6.9 C
Bratislava
sobota, 31 júla, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Porsche 911 GT3 so skúsenosťami z divízie Motorsport

Odporúčame

Automobilka Porsche vypustila nový model 911 GT3 z reťaze. Siedma generácia tohto vysoko výkonného športového vozidla vznikla v úzkej spolupráci s divíziou Porsche Motorsport. Vďaka tomu sa do sériovo vyrábaného modelu dostane viac čisto pretekárskych technológií ako kedykoľvek predtým. Predná náprava s dvojitými lichobežníkovými ramenami a premyslená aerodynamika so zadným krídlom zaveseným zhora a výrazným difúzorom s pôvodom v úspešnom pretekárskom vozidle z kategórie GT Porsche 911 RSR či motor boxer so šiestimi valcami, zdvihovým objemom štyri litre s výkonom 375 kW (510 k), ktorý pochádza z modelu Porsche 911 GT3 R, pričom má za sebou pôsobenie vo vytrvalostných pretekoch. Akusticky očarujúci vysokootáčkový motor sa v podstate v nezmenenej podobe používa v novom modeli 911 GT3 Cup. Výsledkom je vynikajúco jazdiaci stroj. Účinný a emotívny, precízny a s vysokým výkonom. Perfektný na okruhu a výnimočný pri každodennom využití.

Jedinečné silné stránky modelu Porsche 911 GT3 tkvejú v súčte jeho vlastností. S maximálnou rýchlosťou 320 km/h (318 km/h s dvojspojkovou prevodovkou PDK) je ešte rýchlejší ako predchádzajúca verzia modelu 911 GT3 RS. Z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,4 sekundy. Pre zanietených puristov pripravilo Porsche aj verziu so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Detailne premyslená aerodynamika ťaží zo skúseností získaných z motoršportu a vytvára výrazne väčší prítlak bez toho, aby to ovplyvnilo aerodynamický súčiniteľ. V polohe zameranej na výkon dokážu manuálne nastaviteľné krídlo a difúzor zvýšiť aerodynamický prítlak, čo zároveň zvýši aj rýchlosť pri prejazde zákrutou. To je však vyhradené iba na okruhy, kde dokáže Porsche 911 GT3 vytiahnuť všetky svoje tromfy. Na Severnej slučke okruhu Nürburgring, tradičnom mieste testovania všetkých športových vozidiel automobilky Porsche, sa podarilo stanoviť očarujúci rekord. Počas finálneho ladenia sa model Porsche 911 GT3 stal prvým sériovo vyrábaným vozidlom s atmosférickým motorom, ktoré pokorilo 7-minútovú hranicu. Testovací jazdec Lars Kern potreboval na absolvovanie celého 20,8-kilometrového okruhu iba 6:59,927 minúty. Kratší 20,6-kilometrový úsek, ktorý sa na meranie používal predtým, prešlo Porsche 911 GT3 za 6:55,2 minúty. Nový model jazdil na pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2 R dodávaných na požiadanie a na niekoľko kôl vyskúšal jeho výkon aj ambasádor značky Porsche Jörg Bergmeister. Skúsený profesionálny jazdec Bergmeister povedal, že to bolo jednoznačne najlepšie sériovo vyrábané vozidlo, s akým kedy jazdil v Zelenom pekle.

Napriek širšej karosérii, väčším kolesám a ďalším technickým prvkom je hmotnosť nového modelu 911 GT3 porovnateľná s predchodcom. S manuálnou prevodovkou váži 1 418 kg, s PDK 1 435 kg. O krotenie hmotnosti sa postarali predná kapota vyrobená z plastu zosilneného karbónovými vláknami (CFRP), ľahké sklenené okná, upravené brzdové kotúče a kované disky kolies z ľahkých zliatin či kryt priestoru zadných sedadiel. Odľahčený športový výfuk znižuje hmotnosť o viac ako 10 kg. S nekonečným rozsahom elektronicky ovládaných klapiek vo výfuku vytvára mimoriadne emotívny zvukový zážitok, ktorý zároveň spĺňa emisnú normu Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Porsche 911 GT3 dosahuje kombinovanú spotrebu 13,3 l/100 km (PDK 12,4).

Pretekárske gény sa prejavujú aj v detailoch nového modelu 911 GT3. Interiér vychádza z aktuálnej modelovej generácie. Novým prvkom je zobrazenie track.        Po stlačení tlačidla sa digitálne obrazovky vpravo a vľavo od stredového otáčkomera ciachovaného do 10 000 ot./min. zredukujú iba na informácie ako sú tlak v pneumatikách, tlak a teplota oleja, hladina paliva a teplota vody, ktoré nevyhnutne treba pri jazdení na okruhu. Zobrazuje sa aj vizuálny asistent radenia s farebnými paličkami vpravo a vľavo od otáčkomera doplnený o radiace svetlo s pôvodom  v divízii Motorsport.

V prípade modelov Porsche GT obzvlášť platí, že zákazníci majú zvýšený záujem o špeciálne doplnky. Ponuka Porsche Exclusive Manufaktur sa preto v prípade nového modelu 911 GT3 rozšírila o špeciálne doplnky GT 3 ako je napríklad odľahčená strecha z pohľadových karbónových vlákien. Medzi ďalšie prvky patria kryty vonkajších spätných zrkadiel vyrobené z karbónu, zatmavené pozadie LED matrix svetlometov či rovnako spracované zadné svetlá z ponuky Exclusive design s prepájacou linkou bez červených prvkov. Lemy diskov kolies červenej farby Guards Red alebo modrej Shark Blue prinášajú na čierne disky kolies z ľahkých zliatin nové prvky. Eleganciu interiéru zvyšujú prvky vo farbe karosérie či inej požadovanej farby na číslach otáčkomera a na stopkách Sport Chrono, na bezpečnostných pásoch či na obkladových lištách.

Rovnako exkluzívny ako model Porsche 911 GT3 je aj individuálny chronograf, ktorý divízia Porsche Design ponúka exkluzívne iba zákazníkom vysoko výkonného športového vozidla. Rovnako ako jeho motorizovaný vzor ponúka dynamický dizajn, stály výkon a vysokú úroveň spracovania. Jeho puzdro odráža gény divízie Motorsport. Rovnako ako ojnice motora 911 GT3 je z robustného a ľahkého titánu. Hodinky poháňa rotor s automatickým náťahom, ktorý pripomína volant modelu Porsche 911 GT3. Farebný kruh na ciferníku môže byť vo farbe karosérie 911 GT3. 

Prvý model Porsche 911 GT3 sa predstavil v roku 1999. Vychádzal z modelového radu 996 a z 3,6-litrového objemu dodával výkon 265 kW (360 k). Walter Röhrl s ním bol vďaka precíznemu nastaveniu prvým, kto v cestnom športovom vozidle pokoril na Severnej slučke okruhu Nürburgring hranicu ôsmich minút. Druhá generácia modelu 911 GT3 prišla v roku 2006. Základ mala v modeli Porsche 911 typu 997 a začínala  s výkonom 305 kW (415 k). V roku 2013 sa predstavil nástupca s motorom s objemom 3,8 litra a s výkonom 350 kW (475 k). Objem o dva roky neskôr narástol na 4,0 litra a výkon na 368 kW (500 k).

Porsche ponúka nový model 911 GT3 so štartovacou cenou od 167 518 eur vrátane DPH a povinnej výbavy*. Dodávať sa začne od mája 2021.

Zdroj: Porsche

- Reklama -
- Reklama -