Ferrari 12Cilindri Spider: Luxus pod otvoreným nebom
Na exkluzívnom podujatí v Miami predstavilo Ferrari svoj najnovší otvorený model – Ferrari 12Cilindri Spider. Tento dvojmiestny športiak so stredne umiestneným motorom je poctou tým, ktorí túžia po absolútnej slobode za volantom – s vetrom vo vlasoch a ikonickým V12 motorom pod kapotou.
Kult V12 v čistej podobe
Ferrari 12Cilindri Spider poháňa atmosférický 6,5-litrový dvanásťvalec, ktorý ponúka 830 koní a maximálne otáčky až 9500 ot./min. Výkon dopĺňa 8-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá zabezpečuje nielen hladké radenie, ale aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,95 s a maximálnu rýchlosť viac než 340 km/h.
Motor využíva technológie z F1 – titánové ojnice, ľahšie piesty a sofistikovaný systém mazania s premenlivým výkonom olejového čerpadla. Vďaka tomu je motor nielen výkonnejší, ale aj efektívnejší a ekologickejší. Nový výfukový systém zaručuje typický „Ferrari rev“, ktorý teraz ešte čistejšie a hlasnejšie preniká do kabíny.
Dizajn s dušou gran turisma
Dizajn 12Cilindri Spider sa inšpiruje legendami z 50. a 60. rokov, no prináša moderný, minimalistický prístup. Čisté línie, plynulé plochy a nové svetlomety integrované do prednej lišty pôsobia elegantne aj futuristicky. Zadná časť s aktívnymi klapkami namiesto tradičného spojlera podčiarkuje aerodynamickú účinnosť bez narušenia tvarovej čistoty.
Otváracia strecha sa zasúva za zadné opierky, čo umožňuje zachovať dostatok priestoru v kabíne aj batožinovom priestore (200 litrov). Strechu možno otvoriť/zatvoriť za 14 sekúnd pri rýchlosti do 45 km/h.
Interiér pre jazdný zážitok
Kabína je rozdelená na dva kokpity – pre vodiča a spolujazdca – s dôrazom na symetriu a ergonómiu. Tri displeje(15,6” vodič, 10,25” centrálny, 8,8” spolujazdec) zabezpečujú kompletný prehľad o výkone a jazde. V interiéri dominuje karbón, hliník a Alcantara z recyklovaných materiálov, čo podčiarkuje moderný luxus so zodpovednosťou.
Dynamika a technológie
Vozidlo má špičkový systém riadenia jazdných vlastností: ABS Evo, SSC 8.0, Side Slip Control, ale aj nezávislé riadenie všetkých štyroch kolies. Nový systém Aspirated Torque Shaping upravuje krivku krútiaceho momentu podľa zaradeného stupňa, čím zvyšuje plynulosť a citlivosť reakcie.
Podvozok je kompletne nový, z ľahkých zliatin, so zníženým rázvorom o 20 mm oproti 812 GTS, čo zlepšuje agilitu a rozloženie hmotnosti (48 % vpredu, 52 % vzadu). Špeciálny výfuk so štyrmi výstupmi má nový tvar, ktorý znižuje ich vizuálny objem.
Aerodynamika a chladenie
Aktívna aerodynamika s dvomi klapkami zlepšuje stabilitu bez nutnosti klasického spojlera. Karoséria je navrhnutá s dôrazom na optimálne prúdenie vzduchu pod vozidlom, chladenie bŕzd a zníženie odporu. Nové vetracie otvory na kapote a bokoch zlepšujú teplotný manažment bez nutnosti rušiť hladké línie vozidla.
Špecifikácia v skratke:
-
Motor: V12, 6.5 l, atmosférický
-
Výkon: 830 k (678 Nm)
-
Max. otáčky: 9500 ot./min
-
Zrýchlenie: 0–100 km/h za 2,95 s
-
Max. rýchlosť: > 340 km/h
-
Pohon: Zadný, 8-st. DCT
-
Hmotnosť: 1620 kg (suchá)
-
Rozmery pneu: vpredu 275/35 R21, vzadu 315/35 R21
-
Spotreba a emisie: v procese homologácie
Ferrari 12Cilindri Spider nie je len športové vozidlo – je to emócia, ktorá sa začína pod kapotou a končí úsmevom vodiča. Otvorený V12 je zážitok, ktorý si zaslúži len málokto – preto je tento model určený len pre vyvolených.
Zdroj: Ferrari