedného kusu plastu a zvýšeného počtu upevňovacích bodov je zlepšená odolnosť voči vibráciám, zatiaľ čo dodatočné materiály izolujúce hluk sú optimálne umiestnené v kľúčových oblastiach vrátane vrchnej časti palubnej dosky, kapoty, obloženia dverí, konzoly a vnútorného blatníka.
Opakovaným ladením a testovaním každého prvku, ktorý má priamy vplyv na zážitok z jazdy, dala Honda modelu HR-V nový dynamický charakter, ktorý dopĺňa súčasný dizajn vozidla a vynikajúcu úroveň vnútorného pohodlia a priestoru.
- Pokročilá automobilová technológia prepája majiteľov s ich každodenným životom
- Možnosti pripojenia vo vozidle ponúkajú zvýšené pohodlie a bezpečnosť
- Vďaka možnosti WiFi hotspotu a vzdialeným službám sú cestujúci neustále v spojení
- Aplikácia My Honda+ sa intenzívne inovuje, aby jej používanie používateľom prinášalo ešte viac zážitkov
- S podporou globálneho servera spoločnosti Honda a „over-the-air“ aktualizáciami
Úplne nové HR-V ponúka vysoko pôsobivý informačno-zábavný systém, ktorý kombinuje intuitívnu technológiu s rozšírenou škálou služieb konektivity, ktoré zvyšujú pohodlie a bezpečnosť.
Jednoducho použiteľné deväť-palcové dotykové rozhranie je navrhnuté tak, aby minimalizovalo rozptyľovanie vodiča. Doba obsluhy najčastejšie používaných ovládačov je v porovnaní s predchádzajúcim modelom viac ako polovičná, čo zaisťuje bezpečnejšie a ergonomickejšie ovládanie. V systémovom rozhraní sa naviguje v štýle smartfónov a pomocou ovládacích prvkov prechádzajúc prstom po stránkach a zoznamoch. Displej je možné nakonfigurovať tak, aby vyhovoval akýmkoľvek požiadavkám na používanie, a to vrátane prispôsobiteľných skratiek k často používaným funkciám a zdrojom zvuku.
Rozsiahlu sadu vstavaných aplikácií je možné doplniť o zrkadlenie v smartfóne, ktoré umožňuje bezdrôtový Apple CarPlay (cez WiFi alebo kábel) a Android Auto (káblovo). Majitelia majú tiež možnosť predplatného WiFi, aby všetci cestujúci v aute mali prístup k internetu.
Pripojené služby
Platforma My Honda+, ktorá je k dispozícii pre všetkých majiteľov HR-V, sa po spätnej väzbe od zákazníkov komplexne reviduje, ponúka lepší užívateľský zážitok a skracuje dobu odozvy aplikácií. Spoločnosť Honda okrem toho zvolila prístup „Pripojiteľnosť ako služba“ s aktualizáciami OTA (Over-the-Air), aby zaistila rýchlejšie a jednoduchšie zdieľanie ďalších funkcií. Rodina a priatelia môžu tiež využívať výhody aplikácie My Honda+, keď si do nej pridajú svoje údaje.
Tom Cosens, vedúci oddelenia pre nové obchodné príležitosti spoločnosti Honda Motor Europe, uviedol: „Predstavené služby konektivity sú základom nášho záväzku, že všetci naši budúci zákazníci s hybridnými a elektrickými vozidlá, budú mať k dispozícii mimoriadnu úroveň konektivity. Prostredníctvom série služieb v rámci predplatného a on-line aktualizáciou poskytujeme zákazníkom spoločnosti Honda plnú kontrolu nad zážitkami s ich vozidlom a hladšiu integráciu mobility s ich životným štýlom. “
Dva z voliteľných balíkov: „Bezpečnosť a cesta“ a „Digitálny kľúč“ sú v prvom roku vlastníctva úplne zadarmo.
Rozšírená škála funkcií konektivity zahŕňa virtuálnu palubnú dosku, diaľkové zamykanie a odomykanie vozidla, prístup k aktuálnym údajom o vozidle a histórii údržby vozidla, podrobnosti o predplatnom, ako aj pripomienky na servis a on-line rezerváciu termínov údržby v blízkej budúcnosti.
Balíček „Bezpečnosť a cestovanie“ umožňuje zákazníkom diaľkovo odosielať plánované trasy do svojho satelitného navigačného systému, ukladať a zdieľať históriu ciest. Používateľom tiež umožňuje ľahko lokalizovať auto zobrazením jeho polohy v aplikácii My Honda+. V prípade núdze sa digitálna asistenčná služba Hondy aktivuje stlačením tlačidla a poloha vozidla sa automaticky zdieľa s poskytovateľom pomoci. Kvôli vyššej úrovni pokoja a bezpečnosti, môže byť majiteľ upozornený, ak sa auto premiestni z vopred určenej oblasti „geografického oplotenia“.
Nový digitálny kľúč, ovládaný zo smartfónu, prináša majiteľom pohodlie a dokonca ho možno zdieľať s priateľmi a rodinou. Dokáže diaľkovo zamykať a odomykať dvere, zapínať napájanie a ovládať okná a tiež prijímať oznámenia o stave vozidla. Digitálny kľúč používa bezpečnú technológiu Bluetooth (Android a iOS).
Všetky prepojené služby spoločnosti Honda sú podporované robustným a bezpečným serverom Honda Global Server a platformou Honda European Telematics. Tieto služby budú k dispozícii na 17 európskych trhoch a v 13 jazykoch.
- Komplexný balík bezpečnostných technológií Honda SENSING
- Rozsiahla zostava aktívnych a pasívnych bezpečnostných systémov
- Technológia Honda SENSING obsahuje novú širokouhlú kameru so širším uhlom záberu a s vysokým rozlíšením
- Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control je v Európe k dispozícii prvýkrát a funguje od rýchlosti 3 km/h
Úplne nový model HR-V sa dodáva so širokým spektrom bezpečnostných funkcií, ktoré zaisťujú, že všetkým cestujúcim je poskytovaná najvyššia úroveň ochrany. Automatické prepínanie diaľkových svetiel je štandardom výbavy vo všetkých verziách výbavy, verzia Advance má navyše funkciu sledovanie objektov v mŕtvom uhle vrátane sledovania dopravy pri cúvaní z parkovacieho miesta a najvyššia verzia Advance Style na doplnenie radu ďalej pridáva aktívne LED svetlá pre zatáčanie.
Jadrom systému je nová, širokouhlá kamera s vyšším rozlíšením, ktorá nahrádza zostavu viacúčelovej kamery a senzorov predchádzajúcej generácie HR-V. Výkon monokulárnej kamery ďalej zlepšuje systém, ktorý bol nedávno predstavený v súčasnej generácii modelu Jazz. Výkon rozpoznávania sa zvýšil použitím umelej inteligencie (AI) na spracovanie obrazu. Systém zmierňujúci následky nehody (CMBS) napríklad teraz deteguje motocykle pred vozidlom, aby zmiernil výsledok v prípade neodvrátiteľnej kolízie.
Kamera rozpoznáva viac druhov povrchov vozovky a dopravných charakteristík, pričom vozidlá vpredu alebo biele čiary sú detegované s oveľa vyššou presnosťou, čím sa zlepšuje odozva akcelerácie, keď sa vozidlo vpredu vzdiali z dohľadu alebo počas manévru predbiehania. Patria sem zisťovanie, či sa vozidlo priblíži k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice obrubníka, trávy alebo štrku), detekcia prichádzajúceho vozidla alebo unášania do iného jazdného pruhu bez označenia a dopravných značiek. Okrem toho systém odhaduje sklon vozovky a zlepšuje schopnosť udržiavať rýchlosť pri klesaní. Kamera je teraz tiež schopná eliminovať zahmlievanie a dosiahnuť tak stále čisté zorné pole, pričom vzdialenosť detekcie objektov za vozidlom sa zvýšila z 3 m na 25 m, čím sa zvýšila istota aj bezpečnosť.
Rovnako ako všetky nové modely Honda, aj nový model HR-V je vybavený technológiou Honda SENSINGTM, ktorá obsahuje komplexný rad špičkových bezpečnostných technológií a pomôcok pre vodiča navrhnutých tak, aby bola jazda jednoduchšia a bezpečnejšia.
Vylepšená technológia aktívnej bezpečnosti Honda SENSING ponúka štandardne širokú škálu asistenčných funkcií a pomôcok pre vodiča, čiastočne vďaka novej širšej uhlovej prednej kamere s vysokým rozlíšením, ktorá vylepšuje zorné pole a prevádzku v noci, čím zvyšuje bezpečnosť v širšom zmysle situácií v reálnom svete.
Balík vylepšených technológií Honda SENSING zahŕňa:
- Systém zmierňujúci následky nehody (CMBS), ktorý podporuje predná širokouhlá kamera je vylepšený o zdokonalenú nočnú prevádzku, ktorá deteguje chodcov aj tam, kde nie je pouličné osvetlenie. Prepracovaný systém ponúka aj lepšie rozpoznanie cyklistov a dokáže tiež zabrzdiť, keď by HR-V križuje dráhu alebo vojde do cesty inému autu
- Adaptívny tempomat automaticky riadi odstup od auta vpredu a umožňuje HR-V sledovať premávku pri nízkych rýchlostiach, napríklad v zápchach. Systém tiež obsahuje funkciu „Asistent pre pomalú jazdu v kolóne“ a prepracované časovanie zrýchlenia po zmene jazdného pruhu a predbiehaní
- Protikolízny systém pri nízkej rýchlosti využíva sonarové senzory na oboch koncoch vozidla, ktoré detegujú, či pri normálnej jazde hrozí prípadná kolízia so stenou alebo inou prekážkou alebo či plynový pedál nie je stlačený príliš veľkou silou
- Prevádzka systému pre udržovanie vozidla v jazdnom pruhu bola rozšírená na nižšiu rýchlosť od 72 a 180 km/h mestských a vidieckych cestách, ako aj na viacprúdových diaľniciach, čo zvyšuje bezpečnosť vo viacerých situáciách
- Vylepšený systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie pomáha vodičovi nezísť z cesty, pričom deteguje čiary, trávu alebo štrk ako hranicu
- Systém rozpoznávania dopravných značiek využíva prednú širokouhlú kameru na rozpoznávanie dopravných značiek vždy, keď sa vozidlo pohybuje dopredu. Systém automaticky rozpoznáva a zobrazuje značky prostredníctvom sedem-palcového LCD displeja, keď vozidlo prejde popri značke. Systém je vytvorený tak, aby rozpoznával okrúhle dopravné značky, zobrazujúce rýchlostné obmedzenia a ďalšie informácie. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz – pravá strana displeja zobrazuje len rýchlostné obmedzenia a ľavá strana zobrazuje značky „Zákaz predbiehania“ a rýchlostné obmedzenia s dodatočnými informáciami, ako napríklad poveternostné podmienky
- Inteligentný obmedzovač rýchlosti rozpoznáva dopravné značky a nastavuje rýchlostný limit. Ak dopravná značka ukazuje pomalšiu rýchlosť v porovnaní so skutočnou rýchlosťou vozidla, na displeji bliká výstraha, ozýva sa zvukový signál a systém postupne znižuje rýchlosť vozidla
- Ovládanie riadenia akcelerácie pre zmiernenie následkov nehody spredu aj zozadu môže detegovať nadmerné zatlačenie na plynový pedál, keď je vozidlo v pokoji alebo pri nízkych rýchlostiach, poskytuje vizuálne a zvukové varovania a zároveň obmedzuje výkon, aby nedochádzalo k náhlemu pohybu dopredu alebo dozadu do okolitých predmetov.
Vodič môže určiť, koľko podporných informácií bude zobrazených na prístrojovom paneli sa sedempalcovým LCD displejom.
Pasívna bezpečnosť integrovaná do konštrukcie modelu HR-V
Každý model HR-V disponuje patentovanou technológiou konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) spoločnosti Honda, ktorá tvorí základ výnimočnej pasívnej bezpečnosti a zvyšuje ochranu pasažierov pri náraze.
Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na priestor pre cestujúcich. ACE™ chráni nielen vozidlo a jeho cestujúcich rozptýlením kolíznej energie, ale tiež znižuje energiu nárazu prenášanú na druhé vozidlo.
Táto úroveň bezpečnosti pomáha chrániť cestujúcich pred zrážkou s veľkými aj malými vozidlami.
V záujme ochrany chodcov upravila Honda medzeru pod kapotou a účinnosť tlmenia nárazov. Pokiaľ ide o náraz na nohy chodcov, spoločnosť Honda taktiež prepracovala charakteristiky rozloženia zaťaženia nárazníka, čím sa dosiahla špičková ochrana chodcov bez toho, aby bol ohrozený dizajn.
Pasívna bezpečnosť je pre spoločnosť Honda rovnako dôležitá ako aktívna bezpečnosť na ochranu cestujúcich v prípade nehody. Majitelia a cestujúci v modeli HR-V sú chránení viacnásobnými airbagmi, pričom vozidlo je ako dodatočné bezpečnostné opatrenie vybavené aj prednými sedadlami zmierňujúcimi poranenia hlavy a krku.
- Technické špecifikácie
Názov výbavy | Elegance | Advance | Advance Style |
Typ karosérie | 5D SUV | ||
Typ motora | Benzínový hybridný | ||
Pohon kolies | 2WD | ||
Prevodovka | bezstupňová | ||
MOTOR | |||
Typ motora | i-MMD | ||
Typ pohonu | Inteligentný viacrežimový pohon | ||
Zdvihový objem (cm3) |
1498 cm3 |
||
Vŕtanie x zdvih (mm) | 73 × 89,5 | ||
Kompresný pomer | 13,5:1 | ||
Ventilové rozvody | Reťazový pohon, DOHC, VTEC (4 ventily na valec) | ||
Emisná norma | EURO 6d | ||
Palivo | Bezolovnaté (95) | ||
VÝKON | |||
Max. výkon benzínového motora (kW pri ot/min) |
79 pri 6000-6400 |
||
Max. výkon benzínového motora (k pri ot/min) |
107 pri 6000-6400 |
||
Max. krútiaci moment (NM pri ot/min) |
131 pri 4500-5000 |
||
Max výkon elektrického motora (kW [k]) |
96 [131] |
||
Max. krútiaci moment elektrického motora (Nm) |
253 |
||
0 → 100 km/h (sekundy) | 10,6 | 10,7 | 10,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 170 | ||
Úroveň hluku v interiéri (dB) | 66,0 | ||
SPOTREBA PALIVA A EMISIE | |||
WLTP * | |||
Nízka úroveň – CO2g/km | 104 | 104 | 104 |
Stredná úroveň – CO2 g/km | 94 | 94 | 94 |
Vysoká úroveň – CO2 g/km | 103 | 103 | 103 |
Veľmi vysoká úroveň – CO2 g/km | 162 | 162 | 162 |
Kombinovaný cyklus – CO2 g/km | 122 | 122 | 122 |
Nízká úroveň – spotreba paliva l/100 km | 4,6 | 4,6 | 4,6 |
Stredná úroveň – spotreba paliva l/100 km | 4,1 | 4,1 | 4,1 |
Vysoká úroveň – spotreba paliva l/100 km | 4,6 | 4,6 | 4,6 |
Velmi vysoká úroveň – spotreba paliva l/100 km | 7,1 | 7,1 | 7,1 |
Kombinovaný cyklus – spotreba paliva l/100 km | 5,4 | 5,4 | 5,4 |
WVTA | |||
Oxid uhoľnatý CO (mg/km) |
58,2 |
58,2 |
58,2 |
Uhľovodíky celkom HC (mg/km) |
5,7 |
5,7 |
5,7 |
Uhľovodíky bez metánu NMHC (mg/km) |
4,6 |
4,6 |
4,6 |
Oxidy dusíka NOx (mg/km) | 4,4 | 4,4 | 4,4 |
ROZMERY | |||
Dĺžka (mm) | 4340 | ||
Šírka (mm) | 1790 | ||
Celková šírka (mm) so sklopenými spätnými zrkadlami |
1866 |
||
Šírka vrátane spätných zrkadiel (mm) | 2028,17 | ||
Výška – bez nákladu (mm) | 1582 | ||
Rázvor kolies (mm) | 2610 | ||
Rozchod predných kolies (mm) | 1535 | ||
Rozchod zadných kolies (mm) | 1540 | ||
Svetlá výška – s vodičom (mm) | 188 (MRO) | 188 (MRO) | 188 (MRO) |
Svetlá výška – pri plnom zaťažení (mm) | 150,17 | 150,68 | 150,60 |
Polomer otáčania – na karosérii (m) | 11,3 (vonkajšia pneumatika) | ||
Polomer otáčania – v strede volantu (m) |
5,5 |
||
Počet otočiek volantu (medzi dorazmi) |
2,4 |
||
KAPACITA | |||
Palivová nádrž (litre) | 40 | ||
Miesta na sedenie (osoby) | 5 | ||
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá zdvihnuté (litre, metóda VDA) |
319 |
319 |
304 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá zdvihnuté (litre, metóda VDA) vrátane priestoru pod podlahou |
335 |
335 |
320 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor až po strechu (litre, metóda VDA) |
1289 |
1289 |
1274 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor až po strechu (litre, metóda VDA) vrátane spodného kufra/batožinového priestoru v podlahe |
1305 |
1305 |
1290 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor po okná (litre, metóda VDA) |
971 |
971 |
956 |
Objem batožinového priestoru – zadné sedadlá sklopené, priestor po okná (litre, metóda VDA) vrátane spodného kufra/batožinového priestoru v podlahe |
987 |
987 |
972 |
HMOTNOSŤ | |||
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1380 – 1401 | ||
Max. povolená hmotnosť (kg) | 1870 | ||
Užitočné zaťaženie (kg) | 469-490 | ||
Max. povolená hmotnosť na nápravu – prednú/zadnú (kg) |
1030/890 |
||
Max. Zaťaženie strechy (kg) | 45 | 45 | 50 |
PREVODOVKA | |||
Typ prevodovky | bezstupňová | ||
1. prevodový stupeň (vpred) | Pre pohon : 0,806 Pre motor : 2,455 |
||
Stály prevod | 3,909 | 3,909 | 3,909 |
BEZPEČNOSŤ | |||
ABS (protiblokovací brzdový systém) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – vodič a spolujazdec | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – airbag spolujazdca s vypínačom deaktivácie | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – bočné (vpredu) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbagy – bočné hlavové (predné a zadné) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pre sledovanie mŕtveho uhla vrátane sledovania dopravy pri cúvaní | – | ⬤ | ⬤ |
Brzdový asistent (BA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pre zmiernenie následkov nehody | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ovládanie riadenia akcelerácie pre zmiernenie následkov nehody | ⬤(RR&FR) | ⬤(RR&FR) | ⬤(RR&FR) |
Systém detekcie poklesu tlaku v pneumatikách (DWS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Airbag vodiča (jednostupňová inflácia) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
eCall (Európa) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Signalizácia núdzového zastavenia | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Predné a zadné bezpečnostné pásy s navíjačom s núdzovým blokovaním (ELR) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Nastaviteľný obmedzovač rýchlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentný obmedzovač rýchlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Body ISO Fix/I-SIZE | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDW) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pre udržovanie v jazdnom pruhu | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Protikolízny systém pri nízkej rýchlosti | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent pre pomalú jazdu v kolóne | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém rozpoznávania dopravných značiek | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Stabilizačný systém vozidla (VSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Predné opierky hlavy zmierňujúce hyperextenziu krku | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
ZABEZPEČENIE | |||
Systém imobilizéra | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bezpečnostný poplachový systém | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Voliteľné odomknutie dverí | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Inteligentné odomykanie a štartovanie | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
INTERIÉR – OBLOŽENIE | |||
Volant – kožený | – | ⬤ | ⬤ |
Čalúnenie | Látka (čierny) | Syntetická koža a látka (čierna) | Svetlo šedá syntetická koža a látka |
Exkluzívne prvky (lokalita) | – | – | Oranžová ozdoba prednej konzoly, oranžové stehy na volante a sedadlách |
FUNKCIA, TECHNOLÓGIA A VÝKON | |||
Asistent agilnej jazdy (AHA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
EKON režim | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Režim jazdy | Ekon/Šport/
Normálny |
Ekon/Šport/
Normálny |
Ekon/Šport/
Normálny |
Elektrická parkovacia brzda s automatickým podržaním | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Podržanie brzdy | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrický posilňovač riadenia (EPS) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektrický posilňovač riadenia – variabilný prevodový pomer | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Asistent rozjazdu do kopca (HSA) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém kontroly zjazdu z kopca | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Režim HEV | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Multifunkčný informačný displej | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Ovládanie rekuperačného brzdenia (páčka) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
KOMFORT A POHODLIE | |||
Klimatizácia | Jednozónová, automatická | Dvojzónová, automatická | |
Spätné zrkadlo s automatickým stmievaním | – | ⬤ | ⬤ |
Tempomat – adaptívny | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bočné zrkadlá na dverách – sklopenie vonkajšieho zrkadla pri cúvaní | – | ⬤ | ⬤ |
Elektrické okná predné aj zadné | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vyhrievané sedadlá – predné | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Vyhrievaný volant | – | ⬤ | ⬤ |
Sedadlá Magic Seats | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Parkovacie senzory (predné 4: zadné 4) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru (bez potreby použitia rúk) | – | ⬤ (s funkciou zatvorenia po odchode) | ⬤ (s funkciou zatvorenia po odchode) |
Zadná kamera | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
AUDIOSYSTÉM A KONEKTIVITA | |||
Honda CONNECT s Navigáciou (9″ dotyková obrazovka, AM/FM/DAB, Apple Carplay a Android Auto, aktuálne dopravné informácie) |
⬤ |
⬤ |
⬤ |
BluetoothTMSystém telefonovania bez potreby použitia rúk (HFT) |
⬤ |
⬤ |
⬤ |
Reproduktory | 4 | 6 (4 reproduktory a 2 výškové reproduktory) | 10 (4 reproduktory, 4 výškové reproduktory, CTR a Subwoofer) |
Reproduktory – Premium Audio | – | – | ⬤ |
Reproduktory – predný výškový reproduktor | – | ⬤ | ⬤ |
Reproduktory – stredové | – | – | ⬤ |
Subwoofer | – | – | ⬤ |
Počet USB konektorov vpredu | 1 USB a 1 NAB. | 1 USB a 1 NAB. | 1 USB a 1 NAB. |
Počet USB konektorov vzadu | – | 2 | 2 |
Bezdrôtové Apple Carplay | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Bezdrôtové nabíjanie | – | – | ⬤ |
EXTERIÉR | |||
Dvojfarebné lakovanie | – | – | ⬤ |
Mriežka | Karoséria | Karoséria | Karoséria (+trojfarebný motív) |
Farba zrkadla | Karoséria | Karoséria | Dvojfarebné lakovanie |
Strešné lišty | – | – | ⬤ |
Spojler | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Exkluzívne prvky (lokalita) | – | – | Oranžový akcent obloženia dolných dverí/trojfarebný motív na mriežke |
OSVETLENIE EXTERIÉRU | |||
Aktívne smerové svetlá | – | – | LED |
Automatické svetlomety | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Automatické nastavovanie svetlometov | – | – | ⬤ |
Denné svietenie – LED | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Predné hmlové svetlá | – | LED | LED |
Funkcia „Coming/Leaving Home“ (časové spínanie svetiel) | ⬤ | ⬤ | ⬤ |
Systém prepínania diaľkových a stretávacích svetiel (HSS) | ⬤ | ⬤ | ⬤
|
KOLESÁ A PNEUMATIKY | |||
Veľkosť pneumatík, predné/zadné | 225/50 R18 | 225/50 R18 | 225/50 R18 |
Veľkosť a dizajn kolies | 18″ Black cut | 18″ Black cut | 18″ Black cut |