6.9 C
Bratislava
utorok, 16 apríla, 2024
Reklama

Modernizovaný Opel Astra: Až o 19 percent nižšie emisie CO2!

Odporúčame

  • Nová generácia motorov: Nízka spotreba paliva a emisie
  • Nová emisná norma: Všetky motory spĺňajú budúcu normu Euro 6d
  • Nový vzor: Špičková aerodynamika pre najnižší koeficient odporu
  • Nová špičková prevodovka: Efektívna 9-stupňová automatická prevodovka pre päťdverový hatchback a kombi Sports Tourer
  • Nový športový podvozok: Bezprostrednejšie riadenie, nové tlmiče pruženia, Wattov priamovod na zadnej náprave
  • Nové špičkové technológie: Optimalizovaná predná kamera a digitálne prístroje
  • Nový komfort: Vyhrievané predné okno, zdokonalený infotainment, bezdrôtové nabíjanie
  • Osvedčené silné stránky: Reflektory Intellilux LED® matrix a ergonomické sedadlá s certifikátom AGR

Vďaka vynikajúcej aerodynamike aj vysoko efektívnym novým motorom a prevodovkám modernizovaný Opel Astra vytvára štandardy v oblasti efektivity a nízkych emisií. V porovnaní s predchádzajúcim modelom boli emisie CO2 znížené až o 19 percent, čím sa Astra zaraďuje na špičku kompaktnej triedy.

Aktuálna enerácia modelu Astra sa presadila už pri svojej premiére a hneď získala titul European Car Of The Year 2016. So svojou ľahkou konštrukciou (o 200 kg ľahšia ako predchádzajúca generácia) a špičkovými technológiami prevzatými z vyšších tried Astra vytvorila nové meradlo. Opel pokračuje v tejto stratégii a v rámci modernizácie zavádza do radu Astra najmodernejšiu generáciu vysoko efektívnych a ľahkých benzínových a naftových motorov. Agregáty s objemom od 1,2 do 1,5 litra pokrývajú výkonové pásmo od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k) a z päťdverového hatchbacku Astra i kombi Sports Tourer robia skutočných šampiónom v spotrebe paliva a emisiách CO2 (spotreba paliva podľa NEDC: mesto:  4,5-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,1-4,0 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,9, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Protibežný vyvažovací hriadeľ v bloku benzínových trojvalcov znižuje vibrácie. Už základný benzínový motor má štandardne 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Na želanie Opel montuje pri najvýkonnejšom naftovom motore novú 9-stupňovú automatickú prevodovku.

K zníženiu spotreby paliva a emisií CO2 prispela aj starostlivá detailná optimalizácia v aerodynamickom tuneli. Výsledkom je, že nová Astra je jedným z najaerodynamickejších kompaktných automobilov na trhu.

S koeficientom aerodynamického odporu 0,25 patrí Astra Sports Tourer k automobilom kombi s najnižším koeficientom aerodynamického odporu na svete a päťdverový hatchback je lídrom svojej triedy s koeficientom 0,26.

Tieto vynikajúce hodnoty sa konštruktérom podarilo dosiahnuť viacerými opatreniami, vrátane spodného krytu motorového priestoru, ramien zadnej nápravy s profilom deflektorov a klapiek v maske chladiča. Horná a dolná časť masky chladiča sa automaticky otvárajú nezávisle od seba podľa aktuálnej potreby chladiaceho vzduchu, čím prispievajú k zlepšeniu obtekania karosérie. Optimalizácia spodnej časti podlahy karosérie redukuje turbulencie vzduchu, čím tiež prispieva k zlepšeniu aerodynamiky.

Konštruktéri v rámci modernizácie ďalej zdokonalili aj dynamický podvozok modelového radu Astra. Nové tlmiče pruženia zvyšujú komfort. Voliteľný športový podvozok má tvrdšie vyladené tlmiče, bezprostrednejšie riadenie a Wattov priamovod na zadnej náprave.

„Pri vývoji novej Astry sme sa sústredili na zníženie spotreby paliva a emisií,“  povedal  Christian Müller, riaditeľ vývoja Opel. „Vďaka vynikajúcej aerodynamike, ako aj našim motorom a prevodovkám novej generácie sa nám podarilo znížiť emisie CO2 až o 19 percent. To predstavuje veľký krok vpred a významný benefit pre našich zákazníkov, ktorí môžu profitovať aj z nižších prevádzkových nákladov. Tým sa Astra dostáva na špičku svojej triedy.“

Vďaka najmodernejším technológiám na redukciu emisií ako filter tuhých častíc benzínového motora GPF (Gasoline Particulate Filter) a selektívna katalytická redukcia SCR (Selective Catalytic Reduction) pri naftových motoroch, všetky pohonné jednotky nového radu Astra už spĺňajú emisnú normu Euro 6d. Táto prísna norma bude záväzná pre všetky novo registrované vozidlá od roku 2021. Celohliníkové benzínové a naftové motory sú štandardne vybavené systémom stop/štart.

No nový Opel Astra, ktorý sa bude dať objednávať už o niekoľko týždňov, sa nevyznačuje iba príkladnou aerodynamikou a technológiou motorov. Prichádza aj s ďalšími špičkovými technológiami, od novej prednej a cúvacej kamery po digitálny rýchlomer a infotainment novej generácie. Astra môže mať aj systém núdzového volania E-Call, na želanie je k dispozícii bezdrôtová nabíjačka smartfónu v stredovej konzole a ozvučovací systém Bose triedy high-end.

Nová predná časť karosérie má trojrozmerne (3D) vymodelovanú masku chladiča, atraktivitu dizajnu zvyšuje komplet High Gloss Black Pack.

Šampión v efektívnosti: Až o 19 percent nižšie emisie CO2

Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové a naftové motory, ktoré sú ekonomické a súčasne živé, sú primárne zodpovedné za príkladnú efektivitu. K nízkej spotrebe paliva a hodnotám emisií prispievajú aj moderné 6-stupňové manuálne prevodovky, prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami a – po prvý raz u značky Opel – nová 9-stupňová automatická prevodovka.

Kompaktné trojvalcové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory sú k dispozícii s objemom 1,2 a 1,4 litra. S výkonmi od 81 kW (110 k) do 107 kW (145 k) a maximálnym krútiacim momentom od 195 do 236 Nm poskytujú perfektnú kombináciu výkonu a efektívnosti (spotreba paliva podľa NEDC: Mesto: 5,4-6,1 l/100 km, mimo mesta 3,8-4,0 l/100 km, kombinovaná 4,4-4,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 101-110 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 5,2-5,9, kombinované emisie CO2 120-136 g/km; predbežné hodnoty). Astra 1.2 má 6-stupňovú manuálnu prevodovku a Astra 1.4 je vybavená exkluzívne prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru (CVT) so siedmimi predvolenými stupňami. S prevodovkou CVT vodič profituje z komfortu automatickej prevodovky a súčasne môže v prípade potreby sekvenčne radiť manuálne pohybom voliacej páky.

Integrácia kvapalinou chladeného zberného výfukového potrubia do hlavy valcov prispieva k rýchlemu zohriatiu motora na prevádzkovú teplotu a tým aj zníženiu emisií po studenom štarte.

Benzínové motory 1.2 1.2 1.2 1.4
Výkon (kW/k) @ min-1 81/110 @ 4.500 96/130 @ 5.500 107/145 @ 5.500 107/145 @ 5.500
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 195 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 225 @ 2.000-3.500 236 @ 1.500-3.500
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna CVT

(7 stupňov)

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km)

  • Mesto
  • Mimo mesta
  • Kombinovaná
    CO2 (g/km)
5,4-5,6

3,8-4,0

4,4-4,6

101-105

6,1

4,0

4,7-4,8

110

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km)

  • Kombinovaná CO2 (g/km)
5,2-5,5

120-127

5,7-5,9

132-136

 

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2jednotlivých motorov s výkonmi 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 107 kW (145 k) v rade Astra znížili o vyše 5 percent, resp. približne 19 percent a vyše 15 percent.

Typická pre Opel je vynikajúca pružnosť motorov – pri otáčkach 1500 min-1 je 90 percent maximálneho krútiaceho momentu k dispozícii už 1,5 sekundy po stlačení pedála akcelerátora na podlahu.

Vysoká efektivita: Menej ako 100 g/km CO2 s novým turbodieslom

Trojvalcový turbodiesel 1,5 litra v modelovom rade Astra dosahuje výkon 77 kW (105 k) a lebo 90 kW (122 k) a maximálny krútiaci moment od 260 do 300 Nm (spotreba paliva podľa NEDC: Mesto: 4,5-5,5 l/100 km, mimo mesta 3,1-3,7 l/100 km, kombinovaná 3,6-4,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 96-115 g/km; spotreba paliva podľa WLTP kombinovaná: 4,4-5,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 117-139 g/km; predbežné hodnoty). Systém priameho vstrekovania paliva common rail pracuje s tlakom do 2000 barov.

Naftové motory 1.5D 1.5D 1.5D
Výkon (kW/k) @ min-1 77/105 @ 3.250 90/122 @ 3.500 90/122 @ 3.500
Krútiaci moment (Nm) @ min-1 260 @ 1.500-2.500 300 @ 1.750-2.500 285 @ 1.500-2.750
Emisná norma Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 9-stupňová automatická

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa NEDC (l/100 km)

  • Mesto
  • Mimo mesta
  • Kombinovaná
  • CO2 (g/km)
4,5-4,6

3,1

3,6

96

5,3-5,5

3,5-3,7

4,2-4,3

115-110

Predbežné hodnoty spotreby paliva podľa WLTP (l/100 km)

  • Kombinovaná
  • CO2 (g/km)
4,4-4,7

124-117

4,9-5,3

139-130

 

Oproti predchádzajúcemu modelu sa hodnoty spotreby paliva a emisií CO2naftových motorov s výkonom 77 kW (105 k) a 90 kW (122 k) v modelovom rade Astra znížili o 17, respektíve približne 10 percent.

Namiesto precízne radiacej 6-stupňovej manuálnej prevodovky sa najvýkonnejší naftový motor na želanie dá kombinovať aj s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá u značky Opel debutuje práve v modelovom rade Astra.

Prepĺňanie naftových motorov obstaráva turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek rozvádzacieho kolesa (VGT) a elektrickým ovládaním. Podobne ako benzínové motory majú aj naftové agregáty vyvažovací hriadeľ v bloku a zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov.

Optimálnu úpravu výfukových plynov modelu Astra 1.5 diesel zabezpečuje najmodernejší systém zložený z oxidačného katalyzátora, injektora AdBlue, katalyzátora SCR a filtra tuhých častíc naftového motora DPF (Diesel Particulate Filter).

Plne digitálne: Nová predná a cúvacia kamera a digitálny rýchlomer

Opel Astra už doteraz poskytoval celé portfólio najmodernejších technológií a asistenčných systémov, bezkonkurenčných v kompaktnej triede – predovšetkým inteligentné, neoslňujúce adaptívne reflektory IntelliLux LED® matrix. Bohatá ponuka zahŕňa aj systémy ako adaptívny radarový tempomat, protikolízny systém s funkciou automatického núdzového brzdenia, rozoznávanie dopravných značiek, ako aj asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu. K dispozícii sú aj ergonomické sedadlá s certifikátom AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.), vybavené ventiláciou a masážnou funkciou.

K digitalizácii prispieva nová predná a cúvacia kamera. Nová predná kamera je menšia ale oveľa výkonnejšia ako v minulosti vďaka rýchlejšiemu procesoru spracovania obrazu. Rozoznáva nielen vozidlá ale aj chodcov – čo predstavuje dôležitý bezpečnostný bonus. Okrem toho vďaka vysokému rozlíšeniu kamery môže funkcia rozoznávania dopravných značiek spracúvať ešte viac značiek a zobrazovať ich ako symboly na displeji. Aj digitálna cúvacia kamera , ktorá je dostupná v kombinácii s novým systémom infotainmentu Multimedia Navi Pro, je výkonnejšia. Pohľad na premávku za vozidlom na monitore je zreteľnejší a precíznejší, v tme lepšie vyniknú kontrasty.

Zákazníci modelu Astra môžu so systémami infotainmentu Multimedia Radio, Multimedia Navi a Multimedia Navi Pro, podporujúcimi Apple CarPlay a Android Auto využívať špičkovú digitálnu konektivitu. Všetky uvedené systémy patria k najnovšej generácii – sú inteligentnejšie, rýchlejšie a intuitívnejšie. Špičkový systém Multimedia Navi Pro – rovnaký ako vo vlajkovej lodi Opel Insignia – má farebný dotykový displej 20,3 cm (8 palcov) a dá sa ovládať aj pomocou hlasu. Služby Connected Navigation ako dopravné informácie v reálnom čase a online aktualizácia máp zvyšujú pohodlie vodiča. Obrazovka navigácie má sviežejší, moderný vzhľad s novými symbolmi. To isté sa týka aj združeného prístroja: nový Opel Astra má ako prvý model značky digitálny rýchlomer.

Na želanie môže mať Astra aj funkciou núdzového volania E-Call. Na nadviazanie spojenia s dispečingom stačí vodičovi stlačiť červené tlačidlo. Ak sa aktivujú napínače bezpečnostných pásov alebo nafúknu airbagy, systém automaticky uskutoční núdzové volanie s udaním polohy havarovaného vozidla.

Pôžitok z jazdy: Ozvučovací systém Bose a bezdrôtové nabíjanie

Komfort je v novom rade Astra hlavnou prioritou. Praktickou funkciou je bezdrôtová nabíjačka pre kompatibilné smartfóny. Stačí vložiť telefón do priehradky v stredovej konzoly – a vybitá batéria je minulosťou.

Interiér kabíny sa môže zmeniť na koncertnú sálu ak má nová Astra voliteľný ozvučovací systém Bose high-end.  Celkovo 7 reproduktorov vrátane subwoofera RichBass pod podlahou batožinového priestoru vytvára optimálne ozvučenie kabíny. Každý z členov posádky si môže vychutnávať čistý a sýty zvuk – bez ohľadu na miesto, na ktorom sedí. V akustickom procesore digitálneho zosilňovača si vodič môže uložiť 8 rozličných profilov ozvučenia podľa individuálneho vkusu.

A v neposlednom rade nová Astra poskytuje aj ďalší komfortný prvok, zvyšujúci bezpečnosť pri jazde v chladnom počasí: Vyhrievané čelné sklo. Jemné, takmer neviditeľné vodiče v prednom skle v mrazivých dňoch rýchlo odstránia vonkajšiu námrazu alebo zahmlenie znútra a udržiavajú nerušený výhľad vodiča.

Zdroj: Opel

Reklama