/
/
/
BMW X5 xDrive40e

BMW X5 xDrive40e

Reklama

  • BMW Group predstavuje vôbec prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky.
  • Maximálna trakcia a športový výkon vďaka trvalému pohonu všetkých kolies BMW xDrive aj pri plne elektrickom jazdnom režime, výnimočná efektívnosť podporená technológiou BMW EfficientDynamics eDrive.
  • Sports Activity Vehicle BMW X5 xDrive40e predstavuje do budúcnosti nazerajúcu kombináciu univerzálnosti a luxusnej atmosféry s inovatívnou jazdnou technológiou presunutou z vývoja BMW i.
  • Dá sa objednať s celým radom voliteľných doplnkov dostupných pre BMW X5 vrátane exteriérových a interiérových balíkov Design Pure Excellence a Pure Experience, balíka M Sport a BMW Individual.
  • Uvedenie na európsky trh už na jeseň 2015.

Technické parametre: 

  • BMW X5 xDrive40e: štvorvalcový radový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo (turbodúchadlo TwinScroll, priame vstrekovanie High Precision Injection, variabilné časovanie ventilov VALVETRONIC, dvojitý VANOS), objem: 1 997 cm3, výkon: 180 kW/245 k pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment: 350 Nm pri 1 250 – 4 800 ot.min-1; synchrónny elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky, maximálny výkon*: 83 kW/113 k pri 3 170 ot.min-1, max. krútiaci moment: 250 Nm pri 0 ot.min-1; max. výkon celého systému: 230 kW/313 k, max. krútiaci moment celého systému: 450 Nm, zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť: 210 km/h (obmedzená elektronicky), maximálna rýchlosť na elektrický pohon: 120 km/h (obmedzená elektronicky), dojazd na elektrický pohon **: až do 31 km , priemerná spotreba**: 3,4 – 3,3 litra/100 km, 15,4 – 15,3 kWh/100 km, emisie CO2**: 78 – 77 g/km, emisné normy: Euro 6.

* Podľa normy ECE R-85 ** Hodnoty podľa EÚ testovacieho cyklu pre vozidlá plug-in hybrid sa môžu líšiť v závislosti od zvoleného rozmeru pneumatík.

  • Lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor s 96 článkami a kapacitou 9,0 kWh.
  • Vysokonapäťový akumulátor umiestnený pod podlahou batožinového priestoru s mierne zmenšeným objemom (500 – 1 720 litrov).
  • Vysokonapäťový akumulátor môže byť dobíjaný zo štandardných domácich zásuviek; BMW i Wallbox je dostupný aj ako časť konceptu BMW 360° ELECTRIC spolu so službami špecifickými pre dané modely a s asistenčnými službami, služba mobility ChargeNow ponúka jednoduchý prístup a nekomplikované použitie verejných partnerských nabíjacích staníc , služba mobility ParkNow Longterm uľahčuje nájdenie parkovacieho miesta s alebo bez nabíjacieho zariadenia.

Dynamika a zážitok z jazdy: 

  • Tlačidlo eDrive na programovanie hybridného charakteru a výber režimov AUTO eDrive, MAX eDrive a SAVE Battery.
  • Spínač Driving Experience Control na aktiváciu nastavenia vozidla do režimov COMFORT, SPORT a ECO PRO.
  • V spojení so štandardným navigačným systémom Professional dokáže inteligentný energetický manažment vytvoriť predbežnú stratégiu pohonného ústrojenstva. Zoberie do úvahy profil trasy, dopravnú situáciu a jazdný režim, aby bola čo najefektívnejšie využitá zostávajúca kapacita akumulátora a maximalizovala sa vzdialenosť prejdená na elektrický pohon s nulovými lokálnymi emisiami.
  • BMW X5 xDrive40e s modelovo špecifickým nastavením podvozka. Ako súčasť sériovej výbavy je Dynamic Damper Control a zadné samonivelačné pneumatické odpruženie.

BMW xDrive stretne BMW eDrive: BMW X5 xDrive40e

Sports Activity Vehicle (SAV) od BMW opäť raz tvorí trendy a ukazuje, ako si užiť radosť z jazdy čo najinovatívnejším spôsobom. BMW X5 xDrive40e je prvý sériový plug-in hybrid z ponuky konvenčných vozidiel značky BMW. Skúsene kombinuje všestrannosť a luxusnú atmosféru veľkého modelu SAV s úžasnou trakciou, ponúkanou prostredníctvom inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive a technológiou BMW EfficientDynamics eDrive. Táto kombinácia zabezpečuje príkladnú efektivitu.

Inteligentne riadená súhra medzi spaľovacím motorom a elektrickým pohonom, produkuje systémový výkon 230 kW/313 k a zabezpečí BMW X5 xDrive40e výnimočnú dynamickú akceleráciu a zároveň podstatne zníži spotrebu paliva a emisií pri každodennom jazdení. Bude vás rozmaznávať a ušetrí kombinovanou spotrebou paliva 3,3 – 3,4 litra na každých 100 kilometrov a kombinovanou spotrebou elektrickej energie 15,3 – 15,4 kWh. Emisie CO2 sú na úrovni 77 – 78 gramov na kilometer (hodnoty podľa EÚ testovacieho cyklu pre vozidlá plug-in hybrid sa môžu líšiť v závislosti od zvoleného rozmeru pneumatík).

Využitie technológie BMW eDrive pre mimoriadne efektívny výkon a plne elektrická mobilita s nulovými výfukovými emisiami predstavuje celkom novú formu jazdného zážitku v SAV. Súčasne BMW X5 xDrive40e využíva výhody technológie a know-how získané z výnimočných vozidiel BMW radu i. BMW i8 poskytne radosť z jazdy, pričom využíva pohon plug-in hybrid, aký si teraz môžete dopriať aj v ostatných modeloch tradičnej ponuky BMW.

Dva motory a permanentný pohon všetkých kolies pre charakteristickú radosť z jazdy a maximum efektivity. 

Vďaka dvom pohonným jednotkám, inteligentnému hybridnému ovládaniu hnacej jednotky a permanentnému pohonu všetkých kolies, BMW X5 xDrive40e sľubuje suverénny výkon a maximálnu efektivitu. Na pohon slúži štvorvalcový benzínový motor s technológiou BMW TwinPower Turbo a synchrónny elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky Steptronic. Lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor sa dá nabíjať pomocou elektrickej siete zo štandardnej domácej zásuvky alebo – obzvlášť rýchlo, bezpečne a výhodne – cez BMW i Wallbox či na verejných dobíjacích staniciach. Vysokonapäťový akumulátor, ktorý dodáva energiu do batérie pre 12 V elektrický systém cez napäťový transformátor, je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru. V prípade havárie je veľmi dobre chránený. BMW X5 xDrive40e ponúka veľkosť batožinového priestoru s objemom 500 – 1 720 litrov. Štandardný nabíjací kábel môže byť uložený v sklápacom priestore pod podlahou batožinového priestoru. Model plug-in hybrid tak poskytuje všestrannosť spájanú s veľkým SAV vozidlom nielen vďaka jeho jazdným vlastnostiam, ale aj priestrannosťou.

BMW X5 xDrive40e spája univerzálnosť, rovnováhu a vynikajúcu úroveň efektivity. Tieto vlastnosti ho zaraďujú do jeho vlastnej triedy. Každodenné krátke cesty v mestskom prostredí absolvujete ekologicky s nulovými výfukovými emisiami. Navyše skutočná spotreba paliva je podstatne znížená pri jazdení v mestskej premávke až do vzdialenosti 25 km. Má schopnosť spotrebovať 0 – 3,0 litra paliva na 100 kilometrov, čím BMW X5 xDrive40e nastavilo vo svojom segmente novú úroveň efektivity. Na dlhších cestách, keď sú nasadené oba motory, pohonný systém, ktorý bol systematicky vypracovaný na maximalizáciu efektivity, udržuje hodnoty spotreby pohonných látok a emisií oveľa nižšie ako pri porovnateľných modeloch s podobnými výkonmi. Za predpokladu, že vysokonapäťový akumulátor je úplne nabitý, denné dochádzanie (50 a 60 km) zvládnete so spotrebou nie viac ako 6,5 litra na 100 kilometrov, v závislosti od jazdného štýlu. Navyše, keď je 85-litrová palivová nádrž plná a vysokonapäťový akumulátor nabitý, BMW X5 xDrive40e sa stane tým najvhodnejším prostriedkom na dlhé trasy, napríklad na dovolenku. Svoju spotrebu hravo udrží pod 11,0 l/100 km. Systém plug-in hybrid v BMW X5 xDrive40e tvorí, v porovnaní s konvenčnými pohonmi tohto segmentu, v bežných situáciách významné efektívne úspory.

Technológie BMW TwinPower Turbo a BMW eDrive sa spojili do dokonalosti.

Agregát s objemom 2,0 litra s vnútorným spaľovaním, uložený v BMW X5 xDrive40e, získal vyhľadávaný titul „International Engine of the Year“ už trikrát. Disponuje turbodúchadlom TwinScroll, priamym vstrekovaním High Precision Injection, variabilným časovaním ventilov VALVETRONIC a variabilným riadením vačkového hriadeľa na sacej aj výfukovej strane motora (Double-VANOS). Najvýkonnejšia štvorvalcová benzínová jednotka v portfóliu motorov BMW Group vyniká výraznou dodávkou energie, slastným ľahkým vytáčaním motora a vycibrenými jazdnými vlastnosťami. Dosahuje maximálny výkon 180 kW/245 k a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Elektromotor produkuje výkon 83 kW/113 k, maximálny krútiaci moment 250 Nm je dostupný od prvého zošliapnutia pedála, tak ako je charakteristické pre elektrické pohony. Zvýšenie výkonu motora vedie k vzrušujúcej, okamžitej reakcii a nahromadeniu energie bez oneskorenia. Tú budete potrebovať pri zrýchlení z pokoja alebo potrebe väčšieho dynamického výkonu pri špurte. BMW X5 xDrive40e zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a má elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť na 210 km/h. Pri plne elektrickom jazdnom režime dokáže vozidlo ísť maximálnou rýchlosťou 120 km/h, ktorá je opäť elektronicky limitovaná.

BMW xDrive permanentný pohon všetkých kolies v plne elektrickom režime.

Výkon z dvoch pohonných jednotiek prenáša na permanentný pohon všetkých kolies xDrive 8-stupňová prevodovka Steptronic. BMW X5 xDrive40e sa dá dovybaviť voliteľnými ovládaním prevodovky pod volantom, umožňujúcim šoférovi preraďovať rýchlo a s maximálnou ľahkosťou. Bez ohľadu na podiel hnacej sily pochádzajúcej zo spaľovacieho motora a elektromotora, xDrive zabezpečuje pri dynamickej jazde zákrutami maximálnu trakciu, optimalizovanú jazdnú stabilitu a zvýšenú agilitu pri všetkých poveternostných podmienkach a akomkoľvek stave povrchu vozovky. Elektronicky ovládaná lamelová spojka poskytuje základ pre plne variabilné rozdelenie hnacieho momentu medzi prednými a zadnými kolesami. Vďaka prepojeniu s DSC (Dynamic Stability Control) je xDrive schopný reagovať v predstihu a eliminovať nedotáčavosť alebo pretáčavosť vozidla a smerovať hnaciu silu tak, aby sa optimalizovala jazdná dynamika.

Ovládač Driving Experience Control a tlačidlo eDrive umožňujú nastavenie vozidla a konfiguráciu riadiacej jednotky podľa vlastného výberu.

Tlačidlo eDrive na stredovej konzole dovoľuje šoférovi konfigurovať riadiacu jednotku. Keď sa vozidlo prvýkrát naštartuje, aktivuje sa predvolené nastavenie AUTO eDrive, ktoré oba motory využíva čo najefektívnejšie. Samotný elektromotor sa využíva pri bežných záťažových požiadavkách, zatiaľ čo spaľovací motor sa zapne približne pri rýchlosti 70 km/h, alebo keď si jazdec želá veľmi výrazne zrýchliť. V tomto režime určuje najinteligentnejšiu kombináciu pohonu inteligentná prevádzková stratégia. Funguje za všetkých okolností a prepína sa do nej automaticky. Šofér môže prepnúť systém do čisto elektrického režimu MAX eDrive. Vozidlo bude vtedy poháňané výhradne elektromotorom. Tento režim je navrhnutý pre pohodlné šoférovanie s nulovými lokálnymi emisiami bez toho, aby bol spaľovací motor naštartovaný. Maximálny dojazd na elektriku je 31 km pri limitovanej maximálnej rýchlosti 120 km/h.

K dispozícii je aj tretí režim: SAVE Battery umožňuje šoférovi šetriť alebo zvýšiť energiu vo vysoko napäťovom akumulátore na prípadné neskoršie využitie. Napríklad počas jazdy na diaľnici môže byť stav nabitia konštantný alebo zvýšený. Energia vysokonapäťového akumulátora sa dá neskôr využiť počas jazdy v plne elektrickom režime v mestskom prostredí. Takto sa dá uložená elektrická energia cielene využiť presne vtedy, keď je to žiaduce.

BMW X5 xDrive40e prichádza v sériovej výbave aj s ovládačom Driving Experience Control, rovnako ako v konvenčne poháňaných modelových variantoch SAV. Vozidlo vie nastaviť do režimov COMFORT, SPORT a ECO PRO, pričom každý má vplyv na prestavenie mapy škrtiacej klapky, vlastností riadenia, reakcií 8-stupňovej prevodovky Steptronic, ako aj vlastností Dynamic Damper Control. Režim ECO PRO spúšťa optimalizované ovládanie elektricky poháňaných komfortných funkcií, ako je klimatizácia, vyhrievanie sedadiel a vyhrievanie spätných zrkadiel a využíva ich čo najefektívnejšie. Pri jazde s uvoľneným akceleračným pedálom sa pri rýchlosti medzi 0 a 160 km/h aktivuje funkcia plachtenie, ktorá vypne motor a vozidlo sa bude kĺzať dopredu bez spotreby paliva. Režimy voliteľné s tlačidlom eDrive a so spínačom Driving Experience Control sa môžu podľa želania navzájom kombinovať. Riadiacej jednotke to umožní nastaviť vozidlo presne podľa prevládajúcej situácie a osobným preferenciám vodiča. Komfort, športovosť a efektivita sa tak dajú skombinovať s obzvlášť intenzívnym hybridným jazdným zážitkom.

Prístrojový panel a ovládací displej so špecifickými údajmi hybridného systému.

BMW X5 xDrive40e sa štandardne dodáva s čiernou prístrojovou doskou, ktorá má špecifické funkcie hybridného systému pridané k zoskupeným údajom. Ukazovateľ jazdnej pohotovosti spaľovacieho motora je uložený v spodnej časti otáčkomera a prepína sa z „OFF“ na „READY“ v momente, keď sa stlačí tlačidlo štart/stop. Stav nabitia vysokonapäťového akumulátora sa zobrazuje vo forme symbolu batérie pod ukazovateľom zaradeného prevodu. Zobrazené je aj nastavenie ovládača Driving Experience Control rovnako ako prevádzkový režim zvolený pomocou tlačidla eDrive. V závislosti od zvoleného jazdného režimu sa na prístrojovom panely zobrazia ešte: informácie o elektrickom a celkovom dojazde vozidla, aktuálnej spotrebe paliva a elektrickej energie, rekuperácii elektrickej energie vo vysokonapäťovom akumulátore a priebehu nabíjania vozidla.

Aj na ovládacom displeji systému iDrive sú v menu k dispozícii špecifické položky a informácie. Zobrazenie toku energie môže byť aktivované počas jazdy. V grafickej podobe znázorňuje vzájomnú interakciu medzi spaľovacím motorom a elektromotorom. Zobrazuje tiež nabíjanie vysokonapäťového akumulátora. Nabíjanie zo sieťového napájania sa ovláda z menu iDrive. Na tento účel je k dispozícii funkcia časovača, ktorá berie do úvahy plánovaný čas odchodu zadaný šoférom. V menu iDrive sa dá nastaviť aj príprava komfortu v interiéri. Časovačom riadené ochladzovanie alebo ohrievanie zabezpečí príjemnú teplotu vnútri vozidla pripraveného na začiatok cesty, zatiaľ čo vysokonapäťový akumulátor môže byť ochladený, aby bol v čase odchodu v optimálnom prevádzkovom stave. Elektricky poháňané prídavné kúrenie a funkcia vetrania patria do sériového vybavenia BMW X5 xDrive40e. Môžu byť napojené na elektrickú sieť pri nabíjaní vozidla alebo poháňané z vysokonapäťového akumulátora v prípade, že má dostatočnú kapacitu.

BMW X5 xDrive40e: klasické sports activity vehicle ponúkajú jedinečný hybridný výkon.

Exkluzívne dizajnové prvky exteriéru jednoznačne identifikujú BMW X5 xDrive40e ako klasické sports activity vehicle. Popritom sú zreteľne viditeľné unikátne hybridné schopnosti. Najnápadnejšou črtou je prípojka na nabíjanie vysokonapäťového akumulátora umiestneného v ľavej prednej časti. Na začiatku nabíjacieho procesu sa objavujú modré svetelné efekty, ktoré naznačujú tok energie. Výfukový systém na BMW X5 xDrive40e má zdvojenú koncovku výfuku so zakončením v tvare lichobežníka. Okrem modelového označenia na predných bočniciach vozidla zdobí dvere batožinového priestoru, prahové lišty s modrou farbou pozadia a stredovú konzolu logo „eDrive“ známe už z modelov BMW  i.

Sériová výbava BMW X5 xDrive40e nie je len Dynamic Damper Control. Zahŕňa aj samonivelačné zadné vzduchové odpruženie. Dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá je súčasťou sériovej výbavy všetkých modelových variantov BMW X5, je rozšírená o prídavné kúrenie a systém vetrania skladajúceho sa z elektrického prietokového ohrievača vody a elektrického kompresora chladiaceho okruhu. Okrem toho sú k dispozícii všetky voliteľné doplnky z radu BMW X5, s výnimkou tretieho radu sedadiel, balíka Adaptive Suspension Package Dynamic, aktívneho riadenia, multifunkčného prístrojového displeja, pohodlných zadných sedadiel a vaku na lyže/snoubord. BMW X5 xDrive40e môže byť vybavené exteriérovými a interiérovými balíkmi Design Pure Experience alebo Design Pure Excellence, ktoré zdôrazňujú buď robustnú, všestrannú povahu sports activity vehicle, alebo jeho exkluzívny, luxusný charakter. Model plug-in hybrid môže byť objednaný aj s balíkom M Sport alebo na mieru vytvorenými prvkami, ktoré ponúka BMW Individual.

Navigačný systém Professional je tiež súčasťou sériovej výbavy BMW X5 xDrive40e. Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia a systém Driving Assistant, oboje zahrnuté v štandardnej výbave, môžu byť doplnené množstvom ponúkaných možností z BMW ConnectedDrive, ktorý zahŕňa systém Driving Assistant Plus obsahujúci: aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop & Go, systém predkolízneho varovania s funkciou brzdenia a asistenta dopravnej zápchy, BMW Head-up displej, systém BMW Night Vision s rozpoznávaním chodcov a zvierat, funkciu Dynamic Light Spot, varovný systém opustenia jazdného pruhu, parkovací asistent, cúvaciu kameru, systém Surround View a Speed Limit Info vrátane zobrazenia informácií o zákaze predbiehania. Všetky asistenčné systémy sú dostupné aj počas jazdy v plne elektrickom režime. Adaptívne LED svetlomety, systém komfortného vstupu, aj kompletný výber 19- a 20-palcových diskov z ľahkej zliatiny sú pre BMW X5 xDrive40e k dispozícii na objednávku. Súčasťou štandardnej výbavy sú 18-palcové disky z ľahkej zliatiny v dizajne double-spoke.

Vysoká variabilita aj pri nabíjaní – vďaka inovatívnym produktom a službám od BMW 360° ELECTRIC.

Koncepcia plug-in hybrid pri BMW X5 xDrive40e poskytuje ideálnu základňu pre početné využitie elektrického hnacieho systému pre vysoko efektívnu mobilitu aj vrátane mestskej jazdy s nulovými výfukovými emisiami. Jeho vysokonapäťový akumulátor ponúka celkovú kapacitu 9.0 kWh a môže byť doplnený energiou z akejkoľvek domácej zásuvky cez Wallbox, ktorý bol navrhnutý pre vyššie prúdy, ako aj na verejných dobíjacích staniciach. Štandardný nabíjací kábel môže byť uschovaný v priehradke pod podlahou batožinového priestoru.

Keď je vozidlo pripojené k bežnej domácej zásuvke, tak sa prázdny vysokonapäťový akumulátor môže naplno nabiť za približne 3 hodiny a 50 minút. Pre BMW X5 xDrive40e je k dispozícii riešenie na mieru. Bezpečné, jednoduché a veľmi rýchle nabíjanie akumulátora v pohodlí domova má na starosti BMW 360° ELECTRIC. BMW i Wallbox Pure je schopný dobiť prázdny vysokonapäťový akumulátor na plnú kapacitu, pri intenzite nabíjania 3,5 kW (16 A/230 V) za 2 hodiny a 45 minút. Proces nabíjania sa dá kontrolovať na prístrojovej doske vozidla alebo na smartfóne využitím aplikácie BMW Remote. Druhá verzia domácej nabíjacej stanice BMW i Wallbox Pro ponúka ďalšie komfortné funkcie. Je vybavená 7-palcovým farebným monitorom, ktorého užívateľsky príjemný dotykový displej znázorňuje, ako prebieha nabíjanie vozidla a zároveň povoľuje nastavenie prispôsobené zákazníkovi, ktoré umožňuje riadenie záťaže a výrobu vlastnej energie. Údaje zobrazené na monitore zahŕňajú množstvo dodanej energie a informácie o predchádzajúcich nabíjacích cyklov.

V rámci BMW 360° ELECTRIC sa zákazníkom ponúka široko zameraný servisný koncept zastrešujúci všetko od dodávky a inštalácie nabíjacej stanice až po údržbu, poradenstvo a ďalšie služby. K dispozícii je aj služba ChargeNow s kartou ChargeNow, ktorá poskytuje jednoduchý prístup k partnerským dobíjacím staniciam a môže sa použiť aj pri pohodlnom vyúčtovaní mesačných nákladov za energiu. Služba mobility ParkNow Longterm uľahčuje nájdenie parkovacieho miesta v centre mesta a pomáha s hľadaním a rezerváciou parkovacieho miesta s prístupom k nabíjaciemu zariadeniu. Okrem toho portfólio BMW 360° ELECTRIC obsahuje aj údržbu, asistenciu a ďalšie služby pre zákazníkov, ktoré boli ušité presne na mieru tomuto modelu.

Nové inovatívne funkcie od BMW ConnectedDrive navyše pomáhajú plánovať cesty tak, aby automobil jazdil čo najviac na čisto elektrický pohon a vždy s maximálnou efektivitou. Navigačný systém Professional v BMW X5 xDrive40e ako súčasť štandardnej výbavy umožňuje vodičom výpočet hybrid-špecifickej ECO PRO trasy k zadanému cieľu. Berie do úvahy faktory, ako je dopravná situácia, profil trasy a štýl jazdy. Inteligentná funkcia energetického manažmentu v BMW X5 xDrive40e využíva dostupné údaje o profile trasy pre všetky navigáciou podporované cesty spolu s dopravnými informáciami v reálnom čase. To je základom prezieravej a efektívnej jazdy, ktorá udržiava spotrebu paliva tak nízko, ako je to možné a intenzívne využíva elektrickú mobilitu, napríklad keď sa blíži cieľ cesty. Pri dlhšej ceste, ktorá vedie cez vidiecke aj zastavané oblasti, môže byť napríklad použitá rekuperácia brzdnej energie a záťažové body motora sa zámerne zvýšia pri vyšších rýchlostiach, aby sa zabezpečil dostatočný nadbytok energie potrebnej na absolvovanie mestských častí na elektrický pohon. Lokalizácie verejných dobíjacích staníc sú pridané do výberu bodov záujmu na mape navigácie vždy, keď sa aktivuje navádzanie na cieľ.

Aplikácia BMW Remote je dostupná aj v hybridnej verzii a umožňuje šoférovi získavať informácie o stave nabitia vysokonapäťového akumulátora prostredníctvom smartfónu, aj keď je ďaleko od vozidla. Aplikácia zároveň zobrazuje lokalizáciu verejných nabíjacích sietí. V smartfóne si môžete pozrieť aj hodnotenie efektivity poslednej ukončenej cesty, celkovú vzdialenosť prejdenú čisto na elektrický pohon a množstvo paliva ušetreného využitím elektrickej energie. Pomocou BMW Remote sa dá na diaľku aktivovať aj prídavné kúrenie v BMW X5 xDrive40e a funkcia vetrania.

Výroba v BMW závode Spartanburg: centrum vynikajúcej kvality radu i pre modely BMW X a hybridné technológie.

BMW X5 xDrive40e sa vyrába v závode BMW Spartanburg v americkom štáte Južná Karolína. To je miesto, kde sa vyrábajú všetky ostatné modelové varianty sports activity vehicle spolu s modelmi BMW X6, BMW X3 a BMW X4. Prvá generácia BMW X5 sa začala vyrábať už pred viac ako 15 rokmi a počas tohto času sa z amerického závodu vytvorilo globálne centrum vynikajúcej kvality pre BMW X modely.

BMW X5 xDrive40e je montovaný paralelne na spoločnej výrobnej linke s ďalšími modelovými verziami BMW X5 a BMW X6. Výroba si vyžiadala začleniť do procesu špeciálne montážne kroky, aby bolo možné montovať hybrid-špecifické komponenty. Vysokonapäťový akumulátor je vyrábaný v novovybudovanej výrobnej hale v areáli závodu BMW Spartanburg. Všetky výrobné procesy podliehajú rovnakým prísnym štandardom kvality a bezpečnosti, ktoré BMW Group uplatňuje celosvetovo. Závod BMW Spartanburg navyše vyniká svojím extrémne účinným systémom na využívanie zdrojov na dodávku energie. Tu sa prvýkrát zaviedol inteligentný systém Energy Data Management (iEDMS) s kontinuálnym a porovnávacím meraním spotreby energie. Veľká časť energie potrebnej na výrobu vozidiel sa získava z metánu pomocou vysoko účinných turbogenerátorov.

BMW X5 xDrive40e – technické dáta

Karoséria

Počet dverí / miest na sedenie 5 / 5
Dĺžka/šírka/výška 1) (bez nákladu) mm 4 886 / 1 938 / 1 762
Rázvor mm 2 933
Rozchod kolies, vpredu/vzadu mm 1 644 / 1 650
Polomer otáčania m 12.7
Objem palivovej nádrže l 85
Motorový olej 2) l 5.0
Pohotovostná hmotnosť DIN/EU kg 2 230 / 2 305
Max. zaťaženie podľa DIN kg 750
Max. prípustná hmotnosť kg 2 980
Max. zaťaženie náprav vpredu/vzadu kg 1 250 / 1 755
Max. hmotnosť prívesu, brzdeného (12%)/nebrzdeného kg 2 700 / 750
Max. zaťaženie strechy/ťažného zariadenia kg 100 / 140
Objem batožinového priestoru l 500 –1 720
Odpor vzduchu cd x A 0.31 x 2.84

Pohon

Koncepcia pohonu Plne hybridný pohon, trvalý prenos krútiaceho momentu jedného alebo oboch motorov prostredníctvom BMW xDrive na všetky štyri kolesá

Systémový výkon kW/h 230 / 313

Spaľovací motor

Typ/počet valcov/ventilov radový / 4 / 4
Technika motora BMW TwinPower Turbo: TwinScroll turbodúchadlo, priame vstrekovanie High Precision Injection, plne variabilné časovanie ventilov (VALVETRONIC), Double VANOS riadenie vačkového hriadeľa
Efektívny zdvihový objem motora cm3 1 997
Vŕtanie / zdvih mm 90.1 / 84.0
Kompresný pomer :1 10.0
Typ paliva min RON 91
Výkon kW/k 180 / 245 pri ot.min-1     5 000 – 6 500
Krútiaci moment Nm 350 pri ot.min-1     1 250 – 4 800

Elektromotor

Technológia motora BMW eDrive technológia: ; synchrónny elektromotor integrovaný do 8-stupňovej prevodovky Steptronic, funkcia generátora pre rekuperáciu energie pre vysokonapäťový akumulátor
Max. výkon 3) kW/k 83 / 113 pri ot.min-1     3 170
Menovitý výkon kW/k 55 / 75 pri ot.min-1     5 000
Krútiaci moment Nm 250 pri ot.min-1     0
Výkon rekuperácie kW 20

Vysokonapäťový akumulátor

Technika uskladnenia energie/inštalácia Lítium-iónová/ pod batožinovým priestorom
Napätie V 351
Kapacita (brutto) kWh 9.0
Nabíjací čas potrebný na 100% dobitie < 2.8 h at 3.5 kW (16 A / 230 V)

Prevodovka

Typ prevodovky 8-stupňová prevodovka Steptronic
Prevodové pomery
I :1 4.714
II :1 3.143
III :1 2.106
IV :1 1.667
V :1 1.285
VI :1 1.000
VII :1 0.839
VIII :1 0.667
R :1 3.317
Koncový prevod :1 3.154

Jazdná dynamika a bezpečnosť

Zavesenie predných kolies
Dvojité priečne rameno, negatívny polomer natáčania kolies, anti-dive
Zavesenie zadných kolies
Zadná náprava Integral-IV, odpruženie s anti-squat a anti-dive, vzduchové pruženie s automatickým vyrovnávaním
Brzdy, predné jedno piestikové s plávajúcim strmeňom, ventilované kotúče
Brzdy, zadné jedno piestikové s plávajúcim strmeňom, ventilované kotúče

Stabilizačné systémy

Sériovo: DSC vrátane ABS a Dynamickej kontroly trakcie (Dynamic Traction Control (DTC)), kontrola brzdenia v zákrutách (Cornering Brake Control (CBC)), dynamická kontrola bŕzd (Dynamic Brake Control (DBC), Dry Braking function, kompenzácia fadingu bŕzd (Fading Compensation), Start-Off asistent (Start-Off Assistant); DSC s rozšírenými funkciami pre xDrive, Automatické uzamknutie diferenciálu (Automatic Differential Brake (ADB-X)), Automatická regulácia jazdy zo svahu (Hill Descent Control (HDC)), Dynamická kontrola tlmenia (Dynamic Damper Control)

Bezpečnostná výbava

Sériovo: airbagy pre šoféra a spolujazdca, bočné airbagy pre šoféra a spolujazdca, hlavové airbagy pre predné aj zadné sedadlá, nárazom aktivované hlavové opierky vpredu, trojbodové automatické pásy pre všetky sedadlá, vpredu s obmedzovačom a napínačom bezpečnostného pásu, nárazové snímače, senzory prevrátenia, ukazovateľ tlaku v pneumatikách

Riadenie elektromechanické riadenie (ESP) s funkciou Servotronic
Prevod riadenia, celkový :1                                19.1
Pneumatiky, vpredu/vzadu 255/55 R18 109 V XL
Disky, vpredu/vzadu 8.5J x 18 z ľahkej zliatiny

Jazdné výkony

Pomer váha / výkon (DIN) kg/kW 9.7
Litrový výkon spaľovacieho motora kW/l 90.1
Zrýchlenie 0–100 km/h s 6.8
Maximálna rýchlosť km/h 210
Maximálna rýchlosť na elektriku km/h 120
Dojazd na elektriku v EU cykle km viac ako 31

Offroadové vlastnosti

Nájazdový uhol, vpredu /vzadu ° 25.0 / 22.5
Nájazdový uhol ° 20.0
Svetlá výška (bez nákladu) mm 209
Hĺbka brodu (pri 7 km/h) mm 500

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

Súbor opatrení ako štandard – BMW eDrive technológia, rekuperácia brzdnej energie s ukazovateľom rekuperácie, elektromechanické riadenie (EPS), hybrid-špecifická funkcia Auto Start Stop, režim ECO PRO s funkciou plachtenia, inteligentná ľahká konštrukcia, optimalizované aerodynamické vlastnosti, aktívne vetracie otvory, podľa potreby pripájané pomocné agregáty, regulované olejové čerpadlo, optimalizovaný účinok zadného diferenciálu a rozdeľovača výkonu, pneumatiky so zníženým valivým odporom

Spotreba paliva EU 4)

V kombinácii so sériovými diskami a pneumatikami

kombinovaná                                      l/100 km 3.3
Emisie CO2 g/km 77
Kombinovaná spotreba energie kWh 15.3

S diskami 9J x 19 vpredu, 10J x 19 vzadu a pneumatikami 255/50 R19 vpredu, 285/45 R19 vzadu, s diskami 10J x 20 vpredu, 11J x 20 vzadu a pneumatikami 275/40 R20 vpredu, 315/35 R20 vzadu

Kombinovaná l/100 km 3.4
Emisie CO2 g/km 78
Kombinovaná spotreba energie kWh 15.4
Emisná norma EU6

Technické údaje platia pre ACEA trhy / homologizačné údaje platné iba čiastočne v Nemecku (hmotnosť, maximálna rýchlosť)

Všetky údaje sú predbežné.

1) Výška zahŕňa strešnú plutvu
2) Výmena oleja
3) Podľa ECE R-85
4) Hodnoty spotreby paliva a emisie CO2 závisia od veľkosti zvolených pneumatík

Zdroj: BMW Group

Prečítať celý text

Reklama