Na dôkaz schopností nových hybridných modelov sa tri vozidlá Range Rover Hybrid vydali 22. augusta na veľkolepú cestu zo Solihullu, teda domovskej základne značky Range Rover, do sídla materskej spoločnosti Tata v indickom Bombaji.
Na tejto výprave, nazvanej „Hodvábna cesta 2013“, prešli vozidlá 16 000 kilometrov, navštívili 12 krajín a zdolali jedny z najnáročnejších ciest a horských priesmykov sveta vrátane časti starobylej, 4 000 míľ dlhej Hodvábnej cesty, spájajúcej Áziu so Stredomorím. Stali sa tak prvými hybridmi v histórii, ktoré zdolali takúto náročnú trasu.
Nové hybridné modely Range Rover počas expedície „Hodvábna cesta 2013“ navštívili krajiny ako Francúzsko, Belgicko, Nemecko, Poľsko, Ukrajina, Rusko, Uzbekistan, Kirgizsko, Čína a India. Expedícia bola rozdelená na 10 etáp, počas ktorých sa za volantmi vozidiel Range Rover Hybrid vystriedali tímy konštruktérov vozidiel Land Rover a pozvaní zástupcovia médií, sa skončila v indickom Bombaji.
http://youtu.be/AfxdOliwJRg
[divider]
LAND ROVER UVÁDZA PRVÉ MODELY RANGE ROVER S HYBRIDNÝM POHONOM
- Land Rover predstavuje prvé luxusné SUV s dieselovo-hybridným pohonom na svete
- Hybridný pohon pre modely Range Rover a Range Rover Sport
- O 26 percent nižšie emisie CO2 (169 g/km) a kombinovaná spotreba paliva 6,4 l/100 km
- Výnimočné výkonové parametre: výkon 250 kW a krútiaci moment 700 Nm (najvyšší v danej triede)
- Komfort v kabíne a batožinový priestor bez kompromisov; vyššia kultivovanosť jazdy
- Schopnosti hybridného pohonu preverené počas expedície „Hodvábna cesta“ do Indie (na trase s dĺžkou 16-tisíc kilometrov)
- V predaji od 10. septembra; prvé vozidlá sa ku svojim majiteľom dostanú začiatkom roku 2014
Whitley, Spojené kráľovstvo, 21. augusta 2013 – Spoločnosť Land Rover uvádza na trh svoje historicky prvé modely s hybridným pohonom – Range Rover Hybrid a Range Rover Sport Hybrid. Ponúknu mimoriadnu hospodárnosť a výrazne nižšie emisie CO2 pri zachovaní schopností a výkonnostných parametrov, pre ktoré sú vozidlá Land Rover také uznávané.
Oba celohliníkové modely, postavené na ľahkej platforme Land Rover Premium Lightweight Architecture a využívajúce rovnaké pohonné jednotky, si európski zákazníci môžu objednávať už od 10. septembra, pričom prvé vozidlá budú majiteľom odovzdané začiatkom roku 2014. Ide o prvé luxusné SUV s dieselovo-hybridným pohonom na svete.
Sme veľmi radi, že môžeme náš sortiment rozšíriť o modely Range Rover Hybrid a Range Rover Sport Hybrid, prvé hybridné SUV na svete s legendárnymi schopnosťami vozidiel Land Rover. Zakomponovaním tichého elektrického pohonu sme dosiahli zlepšenie kultivovanosti, zníženie emisií CO2 a ohromný výkon, porovnateľný s parametrami nášho motora SDV8,
povedal John Edwards, globálny riaditeľ značky Land Rover.
Nový hybridný pohon modelu Range Rover Hybrid ponúka tri vodičom prepínateľné režimy a využíva kombináciu populárneho 3-litrového vznetového motora Land Rover SDV6 s 35-kilowattovým elektromotorom, integrovaným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Tento hybridný systém váži vrátane lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie, invertora a elektromotora menej ako 120 kg.
Elektromotor dokáže vyvinúť krútiaci moment 170 Nm, ktorý sa využíva na podporu akcelerácie a na pohon vozidla v čisto elektrickom režime EV. Zároveň slúži ako generátor, ktorý v čase, keď vozidlo spomaľuje, premieňa kinetickú energiu vozidla prostredníctvom rekuperačného brzdenia na elektrickú energiu, využívanú na dobíjanie akumulátora. Vodič môže pohonný systém prepnúť aj do čisto elektrického režimu EV, v ktorom Range Rover Hybrid dokáže prejsť 1,6 km rýchlosťou do 48 km/h, kým sa automaticky a bez rušivých efektov znova nenaštartuje spaľovací motor.
Spoločne dokážu vznetový a elektrický motor vyvinúť výkon 250 kW pri 4 000 ot./min a poskytnúť najvyšší krútiaci moment vo svojej triede, konkrétne 700 Nm v rozmedzí od 1 500 do 3 000 ot./min, čo je zárukou úžasnej dynamiky jazdy, porovnateľnej s vozidlami s motorom SDV8. Oba modely dokážu akcelerovať z nuly na 100 km/h za menej ako sedem sekúnd, ponúkajú úžasné krátkodobé zrýchlenie, vysoký výkon v stredných otáčkach a maximálnu rýchlosť 218 km/h v spojení s emisiami CO2 zníženými o 26 percent na hodnotu 169 g/km, čo zodpovedá kombinovanej spotrebe 6,4 l/100 km.
Na možnosť zakomponovania hybridného systému mysleli konštruktéri už pri návrhu modelov Range Rover najnovšej generácie. Kvapalinou chladená akumulátorová batéria je umiestnená pod podlahou vozidla v ochrannom puzdre z bórovej ocele, takže nijako nezasahuje do interiéru ani batožinového priestoru. Range Rover Hybrid ponúka päť miest na sedenie a rovnaký objem batožinového priestoru ako štandardný model, a dokonca má aj rezervné koleso plnej veľkosti. Táto filozofia odmietania kompromisov bola aplikovaná aj na modeli Range Rover Sport Hybrid, ktorý má rovnaký interiér ako štandardný model vrátane počtu sedadiel 5+2.
Oba hybridné modely z radu Range Rover si zachovali najširší záber schopností a najväčšiu všestrannosť vo svojej triede, jedinečný pohon všetkých štyroch kolies z dielne Land Rover vrátane systému Terrain Response® 2, nezmenenej brodivosti a svetlej výšky, a navyše ponúkajú výnimočne lineárny priebeh krútiaceho momentu.
Technické údaje
Range Rover Hybrid | Range Rover Sport Hybrid | |
Typ motora | 3.0 SDV6 HEV | 3.0 SDV6 HEV |
Výkon (kW pri ot./min) | 250 pri 4 000 | 250 pri 4 000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 700 pri 1 500 – 3 000 | 700 pri 1 500 – 3 000 |
0 – 100 km/h (s) | 6,9 | 6,7 |
Najvyššia rýchlosť (km/h) | 218 | 225 |
Kombinované emisie CO2 (g/km) | 169 | 169 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 6,4 | 6,4 |
Hmotnosť od… (kg) | 2 394 | 2 372 |
Zdroj: Land Rover