Automobilka Mitsubishi, ktorá sa teší povesti uznávaného odborníka na SUV vozidlá, s chuťou objavuje nové interpretácie rôznych motívov, pokiaľ možno nekonformne a kreatívne – čo je luxus, aký si značka môže dovoliť len vďaka svojej bezmála storočnej histórii.
Vďaka tomuto odvážnemu prístupu si môže vyskúšať všetky nuansy kreativity, od uvedenia prvého plug-in hybridného crossoveru Outlander PHEV s dvojicou elektromotorov až po prísľub budúceho plne elektrického kompaktného SUV s reálnym dojazdom 400 km (eX Concept).
Tieto nové interpretácie na druhej strane môžu ovplyvniť vnímanie konkrétneho modelu, vrátane štipky neočakávaného u už existujúcich produktov.
Koncept „Capsule Collection“
A práve to je účelom série Geoseek od spoločnosti MMC: s odkazom na princípy kreatívnej spolupráce, dobre známe z módneho priemyslu, tak vznikol koncept „Capsule Collection“ v rámci bežnej modelového radu Mitsubishi Motors. Vývojom tu však nie sú poverení nezávislí externí pracovníci – všetko je dielom kreatívnych myslí omladeného dizajnérskeho Tímu značky Mitsubishi spoločnosti MMC (Global Design Team).
Kľúčový motív vývojovej štúdie Geoseek má v tomto prípade vyjadrovať podstatu SUV (smelý zovňajšok, voľnosť, aktívny štýl, funkčnosť) prostredníctvom jedinečných farebných odtieňov, dekorov a prvkov výbavy, s cieľom osloviť ďalších záujemcov z radov „mestských dobrodruhov“.
Koncept „Capsule Collection“ od MMC sa líši od špeciálnych akčných modelov (tj. zmeny vo výbave + doplnkové dekory + taktické úpravy cien) alebo pravidelne uvádzaných dizajnových radov (tj. zmeny vo výbave + doplnkové dekory + označenie známeho módneho ateliéru) tým, že prináša strategickú pridanú hodnotu v podobe vlastného dizajnu MMC s jedinečnými prvkami, ponúkanými v rámci limitovanej edície.
Koncept „Capsule Collection“ sa prvýkrát skúšobne predstavuje prostredníctvom dvoch vývojových štúdií ASX a L200 – celosvetových bestsellerov v predajoch Mitsubishi Motors – avšak potom by sa na základe reakcií verejnosti mohol ľahko rozšíriť o ďalšie motívy, vozidlá atď.
Oranžová na skalnom masíve
Cieľom prvej „Capsule Collection“ od spoločnosti MMC, prezentovanej v podobe vývojových štúdií ASX a L200 Geoseek na tohtoročnom ženevskom autosalóne, je skĺbiť tradičný robustný charakter SUV automobilky Mitsubishi Motors s markantným módnym zovňajškom.
S odkazom na svoj typický charakter SUV sa po prvýkrát predstavujú v stredne šedom farebnom odtieni, ktorý potvrdzuje primeranú robustnosť spoľahlivosť.
Obidva modely (ASX a L200 Geoseek) vychádzajú z robustného základu, ktorý dopĺňajú o outdoorové prvky podľa najnovších trendov, a navyše ho okoreňujú žiarivo oranžovými akcentmi, odrážajúcimi funkčnosť jedinečnej výbavy:
- ASX: strešné nosiče, zadný strešný spojler, zadný difúzor, dekory prahov karosérie, dekory okolo predných hmlových svetiel, dekory na blatníkoch a na vonkajších spätných zrkadlách atď.
- L200: kľučky dverí kabíny, spojler vo výklopnej časti, schodíky na zadnom nárazníku, bočné nášľapné prahy, dekory okolo predných hmlových svetiel, dekory na blatníkoch a na vonkajších spätných zrkadlách atď.
Sériová výbava je pri oboch vozidlách rozšírená o niekoľko špecifických prvkov, napr. strešný box.
Oba modely tento výpočet završujú pneumatikami s vysokou priľnavosťou, obutými na čiernych zliatinových kolesách, tu opäť s oranžovými akcentmi na ráfikoch.
Rovnaký dizajnérsky koncept je aplikovaný aj v interiéri vozidla s podobnou farebnou kombináciou akcentov v žiarovej oranžovej a čiernej farbe, v oboch vývojových štúdiách:
Látkové čalúnenie v čiernej farbe so štruktúrovaným poťahom s oranžovým lemom, oranžovým prešívaním sedadiel a prednej stredovej lakťovej opierky, oranžovým poťahom ručnej brzdy a časti bočnice dverí, oranžovým lemovaním čierneho velúrového koberca, oranžovým akcentom na obložení dverí, vetracích otvorov, ovládania klimatizácie, atď.
Zdroj: Mitsubishi