/
/
/
Zabrániť nehodám, optimalizovať ochranu, rýchlo aktivovať pomoc: integrálna bezpečnostná koncepcia BMW i3.

Zabrániť nehodám, optimalizovať ochranu, rýchlo aktivovať pomoc: integrálna bezpečnostná koncepcia BMW i3.

Reklama

Mníchov. Hneď po uvedení na trh absolvovalo BMW i3 nárazové testy Euro NCAP a v disciplíne ochrana cestujúcich a bezpečnosť detí získalo maximálny počet piatich hviezdičiek. V oblasti pasívnej bezpečnosti je podľa očakávania na úrovni najlepších konvenčne poháňaných vozidiel vo svojom segmente. Integrálna bezpečnostná koncepcia siaha od varovania pred zrážkou po inteligentné núdzové volanie a spĺňa aj požiadavky, ktoré ďaleko prevyšujú Euro NCAP.

Revolučná nová koncepcia pomáha BMW i3 nielen k strhujúce radosti z jazdy a vynikajúcej ekologickej bilancii, ale aj k najlepším hodnotám v oblasti bezpečnosti. Integrálna bezpečnostná koncepcia, ktorá bola vyvinutá pre prvý číro elektrinou poháňaný model BMW Group, zahŕňa asistenčné jazdné systémy, určené na vyhýbanie sa zrážke, pasívnu bezpečnosť a inteligentné volanie o pomoc a zohľadňuje všetky protikolízne štandardy platné na celom svete.

Cieľom integrálnej bezpečnostnej koncepcie od BMW je optimálna kombinácia aktívnych a pasívnych systémov. K aktívnym súborom opatrení patria preventívne systémy, ktoré podporujú vodiča, aby sa dokázal vyhnúť nehodám. Pre BMW i3 vyvinutý Driving Assistant Plus obsahuje okrem výstrahy pred nárazom aj výstrahu pred osobami vrátane funkcie pribrzdenia. V tomto segmente vozidiel ide o jedinečný systém, ktorý prispieva predovšetkým v mestskej premávke k zabráneniu zrážky alebo redukcii intenzity prudkého nárazu. O optimalizovanú ochranu cestujúcich pri nevyhnutnom náraze sa starajú presne definované smery zaťaženia, veľkoryso dimenzované deformačné zóny, pevná kabína, ktorá na základe svojej solídnosti slúži ako priestor prežitia, a elektronicky riadený zadržiavací systém so vzájomne precízne zladenou funkčnosťou.

Rovnako je v segmente jedinečné inteligentné núdzové volanie s automatickým stanovením polohy a rozlišovaním intenzity nehody, ktoré patrí v BMW i3 k sériovej výbave. Za tento systém, ktorý dokáže v prípade nehody nadviazať automatické telefónne spojenie s Call centrom a tak urýchlene zalarmuje záchranné zložky, dostalo BMW Group od európskeho inštitútu nárazových testov už v roku 2010 špeciálne ocenenie Euro NCAP Advanced Award. V štandardnom testovaní sa ešte inteligentné núdzové volanie vôbec nehodnotí. Zákonná úprava, ktorá ho nariaďuje pre všetky nové automobily v EÚ, vstúpi do platnosti najskôr v roku 2015.

Pôsobenie všetkých pasívnych bezpečnostných systémov bolo testované v procese vývoja BMW i3 v početných nárazových skúškach v rámci výskumu BMW Group a analyzované v súčinnosti s nezávislými odborníkmi. Okrem testov stanovených v Euro NCAP boli použité aj ďalšie metódy vychádzajúce zo scenárov nárazových testov na ochranu spotrebiteľov, ktoré sú platné po celom svete, napríklad aj náraz iného vozidla do zadnej časti BMW i3 alebo jeho prevrátenie.

Vďaka extrémne vystuženému priestoru pre cestujúcich, ktorý je vyrobený z plastu s uhlíkovými vláknami (CFK) a precízne vydeleného zadržiavacieho systému mohlo BMW i3 pri nárazových testoch Euro NCAP získať skvelé hodnotenia za ochranu dospelých cestujúcich aj za ochranu detí. Ako pri čelnom, tak aj pri bočnom náraze a pri náraze z boku do stĺpa registrovali meracie prístroje minimálne riziko poškodenia. Markantná pri tom bola hlavne malá deformácia z CFK vyhotovenej kabíny cestujúcich, k čomu pozitívne dopomohla aj účinnosť zadržiavacieho systému.

Zdroj: BMW Group

Prečítať celý text

Reklama