Rok 2018 bol pre značku Hyundai na Slovensku historicky najúspešnejší. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR si k zákazníkom našlo cestu rekordných 7.657 vozidiel Hyundai, čo predstavuje medziročný nárast o 6%. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 7,1%. Silnú pozíciu v predaji osobných vozidiel kategórie M1 potvrdzuje 7.621 predaných áut a trhový podiel 7,8%.
„Teší nás nestále stúpajúci záujem slovenských zákazníkov o vozidlá značky Hyundai, ktorí chcú za svoje peniaze čo najbohatšiu výbavu a nadštandardnú záruku. Zároveň nás to zaväzuje ďalej zvyšovať kvalitu služieb v sieti našich zmluvných partnerov,“ hovorí Robert Baumgartner, managing director Hyundai Motor Slovakia.
Najpredávanejším SUV na Slovensku je Hyundai Tucson
Obľuba SUV modelov výrazne rástla v minulom roku aj u slovenských zákazníkov. O to potešujúcejšou správou pre Hyundai je, že absolútne najpredávanejším SUV za rok 2018 na Slovensku sa stal Tucson. V roku 2018 sa z modelu Tucson predalo presne 2.173 kusov.
i30 je najpredávanejším modelovým radom značky Hyundai na Slovensku
K rekordným predajným výsledkom značky Hyundai na Slovensku prispel popri Tucsone najvýznamnejšou mierou modelový rad i30. Podľa ZAP SR sa z i30 predalo v roku 2018 až 2.967 kusov, čo predstavuje medziročný nárast 13,7% a podiel v segmente C1 presne 15%. Slovenky a Slováci v roku 2018 siahli najčastejšie po karosárskej verzii kombi (48%), ktorú nasledoval hatchback, vrátane výkonného N-ka (38%) a novinka, uvedená na trh v januári 2018, fastback (14%).
Slovenských zákazníkov zaujali aj ďalšie modely Hyundai
Tretím najpredávanejším modelom Hyundai za rok 2018 bola i20, z ktorej sa predalo 1.366 kusov. Dobré predajné čísla dosiahli aj modely ix20 (352 ks) a SUV-B model Kona (356 ks). Hranicu sto predaných kusov prekročilo aj veľké SUV Santa Fe (147 ks), ktoré sa v štvrtej generácii predáva od októbra 2018.
Najbližšou novinkou, ktorú Hyundai uvedie na slovenský trh, je i30 Fastback, ktorý bude od februára 2019 k dispozícii aj v ostrom prevedení N, resp. N Performance a dizajnovo atraktívnom šate N Line.
Predaj osobných vozidiel (kategória M1) značky Hyundai v r. 2018 podľa ZAP SR
MODEL | SEGMENT | PREDAJ | PODIEL V SEGMENTE |
i10 | A | 75 | 4,2 % |
i20 | B | 1366 | 7,2 % |
i30 | C1 | 2967 | 15 % |
Elantra | C1 | 39 | 0,2 % |
Ioniq | C2 | 42 | 0,6 % |
i40 | D1 | 84 | 4,2 % |
Genesis | E1 | 7 | 0,6 % |
Kona | SUV-B | 356 | 3,3 % |
Tucson | SUV-C | 2173 | 12,5 % |
Santa Fe | SUV-D | 147 | 3,0 % |
ix20 | MPV-B | 352 | 47,9 % |
H1 Tour | MPV-D | 13 | 2,6 % |
Sumár | 7 621 | 7,8 % |
Zdroj: Hyundai