6.9 C
Bratislava
piatok, 29 marca, 2024
Reklama

Svetová premiéra: CUPRA odhalila svoj elektrický CUPRA e-Racer a CUPRA Leon Competición

Odporúčame

  • Značka CUPRA predstavila prvý cestovný pretekársky automobil na svete s elektrickým pohonom CUPRA e-Racer
  • Pohon okruhového špeciálu CUPRA e-Racer so štyrmi elektromotormi a batériou 65 kWh dosahuje maximálny výkon 500 kW (680 k) a krútiaci moment 960 Nm
  • CUPRA Leon Competición konštrukčne vychádza z nového modelu CUPRA Leon a posilňuje väzbu medzi sériovými a pretekárskymi modelmi

CUPRA sa pripravuje vyraziť na pretekárske trate dvoma novinkami, ktoré majú dnes svetovú premiéru – okruhovým špeciálom CUPRA e-Racer s elektrickým pohonom a cestovným automobilom CUPRA Leon Competición.

Tieto dva pretekárske automobily prinášajú novú dimenziu do jednotlivých oblastí automobilového športu, zhmotňujúc pretekárskeho ducha značky CUPRA.

„CUPRA vždy zohrávala rolu priekopníka v automobilovom športe keď vyvinula prvú platformu TCR. S modelmi CUPRA Leon Competición a CUPRA e-Racer pokračujeme v tomto trende a vstupujeme na nový terén,“ povedal Jaime Puig, riaditeľ CUPRA Racing. „Obidva automobily boli skonštruované tak, aby mohli zápoliť na najvyššej úrovni a poskytli konkurencie schopné produkty tímom, ktoré ich budú nasadzovať. Boli vyvinuté špeciálne podľa technických propozícií TCR a PURE ETCR.“

CUPRA e-Racer

Elektrický pohon predstavuje jadro stratégie CUPRA v automobilovom športe a konštruktéri značky vyvinuli prvý 100 % elektrický pretekársky automobil, ktorý integruje technológiu pohonu budúcnosti.

CUPRA e-Racer, prvý cestovný automobil pre preteky na okruhoch s elektrickým pohonom na svete, je realitou. Jeho štyri elektromotory, poháňajúce zadné kolesá bez prevodovky, dosahujú celkový výkon 500 kW (680 k) a celkový maximálny krútiaci moment 960 Nm. Zdrojom elektrickej energie je kvapalinou chladená lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 65 kWh. Tento okruhový špeciál je pripravený redefinovať automobilový šport.

Tvar modelu CUPRA e-Racer ovplyvnila aerodynamika, výkonnosť a dizajn. Široká karoséria je položené nízko nad cestou a využíva bočné vzduchové zásterky sériového modelu. Inovatívny spôsob prúdenia vzduchu cez nárazník a prednú kapotu zabezpečuje plynulejšie obtekanie hornej časti a bokov karosérie.

Dizajn CUPRA e-Racer predstavuje harmóniu medzi DNA značky CUPRA a aerodynamickými požiadavkami. Ako automobil s elektrickým pohonom nemá klasickú masku chladiča, namiesto nej je kapota motora vytvárajúca vzduchovú zásterku, zlepšujúcu aerodynamické vlastnosti. Rozšírené blatníky majú tvar prispievajúci k lepšiemu odvádzaniu vzduchu od kolies a zvyšujúci aerodynamický prítlak. Celkovú aerodynamiku zlepšuje aj úplne plochá spodná časť podlahy karosérie. Každý prvok dizajnu CUPRA e-Racer je podriadený prúdeniu vzduchu, ktorý môže plynulejšie obtekať karosériu. Pretože elektrický pohon nepotrebuje také veľké množstvo vzduchu na chladenie ako spaľovací motor, horná časť masky chladiča je uzavretá a hladko integrovaná.

V roku 2021 sa začnú jazdiť prvé majstrovstvá PURE E-TCR, vypísané špeciálne pre elektrické cestovné automobily. Formát a dĺžka pretekov budú prispôsobené odlišným vlastnostiam elektrického pohonu, pričom jazdci a tímy budú divákom sprostredkúvať intenzívny a vzrušujúci zážitok z novej technológie.

CUPRA Leon Competición

Whether you want to compete in TCR series around the world or Endurance racers the Cupra Leon Competición has been engineered to compete no matter what the track throws at it.

Leon Competición konštrukčne vychádza z nového sériového modelu CUPRA Leon a posilňuje prepojenie medzi sériovými a pretekárskymi modelmi španielskej značky. Má modifikovanú karosériu, ktorá výrazne zlepšuje účinnosť a aerodynamický prítlak. Obidve nápravy majú nové prvky z ľahkých komponentov, prispievajúce k lepšiemu rozloženiu hmotnosti a umožňujúce nastavovanie geometrie podvozka v širšom rozsahu. Nová architektúra elektroniky CUPRA pre pretekárske automobily má menšiu hmotnosť, je robustnejšia, modulárna a dá sa individuálne vyladiť.

Srdcom pretekárskeho automobilu je turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 250 kW (340 k) pri otáčkach 6.800 min-1 a v širokom pásme otáčok poskytuje maximálny krútiaci moment 410 Nm. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej sekvenčnej prevodovky. Pretekárskemu špeciálu umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 4,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 260 km/h.

Podvozok konštruovaný na podmienky pretekov na okruhoch sa dá individuálne vyladiť na každý okruh. CUPRA Leon Competición má vpredu tlmičové vzpery McPherson s vinutými pružinami, umožňujúce nastavovať svetlú výšku, odklon, zbiehavosť, závlek, Ackermannov uhol vychýlenia a rozchod. Zadná viacprvková náprava umožňuje nastavovať výšku, odklon, zbiehavosť a rozchod. Meniť a nastavovať sa dajú aj priečne skrutné stabilizátory na obidvoch nápravách.

Už pred svojou premiérou CUPRA Leon Competición vytvoril nové štandardy keď koncom roka 2019 značka spustila online rezervácie – tým sa stal prvým cestovným pretekárskym automobilom, ktorý poskytoval túto službu. Všetky rezervované automobily sa budú zákazníkom odovzdávať výlučne v novej centrále značky CUPRA od apríla tohto roka.

CUPRA sa angažuje v šampionátoch TCR a PURE ETCR vývojom špecifických automobilov a je hlavným tvorcom ich pohonných jednotiek, benzínových aj elektrických.

CUPRA e-Racer a CUPRA Leon Competición majú svetovú premiéru v rámci inaugurácie CUPRA Garage 20. februára.

CUPRA e-Racer

Motory 2×2 axiálne elektromotory
Kapacita batérie 65 kWh
Maximálny výkon 500 kW (680 k)
Maximálny krútiaci moment 960 Nm
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 3,2 s
Maximálna rýchlosť 270 km/h

CUPRA Leon Competición

Motor 2.0 TFSI
Počet valcov/ventilov 4/16
Objem 1.984 cm3
Prevodovka 6-stupňová sekvenčná Hewland
Maximálny výkon 250 kW (340 k)
Maximálny krútiaci moment 410 Nm
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 4,5 s
Maximálna rýchlosť 260 km/h

 

Zdroj: Seat

Reklama