NOVÉ NORMY SPOJENÍM ELEGANCIE FASTBACKU, SPRACOVANIA PRIESTRANNÉHO 4-DVEROVÉHO VOZIDLA A POSTOJA SUV
- Citroën odhaľuje novú elegantnú, atraktívnu a dostupnú alternatívu ku klasickým modelom strednej triedy sedanov a SUV.
- Nové modely C4 X a ë-C4 X kombinujú eleganciu siluety fastbacku, moderný vzhľad SUV a s dĺžkou 4,60 m nadčasovú príťažlivosť priestranného 4-dverového vozidla.
- Tento nový prírastok do radu výrazne prispeje k rastu medzinárodného predaja vozidiel značky Citroën najmä na Blízkom východe a v Afrike.
- Modely C4 X a ë-C4 X ponúkajú úroveň konektivity novej generácie vďaka intuitívnemu rozhraniu infotainmentu MyCitroën Drive Plus, ktoré sa slávnostne predstavilo v novom modeli Citroën C5 X.
- Model ë-C4 X sa podieľa aj na zrýchlení smerom k energetickému prechodu s atraktívnou kombináciou dizajnu, komfortu a priestoru na palube, s plne elektrickým pohonom a nulovými emisiami, pričom na trhu nemá priameho konkurenta.
- Model ë-C4 X poskytuje dojazd do vzdialenosti 360 km, poháňa ho elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a ponúka aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom 100 kW, ktoré nabije na 100 km dojazd za10 minut.
- Vozidlá zdôrazňujú priestrannosť a celkový pokojný zážitok vďaka veľmi veľkorysému priestoru na kolená v 2.rade, veľkému 510-litrovému batožinovému priestoru a elektromotoru zaručujúcemu prístup do centier miest 24 hodín denne a 7 dní v týždni, a to ticho a bez vibrácií.
- Vyznačujú sa komfortom na palube vďaka exkluzívnemu programu Citroën Advanced Comfort, najmä vďaka sedadlám Advanced Comfort a odpruženiu Citroën Advanced Comfort®.
- Ponuku dostupných motorizácií (podľa trhov) pre model C4 X tvoria tri benzínové motory Citroën PureTech a jeden naftový motor BlueHDi, ako aj 100 % elektrický pohon pre model ë-C4 X, ktorý bude na mnohých európskych trhoch exkluzívnou ponukou.
Citroën dnes odhaľuje modely C4 X a ë-C4 X Electric s jedinečne štýlovým konceptom navrhnutým pre zákazníkov, ktorí na trhu s automobilmi strednej triedy hľadajú atraktívnu alternatívu k ponuke hatchbacku a SUV.
Štýl modelov ë-C4 X a C4 X sa nesie v súlade s modelom Citroën C5 X. Odváži sa spochybniť tradičné definície kompaktných karosérií a ponúknuť zákazníkom niečo inovatívne a výrazné: dizajn na prieniku, ktorý spája elegantnú siluetu fastbacku s moderným vzhľadom SUV, ako aj nadčasovú kultivovanosť a priestor na palube 4-dverového vozidla.
„Sme potešení príležitosťou, ktorú ponúka zabudovanie týchto nových modelov do našej ponuky. Vozidlá ë-C4 X a C4 X výrazne prispejú k posilneniu automobilky Citroën a k medzinárodnej expanzii predaja v Európe, ako aj v regióne Stredného východu a Afriky,“ povedal Vincent Cobée, generálny riaditeľ značky Citroën. „Mnoho zákazníkov nám povedalo, že chcú cenovo dostupnú, zodpovednú a štýlovú alternatívu k hatchbackom a SUV, ktorých je v segmente veľkých kompaktných vozidiel už tak veľa. Teraz im ponúkame našu najlepšiu interpretáciu týchto očakávaní: výrazný koncept na prieniku viacerých požiadaviek orientovaný na budúcnosť, ktorý ponúka všetok komfort, technológiu, bezpečnosť a hodnotu, ktorú od vozidiel značky Citroën očakávate, ale aj výnimočný priestor na palube a veľkú všestrannosť s výhodou plne elektrického pohonu s nulovými emisiami“.
Zákazníci modelu C4 X a 100 % elektrického ë-C4 X profitujú aj z informačno-zábavného rozhrania Citroën novej generácie, MyCitroën Drive Plus, kompletného balíka venovaného konektivite a online službám.
Citroën, aktér energetickej transformácie, tiež odvážne stavil na to, že na mnohých svojich európskych trhoch, kde je predaj elektrifikovaných vozidiel už vyspelejší, bude ponúkať iba čisto elektrický model ë-C4 X. S motorom s výkonom 100 kW (136 k) a dojazdom 360 km podľa WLTP bude ë-C4X jediným plne elektrickým automobilom, ktorý ponúkne túto lákavú kombináciu dizajnu, pohodlia a priestoru na trhu stredne veľkých automobilov. V spojení s veľkým objemom kufra 510 litrov bude sprevádzať rodiny v ich aktívnom živote a pre firemných klientov bude ideálnym spoločníkom na každodenné cesty v meste.
Klienti, ktorí na svetových a niektorých európskych trhoch preferujú spaľovacie motory, si budú môcť vybrať medzi benzínovými motormi PureTech alebo dieselovými motormi BlueHDi, ktoré sa osvedčili a majú vynikajúcu účinnosť.
Nové verzie modelov ë-C4 X a C4 X sa pre všetky trhy budú vyrábať výhradne v Európe v továrni Stellantis vo Villaverde (neďaleko Madridu, Španielsko) a predaj sa začne postupne koncom roka 2022.
JEDINEČNÝ A VÝRAZNÝ CHARAKTER
okolo auta, vidíme, že ich silueta je veľmi odlišná – oveľa dynamickejšia a zvodnejšia,“ hovorí Pierre Leclercq, riaditeľ oddelenia Style Citroën. „Chceli sme pridať dĺžku, aby sme cestujúcim na zadných sedadlách poskytli extra pohodlie, ako aj veľmi veľký batožinový priestor, aby sme vyhoveli potrebám zákazníkov, ktorí uprednostňujú tradičnejší batožinový priestor, ako aj zákazníkom na trhu súkromných prenájmov. Preto sme posunuli každú sekciu tak ďaleko, ako sa len dalo, aby sme nakreslili líniu strechy, ktorá plynule prechádza do dverí batožinového priestoru, a potom späť dole cez tvarovaný zadný panel k nárazníku. Táto línia sa spája s vyššou svetlou výškou a ochrannými lištami, aby zakryla svoju dĺžku a vytvorila dojem, že športovo skáče vpred,“ spresňuje Pierre Leclercq.
S dĺžkou 4 600 mm sa modely ë-C4 X a C4 X perfektne hodia do produktového radu Citroën medzi 4 360 mm dlhý model C4 hatchback a 4 800 mm dlhé vozidlo C5 X. Ich rázvor 2,67 m je zhodný s hatchbackom C4 (oba sú založené na platforme CMP).
Pri pohľade zboku dynamická línia strechy elegantne prechádza od hornej časti čelného skla k hornému panelu dverí batožinového priestoru a vytvára dobre ukotvenú siluetu fastbacku, ktorá je na hony vzdialená od trochu neohrabaného vzhľadu často vyšších crossoverov, zatiaľ čo zadný previs šikovne zakrýva dĺžku potrebnú na umiestnenie objemného 510-litrového kufra. Aerodynamika je optimalizovaná vďaka rýchlej a čistej línii strechy karosérie, výsledkom čoho je koeficient odporu vzduchu CX 0,29, z čoho profituje aj dojazd a spotreba paliva: ë-C4 X Electric tak podľa cyklu WLTP dôjde do vzdialenosti 360 km.
Zadný panel dverí batožinového priestoru, ktorý sa sklápa smerom k zadnému nárazníku, je čistý a prehľadný, s hladko integrovaným spojlerom v hornej časti, ktorý prekonáva jemné záhyby a nápisom Citroën v strede. Samotný panel sa mierne zvažuje smerom k prednej časti vozidla, čo umocňuje prestížny vzhľad dizajnu zadnej časti a zvýrazňuje energický vzhľad.
Nové charakteristické zadné LED svetlá odrážajú svetelný podpis prednej časti. Sú umiestnené po oboch stranách otvoru kufra a odrážajú tvarované línie jeho otvoru, zapadajúce do rohov a po bokoch auta. Tie sa končia v tvare šípky pred zadnými dverami, čo ešte viac umocňuje dynamiku siluety.
Pod otvorom kufra sa nachádza tvarovaný zadný nárazník a dolný okraj nárazníka je pre ochranu a odolnosť vyhotovený v matnej čiernej farbe. Lesklé čierne vložky dodávajú šmrnc a eleganciu, zatiaľ čo výrazné exteriérové prvky pripomínajú robustný model C5 Aircross.
Jeho veľké 690 mm kolesá v kombinácii s krátkym predným previsom mu dodávajú zvýšený postoj, ktorý navodzuje vyššiu pozíciu pri riadení a upokojuje vodičov svojou pozíciou. Matné čierne ochranné lišty blatníkov a spodné lemy karosérie s panelmi Airbump® s farebnými vložkami posilňujú pocit robustnosti a ochrany.
Známa predná časť preberá asertívny podpis zaobleného dizajnu značky Citroën. Vysoká horizontálna kapota je prešpikovaná konkávnymi prelismi a charakteristické chrómové šípy sa tiahnu po celej šírke karosérie, rozšírené o dvojité predné svetlomety využívajúce svetelnú technológiu Citroën LED Vision na posilnenie DNA špičkovej technológie vozidla a ponúkajú maximálnu viditeľnosť.
Matná čierna spodná lišta predného nárazníka je prepojená s bočnými a zadnými ochrannými prvkami, zatiaľ čo mriežky na nasávanie vzduchu používajú vzor makro šípov podobný tomu, ktorý sa objavil na štúdii 19-19 a nachádza sa na najnovších modeloch. Šesťhrannú spodnú masku chladiča lemujú na oboch stranách výrazne tvarované hmlové svetlá.
KONEKTIVITA NOVEJ GENERÁCIE PRE DIGITÁLNU PRÍTOMNOSŤ
Nové modely ë-C4 X a C4 X využívajú rozhranie informačno-zábavného systému novej generácie automobilky Citroën, ktoré sa prvýkrát predstavilo na nedávno predstavenom modeli Citroën C5 X.
MY CITROËN DRIVE PLUS
Toto nové vysoko intuitívne rozhranie využíva 10-palcovú HD obrazovku a zákazníci si ho môžu plne prispôsobiť pomocou systému widgetov. Miniaplikácie, ktoré sú populárne medzi smartfónmi a tabletmi s dotykovou obrazovkou, poskytujú rýchly spôsob zobrazenia aplikácií a obsahu na dotykovej obrazovke vozidla.
Nové rozhranie obsahuje aj prirodzené rozpoznávanie hlasu, digitálneho asistenta, ktorého môžu pasažieri aktivovať príkazom „Hello, Citroën “, a ktorý rozumie tomu, čo hovoria, odpovedá na ich otázky a vykonáva ich hlasové príkazy. Tento systém je schopný porozumieť 20 jazykom, poskytuje vizuálnu spätnú väzbu a reaguje na mnohé príkazy pre systémy vo vozidle, ako sú klimatizácia, audio, médiá, telefón a online hlasové služby.
S Advanced Profile Management dokáže systém uložiť až 8 profilov, pričom každý z nich môže byť priradený k dvom smartfónom, ktoré identifikuje pri vstupe týchto zariadení do vozidla. Systém zahŕňa aj službu aktualizácie máp v reálnom čase prostredníctvom TomTom, pričom navigačné mapy sa automaticky aktualizujú každý mesiac, aby sa zabezpečila aktuálnosť systému a poskytovanie najnovších informácií. Táto služba je počas troch rokov poskytovaná bezplatne.
Vozidlá môžu obsahovať až štyri USB zásuvky na jednoduché nabíjanie telefónu alebo tabletu: dve v spodnej časti stredovej konzoly a dve v zadnej časti pre ľahký prístup cestujúcich na zadných sedadlách. V každom prípade je nainštalovaná zásuvka USB typu A a zásuvka USB typu C.
ONLINE SLUŽBY
Pre väčšie pohodlie a bezpečnosť je k dispozícii servisný balík Citroën Connect, ktorý dopĺňa rozhranie My Citroën Drive Plus:
Môj Citroën: aplikácia, ktorá umožní vytvoriť spojenie s vozidlom zo smartfónu. Vodiči modelu ë-C4 X budú môcť napríklad kontrolovať stav svojej batérie a dostupný dojazd, ako aj naprogramovať a sledovať svoj priebeh nabíjania, predhrievať alebo ochladiť kabínu vozidla.
My Citroën Assist: poskytuje pokoj s bezplatnými tiesňovými volaniami s geografickou polohou a asistenčnou službou, ku ktorej majú zákazníci bezplatný prístup 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V prípade nehody, pri ktorej sa aktivujú airbagy, My Citroën Assist automaticky odošle upozornenie najbližšej záchrannej službe, aby mohla byť vyslaná pomoc. Systém je možné aktivovať aj manuálne stlačením červeného tlačidla SOS vo vozidle. Okrem toho môže Citroën zavolať vodičovi, ak sa zistí technická výstraha, alebo ak je potrebná údržba a stlačením čierneho tlačidla cestnej asistencie môže vodič požiadať o asistenciu alebo pomoc pri poruche.
My Citroën Drive: poskytuje informácie o premávke v reálnom čase vďaka službe TomTom Traffic, ako sú poloha bodov záujmu, predpoveď počasia a poloha a ceny čerpacích staníc a parkovísk. Vodiči ocenia aj viditeľné a zvukové upozornenia na nebezpečnú zónu. Systém je na novom modeli ë-C4 X vylepšený tak, aby zahŕňal aj umiestnenie elektrických nabíjacích staníc, plánovanie trasy a vizuálne znázornenie okruhu dojazdu podľa aktuálnej úrovne nabitia.
My Citroën Play: umožňuje vodičom a cestujúcim užívať si svoje obľúbené aplikácie pre smartfóny bez zbytočného riskovania. Služba ponúka bezdrôtové pripojenie a je kompatibilná s Apple CarPlay (vrátane hlasového ovládania SIRI) a Android Auto. Kompatibilné aplikácie sa zobrazujú priamo na obrazovke centrálneho rozhrania, čo umožňuje prístup k nim úplne bezpečne a bez toho, aby vodič spustil oči z cesty.
KOMFORT, RAFINOVANOSŤ A PRIESTOR
Vo vnútri modelov Citroën ë-C4 X a C4 X si vodič a cestujúci užijú bezkonkurenčný pocit pokoja, pohodlia a priestoru, a to najmä vďaka zážitku, ktorý im priáša Citroën Advanced Comfort.
Výhody pocítia najmä zadní pasažieri vďaka 198 mm priestoru pre kolená v druhom rade, ktorý je na prvom mieste vo svojej triede, a sklopnému operadlu (27 stupňov), zatiaľ čo vonkajšia šírka 1 800 mm umožňuje pohodlne sedieť trom ľuďom vedľa seba, s celkovou šírkou 1 366 mm v oblasti ramien a 1 440 mm v oblasti lakťov.
„Pohodlie cestujúcich na zadných sedadlách a objem batožinového priestoru sú rozhodujúce pre vozidlo, ktoré má zaplniť prázdny priestor, ktorý existuje medzi klasickými 4-dverovými a luxusnejšími kupé. Všetky tieto očakávania toto auto nepochybne spĺňa. Veríme, že bude pre zákazníkov zaujímavé a odlišné, pretože je elegantné, osobité a presiaknuté DNA značky Citroën. Sme však naozaj prekvapení, aké pohodlné je cestovanie vzadu vďaka najlepšiemu priestoru pre kolená vo svojej triede, vynikajúcej výške na hlavu a vynikajúcemu výhľadu dopredu a do strán. To všetko sú kľúčové prvky nášho programu Advanced Comfort,“ opisuje Laurence Hansen, riaditeľ pre produkt a stratégiu automobilky Citroën.
PRIESTRANNÝ KUFOR
Jedinečný dizajn modelov Citroën C4 X a ë-C4 X umožnil dizajnérskemu tímu vytvoriť pôsobivý extra veľký batožinový priestor s 510 litrami využiteľného priestoru. Túto funkciu ocenia najmä firemní zákazníci alebo súkromné autopožičovne a vozové parky so šoférmi, ktorí chcú batožinový priestor izolovať od hlavnej kabíny a pre pasažierov sediacich vzadu umocniť pocit limuzíny.
Zatiaľ čo strecha sa hladko skláňa spredu dozadu, pánty pod zadným oknom umožňujú široké a vysoké otváranie dverí batožinového priestoru pre ľahký prístup. Vnútri kufra poskytuje rovná podlaha maximálnu šírku 1 010 mm medzi podbehmi kolies a maximálnu dĺžku 1079 mm. Nakladanie a vykladanie veľkých kufrov a inej batožiny uľahčuje vstupná výška 745 mm a výstupná výška 164 mm nad rovnou podlahou. Výška vstupu pre objekty je 445 mm (od nakladacej hrany po hornú časť otvoru batožinového priestoru) a pod zadnou policou na batožinu je k dispozícii veľkorysá výška 565 mm. Otvor batožinového priestoru je tiež dostatočne široký: 875 mm až 200 mm nad nakladacou hranou a medzi závesmi veka batožinového priestoru s husím krkom sa zväčšuje na 885 mm.
Dodatočný priestor pod podlahou batožinového priestoru umožňuje prepravu ďalších predmetov a úhľadné uloženie nabíjacieho kábla (káblov) v modeli ë-C4 X. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklopiť dopredu, aby poskytli dodatočnú prepravnú kapacitu a otvor na lyže v sklopnej lakťovej opierke umožňuje naloženie obzvlášť dlhých predmetov tak, aby sa dali pretiahnuť do kabíny.
PROGRAM CITROËN ADVANCED COMFORT:
Keď vodiči a pasažieri nastúpia do nových modelov Citroën ë-C4 X a C4 X, môžu očakávať bezstresový a upokojujúci zážitok z maximálneho pohodlia vďaka programu Citroën Advanced Comfort, starostlivému a racionálnemu prístupu zameranému na poskytnutie čo najlepšieho pocitu pohody pre všetkých obyvateľov. Zahŕňa všetky aspekty automobilového zážitku, počnúc jazdným komfortom, ktorý uľahčuje život za volantom, cez pohodlie pri cestovaní na uľahčenie prístupu do priestoru a úložných priestorov až po komfort používania, čo umožňuje využívať technológie a funkcie vozidla jednoduchým a intuitívnym spôsobom, pričom sa nezabúda na pohodlie mysle, ktorého cieľom je vytvoriť pokojnú a uvoľnenú atmosféru.
Sedadlá Advanced Comfort, exkluzívny prvok značky, dopĺňajú v modeloch C4 X a ë-C4 X program Citroën Advanced Comfort. Široké a príjemné, vybavené špeciálnou 15 mm vystuženou penou, poskytujú jedinečnú kombináciu vizuálneho pohodlia, podpory tela a dynamiky. Cestujúci sa budú cítiť, akoby sedeli v útulnom kresle, dobre sediaci na mieste a izolovaní od hluku a nerovností na ceste. Pena s vysokou hustotou v strede sedadiel zaisťuje optimálny komfort najmä na dlhých cestách, ktorý si zachováva v priebehu času tým, že znižuje účinky presedenia a starnutia sedadiel. Maximálny bočný komfort je dôležitý najmä na dlhých cestách, a preto majú široké operadlá predných sedadiel modelov ë-C4 X a C4 X zosilnenú oporu, nastavenie bedrovej oblasti a nastavenie výšky, ako aj možnosť elektrického nastavenia.
Priestranné zadné sedadlá môžu byť vyhrievané, rovnako ako predné sedadlá, ktoré sú tiež vybavené masážnou funkciou, čo násobne zvyšuje pocit pohody. V niektorých úrovniach výbavy majú tieto sedadlá nové mäkké čalúnenie Alcantarou, ktoré posilňuje vnímanie kultivovanosti a pohodlia na palube.
ODPRUŽENIE S PROGRESÍVNYMI HYDRAULICKÝMI DORAZMI®:
Inovatívny a exkluzívny systém odpruženia Citroën, ktorý je neviditeľný pre vodiča a cestujúcich, ale je nevyhnutný pre pohodlnú jazdu, pozostáva z použitia dvoch hydraulických dorazov v kombinácii s tlmičom a pružinou namiesto mechanických dorazov.
Zjednodušene povedané, jeden z hydraulických dorazov je na stlačenie, druhý na dekompresiu (alebo odskok) a pruženie funguje v dvoch stupňoch v závislosti od aktuálneho namáhania. Pre ľahkú kompresiu a dekompresiu ovládajú pružina a tlmič vertikálne pohyby spoločne, bez pomoci hydraulických dorazov. Prítomnosť týchto hydraulických dorazov však umožňuje konštruktérom značky Citroën, aby mali väčšiu voľnosť pri nastavovaní pruženia, čím sa dosahuje efekt lietajúceho koberca, ktorý značku preslávil a vytvára dojem, že auto sa kĺže ponad nerovný terén.
V prípade veľkých otrasov pružina a tlmič spolupracujú s hydraulickými kompresnými alebo dekompresnými dorazmi, aby postupne spomalili pohyb a zabránili otrasom na konci zdvihu. Na rozdiel od mechanického axiálneho dorazu, ktorý absorbuje energiu a časť z nej uvoľní vo forme rázu, hydraulické dorazy túto energiu absorbujú a rozptýlia.
IDEÁLNA TEPLOTA
Ďalším dôležitým faktorom ovplyvňujúcim pohodlie vodiča a cestujúcich, najmä pre tých, ktorí cestujú v priestranných modeloch ë-C4 X a C4 X: vnútorná klíma.
Veľmi kompletný balík klimatizácie zaručuje komfort aj v tých najextrémnejších podmienkach. Jeho súčasťou je dvojzónová automatická klimatizácia s dvoma ovládačmi pre väčšie pohodlie, ako aj vyhrievanie predných a zadných sedadiel, vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant. Cestujúci na zadných sedadlách budú môcť ovládať prúdenie vzduchu aj cez výduchy umiestnené v zadnej časti stredovej konzoly.
SVETLO A POKOJ
Vďaka starostlivo optimalizovanému jasu a atmosfére bude každá cesta v nových modeloch ë-C4 X a C4 X dokonalým zážitkom.
V interiéri sa kládol dôraz na vytvorenie pokojnej a pozitívnej atmosféry prostredníctvom teplých materiálov a veľkorysej presklenej plochy, ktorá zahŕňa aj menšie bočné okná. Svetlé strešné obklady a vnútorné obloženie stĺpikov ešte viac zvyšujú pocit čistoty a tepla. K dispozícii je aj veľké elektricky ovládané panoramatické strešné okno. Je navrhnuté tak, aby pri zaplavovaní kabíny svetlom zachovalo priestor nad hlavou vzadu, a pre optimálne ovládanie je vybavené slnečnou clonou.
V noci je atmosféra v interiéri rovnako príjemná a upokojujúca vďaka LED náladovému osvetleniu digitálneho prístrojového panelu, ktorého farba ladí s bielym podsvietením jazdných a komfortných funkcií na palube, ako aj s vnútorným osvetlením vpredu i vzadu.
INTELIGENTNÉ ODKLADACIE PRIESTORY V KAŽDOM ROHU
Aby automobilka Citroën splnila očakávania zákazníkov a pasažierov súčasných vozidiel, venovala osobitnú pozornosť maximalizácii úložného priestoru, ktorý dopĺňa veľký batožinový priestor. Až 16 otvorených alebo uzavretých priehradiek môže pridať celkový úložný objem 39 litrov, pričom všetko je navrhnuté tak, aby to bolo praktické a každý deň ľahko použiteľné.
Cestujúci vpredu majú prístup k systému Citroën Smart Pad Support™, výsuvnému systému určenému na umiestnenie digitálneho tabletu integrovaného priamo do palubnej dosky. Pevný, bezpečný a funkčný systém umožňuje spolujazdcovi maximálne využiť čas strávený na ceste. Dole sa nachádza veľká posuvná zásuvka s tlmičom dorazu. Vyznačuje sa špeciálnym protišmykovým povrchom, ktorý uľahčuje a bezpečne ukladá osobné cennosti a krehké predmety. Hladko sa otvára aj veľká odkladacia schránka umiestnená pod palubnou doskou.
Vysoká a široká stredová konzola bola navrhnutá tak, aby maximalizovala úložný priestor vďaka veľkej ploche umiestnenej v jej prednej časti. Je vybavená protišmykovou oddeľovacou priečkou, ktorá umožňuje skryť určité predmety a ostatné mať na dosah v hornej časti priečky. Na stredovej konzole sa nachádza otvorená oblasť bezdrôtového nabíjania pre smartfóny, v ktorej sú umiestnené aj dve USB zásuvky, z ktorých jedna je typu C. Pod ňou je pred voličom prevodovky odkladací priestor na rôzne drobnosti. Nechýba ani veľká stredová odkladacia priehradka s posuvnou roletkou, pod ktorou sa nachádzajú dva držiaky nápojov, ako aj veľký úložný priestor pod prednou posuvnou stredovou lakťovou opierkou.
Cestujúci na zadných sedadlách môžu relaxovať alebo pracovať s prístupom k držiakom nápojov a úložným priestorom v sklopnej stredovej lakťovej opierke zadného sedadla na drobné predmety (napr.perá a iné drobnosti).
NOVINKA Ë-C X: ELEKTRICKÝ POKOJ V JEDINEČNOM KONCEPTE
Model ë-C4 X je svojím prístupom k dizajnu jedinečný v hlavnom segmente kompaktných vozidiel. Okrem toho, že ako jediný spája eleganciu fastbacku, svalnaté detaily inšpirované SUV a jemnosť 4-dverového auta, ako jediný ponúka aj pokoj plne elektrickej jazdy na prijateľnú cenu. Kamkoľvek chcete ísť a bez ohľadu na obmedzenia prístupu súvisiace s emisnými predpismi, model ë-C4 X vám každý deň umožňuje jazdiť v plne elektrickom režime a bez akýchkoľvek emisií.
Treba poznamenať, že mnohé európske trhy (Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Luxembursko, Holandsko, severské trhy, Portugalsko a Spojené kráľovstvo) budú ponúkať výhradne model ë-C4 X 100 % elektrický, zatiaľ čo iné európske trhy a Stredný východ a africké trhy budú ponúkať okrem modelu ë-C4 X aj verziu C4 X s benzínovým alebo naftovým motorom.
Či už šoférujú alebo sú vezení, takmer absolútne ticho a plynulosť pohybu budú pre pasažierov zdrojom pokoja vďaka inovatívnemu a mäkkému systému odpruženia Citroën, plyšovým sedadlám Advanced Comfort, absencii hluku a vibrácií motora v priestrannej kabíne, ako aj ergonómii a jednoduchosti používania rozhraní a online služieb.
ë-Comfort je záväzkom automobilky Citroën voči svojim zákazníkom ponúkať elektrickú jazdu nulové emisie CO2 v reakcii na ich environmentálne a ekologické očakávania. Počas cestovania sa to premieta do úplnej absencie hluku a dymu, ako aj krútiacemu momentu, ktorý je ihneď k dispozícii pre energickú a príjemnú jazdu bez vibrácií, trhania a radenia prevodových stupňov. Zákazníci navyše profitujú z diaľkovo programovateľných elektronických služieb pre väčší pokoj a znížené náklady na údržbu, aby sa minimalizovali náklady na vlastníctvo.
VÝKON A DOJAZD
Vďaka svojmu elegantnému a aerodynamickému tvaru a efektívnej elektrickej motorizácii s nulovými emisiami ponúka model ë-C4 X dojazd podľa režimu WLTP do vzdialenosti až 360 km. Umožňuje tiež vodičom prístup do zón s obmedzenými emisiami v čoraz väčšom počte miest, do ktorých môžu mať konvenčné benzínové alebo naftové vozidlá zakázaný vjazd.
V prípade súkromných prenájmov, taxislužieb a komerčných služieb šoférov pôsobiacich v mestách aj mimo nich poskytne model ë-C4 X dokonalú odpoveď na ich hľadanie elektrického vozidla bez emisií a použiteľného dojazdu v podobe automobilu, ktorý predstavuje alternatívu k elegantným, priestranným a kompaktným 4-dverovým modelom. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) je výkonný a za všetkých jazdných podmienok energický, s okamžite dostupnými výkonom 100 kW (136 k) a s krútiacim momentom 260 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,5 s v režime Sport a maximálnou rýchlosťou 150 km/h. Využíva 50 kWh vysokonapäťovú Li-ion batériu (400 V).
Rekuperačné brzdenie umožňuje vodičovi čiastočne dobiť batériu a zvýšiť dojazd počas jazdy zosilnením spomalenia auta bez stlačenia brzdového pedála, čím sa rekuperuje energia, ktorá by sa inak stratila. K dispozícii sú tri jazdné režimy – Eco, Normal alebo Sport – a aktivujú sa voličom režimov na stredovej konzole. Pre väčší pokoj v duši sa na batériu vzťahuje záruka na osem rokov alebo 160 000 km, ktorá zaručuje 70 % kapacitu nabitia.
JEDNODUCHÉ A OPTIMALIZOVANÉ NABÍJANIE
Nabíjanie modelu ë-C4 X je jednoduché a možno ho vykonávať na cestách, na verejných nabíjacích staniciach alebo doma. Pre každý prípad bol optimalizovaný čas nabíjania:
- Na verejnej nabíjacej stanici pomocou 100 kW DC rýchlonabíjačky sa batéria nabíja najvyššou rýchlosťou v segmente, približne 10 km/min, pričom 80 % nabitia dosiahne v priebehu 30 minút.
- Pomocou nástennej skrinky wall box s výkonom 7,4 kW/32ª (mode 3) trvá nabíjanie 7,5 hodiny s jednofázovým napájaním alebo iba 5 hodín s trojfázovým napájaním a voliteľnou 11 kW palubnou nabíjačkou.
- Doma a pre občasné potreby je možné batériu dobiť pomocou bežnej domácej zásuvky.
S cieľom uľahčiť život používateľom elektrických vozidiel ponúka Citroën riešenie na jednom mieste na domácu inštaláciu nástennej skrinky wall box. Správa nabíjania je jednoduchá a dá sa predprogramovať tak, aby využila výhody cien elektriny mimo špičky. Časy nabíjania je možné prednastaviť pomocou dotykového rozhrania My Citroën Drive Plus alebo aplikácie My Citroën.
Zapojenie do auta už nemôže byť jednoduchšie vďaka ergonomickému nabíjaciemu portu a kábel/káble možno uložiť pod podlahu batožinového priestoru. Farebný indikátor na nabíjacom porte umožňuje používateľom sledovať proces, ktorý možno zobraziť aj v aplikácii My Citroën.
INTUITÍVNA INTERAKCIA PRE POKOJ V DUŠI
Medzi vodičom a jeho elektrifikovaným vozidlom existuje silné prepojenie, a preto Citroën zjednodušil potrebnú interakciu, aby bola v každodennom živote taká jednoduchá, obohacujúca a prirodzená ako akákoľvek technológia používaná doma.
Citroën zabezpečuje, aby zákazníci jeho elektrických vozidiel mali prístup k jasným a intuitívnym ovládacím rozhraniam, ktoré sú ľahko čitateľné, zrozumiteľné a použiteľné. Vodič má na digitálnej prístrojovej doske k dispozícii vyhradený displej na zobrazenie stavu batérie alebo dojazdu, pričom na výber má aj ďalšie tri zobrazenia: indikátor napájania (elektromer), tok energie alebo spotreba tepelnej pohody. Ten umožňuje zobraziť vplyv vykurovania vozidla a tepelnej pohody na spotrebu energie. Špecifické stránky rozhrania dotykovej obrazovky, ktoré sú prístupné priamo tlačidlom na stredovej konzole, označujú prevádzkový stav systému, alebo nastavenia oneskoreného nabíjania batérie. Keď sa vozidlo nabíja, na displeji sa môže zobraziť čas zostávajúci do úplného nabitia, znovu získaný dojazd, alebo percento obnoveného nabitia batérie.
ÚSPORNÉ A MODERNÉ MOTORY PRE NOVÝ MODEL C4 X
Model Citroën C4 X sa bude predávať aj na určitých trhoch v Európe, na Strednom východe a v Afrike a na medzinárodných trhoch s osvedčenými, úspornými a vysokovýkonnými benzínovými motormi Citroën, ktoré sú odhodlané uspokojiť potreby každého užívateľa.
V závislosti od trhu bude k dispozícii trojvalcový preplňovaný benzínový motor Citroën PureTech s priamym vstrekovaním a nasledovnými kombináciami výkonu a prevodovky:
- PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, 6-stupňová manuálna prevodovka
- PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, 8-stupňová automatická prevodovka EAT8
- PureTech 130 Euro 6.1, EAT8 len pre Stredný východ a Afriku a medzinárodné trhy.
Okrem toho bude na niektorých trhoch v ponuke aj naftový motor:
- BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4 EAT8.
POKROČILÉ ASISTENČNÉ SYSTÉMY VODIČA
Nové modely Citroën C4 X a ë-C4 X sa pripájajú k najmodernejšej generácii modelov C4, C5 Aircross a nový C5X, aby zákazníkom ponúkli skutočne komplexný rad najnovších asistenčných a bezpečnostných technológií pre vodiča. Na zlepšenie bezpečnosti jazdy a zníženie stresu vodiča alebo spolujazdca je v ponuke až 20 pokročilých asistenčných systémov Citroën.
Technológie Citroën vyvinuté na zvýšenie bezpečnosti jazdy:
- Active Safety Brake: automaticky zabrzdí vozidlo v prípade nebezpečenstva kolízie detekciou a analýzou statických alebo pohyblivých prekážok, vrátane chodcov, cyklistov alebo vozidiel, a to aj v noci.
- Upozornenie na nebezpečenstvo kolízie a bezpečnosť po zrážke: varuje vodiča, že pri rýchlosti 30 km/h riskuje zrážku s vozidlom pred ním. Bezpečnostná brzda po kolízii sa aktivuje automaticky, aby sa zabránilo ďalšiemu pohybu vozidla.
- Highway Driver Assist: čiastočne autonómny asistent riadenia úrovne 2, ktorý kombinuje adaptívny tempomat so systémom Stop & Go a varovaním pred opustením jazdného pruhu. Vodič môže čiastočne delegovať riadenie na vozidlo za predpokladu, že zostane sústredený na cestu a bude mať ruky na volante (ako to vyžaduje platná legislatíva). Vodič môže kedykoľvek obnoviť manuálnu jazdu.
- Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go: Systém sa prispôsobuje rýchlosti vpredu idúceho vozidla a automaticky udržiava bezpečnú vzdialenosť, ktorú predtým zvolil vodič. V prípade potreby má systém aj schopnosť zastaviť vozidlo a automaticky ho znova rozhýbať bez toho, aby vodič musel stlačiť brzdu alebo plyn.
- K dispozícii sú aj ďalšie technológie: systém sledovania mŕtveho uhla, systém detekcie opustenia jazdného pruhu, upozornenie na prestávku na kávu, upozornenie na pozornosť vodiča, automatické prepínanie diaľkových svetiel a rozšírené rozpoznávanie značiek s odporúčaním rýchlosti.
Súbor technológií Citroën navrhnutých na zlepšenie pohodlia a zníženie stresu zahŕňa:
- Head-up displej: Dôležité informácie o jazde (rýchlosť, navigácia a ďalšie) sa premietajú farebne do priameho zorného poľa vodiča, čo mu umožňuje sústrediť sa na cestu.
- Cúvacia kamera s funkciou Top Rear Vision: Hneď po zaradení spiatočky kamera zobrazí na dotykovej obrazovke pohľad zozadu na vozidlo s farebnými značkami zvýrazňujúcimi blízkosť akýchkoľvek prekážok. Zobrazí sa aj 180-stupňový obraz oblasti za vozidlom pri pohľade zhora.
- 360-stupňové zobrazenie: Aktivuje sa automaticky, keď vozidlo cúva, alebo si ho aktivuje manuálne vodič. Táto funkcia poskytuje video asistenciu pri všetkých manévroch pri nízkej rýchlosti a prináša 360-stupňový pohľad na vozidlo a jeho okolie zhora. Pohľad sa aktualizuje, keď sa vozidlo pohybuje.
- V ponuke sú aj nasledovné systémy: Bezdotykový vstup a štartovanie bez použitia rúk, Parkovací asistent, Asistent rozjazdu do kopca, Statické osvetlenie križovatky, Automatická elektronická parkovacia brzda, Side Park Assist a Hitch Stability Control (nie je k dispozícii pre ë- C4X).
(* Upozorňujeme, že podrobné špecifikácie sa môžu líšiť v závislosti od trhu – obráťte sa na svojich národných zástupcov Citroën).
PRÍLOHA: PREDBEŽNÉ TECHNICKÉ ÚDAJE
Celková dĺžka | 4 600 mm |
Celková výška | 1 525 mm |
Šírka / s vysunutými / sklopenými zrkadlami | 1 800 mm / 2 032 mm / 1 834 mm |
Rázvor kolies | 2 670 mm |
Objem batožinového priestoru | 510 litrov |
Predný previs | 880 mm |
Zadný previs | 1 050 mm |
Priemer kolesa | 690 mm |
Polomer otáčania | 10,9 m |
Svetlá výška | 156 mm |
Výška nakladacej hrany | 745 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 225 kg |
Priestor na kolená v 2. rade | 198 mm |
Maximálna šírka v oblasti ramien v 2. rade | 1 366 mm |
Maximálna šírka v oblasti lakťov v 2. rade | 1 440 mm |
Výška pod strechou v 2. rade | 860 mm |
Výška pohľadu v prednom rade | 1 218 mm |
Priestor nad hlavou predných sedadiel | 900 mm |
Výkon | 100 kW (136 k) | |
Batéria | Vysokonapäťová 400 V Li-ion, 50 kWh | |
Dojazd – cyklus WLTP | 360 km | |
Krútiaci moment | 260 Nm | |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h | |
Zrýchlenie 0 — 100 km/h | 9,7 sekundy (režim Sport) | |
Čas nabíjania: | ||
100 kW jednosmerné rýchle nabíjanie | 10 km/min
Batéria sa nabije na 80 % za 30 minút |
|
32 A Wallbox | 5 hodín (trojfázová + voliteľná 11 kW nabíjačka) až 7,5 hodiny (jednofázová) | |
Domáca zásuvka | Možné nabíjanie |
Zdroj: Citroën