6.9 C
Bratislava
štvrtok, 25 apríla, 2024
Reklama

Nový Opel Insignia – Revolúcia v oblasti motorov a infotainmentu

Odporúčame

  • Príkladný turbodiesel s výkonom 103 kW (140 k), spotrebou iba 3,7 l/100 km a emisiami CO2 99 g/km
  • Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory vybavené priamym vstrekovaním paliva s výkonmi 125 kW (170 k) a 184 kW (250 k)
  • Dva turbodiesle 2.0 CDTI a benzínový motor 1.4 Turbo s najnižšou spotrebou paliva v triede
  • Priekopnícka nová generácia infotainmentu s dotykovou plôškou touchpad
  • Modifikovaný dizajn karosérie a interiéru zvyšuje exkluzivitu
  • Atletická Insignia Country Tourer s pohonom všetkých kolies a expresívnym dizajnom
  • Nefalšovaný zážitok z motoristického športu prináša Insignia OPC s najmodernejšou technológiou podvozka

Nový Opel Insignia mal nedávno svoju svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne. Vlajková loď značky Opel upúta ešte atraktívnejším dizajnom interiéru a exteriéru, ktorým posúva ocenenú filozofiu dizajnu značky “sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou” na novú úroveň. Široké portfólio pohonných jednotiek dopĺňajú nové výkonné a ultra účinné turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory s priamym vstrekovaním paliva a nový turbodiesel s emisiou CO2 iba 99 g/km. Táto nízka úroveň emisií posúva nový turbodiesel s objemom 2,0 litra do triedy účinnosti A+. V štvordverovej a päťdverovej karosérii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop obidve verzie motora 2.0 CDTI s výkonmi 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (podľa metodiky ES 715/2007), kombi Sports Tourer má spotrebu 3,9 l/100 km. Tým je Opel Insignia 2.0 CDTI najúspornejším automobilom s naftovým motorom strednej triedy. Súčasne konštruktéri Opel vylepšili aerodynamiku karosérie. S koeficientom aerodynamického odporu iba 0,25 je Insignia najaerodynamickejším päťdverovým hatchbackom na svete.

Konštrukčné zmeny na podvozku zvyšujú agilitu a komfort. A úplne nová generácia systémov infotainmentu pre modelový rad Insignia integruje mnohé funkcie smartfónu do vozidla. Vodič si môže vybrať štyri rozličné spôsoby ovládania systému: dotykovým monitorom, prvkami na multifunkčnom volante, hlasovým ovládaním alebo dotykovou plôškou touchpad.

Od uvedenia na trh Opel vyrobil vyše 600 000 kusov modelu Insignia prvej generácie. Nová Insignia je ešte vzrušujúcejšia – s ešte expresívnejším dizajnom, kokpitom vysokej kvality, intuitívnym ovládaním systému infotainmentu a príkladnými pohonnými jednotkami ako náš priekopnícky turbodiesel s emisiami iba 99 gramov CO2,

povedal Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO značky Opel, popisujúc revolúciu modelu strednej triedy.

Naša vlajková loď je teraz ešte sofistikovanejšia a atraktívnejšia – no pri všetkej elegancii nesmieme zabúdať na to najdôležitejšie: že poskytuje vodičovi a pasažierom vysoký komfort, najvyššiu bezpečnosť a najmodernejšie technológie za veľmi atraktívnu cenu. Pre zákazníkov vyznávajúcich veľmi aktívny životný štýl teraz máme v našom portfóliu úplne nový model Insignia Country Tourer. A Insignia OPC – náš najvýkonnejší špičkový model – osobitne oslovuje športovo orientovaných vodičov.

Špičkový model značky Opel sa dá objednať v Nemecku už od júna so štvordverovou i päťdverovou karosériou, ako kombi Sports Tourer, verzia OPC a po prvý raz aj ako Country Tourer; ceny sa začínajú od 24.325 EUR (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

Opel Insignia Country Tourer
Opel Insignia Country Tourer

Uhladený: Jasne usporiadaný kokpit s novou generáciou infotainmentu

Pri vylepšení kokpitu sa konštruktéri značky Opel sústredili na tri hlavné kritériá: prehľadné, jednoduché a tým intuitívne ovládanie; možnosť individualizácie ponuky infotainmentu a samozrejme zvýšenie komfortu a bezpečnosti vodiča vďaka čo najmenšiemu odpútaniu pozornosti od premávky.

Stredová konzola má po kompletnom prepracovaní ušľachtilú eleganciu a nesie najmodernejšie technológie a funkcie. Ovládací panel bol drasticky zjednodušený. Teraz obsahuje iba niekoľko tlačidiel, takže ovládanie systému infotainmentu a klimatizačnej sústavy je rýchle a intuitívne.

Systém infotainmentu novej generácie modelu Insignia sa ovláda prostredníctvom farebného dotykového monitora s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Z úvodnej obrazovky hlavného menu má vodič prístup k ovládaniu všetkých funkcií a jednotlivým sub-menu ako sú predvolené rozhlasové stanice, skladby, funkcie pripojeného smartfónu alebo navigácia s trojrozmerným zobrazovaním mapy. Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať okrem dotykového monitora aj pomocou prvkov na multifunkčnom volante, hlasového ovládania a revolučnej dotykovej ovládacej plôšky touchpad, schopnej čítať znaky napísané prstom. Okrem toho sa systém infotainmentu dá individualizovať – vodič si môže uložiť až 60 osobných favoritov (zoznamy skladieb, telefonické kontakty, adresy pre navigáciu).

Optimálne informačné rozhranie medzi človekom a automobilom tvorí nový združený prístroj vybavený farebným monitorom s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Okrem tradičných informácií ako rýchlosť jazdy, otáčky motora a zásoba paliva priamo v zornom poli vodiča zobrazuje ďalšie údaje ako informácie audiosystému,  smartfónu alebo navigácie.

Špičkové: Turbodiesel novej generácie s emisiou CO2 iba 99 g/km a benzínové motory SIDI Turbo 

Nový Opel Insignia posúva latku na vyššiu úroveň aj v oblasti pohonu a podvozka. Hoci modelový rad strednej triedy doteraz získal množstvo vavrínov za jazdný komfort, jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, inovovaná verzia hrá v ešte vyššej lige. Konštruktéri značky Opel realizovali množstvo vylepšení na podvozku, vrátane tlmičov, stabilizátorov a riadenia. Tieto modifikácie prispeli k zníženiu prenosu hluku a vibrácií do karosérie a zvýšeniu celkovej úrovne komfortu.

Široké portfólio motorov doplnili nové pohonné agregáty. Nový Opel Insignia poskytuje na výber motory pre tri druhy paliva – benzín, naftu a skvapalnený ropný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas); výkonové rozpätie motorov siaha od 81 kW (110 k) do 239 kW (325 k).

Opel Insignia 2.0 CDTI je šampiónom v ekológii a spotrebe paliva. Vďaka novému turbodieslu s objemom 2,0 litra v dvoch výkonových modifikáciách s 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) dosahuje emisie CO2 iba 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) podľa normy ES 715/2007. Tým sa zaraďuje do triedy účinnosti A+. Štvordverový a päťdverový model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) – čo sú špičkové hodnoty v tejto triede vozidiel. Pri tom sa obidve verzie turbodiesla vyznačujú vynikajúcim krútiacim momentom – motor s výkonom 88 kW (120 k) dosahuje 320 Nm a motor s výkonom 103 kW (140 k) dokonca až 370 Nm – vďaka funkcii overboost, ktorá sa automaticky aktivuje pri plnom zaťažení.

Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou je štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k). Tento vysoko výkonný turbodiesel dosahuje pôsobivý maximálny krútiaci moment 400 Nm, pričom vyniká zvlášť spontánnou reakciou a príkladnou ťažnou silou v širokom rozsahu otáčok vďaka dvojstupňovému sekvenčnému prepĺňaniu turbodúchadlami rozličnej veľkosti.

Najprominentnejšími benzínovými motormi sú dva nové turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva: 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm a motor 1.6 SIDI Turbo novej generácie s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkciou  overboost. Obidva motory sa vyznačujú vynikajúcim priebehom výkonu a krútiaceho momentu v spojení s vysokou kultúrou chodu a priaznivou spotrebou paliva. Štandardne sa montujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, na želanie sa montuje nová 6-stupňová automatická prevodovka s nízkymi trecími stratami. Okrem pohonu predných kolies je motor 2.0 SIDI Turbo na niektorých trhoch k dispozícii aj s pohonom všetkých kolies.

Základným benzínovým motorom pri štarte predaja je úsporný a extrémne čistý (Euro 6) motor 1.4 Turbo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm (220 Nm s funkciou overboost), no pri tom spotrebuje iba 5,2 litra benzínu na 100 km a emituje 123 gramov COna kilometer (Sports Tourer 5,6 l/100 km a 131 g/km CO2podľa normy EC 715/2007) – čo je najlepšia hodnota v triede.

Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm. Rovnako ako východisková benzínová verzia spĺňa prísnu budúcu emisnú normu Euro 6.

K príkladnej spotrebe paliva prispieva aj aerodynamicky optimalizovaná karoséria nového modelu Insignia, zahŕňajúca mnohé konštrukčné opatrenia na zníženie koeficientu aerodynamického odporu. Ultramoderným prvkom sú aktívne klapky v dolnej časti prednej masky v nárazníku pri naftových modeloch s výkonom 88 kW (120 k), 103 kW (140 k) a 120 kW (163 k). Tieto klapky sa v prípade potreby automaticky zatvoria a zabraňujú vstupu vzduchu do motorového priestoru a vzniku turbulencií. Vďaka komplexu vylepšení sa konštruktérom Opel podarilo dosiahnuť výnimočne nízky koeficient aerodynamického odporu iba 0,25 pre verziu hatchback, resp. 0,28 pre kombi Sports Tourer, čím je Insignia najaerodynamickejším sériovo vyrábaným automobilom svojej triedy.

Opel Insignia
Opel Insignia

Vlastný štýl: Ocenené výrazové prostriedky dizajnu Opel s nádychom premium

Nový Opel Insignia aplikuje mnohokrát ocenenú aktuálnu filozofiu dizajnu značky Opel “sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou” v segmente strednej triedy. Dizajn artikuluje ašpirácie premium a dynamiku charakteristickou grafikou prednej časti karosérie, ktorá nízkymi a širokými prvkami vizuálne zvýrazňuje šírku karosérie.

Bočná silueta verzií Insignia hatchback a notchback je teraz výraznejšie diferencovaná odlišným vyhotovením zadnej časti karosérie a dizajnom integrovaného zadného spojleru. Línia strechy päťdverového modelu končí až pred prechodom k naznačenému zadnému spojleru, čím vytvára klasickú siluetu kupé. Pri štvordverovej karosérie sa tiahne až po spojler, čím vytvára profil elegantnej limuzíny.

Zadná časť karosérie vizuálne pôsobí nižšia a širšia. Lesklá chrómovaná lišta na dverách/veku batožinového priestoru je teraz umiestnená nižšie a nesie logo značky. Lišta zasahuje do zadných skupinových svetiel, kde na ňu nadväzujú úzke cúvacie svetlá. Funkcie obrysových a brzdových svetiel delených zadných skupinových svetiel vytvárajú pri všetkých verziách hatchbacku a notchbacku svietiace diódy LED. Pre všetky verzie karosérie je charakteristický dizajn svetiel v tvare ostrého “krídla”.

Neoddeliteľné: Komfort a bezpečnosť v jednote

Nový Opel Insignia prináša celú škálu prvkov zvyšujúcich bezpečnosť a komfort. Patria k nim najmodernejšie asistenčné systémy na báze kamery a radaru ako tempomat Adaptive Cruise Control, asistenčný systém pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu Side Blind Spot Alert a výstražný protikolízny systém Forward Collision Alert. Adaptive Cruise Control automaticky udržiava rýchlosť nastavenú vodičom pri zohľadnení individuálne predvoleného bezpečnostného odstupu od vozidla idúceho vpredu. Pri vozidlách s automatickou prevodovkou systém dokáže v prípade potreby úplne zastaviť vozidlo. Cúvacia kamera doplnená funkciami Rear Cross Traffic Alert, Lane Change Alert a Side Blind Zone Alert zabezpečuje optimálny výhľad dozadu a do strán. Adaptívne reflektory Adaptive Forward Lighting AFL+ so svojimi rozmanitými funkciami ako mestské svetlo, mimomestské svetlo, diaľničné svetlo ako aj dynamické a statické odbočovacie svetlá zvyšuje bezpečnosť za zníženej viditeľnosti a v noci.

Nový Opel Insignia poskytuje najvyššiu možnú mieru ochrany posádky vďaka štandardným prvkom aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Medzi prvky aktívnej bezpečnosti patria napríklad elektronický stabilizačný systém ESPPlus a  protiblokovací systém ABS doplnený funkciou Cornering Stability Control a brzdovým asistenčným systémom Brake Assist. K štandardným prvkom pasívnej bezpečnosti patria čelné a bočné airbagy vpredu a bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel. Vysokú úroveň bezpečnosti potvrdil aj príkladný výsledok v teste Euro NCAP, v ktorom Opel Insignia dosiahol najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek.

Opel-Insignia-Country-Tourer-286484-medium
Opel Insignia Country Tourer

Milujúca dobrodružstvo: Nová Insignia Country Tourer

Kým Sports Tourer je elegantné rodinné a pracovné kombi, nový model Insignia Country Tourer vyžaruje prirodzenú túžbu po dobrodružstve. Atletický univerzálny automobil poskytuje svojmu majiteľovi slobodu nad rámec mestských ulíc a asfaltovaných ciest. Vizuálnymi rozlišujúcimi prvkami sú ochranné štíty pod predným a zadným nárazníkom kombinované s nápadnými plastovými lemami blatníkov a ochrannými obkladmi spodnej časti karosérie, doplnenými dvoma výraznými koncovkami výfuku. Najmodernejší systém pohonu všetkých kolies zabezpečuje optimálnu trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok. Ponuka výkonných, turbodúchadlom prepĺňaných motorov obsahuje špičkové pohonné agregáty ako benzínový štvorvalec 2.0 SIDI Turbo s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 184 kW (250 k) alebo vysoko výkonný naftový štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI – obidva s pôsobivým maximálnym krútiacim momentom 400 Nm.

Elektronicky ovládaný systém pohonu 4×4 využívajúci multilamelovú spojku systému Haldex v kombinácii s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálom zadnej nápravy zabezpečuje vynikajúcu trakciu a suverénnu ovládateľnosť za všetkých jazdných podmienok. Systém pohonu všetkých kolies kontinuálne prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu motora na jednotlivé nápravy, ako aj na jednotlivé kolesá zadnej nápravy podľa prevažujúcich podmienok od 0 do 100 percent. V kombinácii s elektronicky regulovaným adaptívnym podvozkom FlexRide systém pohonu všetkých kolies vytvára nové štandardy v oblasti reakčnej doby a ovládateľnosti vozidla.

Výkonná: Nová Insignia OPC

S výkonom 239 kW (325 k) a maximálnym krútiacim momentom 435 Nm je Insignia OPC ultimatívnym špičkovým modelom celého programu značky Opel. Reštylizovaná predná a zadná časť karosérie s charakteristickými dizajnovými elementmi OPC ako výrazné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku v profile zvislých zubov a koncovky výfuku integrované v zadnom nárazníku vizuálne zvýrazňujú jeho výkon

Pod nápadnou karosériou sa skrýva najmodernejšia technológia. Špeciálny podvozok OPC  konštruktéri značky Opel ďalej vylepšili s osobitným dôrazom na zadnú nápravu – rovnako ako pri iných členoch nového modelového radu Insignia – kde je modifikovaných približne  60 percent komponentov. Nový softvér elektronického stabilizačného systému ESP umožnil precíznejšie dynamické vyladenie podvozka, predovšetkým v oblasti tendencie k nedotáčavosti. Modifikovaný softvér podvozka FlexRide s elektronickou reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia zabezpečuje optimálne jazdné vlastnosti. Opel Insignia OPC vyšprintuje z pokoja na tempo 100 km/h za 6,0 sekundy (Sports Tourer: 6,3 sekundy) a dosahuje maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky limitovanú). Vo verzii bez obmedzovača Insignia OPC s manuálnou prevodovkou dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h).

V kabíne Insignia OPC privíta vodiča prostredím evokujúcim automobilový šport. Okrem bežných informácií môže vodič na monitore s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm) sledovať aj špecifické informácie o stave vozidla ako tlak a teplotu oleja, napätie akumulátorovej batérie, polohu škrtiacej klapky, intenzitu brzdnej sily a zrýchlenie v priečnom smere.  Nový športový volant s koženým poťahom venca (na želanie vyhrievaný) je pri automatickej prevodovke vybavený ovládačmi manuálneho radenia. Tieto ovládače umožňujú vodičovi extrémne rýchlo preradiť aj keď je prevodovka v automatickom režime. Takýmto spôsobom nový Opel Insignia OPC komfortne kombinuje výhody manuálneho a automatického ovládania prevodovky.

Zdroj: Opel

Reklama