6.9 C
Bratislava
sobota, 31 júla, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Nové smerovanie dizajnu vnáša emócie do transformačnej cesty značky Volvo

Odporúčame

Koncepčné kupé spoločnosti Volvo je prvým výrazným stvárnením nového smerovania značky, vrámci ktorého získal dizajn vyšší strategický význam s cieľom vniesť do značky Volvo viac emócií.

Súčasťou nášho plánu transformácie je odhodlanie vytvoriť luxusnejšiu víziu spoločnosti Volvo Cars. Vyjadrenie emocionálnej sily našej tradície dizajnu, ktorá sa zameriava na človeka, je jedným z kľúčových prvkov tejto stratégie,

uviedol Alain Visser, hlavný viceprezident Volvo Car Group pre marketing, predaj a služby zákazníkom.

Luxusnejší vzhľad je nevyhnutný na to, aby nás pohnal na našej ceste k ročnému objemu predaja na úrovni 800 000 vozidiel. Potvrdzuje tiež našu cenovú pozíciu vporovnaní snašimi hlavnými konkurentmi vsegmentoch luxusných vozidiel,

dodáva.

Nadviazanie na nedávny úspech

Uvedenie modelu Volvo V40 v roku 2012 bolo prvým krokom týmto smerom. Pozitívne ohlasy zo strany médií aj zákazníkov podčiarkujú, že spoločnosť Volvo Cars beží s tými najlepšími vo viacerých dôležitých oblastiach, dizajn nevynímajúc.

Nadchádzajúce uvedenie novej modulárnej architektúry umožní spoločnosti túto transformáciu ešte zrýchliť.

Model Volvo Concept Coupé je prvým v rade troch koncepčných vozidiel, ktoré ukazujú dizajnové možnosti novej modulárnej architektúry SPA (Scalable Product Architecture). Majú pripraviť pôdu pre úplne nový model Volvo XC90, ktorý bude uvedený na trh v roku 2014.

Technológia ako prostriedok pre emócie

Nová architektúra vyvinutá na domácej pôde aprogram motorov sú prostriedkami kintenzívnejšiemu emocionálnemu výrazu značky, ato vzmysle vonkajšieho dizajnu ako aj nového poňatia interiéru, používateľského rozhrania a palubnej konektivity vozidla.

Unikátny prístup značky Volvo orientovaný na človeka sa dokonale snúbi snaším cieľom vniesť do dizajnu vozidla viac emócií. Hodnoty spoločnosti Volvo Cars ako starostlivosť a zameranie na človeka sú neoddeliteľnou súčasťou celej škandinávskej kultúry a životného štýlu. Našou úlohou je vyjadriť ich odvážnejším a osobitejším dizajnom, ktorý je u zákazníkov jedným z najdôležitejších kritérií pri výbere luxusného vozidla,

hovorí Thomas Ingenlath, hlavný viceprezident pre dizajn spoločnosti Volvo Car Group.

Dizajn vytvára atraktívnosť luxusu

Skutočne luxusné značky sú založené na komplexnej kombinácii racionálnych, kvalitatívnych parametrov a silných emocionálnych hodnôt, ktoré vytvárajú atraktívnosť – a existuje viacero príkladov značiek, ktoré prešli z hlavného prúdu najpočetnejších vozidiel do kategórie luxusných práve vďaka väčšiemu dôrazu na dizajn.

Prípadové štúdie značiek, ktoré prešli podobnú cestu ako my, nám poskytujú cenné informácie otom, aké mechanizmy spúšťajú u zákazníkov vnímanie luxusu. To sa spolu s našimi vlastnými štúdiami názorov ľudí na spoločnosť Volvo Cars stáva pre nás cenným základom pre vývoj dizajnu,

hovorí Alain Visser.

Racionálne vlastnosti s pridanou emocionálnou hodnotou

Emocionálna stránka je dôležitá aj pri formovaní budúcich vlastností, ktoré sú medzi zákazníkmi značky Volvo pevne zavedené:

  • Zameranie na bezpečnosť sa presunulo z ponuky ochrany pre prípad najhorších scenárov na prvky, ktoré podporujú vodiča a zvyšujú užívateľský komfort.
  • Moderná starostlivosť o životné prostredie umožňuje spojiť nízku úroveň emisií a nižšiu spotrebu paliva s lepším zážitkom z jazdy – napríklad prostredníctvom dômyselnej hybridnej technológie pohonu.

Klasické funkcie presiahli rámec čírej praktickosti. Spoločnosť Volvo Cars chce vytvoriť funkcie a prvky zamerané na človeka, ktoré budú používateľom skutočne uľahčovať dnešný hektický život.

Spoľahlivá funkčnosť bola pre škandinávskych projektantov vždy nevyhnutnou podmienkou, v ktorej sa nerobia žiadne kompromisy. Tu u nás musí dizajn reagovať na drsnú realitu, ktorá si vyžaduje dôsledné sústredenie na detaily a kvalitu,

hovorí Thomas Ingenlath a uzatvára:

Spojením tohto aspektu sosobitým dizajnovým jazykom, ktorý je inšpirovaný jedinečným škandinávskym prostredím, nám poskytne konkurenčnú výhodu, ktorej sa nemôže vyrovnať žiadny znašich konkurentov. Môžete povedať, že vlastne budeme naďalej robiť to, čo značka Volvo robila vždy. Len to budeme robiť oveľa lepšie a emotívnejšie.

Predchádzajúci článokNové BMW i3
Ďalší článokVo Frankfurte sa predstaví Kia Niro
- Reklama -
- Reklama -