6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

Najvýkonnejší S 63 AMG

Odporúčame

Mercedes-AMG uvádza nový model S 63 AMG: najsilnejší vysokovýkonný sedan v luxusnom segmente posúva obzory v oblastiach dynamika jazdy, ľahká konštrukcia a hospodárnosť. Garantom suverénnych jazdných výkonov je 5,5-litrový motor V8 AMG biturbo s výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 newtonmetrov – najsilnejší člen rodiny motorov BlueDIRECT. Vďaka dôsledne uplatnenej ľahkej konštrukcii v duchu filozofie AMG Lightweight Performance model S 63 AMG váži až o 100 kilogramov menej ako jeho predchodca. Kombinácia hospodárneho pohonu a zníženia hmotnosti má za následok celkovú spotrebu paliva 10,1 až 10,3 litra na 100 kilometrov podľa NEFZ (237 až 242 g/km CO2). Na želanie bude nový model S 63 AMG prvý raz vybavený aj systémom pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, navrhnutým na vysoký výkon. S tým je spojené nielen zlepšenie trakcie – S 63 AMG otvára novú dimenziu dynamiky jazdy vo svojom segmente. V otázkach dizajnu a výbavy spĺňa S 63 AMG najvyššie nároky v súvislosti so sprostredkovaním vysokej hodnoty, s kvalitou a dokonalosťou.

Ola Källenius, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH:

Po úspešnom štarte modelu A 45 AMG a modelu CLA 45 AMG s novým S 63 AMG dokazujeme svoju kompetenciu v automobilovom segmente špičkovej techniky. Medzi prednosti novej vlajkovej lode z dielne Mercedes AMG patria ľahká konštrukcia a absolútny výkon. Nový model S 63 AMG je na čele aj v otázkach dokonalosti, kvality a sprostredkovania vysokej hodnoty. Prvý raz ponúkame S 63 AMG aj so systémom pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, navrhnutým na vysoký výkon. Oslovujeme tak nové trhy: zákazníkov, ktorí vzhľadom na poveternostné pomery kladú dôraz na štyri poháňané kolesá, nájdu v S 63 AMG 4MATIC dokonalé vozidlo.

Tobias Moers, vedúci úseku vývoja celkového vozidla a člen obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH:

Náš cieľ, aby bol nový model S 63 AMG ešte výkonnejší, ľahší a hospodárnejší, ako bol jeho predchodca, sme splnili do poslednej bodky. Aj v otázke dynamiky jazdy spravil S model 63 AMG výrazný skok dopredu – v neposlednom rade vďaka možnosti dodávky systému pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC, navrhnutému na vysoký výkon.

Stratégia AMG Lightweight Performance: až o 100 kg ľahší ako predtým

Dôsledné uskutočňovanie stratégie AMG Lightweight Performance znížilo hmotnosť S 63 AMG v porovnaní s predchodcom až o 100 kilogramov. Úsporu hmotnosti umožnilo najmä použitie kovaných diskov AMG z ľahkej zliatiny, ľahkého lítiovo-iónového akumulátora a odľahčenej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG. Okrem toho je kompletná vonkajšia časť karosérie triedy S vrátane strechy a predná časť karosérie vyrobená z hliníka. Použitie vane na rezervné koleso z uhlíkových vláken – materiálu formuly 1 – ušetrí ďalšie štyri kilogramy. S 63 AMG je špičkou aj svojou hmotnosťou na jednotku výkonu s hodnotou 3,49 kg/k. Výsledkom sú presvedčivé jazdné výkony: zrýchlenie z nuly na 100 km/h sa dosiahne podľa variantu modelu za 4,0 až 4,4 sekundy; maximálna rýchlosť predstavuje 250 km/h (elektronicky obmedzená). V otázke maximálneho výkonu a spotreby paliva je 5,5-litrový motor V8 AMG biturbo aj naďalej najhospodárnejším sériovo vyrábaným agregátom V8 vôbec. Výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 900 newtonmetrov osemvalec AMG z rodiny motorov BlueDIRECT s interným označením M 157 prekoná všetky porovnateľné agregáty. V porovnaní s predchodcom sa spotrebu paliva nového S 63 AMG podarilo znížiť o 0,4 litra na 100 kilometrov, pričom sa výkon motora zvýšil až o 30 kW (41 k). Špičkový osemvalec už teraz spĺňa emisnú triedu EU 6, ktorá bude záväzná od roku 2015.

Hlavné technické parametre 5,5-litrového motora V8 AMG biturbo:

• priame vstrekovanie benzínu s piezoelektrickými vstrekovačmi
• preplňovanie dvoma turbodúchadlami
• celohliníková kľuková skriňa
• štvorventilová technika s variabilným časovaním
• chladenie plniaceho vzduchu vzduchom a vodou
• účinné chladenie motorového oleja, prevodového oleja a vody
• olejová vaňa ľahkej konštrukcie z kompozitného materiálu
• manažment alternátora
• funkcia ECO štart – stop

Športová výfuková sústava AMG s výfukovými klapkami

Športová výfuková sústava AMG v S 63 AMG je vybavená automatickými, výfukovými klapkami,  ktoré sú riadené podľa naprogramovanej krivky, v obidvoch koncových tlmičoch hluku. V jazdnom programe prevodovky C (Controlled Efficiency) ostávajú klapky vo väčšine situácií zatvorené, vtedy sa biturbo osemvalec správa akusticky zdržanlivo – čo sa hodí na veľké vzdialenosti a pohodlný pobyt v zadnej časti. V režimoch S (Sport) a M (Manual) sa výfukové klapky otvárajú vo všeobecnosti skôr a spontánnejšie, najmä ak vodič uprednostňuje dynamický štýl jazdy. Výsledkom je ešte výraznejší zvuk motora typický pre AMG, ktorý vzbudzuje emócie.

Výroba motorov v manufaktúre na výrobu motorov AMG

Ako všetky motory AMG, aj biturbo osemvalec v S 63 AMG sa ručne skladá v manufaktúre na výrobu motorov AMG pri dodržaní najprísnejších štandardov kvality. Vysokokvalifikovaní motoroví technici vyrábajú M 157 v Affalterbachu v duchu filozofie „jeden technik, jeden motor“. Odznak AMG na motore s podpisom technika potvrdzuje nielen najvyššiu presnosť a kvalitu výroby, ktoré sú typické pre AMG, ale zároveň poukazuje na neporovnateľnú DNA tuningovej značky Mercedes-Benz.

Lítiovo-iónový akumulátor ušetrí viac ako 20 kilogramov hmotnosti

Po SLS AMG kupé Black Series je S 63 AMG druhé tuningové vozidlo AMG, v ktorom lítiovo-iónový akumulátor nahradil bežný štartovací akumulátor. Nová technológia prináša v porovnaní so zvyčajnou koncepciou akumulátora množstvo výhod: s kapacitou 78 Ah nahrádza lítiovo-iónový akumulátor tak štartovací, ako aj pomocný akumulátor – výsledkom je úspora hmotnosti viac ako 20 kilogramov. Výkonný akumulátor je pomerne necitlivý na chlad má kompaktné rozmery. S 63 AMG je na celom svete prvé veľkosériové vozidlo s takouto koncepciou akumulátora.

7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT

Najvyššia individualita a dynamika ušitá na mieru – to sú prednosti 7-stupňovej športovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Tri jazdné programy C (Controlled Efficiency), S (Sport) a M (Manual) ponúkajú vodičovi osobné nastavenie prevodovky. V jazdnom programe C, ktorý je zameraný na zdôraznenie komfortu, je zapnutá funkcia ECO štart – stop, ktorá počas státia vypne osemvalec. Navyše, v režime C vodič vníma mäkšiu charakteristiku prevodovky s preraďovaním zameraným na zdôraznenie komfortu. Vozidlo sa rozbieha vo všeobecnosti na druhom prevodovom stupni. V režimoch prevodovky S a M sú motor a prevodovka podstatne živšie; okrem toho je vypnutá funkcia ECO štart – stop. Za pomoci krátkeho a presne definovaného vypnutia zapaľovania a vstrekovania pod plnou záťažou sú procesy preradenia ešte rýchlejšie a akusticky emotívnejšie.

Pohon všetkých kolies AMG 4MATIC navrhnutý na vysoký výkon

Na želanie dodávaný systém pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC,  navrhnutý na vysoký výkon, rozdeľuje moment motora v pomere 33 percent na prednú a 67 percent na zadnú nápravu. Rozdelenie sily s dôrazom na zadnú nápravu prináša vysokú dynamiku jazdy, akú od AMG očakávate, maximálnu fascináciu z jazdy a zlepšenie akcelerácie z nuly. Pohon všetkých kolies zvyšuje aj bezpečnosť jazdy na mokrej alebo zimnej vozovke. Optimálnu trakciu zabezpečuje lamelová spojka s účinkom uzávierky 50 newtonmetrov, ktorá najmä na snehu a ľade naplno rozvinie potenciál priľnavosti všetkých štyroch kolies. Základom pohonu všetkých kolies AMG 4MATIC je rozdeľovacia prevodovka na ďalší výstup pre poháňané predné kolesá. Nepotrebuje skoro žiaden ďalší montážny priestor, je priestorovo úsporne integrovaná do 7-stupňovej športovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Krútiaci moment sa z vedľajšieho výstupu prenáša na prednú nápravu za pomoci kĺbového hriadeľa. Prenos sily z diferenciálu prednej nápravy na ľavý predný hnací hriadeľ zabezpečuje spojovací hriadeľ; ten vedie cez zapuzdrený kanál hriadeľa v olejovej vani motora. Kompaktná a odľahčená konštrukcia zvyšuje hmotnosť vozidla iba o 70 kilogramov – čo má priaznivý vplyv na hodnoty spotreby a výfukových emisií. Sériovo sú všetky varianty S 63 AMG vybavené asistentom dynamického prejazdu zákrutou ESP®. Cielené krátke pribrzdenie zadného kolesa na vnútornej strane zákruty vyvolá definované natočenia vozidla okolo zvislej osi a zabezpečí vyššiu agilitu pri dynamickom prejazde zákrutou. Zabráni sa tak rušivému nedotočeniu pri natočení volantu.

Dva varianty podvozka: AIRMATIC a MAGIC BODY CONTROL

Model S 63 AMG 4MATIC je vybavený športovým podvozkom AMG RIDE CONTROL. Plne nosný systém vzduchového pruženia AIRMATIC je vybavený adaptívnym systémom tlmenia ADS PLUS. Novinkou je stále tlmenie, ktoré možno nastaviť nezávisle pre smer tlaku aj smer ťahu . Umožňuje lepšie sa prispôsobiť aktuálnej jazde a stavu vozovky. Stlačením tlačidla možno prepínať medzi režimami podvozka Comfort a Sport. Exkluzívne pre S 63 AMG 4MATIC bola vyvinutá špecifická kinematika prednej nápravy vrátane vyššieho odklonu kolies, ako aj silnejší stabilizátor a tuhšie uložená nápravnica na zadnej náprave. Tieto opatrenia zlepšujú agilitu vozidla pri dynamickom štýle jazdy. V kombinácii s novovyvinutou prednou nápravou a špeciálne nastaveným systémom pohonu všetkých kolies je S 63 AMG 4MATIC z pohľadu dynamiky jazdy novou dimenziou svojho segmentu. Model S 63 AMG s pohonom zadných kolies je vybavený športovým podvozkom AMG na báze systému MAGIC BODY CONTROL. Ako prvé auto na svete dokáže nová trieda S dopredu rozpoznať zvlnenú vozovku. Ak systém ROAD SURFACE SCAN pomocou stereokamery zistí takéto nerovnosti, systém MAGIC BODY CONTROL zavčasu pripraví podvozok na túto situáciu. Aj tu sú na výber obidva režimy podvozka Comfort a Sport. Elastokinematika vlastná vozidlám AMG vo všeobecnosti zvyšuje reakciu pri dynamickom štýle jazdy. Obidva varianty podvozka S 63 AMG ponúkajú pohodlie pri cestovaní na dlhé vzdialenosti, príslovečne typické pre mercedesy. Dokonalým doplnkom je elektromechanické športové parametrické riadenie AMG s variabilným účinkom posilňovača: to výrazne zlepšuje ovládateľnosť a agilnosť vozidla, zatiaľ čo bezpečnosť vozidla ostáva zachovaná na úrovni jazdy vysokou rýchlosťou. V režime podvozka Comfort reaguje športové parametrické riadenie AMG komfortnejšie, čiže s vyšším podporným účinkom posilňovača. V nastavení podvozka Sport vodič zasa zaznamená športovo tuhšie nastavený podporný účinok posilňovača riadenia – čo sa prejaví na tendenčne lepšej priľnavosti vozidla na vozovke. Pevne naprogramované pracovné krivky pre podporný účinok posilňovača prinášajú lepšiu odozvu a presnosť riadenia.

http://www.youtube.com/watch?v=Jm90__azVSo

Dôslednejšia ľahká konštrukcia diskov AMG z ľahkej zliatiny

Na S 63 AMG boli prvý raz použité výlučne kované disky AMG z ľahkej zliatiny. Tento druh konštrukcie umožňuje nižšiu hmotnosť pri súčasnom zvýšení pevnosti – z toho vyplýva zníženie neodpružených hmotností, čo zlepšuje ovládateľnosť vozidla a reakciu pružiacich a tlmiacich prvkov. Sériovo je model S 63 AMG vybavený diskmi AMG z ľahkej zliatiny nalakovanými matnou titánovou sivou farbou a vyleštenými do vysokého lesku s rozmermi 8,5 x 19 vpredu a 9,5 x 19 vzadu s pneumatikami 255/45 R 19, respektíve 285/40 R 19. Na želanie sa dodávajú kované disky AMG z ľahkej zliatiny, nalakované titánovou sivou farbou a leštené, s rozmermi 8,5 x 20 vpredu a 9,5 x 20 vzadu s pneumatikami 255/40 R 20, respektíve 285/35 R 20. Disky AMG z ľahkej zliatiny sú vybavené vysokokvalitným, skrutkovaným a plne integrovaným krytom kolesových skrutiek z kovaného kovu. Jeho tvar pripomína centrálny záver, reminiscenciu na motoristický šport. Logo AMG je esteticky integrované do jedného z desiatich lúčov. Na želanie možno tieto disky AMG z ľahkej zliatiny dodať aj nalakované matnou čiernou farbou s lemom ráfika vylešteným do vysokého lesku. Ako alternatíva v rovnakom formáte je k dispozícii dizajnový variant Siena s dizajnom piatich zdvojených lúčov, nalakovaný titánovou sivou farbou a vyleštený do vysokého lesku s čiernym krytom skrutiek kolesa.

Vysokovýkonné keramické kompozitné brzdy AMG prvý raz na želanie

Najkratšie brzdné dráhy a spontánne spomalenie – to je samozrejmosťou každého tuningového auta AMG. Tak je to aj v prípade nového modelu S 63 AMG, ktorý je vybavený odľahčenými vysokovýkonnými keramickými kompozitnými brzdami AMG, bez znižovania účinku brzdy prehriatím (fading). Na želanie sú prvý raz k dispozícii vysokovýkonné keramické kompozitné brzdy AMG. Hmotnosť znížená o viac ako 20 percent znižuje neodpružené hmotnosti a zvyšuje dynamiku, agilitu a komfort jazdy. Okrem toho sa vyznačujú vyššou životnosťou, vyššou odolnosťou voči korózii a vysokej teplote. Vysokovýkonné keramické kompozitné brzdy AMG možno rozpoznať podľa predných brzdových kotúčov s priemerom 420 milimetrov a loga AMG Carbon Ceramic na špeciálne nalakovaných brzdových strmeňoch.

Dizajn: dynamika a exkluzívnosť sa spájajú do dráždivých kriviek

Atletický a exkluzívny, dynamický a reprezentačný – nový model S 63 AMG zrýchli tep srdca aj svojím vzhľadom. Dizajn tohto tuningového sedanu charakterizuje vydarené spojenie dráždivých kriviek typických pre mercedesy, klasickej architektúry a hladkej siluety s dizajnovými prvkami typickými pre úpravu AMG. Veľká, kolmá a cielene trojdimenzionálne navrhnutá maska chladiča zdôrazňuje osobitné postavenie triedy S – pútavo s ňou kontrastuje spojler predného nárazníka s troma veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu. Spojler predného nárazníka s čiernymi mriežkami s vysokým leskom vytvára štylizované písmeno A, typické pre vozidlá AMG, a zdôrazňuje exkluzívnosť a silu S 63 AMG. Krídelká nalakované čiernou farbou s vysokým leskom na bočných otvoroch na vstup vzduchu zabezpečujú optimálne obtekanie chladiacich modulov – ich dizajn je známy z motoristického športu. Trojdimenzionálne tvarovaný predný rozdeľovač prúdenia vo farbe strieborného chrómu zmenšuje vztlak. Bočné kryty prahov s trojdimenzionálnymi vložkami farby strieborného chrómu vizuálne približujú vozidlo k vozovke a zvyšujú pútavosť hrany so štruktúrnou líniou typickou pre značku. Pre AMG sú typické veľké disky z ľahkej zliatiny: umožňujú nerušený pohľad na vysokovýkonné brzdy AMG. Nápisy V8 BITURBO na predných blatníkoch, vyhotovené novou, modernou typografiou, upozorňujú na špičkový osemvalcový model. Nové písmo možno vidieť aj na označení typu S 63 AMG na piatych dverách. Pohľadu zozadu dominujú nielen čierna vložka difúzora so strieborne pochrómovanou ozdobnou lištou, ale aj dve pochrómované koncovky športovej výfukovej sústavy AMG s výfukovou klapkou.

Interiér: fascinujúca výbava, dizajn a kvalita

Tak ako v prípade dizajnu exteriéru, aj v interiéri S 63 AMG fascinuje kombinácia športovo-exkluzívnej atmosféry pravého automobilu AMG a klasických hodnôt mercedesov, ako sú vylepšené rozmery interiéru, nová logika obsluhy, vylepšenie ergonómie, komfortu obsluhy a bezpečnosti, ako aj atraktívnosť a estetika. Novovyvinuté športové sedadlá AMG s elektrickým nastavovaním, pamäťovou funkciou a vyhrievaním sedadiel poskytujú vodičovi a spolujazdcovi lepšie bočné držanie. Jemná koža napa s dizajnom AMG V8 s náročnou perforáciou a plakety AMG v operadlách sedadiel vpredu a vzadu sa starajú vyberanú a luxusnú atmosféru na palube. Osobitnosťou je erb vyrazený na lakťovej opierke prednej stredovej konzoly rovnako ako kvalitné analógové hodiny v dizajne IWC: prvý raz sú vybavené trojdimenzionálnymi, frézovanými kovovými ručičkami a kovovými aplikáciami na ciferníku. Športový volant AMG s vencom s výraznými obrysovými čiarami, perforovanou kožou v oblasti uchopenia a hliníkovými radiacimi páčkami na volante umožňujú dokonalú kontrolu nad vozidlom. Typickým vzhľadom AMG sa vyznačuje aj farebný displej TFT s vysokým rozlíšením ako združený prístroj AMG s dvoma animovanými okrúhlymi prístrojmi: vysokú mieru rozpoznateľnosti majú nielen špecifická grafika písma AMG a ručičky v kombinácii farieb červená/strieborná, ale aj logo AMG v tachometri so stupnicou siahajúcou až po 330 km/h (vľavo) a nápis V8 BITURBO v otáčkomeri (vpravo). Ak si vodič v hlavnej ponuke AMG zvolí Warm up (zahriatie), dva okrúhle prístroje ho budú informovať o teplote motorového a prevodového oleja. Konfigurácia vozidla, napríklad aktivovanie určitého režimu prevodovky a podvozka, sa robí v hlavnej ponuke AMG Setup tlačidlami na stredovej konzole. Animovaný obrázok S 63 AMG na displeji TFT medzi tachometrom a otáčkomerom poskytuje vodičovi vizuálnu spätnú väzbu. V hornej časti displeja sa nachádza stály ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa, v jazdnom programe manuálneho radenia M aj odporúčanie na preradenie na vyšší stupeň. Pri spodnom okraji sa zobrazujú aktivovaný jazdný program prevodovky, režim ESP® a nastavenie podvozka.

Ďalšia výbava na želanie (výber): 
• balík AIR-BALANCE
• ozvučovací systém s priestorovým zvukom Burmester®
• špičkový ozvučovací systém s priestorovým zvukom 3DBurmester®
• biznis telefónia v zadnej časti
• balík na prevádzku so šoférom
• balíky výbavy designo
• riaditeľské kreslo
• balík Exklusiv
• zadná časť v štýle prvej triedy
• sklápacie stolíky v zadnej časti
• systém Intelligent Light System s LED
• balík komfortu sedenia vrátane masážnej funkcie ENERGIZING
• balík tepelného komfortu

Filozofia Intelligent Drive: nové obzory bezpečnosti

S 63 AMG posúva obzory aj v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti: to, čo začalo systémom PRE-SAFE® pred desiatimi rokmi a pokračovalo systémom DISTRONIC PLUS, vedie v súčasnosti k novej dimenzii automobilizmu. Komfort a bezpečnosť navzájom splývajú. Značka Mercedes-Benz to nazýva Intelligent Drive. Vďaka novým systémom je nová trieda S ešte komfortnejšia a ešte bezpečnejšia:
• balík asistenčných jazdných systémov Plus
• asistent nočného videnia Plus

Svetová premiéra a uvedenie na trh v septembri 2013

Svoju svetovú premiéru oslávi nový model S 63 AMG v septembri 2013 na Medzinárodnej automobilovej výstave v Frankfurte n. Mohanom; uvedenie na trh sa začne tiež v septembri.

Zdroj: Mercedes-Benz

Fotogaléria

Reklama