/
/
/
PEUGEOT 9X8 HYBRID HYPERCAR: DOKONALÝ DIZAJN

PEUGEOT 9X8 HYBRID HYPERCAR: DOKONALÝ DIZAJN

Reklama

Fotogaléria

Oveľa viac než len pretekárske auto – PEUGEOT 9X8 je už teraz ikonickým objektom, estetickou aj technickou revolúciou, vrcholným dizajnérskym dobrodružstvom.

Matthias Hossann, riaditeľ dizajnu PEUGEOT, ho umiestnil do prostredia brutalistickej architektúry ešte predtým, ako sa v roku 2022 pustil na trate vytrvalostných pretekov. Pre módnu a superšportovú fotografku Agnieszku Doroszewicz to bola príležitosť pohrať sa so svetlom a kontrastmi betónu. Jej fotografie sú metaforou 24-hodinových pretekov Le Mans – mýtických pretekov, kde sa svetlo mení s plynúcimi hodinami.

ULTIMATE – VRCHOLNÝ DIZAJN

Tvorba pretekárskeho auta je snom každého automobilového dizajnéra, no zvyčajne býva potlačený požiadavkami na výkon. Pre 9X8 sa však dizajnéri a inžinieri spojili, aby skombinovali štýl aj technológiu. PEUGEOT 9X8 je výsledkom úzkej spolupráce s tímom PEUGEOT Sport, kde sa výkonnosť spojila s kreatívnou slobodou.

LION – LEVÍ DNA

PEUGEOT 9X8 nesie všetky súčasné estetické kódy značky: mačací postoj, plynulé línie s dôrazom na športový charakter, čisté bočné plochy a ikonický svetelný podpis troch pazúrov. Dizajn interiéru čerpá z konceptu i-Cockpit®, ktorý zaručuje ergonómiu aj vizuálnu identitu PEUGEOT.

RUPTURE – ZLOM

Odborníci sa zhodujú, že 9X8 je radikálnym odklonom od predchádzajúcich generácií vytrvalostných špeciálov. Stavia míľnik v histórii motoršportu a symbolizuje generačný posun. Má byť nielen pretekárskym autom, ale aj objektom, ktorý by teoreticky mohol jazdiť aj na bežných cestách.

NO WING – BEZ KRÍDLA

Najvýraznejším prvkom 9X8 je absencia zadného krídla – niečo, čo sa v Le Mans nevidelo od roku 1971. Dizajnéri a inžinieri sa odvážne rozhodli zmeniť zaužívané pravidlá a vytvorili unikátnu morfológiu auta.

ELECTRIC – HYBRIDNÁ BUDÚCNOSŤ

PEUGEOT už Le Mans vyhral s autami 905 (V10, 1992–93) a 908 (V12, 2009). Teraz prichádza s novou érou: 9X8 kombinuje 2,6-litrový V6 biturbo s výkonom 500 kW (680 k) na zadnej náprave a 200 kW (270 k) elektromotor vpredu. Hybridný pohon je podobný ako v sériových modeloch 3008 či 508 PSE a prináša viac výkonu aj efektivity.

VIRTUAL – DIGITÁLNE NÁSTROJE

Dizajn 9X8 vznikol kombináciou 3D modelovania, CAD nástrojov a virtuálnej reality. Kľúčový moment nastal, keď inžinieri po prvýkrát videli hotový dizajn vo VR – nadšenie bolo obrovské.

NIGHT – SVETELNÝ PODPIS

Pre jasnú identitu dňom aj nocou dostal 9X8 výrazné LED podpisy troch pazúrov vpredu aj vzadu. Sú integrované do aerodynamických prvkov, ktoré zároveň odvádzajú vzduch. Fotografka Doroszewicz využila túto svetelnú hru na evokovanie atmosféry Le Mans v noci.

AGNIESZKA – FOTO UMENIE

Agnieszka Doroszewicz, známa módna a automobilová fotografka, zachytila 9X8 v brutalistickej architektúre. Kontrast medzi čistými líniami hypercaru a drsnou textúrou betónu podčiarkol výnimočnosť dizajnu.

PEUGEOT 9X8 je teda viac než pretekárske auto – je to dizajnový manifest, technická revolúcia a symbol budúcnosti hybridných športových vozidiel, ktorý spája estetiku, výkon a inovácie.

Zdroj: Peugeot

Prečítať celý text

Reklama

Ďalšie články