6.9 C
Bratislava
štvrtok, 25 apríla, 2024
Reklama

Toyota: Návrat na Pikes Peak so zmodernizovaným špeciálom TMG EV P002

Odporúčame

Spoločnosť TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) poslala svoj zmodernizovaný špeciál TMG EV P002 na legendárne medzinárodné preteky do vrchu Pikes Peak, kde sa bude snažiť obhájiť titul v kategórii elektromobilov.

Konštruktéri z technologického centra pre vývoj elektromobilov spoločnosti TMG analyzovali údaje získané počas minuloročnej rekordnej jazdy (10 min 15,380 s) a ešte viac zvýšili výkon pohonnej jednotky TMG s cieľom zlepšiť dosiahnutú hodnotu. Špeciálu TMG EV P002 sa už podarilo dokázať svoj výkonový potenciál a všestrannosť – dosiahol svetové rekordy medzi elektromobilmi na Pikes Peak a na Severnej slučke okruhu Nürburgring. Stal sa tak celosvetovým porovnávacím meradlom v kategórii pretekárskych elektromobilov. Vozidlo je momentálne na ceste do mesta Salisbury v Severnej Karolíne, kde sa spoločnosť TOYOTA Racing Development U.S.A., Inc. (TRD USA) postará o vylepšenie aerodynamických vlastností podvozkovej platformy Radical a vykoná praktické skúšky na trati. Za volant špeciálu TMG EV P002 sa počas pretekov na Pikes Peak posadí Rod Millen.

©Toyota
©Toyota

Jazda sa uskutoční 30. júna, čo je iba jeden týždeň po pretekoch 24h Le Mans, na ktorých sa tím TOYOTA Racing spoločnosti TMG zúčastní so svojím hybridným prototypom. Skúsený 61-ročný Novozélanďan, držiteľ viacerých rekordov na Pikes Peak a pravidelný účastník pretekov s rôznymi vozidlami značky TOYOTA, bezpochyby využije najrôznejšie vylepšenia vysokomoderného pretekárskeho špeciálu. Spoločnosť TMG získala čerstvé skúsenosti s vylepšovaním výkonu pre konkrétnu pretekársku trať. Využila pri tom údaje, ktoré zaznamenala počas rekordného okruhu na Severnej slučke Nürburgringu (z roku 2011). Na tejto trati za jediný rok dosiahla zlepšenie o viac než 25 sekúnd. Konštruktéri zvýšili otáčky motora aj krútiaci moment. Prevádzkové parametre pohonnej jednotky naladili tak, aby spĺňali nároky jedinečnej trate na Pikes Peak s dĺžkou 19,99 km. Využili pri tom skúsenosti, ktoré získali počas minuloročnej víťaznej jazdy v kategórii.

©Toyota
©Toyota

Počas tréningového týždňa pred samotnými pretekmi bude podporný tím TMG naďalej vylepšovať pohonnú jednotku a pomôže kolegom z TMS svojimi minuloročnými skúsenosťami. TMG opäť použije svoju priekopnícku technológiu mimopalubného nabíjania akumulátorov. Využije jednosmerné nabíjacie zariadenie Schneider Electric EVlink™, pomocou ktorého bude nabíjať špeciál TMG EV P002 priamo v horách, kde nie je k dispozícii spoľahlivé pripojenie k elektrickej sieti. Jednosmerné nabíjacie zariadenie TMG je zabudované do zadnej časti vozidla TOYOTA Hiace. Jeho súčasťou je lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 42 kWh, ktorý je možné nabíjať priamo z elektrickej siete so striedavým prúdom. Jednosmerná rýchlonabíjačka TMG dokáže počas noci rýchlo dodať dostatočné množstvo energie do elektromobilu s akumulátorovým pohonom, a to bez ďalšieho budovania infraštruktúry. Jednosmerné rýchlonabíjacie zariadenie TMG dokáže vďaka rôznym úrovniam napätia a prúdu na výstupe fungovať ako nezávislý zdroj energie pre rýchle nabíjanie na ľubovoľnom mieste. Preto sa stalo dokonalým riešením práve vo svete pretekárskych elektromobilov.

Claudia Brasse, výkonná koordinátorka spoločnosti TMG pre strategický vývoj elektromobilov:

Sme nadšení, že sa vraciame na Pikes Peak spoločne s našimi kolegami z TOYOTY v Spojených štátoch. Špeciál TMG EV P002 sa môže pochváliť dokonalým úspechom v podobe troch rekordov, ktoré sme zaznamenali počas troch pokusov. Žiadny z týchto rekordov doposiaľ nikto neprekonal, takže latku sme nastavili naozaj vysoko. Vylepšenia pohonnej jednotky by mali zabezpečiť ešte vyššiu úroveň výkonu, čím by sa opäť malo potvrdiť postavenie TMG EV P002 ako porovnávacieho meradla medzi pretekárskymi elektromobilmi. Okrem samotnej pohonnej jednotky však úspešne inovujeme aj oblasť nabíjacej infraštruktúry. Keď pracujete v dobre vybavenom laboratóriu alebo v dielni, ľahko to beriete ako samozrejmosť. Ale súťaže motoristického športu neprebiehajú v takomto prostredí. Prichádzate do styku s najrôznejšími úrovňami infraštruktúry a neistotou pripojenia k elektrickej sieti. Potenciál technológie mimopalubného nabíjania akumulátorov je skutočne veľký, najmä v prostredí motoristického športu, pri ktorom obmedzenia infraštruktúry budú pretekárskym elektromobilom spôsobovať stále viac nepríjemností. K dispozícii máme flexibilné riešenie, ktoré je možné upraviť pre rôzne typy pretekárskych aj osobných automobilov. Tešíme sa, keď na Pikes Peak budeme môcť oba aspekty našej technológie elektromobilov ukázať v praxi.

Zdroj: Toyota

©Toyota
©Toyota
Reklama