6.9 C
Bratislava
utorok, 19 marca, 2024
Reklama

Značka CUPRA oslavuje svoje tretie narodeniny a štartuje novú éru modelom CUPRA Born

Odporúčame

  • Prvý model CUPRA s elektrickým pohonom bude impulzom pre transformáciu spôsobu predaja značky a bude sa ponúkať formou splátkového predaja
  • Griffiths: „V roku 2021 chceme zdvojnásobiť predaj oproti predchádzajúcemu roku a dosiahnuť podiel 10 % z celkového predaja spoločnosti“
  • Značka rozšíri svoju predajnú sieť na 800 prevádzok a otvorí nový City Garage Store v centre Mníchova
  • Svetová premiéra modelu Formentor VZ5: CUPRA oslavuje narodeniny predstavením svojho korunného klenotu
  • Značka rozširuje svoj svet lifestylu spoluprácou s firmami Wilson a De Antonio Yachts, ako aj prezentáciou upútavky RPM, televíznej produkcie, na výrobe ktorej sa podieľal Vince Gerardis, koproducent seriálu Game of Thrones

Značka CUPRA vstupuje do novej éry. Tri roky po jej slávnostnej inaugurácii automobilová značka vstupuje do kľúčového roku 2021, ktorý bude impulzom pre transformáciu. Svojimi šiestimi modelmi s pohonom plug-in hybrid a prvým elektrickým modelom CUPRA Born má ambíciu dokázať, že elektrifikácia a vysoká výkonnosť predstavujú perfektnú kombináciu.

Na oslavu tretích narodením značky sa výkonný tím CUPRA presunul na virtuálnu platformu CUPRA e-Garage. Na tomto digitálnom podujatí boli predstavené plány značky do budúcnosti za účasti vybraných hostí, medzi ktorými nechýbali ambasádori značky Marc-André ter Stegen a Fernando Belasteguín, pretekári Mattias Ekström, Jordi Gené a Mikel Azcona, ako aj Vince Gerardis, koproducent seriálu Game of Thrones.

CUPRA sa etabluje

Podujatie otvoril Wayne Griffiths, predseda predstavenstva CUPRA, slovami: „Značka CUPRA v týchto uplynulých troch rokoch prekvapila každého a dokázala ďalej rásť aj počas pandémie. Tieto vynikajúce výsledky nám dodávajú optimizmus pokračovať v nastúpenom kurze aj v roku 2021. V tomto roku by sme chceli zdvojnásobiť náš predaj oproti roku 2020 a dosiahnuť podiel 10 percent z celkového predaja spoločnosti. Očakávame, že keď budú v predaji všetky naše motorizácie, ďaleko prekročíme náš pôvodný cieľ dosiahnuť obrat z predaja vo výške jednej miliardy eur.“

Od svojho založenia v roku 2018 značka CUPRA prekonala všetky pôvodné očakávania kumulovaným predajom 65.000 kusov a dvojciferným medziročným rastom predaja. Po uvedení nového produktového portfólia a predstavení prvého exkluzívne vyvinutého modelu Formentor, CUPRA zrýchlila svoj rast a v januári 2021 sa stala najrýchlejšie rastúcou značkou, keď dosiahla druhý mesačný predajný rekord za sebou.

Tri strategické piliere v roku 2021

Stratégia značky CUPRA na dosiahnutie týchto cieľov v aktuálnom roku spočíva na troch pilieroch: rozširovanie elektrifikácie v rámci modelového programu, nová distribučná stratégia na posilnenie globálnej prezencie a pokračovanie v budovaní sveta značky poskytovaním nových zážitkov.

Elektrifikácia má byť kľúčom k rastu značky CUPRA v roku 2021. So všetkými šiestimi verziami s pohonom plug-in hybrid v modelových radoch CUPRA Leon a CUPRA Formentor spolu s prvým modelom CUPRA Ateca chce značka posilniť svoju prezenciu v Európe a presadiť sa na najviac elektrifikovaných trhoch ako Nórsko a Holandsko. Cieľom je, aby v rade Formentor pripadlo 50 % na verzie s pohonom plug-in hybrid. CUPRA okrem toho plánuje rozšíriť svoju prezenciu na exportných trhoch ako sú Mexiko, Izrael a Turecko.

Na doplnenie ponuky pohonných jednotiek prvého vlastného modelu na osem rozličných agregátov značka predstavila model CUPRA Formentor VZ5 s výkonom 287 kW (390 k), ktorý bude vyrobený v limitovanej sérii 7.000 kusov. Pri jeho svetovej premiére Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva pre výskum a vývoj povedal: „CUPRA Formentor VZ5 je ultimatívnym príkladom vysoko výkonného vozidla so spaľovacím motorom pre automobilových nadšencov. Verziou VZ5 sme dosiahli niečo, čo od nás mnohí ľudia neočakávali. Tento automobil je našim korunným klenotom a je jedným z najlepších príkladov úzkeho prepojenia medzi pretekovou traťou a cestou, pretože nám ho pomohli vytvoriť naši továrenskí jazdci Mattias Ekström a Jordi Gené.“

CUPRA Born: začiatok novej éry

Uvedenie sériového modelu CUPRA Born, odvodeného od štúdie el-Born, predstavenej v roku 2019 a pomenovaného po trendovej štvrti v Barcelone, prinesie impulz pre transformáciu spoločnosti. Ako povedal Wayne Griffiths: „Model CUPRA Born bude významným konkurentom na trhu kompaktných elektrických automobilov svojim stimulujúcim dizajnom a spontánnou výkonnosťou. Tento model zlepší ziskovosť značky a zvýši jej príspevok k celkovému zisku. Okrem toho CUPRA Born prispeje k zníženiu globálnych emisií CO2 a splneniu európskych cieľov flotilových emisií. Týmto automobilom chceme k elektrifikácii Španielska a sveta prispieť emocionálnou športovosťou. Chceme aby súčasťou tejto transformácie bola nová generácia mladých zákazníkov. Preto budeme tento automobil predávať formou splátkového predaja s mesačnou platbou za používanie vozidla a ostatné súvisiace služby.“

Ako reakcia na potreby novej generácie majiteľov, ako aj pre zabezpečenie efektívnejšieho a trvalo udržateľného predajného modelu pre značku bude druhým strategickým pilierom CUPRA implementácia novej stratégie distribúcie produktov. Uvedenie modelu CUPRA Born bude zahŕňať zavedenie agentúrneho spôsobu predaja, ktorý je priebojnejší a posilní online prezenciu siete autorizovaných predajcov. Okrem toho značka plánuje aj posilniť svoju fyzickú viditeľnosť otvorením exkluzívnych predajných miest typu City Garage Stores v centrách veľkých miest na celkom svete. Po otvorení exkluzívnych salónov v Mexico City, Hamburgu a Barcelone, plánuje CUPRA v druhej polovici tohto roka otvoriť novú prevádzku City Garage Store v Mníchove.

S týmto novým predajným modelom chce CUPRA do konca roka 2022 rozšíriť svoju globálnu distribučnú sieť na 800 predajných miest. Okrem toho značka plánuje rozšíriť na 1000 osôb tím špeciálne kvalifikovaných poradcov predaja, tzv. CUPRA Masters, ktorí budujú vzťah so zákazníkom od prvého kontaktu až po popredajné služby.

S novou distribučnou stratégiou model CUPRA Born otvorí značke dvere na nové exportné trhy a posilní prezenciu značky v najviac elektrifikovaných štátoch. So svojim dojazdom 500 kilometrov a atraktívnym dizajnom má CUPRA Born dobré predpoklady rozšíriť okruh zákazníkov značky a osloviť ľudí, ktorí hľadajú najmodernejšie technológie s minimálnym environmentálnym dopadom – napríklad niektoré diely vozidla budú vyrobené z recyklovaných plastových materiálov. CUPRA Born sa začne vyrábať v druhom polroku v závode Zwickau koncernu Volkswagen v Nemecku. Okrem toho na konci prezentácie Wayne Griffiths oznámil, že značka pracuje na adaptácii štúdie elektromobilu CUPRA Tavascan na sériový model.

Svet značky CUPRA sa rozširuje

S kompletnou ponukou produktov a globálnou distribučnou sieťou bude tretím pilierom stratégie značky CUPRA generovanie nových zážitkov a expanzia do nových teritórií s víziou inšpirovať svet z Barcelony.

Antonino Labate, riaditeľ CUPRA pre stratégiu a rozvoj, predstavil raketu na padel, vyvinutú v spolupráci s výrobcom športových potrieb Wilson pre hráča World Padel Tour a ambasádora značky CUPRA Fernanda Belasteguína. Touto raketou, s ktorou bude argentínsky majster hrať na niektorých turnajoch, chce značka demonštrovať svoju angažovanosť v oblasti športu, ktorý je najrýchlejšie sa rozvíjajúcim v Európe.

Okrem toho Antonino Labate oznámil nadviazanie spolupráce so spoločnosťou De Antonio Yachts, výrobcom vysoko výkonných motorových člnov inovatívnej konštrukcie so sídlom v Barcelone. Dve mladé španielske značky budú spolupracovať pri konštrukcii jachty v ikonických farbách automobilky CUPRA. Ich spoločnou ambíciou do budúcnosti je výskum perspektív hybridného pohonu pre motorové člny.

Na záver podujatia značka CUPRA prezentovala video upútavku televíznej sci-fi produkcie RPM. Jej dej sa odohráva v roku 2101, kedy sú emócie zakázané a skupina rebelov bojuje za zobudenie humanity. V upútavke vystupujú hlavní herci ako Natalia Reyes, hviezda ostatného dielu série Terminator, španielsky herec Eduard Fernández zo seriálu 30 Monedas a herečka Juana Acosta, nominovaná na cenu Goya Awards. Prezentácie sa zúčastnil Vince Gerardis, producent seriálu Game of Thrones, ktorý pri produkcii RPM spolupracoval s bratmi Albertom a Oriom Uria, ako aj Danielom Posada z Infinito Studios.

Zdroj: Seat

Reklama