6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Úspech vďaka tweetom: Nissan je prvou európskou automobilkou, ktorá predala vozidlo cez Twitter

Odporúčame

  • Firma Antamotor, ktorá je dílerom spoločnosti Nissan, využila Twitter na predaj crossoveru X-Trail
  • Všetka komunikácia so zákazníkom od vytvorenia zoznamu s požiadavkami až po dohodnutie podrobností o dodaní prebiehala prostredníctvom tejto sociálnej siete
  • Prístup dílera spoločnosti Nissan symbolizuje päťbodový Prísľub spoločnosti Nissan a jej oddanosť inováciám

Spoločnosť Nissan sa stala prvou európskou automobilkou, ktorá predala vozidlo výhradne prostredníctvom sociálnej siete Twitter.

Od prvého kontaktu s klientom až do chvíle, keď sa rozhodol pre nákup (len o šesť dní neskôr), prebiehala všetka komunikácia medzi významným galícijským dílerom, spoločnosťou Antamotor, a zákazníkom Raulom Escolanom elektronicky na platforme sociálnej siete.

Používateľ, ktorého dílerstvo poznalo pod prezývkou @escolano, ako prvý vyzval automobilky pomocou hashtagu #compraruncocheportwitter (po slovensky „kúpim auto na Twitteri“).

147846_1_5

Escolano hodil rukavicu automobilovým značkám po celom Španielsku a vyzval ich, aby mu poskytli podporu pri kúpe vozidla výhradne prostredníctvom sociálnych sietí.

Prostredníctvom popredného franšízanta, firmy Antamotor v meste A Coruña, urobila spoločnosť Nissan na pána Escolana veľký dojem svojím inovatívnym prístupom. Využila totiž populárne nové platformy Periscope na natočenie videa o modeli X-Trail. Jej dílerská firma v ňom prezentovala všetky kľúčové vlastnosti vozidla pomocou naživo vysielanej personalizovanej prehliadky.

Spoločnosť Nissan si následne zmerala sily s konkurenčnými vozidlami v hlasovaní na Twitteri zverejnenom pánom Escolanom. Ten tu požiadal svojich fanúšikov o hodnotenie vozidiel vo vybranom zozname. Prieskum, ktorý dosiahol 2,6 milióna zobrazení (zdroj: Brandwatch), zaradil vozidlo X-Trail na prvé miesto pred jeho konkurentmi so 43 % hlasov, čo spoločnosti Nissan v podstate pomohlo k uzavretiu obchodu.

V duchu skutočne inovatívneho nákupu doručil pánovi Escolanovi kľúče k vozidlu X-Trail priamo domov kuriér, aby bola online transakcia kompletná.

Vozidlo samotné sa predalo v španielskej centrále značky pri vôbec prvej osobnej interakcii medzi spoločnosťou Nissan a zákazníkom od začiatku procesu predaja, ku ktorému došlo pred dvomi mesiacmi.

147847_1_5

Využívanie technológií k vylepšeniu služieb – program Prísľub spoločnosti Nissan

Súčasní zákazníci spravidla navštívia dílerstvo pred kúpou automobilu iba raz – ešte pred desiatimi rokmi to bolo päť návštev. Je teda zjavné, že dojem zákazníka z predajne nebol pre výrobcov automobilov nikdy taký dôležitý ako dnes. Na vybraných trhoch spoločnosť Nissan taktiež zaviedla inovatívne technológie, ako je napríklad „e-vision“.

Tento diagnostický nástroj využívajúci video je určený pre ponáhľajúcich sa zákazníkov, ktorí vyžadujú väčšiu transparentnosť a prehľad o servise ich vozidla.

V októbri 2015 spoločnosť Nissan oznámila novú európsku iniciatívu v oblasti zákazníckeho dojmu, ktorá patrí k najkomplexnejším programom transformácie služieb zákazníkom v tomto odvetví.

Päťbodový Prísľub spoločnosti Nissan zahŕňa nepretržitú možnosť kontaktovať oddelenie služieb zákazníkom, celoživotnú asistenčnú službu Nissan Assistance, cenovú záruku, bezplatnú kontrolu stavu vozidla a náhradné vozidlo zadarmo počas servisného zásahu. Je to vôbec prvýkrát, keď automobilka prichádza s prísľubom pre zákazníkov v celom regióne. Iniciatíva dokazuje odhodlanie spoločnosti Nissan zlepšiť transparentnosť v tomto odvetví z hľadiska podpory v rámci popredajných služieb, cien a servisu.

Zdroj: Nissan

Reklama