Modely C 63 AMG sú teraz ešte dynamickejšie: ako exkluzívna „Edition 507“ sú automobily AMG High Performance vybavené 6,2-litrovým vidlicovým osemvalcom AMG so zvýšeným výkonom. Zvýšenie v hodnote 37 kW (50 k) na terajších 373 kW (507 k) pri maximálnom krútiacom momente 610 Nm umožnil prenos technológie z SLS AMG: z osemvalcového atmosférického motora superšportového automobilu boli prevzaté kované piesty, ojnica a odľahčený kľukový hriadeľ. Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s červenými brzdovými strmeňmi je sériová. C 63 AMG „Edition 507“ oslovuje ambicióznych športových jazdcov, ktorí ocenia špičkovú technológiu a množstvo exkluzívnych detailov v dizajne a výbave.
C 63 AMG „Edition 507“ s výkonom 373 kW (507 k) ako sedan a kupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, ako kombi za 4,3 sekundy. Tým prekonáva sériový model s výkonom 336 kW (457 k) o dve desatiny sekundy, varianty s balíkom AMG Performance a s výkonom 358 kW (487 k) prekonáva každý o jednu desatinu sekundy. Maximálna (elektronicky obmedzená) rýchlosť všetkých variantov predstavuje 280 km/h, pretože modely „Edition 507“ sú sériovo vybavené balíkom AMG Driver’s Package. Jeho súčasťou je aj zvýšenie obmedzenia maximálnej rýchlosti a poukaz na účasť na školení vodiča na AMG Driving Academy.
Ola Källenius, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH:
C 63 AMG s klasickým 6,2-litrovým vysokootáčkovým atmosférickým motorom V8 AMG je jedným z najobľúbenejších vysokovýkonných mercedesov AMG na celom svete. V novom C 63 AMG „Edition 507“ ponúkame našim verným zákazníkom atraktívny variant modelu, ktorý ponúka ešte viac výkonu a fascinuje aj svojim vzhľadom.

C 63 AMG „Edition 507“ s prenosom technológie z SLS AMG
Zvýšenie výkonu na 373 kW (507 k) pri 6 800/min umožnili vnútorné zmeny 6,2-litrového motora V8 AMG: kované piesty spolu s novými ojnicami a odľahčeným kľukovým hriadeľom prevzaté z SLS AMG umožnili znížiť hmotnosť o tri kilogramy. Zo zníženej zotrvačnej hmotnosti profituje agilnosť atmosférického osemvalca M 156, ktorý nadchne ešte vyššou ochotou vyletieť do vysokých otáčok. Zvýšil sa aj maximálny krútiaci moment, o desať newtonmetrov, zo 600 na 610 newtonmetrov pri 5 200 otáčkach. Ako rozpoznávací znak motora V8 so zvýšeným výkonom slúži nasávacie potrubie s variabilnou dĺžkou nalakované titánovou sivou farbou. Opatrenia na strane pohonu zastrešuje nové riadenie motora.
Zvonka je C 63 AMG „Edition 507“ rozpoznateľné na základe množstva exkluzívnych dizajnových prvkov: predovšetkým podľa kapoty motora – pochádza z C 63 AMG kupé Black Series. Dva otvory vo výraznej hliníkovej kapote pomáhajú odvádzať teplo motora. Nové disky AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom prekrížených lúčov s pneumatikami 235/35 R 19 (vpredu) a 255/30 R 19 (vzadu) sú ďalším exkluzívnym poznávacím znakom „Edition 507“. Kované disky AMG z ľahkej zliatiny s mimoriadne nízkou hmotnosťou sú k dispozícii vo dvoch variantoch: nalakované titánovou sivou farbou a vyleštené do vysokého lesku alebo nalakované matnou čiernou farbou s lemom ráfika vylešteným do vysokého lesku. Ďalšou novinkou v exteriéri sú športové pásiky AMG matnej grafitovo-sivej farby nad bočnými krytmi prahov.
Odtrhová hrana na zadnej kapote (len sedan a kupé), kryty vonkajších zrkadiel a objímky masky chladiča a svetlá denného osvetlenia vozidla sú vyhotovené v čiernej farbe s vysokým leskom. Stmavené svetlomety ešte viac zvyšujú športový vzhľad. Na želanie je k dispozícii vonkajší lak designo magno platin exkluzívne pre C 63 AMG „Edition 507“.

Vysokovýkonná brzdová sústava AMG v kompozitnej technike
Model C 63 AMG „Edition 507“ je sériovo vybavený ešte výkonnejšou brzdovou sústavou AMG v kompozitnej technike. Na prednej náprave sú použité kompozitné brzdové kotúče 360 x 36 milimetrov. Medzi výhody kompozitnej konštrukcie patrí vyššia stabilita a nižšia deformácia pod vysokým tepelným zaťažením . Kompozitné brzdy majú okrem toho nižšiu hmotnosť: Z nižšej neodpruženej hmotnosti vyplýva lepšia reakcia pružiacej/tlmiacej sústavy.
V prípade kompozitnej technológie sú brzdové kotúče pomocou ôsmich zaliatych ramien spojené s hliníkovým hrncom. Výsledkom je homogénne roztiahnutie trecieho prstenca pri vysokom namáhaní. Na oboch nápravách ventilované a perforované brzdové kotúče sú spomaľované 6-piestikovými pevnými hliníkovými strmeňmi na prednej a 4-piestikovými pevnými strmeňmi na zadnej náprave. Brzdové strmene na oboch nápravách sú nalakované červenou farbou.
Interiér modelu „Edition 507“ ešte dynamickejší a exkluzívnejší
Cielene športovo-funkčný interiér C 63 AMG je v prípade „Edition 507“ ešte dynamickejší a exkluzívnejší. Na výber sú tri rôzne varianty výbavy: koža designo porcelánová/DINAMICA, koža designo čierna/DINAMICA a koža designo čierna. V prípade čalúnenia z kombinácie koža designo/DINAMICA zvyšuje celkový dojem svetlý kontrastný steh. Volant AMG Performance v koži Alcantara® má na sebe značku stredovej polohy (na 12 hod). Voliaca páka 7-stupňovej športovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT MCT s poťahom z materiálu DINAMICA nesie na sebe znak AMG. Na volante a manžete voliacej páky možno opäť nájsť svetlý kontrastný steh.
V združenom prístroji AMG sú červené aplikácie, ktoré slúžia na vizuálne odlíšenie od ostatných modelov C 63 AMG. Ozdobné prvky vo vzhľade klavírového čierneho laku s vysokým leskom a odznak „Edition 507“ na ozdobnom prvku na strane spolujazdca završujú vysokokvalitný exkluzívny interiér.

Ako zvláštna výbava z programu AMG Performance Studio sú na výber tieto prvky:
- prahové lišty AMG s bielym osvetlením, v technike svetelných diód
- podlahové rohože AMG
- uzávierka diferenciálu zadnej nápravy AMG
- disky AMG z ľahkej zliatiny s 5-lúčovým dizajnom, titánový sivý lak, vyleštené do vysokého lesku, pneumatiky 235/40 R 18 (vpredu) a 255/35 R 18 (vzadu
- podvozok AMG Performance
- AMG Performance Media
- ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien/vo vzhľade klavírového čierneho laku s vysokým leskom
- rozšírená výbava v čiernej koži designo pre hornú časť prístrojovej dosky a spodné hrany bočných okien vo dverách
Zdroj: Mercedes-Benz
Fotogaléria