6.9 C
Bratislava
pondelok, 14 júna, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Nissan porúča dažďu pri testovaní vodotesnosti crossoverov

Odporúčame

  • Každý nový crossover Nissan je počas svojho vývoja podrobený testu v „umývačke riadu“
  • Na každé z vozidiel Qashqai, Juke a X-Trail dopadne 24 000 litrov vody – a každá kvapka sa zrecykluje
  • Dodatočný test vysokotlakovou dýzovou umývačkou overí, či dovnútra neprenikne nijaká vlhkosť

Vy by ste svoje vozidlo do umývačky riadu nedali, ale to je presne to, čo Nissan s každým novým uvádzaným modelom robí. Samozrejme, že skutočný crossover Qashqai sa do kuchynského spotrebiča nevojde… preto majú v Európskom technickom ústredí spoločnosti Nissan zväčšenú verziu, kam sa už vozidlo v životnej veľkosti zmestí.

Na exteriér vozidla sa striekajú pod rôznymi uhlami tisíce litrov vody a tento proces sprevádza hmatová kontrola overujúca najvyššiu kvalitu tesnenia proti vniknutiu vody. Tento test, výstižne nazývaný aj ako monzúnová skúška, prebieha počas technického vývoja všetkých automobilov a dodávok niekoľkokrát, naprieč širokým modelovým radom spoločnosti Nissan.

Najprv sa nechá na vozidlo pršať 24 000 litrov vody. V najdramatickejšej fáze spadne 1 000 litrov vody iba za 15 minút – ekvivalent metrovej výšky dažďových zrážok.

Technici v najmodernejšom závode Nissanu v anglickom Cranfielde by mohli bez problémov celú skúšku zautomatizovať. Keďže je však vývojový program rovnako neúprosný ako počasie kdekoľvek na svete, automatické riešenie by nebolo jednoducho dosť prísne. Proces si ďalej vyžaduje, aby technici Nissanu útočili na tesnenie vozidla umývacími dýzami, špeciálne vyvinutými na extrémny prevádzkový tlak 150 barov. To je výrazne vyšší tlak, než využíva mnoho obľúbených domácich tlakových umývačiek pracujúcich s tlakom 110 barov.

Carl Sandy je jedným z technikov Nissanu, ktorý sa podieľal na vývoji nemilosrdných skúšobných štandardov. Vysvetľuje: „Ďalší člen tímu je vnútri vozidla s endoskopom s vysokým rozlíšením, ktorým vidí dovnútra panelov a hľadá aj tú najmenšiu kvapôčku vody, ktorá by azda prenikla dovnútra.“ Carlov tím venuje takú pozornosť detailom, že dokonca odstrojí celý interiér, aby potvrdil, že sa dovnútra nedostala nijaká voda.

Počas celého programu – monzúnovej skúšky a dýzového umývania – sa použije až 30 000 litrov vody. To je ekvivalentom viac než 2 000-násobku množstva používaného pri priemernom cykle kuchynskej umývačky riadu.

Takéto bezodné používanie vody sa môže zdať ako plytvanie, ale v zásade neodtečie do kanalizácie ani kvapka. Voda sa filtruje a vracia späť do obrovskej nádrže, pripravená spláchnuť ďalšie vozidlo, ktoré vojde do komory. Recyklovať vodu je rovnako dôležité ako udržať zákazníkov v suchu.

Skúšobné štandardy Nissanu sú dostatočné pre relatívne miernu klímu a cesty západnej Európy, ale zároveň dostatočne robustné pre extrémnejšie prostredie.

Carl dodáva: „Dôkladné testovanie je dôležité, pretože nie všetky trhy sú rovnaké. Napríklad v Rusku pracujú komerčné autoumývačky s vyšším tlakom dýz, aby zvládli špinu z ciest. Neustálym vývojom našich testovacích štandardov zaisťujeme, aby naše vozidlá obstáli i v tých najnáročnejších jazdných podmienkach v Európe.“

Zdroj: Nissan

- Reklama -
- Reklama -