/
/
/
Svetová premiéra Alfy Romeo Giulia

Svetová premiéra Alfy Romeo Giulia

Reklama

  • Nový model je dokonalou ukážkou nového prístupu Alfy Romeo a maximálnym vyjadrením sloganu „meccanica delle emozioni““. Zároveň je oslavou 150. výročia štýlu a technológií s visačkou Alfa Romeo
  • Jeho osobitý štýl je stelesnením troch charakteristických rysov talianskeho dizajnu: zmyslu pre vyvážené proporcie, jednoduchosti a špičkovej práce s objemom plôch.
  • Uprostred masky chladiča v tvare trojuholníkovéha sa vyníma nové logo Alfy Romeo, ktoré si však naďalej zachováva legendárny tvar aj nezameniteľný štýl.
  • Celý tvorivý proces sa sústredil na vodiča a prísľub úchvatného potešenie z jazdy s citlivým riadením, brilantným zrýchlením a rýchlym radením a brzdami.
  • Pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies je viac, než len poctou pôvodným koreňom Alfy Romeo: je to tiež technické riešenie, ktoré zaručuje špičkový výkon a ohromnú zábavu za volantom.
  • Najmodernejšie pohonné jednotky: šesťvalec s výkonom 510 k bol inšpirovaný technológiami Ferrari. Jedná sa o úplne nový motor, ktorý bude srdcom vrcholnej verzie Quadrifoglio Verde.
  • Vzrušujúci výkon: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 3,9 sekundy.
  • Perfektné rozloženie hmotnosti medzi nápravy (50/50), dômyselné zavesenie kolies (to predné je úplne exkluzívne) a najpriamejšie riadenie na trhu.
  • Jedinečné a exkluzívne technické riešenia, ako Torque Vectoring pre vynikajúcu kontrolu stability, integrovaný brzdový systém pre výrazné skrátenie brzdnej dráhy a Active Aero Splitter pre riadenie prítlaku vo vysokých rýchlostiach.
  • Alfa Romeo Giulia kombinuje mimoriadny výkon motora a rozsiahle využitie ultraľahkých materiálov, akými sú uhlíkový kompozit, hliník a plasty, všetko v záujme zabezpečenia čo najlepšieho pomeru hmotnosti k výkonu (menej ako 3 kg/k).
  • Nový model sa predstavil svetovej tlači v zrekonštruovanom múzeu Alfy Romeo v Arese (Taliansko), ktoré sa verejnosti otvorilo už 30. júna.

V múzeu Alfy Romeo v Arese v blízkosti Milána sa dnes svetovej tlači predstavil nový model Giulia vo vrcholnom prevedení s legendárnym symbolom štvorlístka Quadrifoglio Verde.

Táto zvláštna udalosť sa konala pri príležitosti mimoriadneho výročia značky Alfa Romeo. Dnes talianska značka oslavuje 105 rokov výroby automobilov, čo je číslo, ktorým sa dnes na celom svete môže pochváliť len veľmi úzka skupina výrobcov. Na rozdiel od väčšiny z nich však Alfa Romeo za túto dobu dosiahla mimoriadnych predajných aj športových úspechov.
A.L.F.A. (Skratka názvu Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ktorú možno preložiť ako Lombardská továreň na automobily, verejná spoločnosť) bola založená 24. júna 1910. Dnes 24. júna 2015 sa začala písať nová stránka histórie značky, ktorá nikdy neprestáva udivovať, a to vďaka úplne novému modelu. Nová Giulia je modelom, v ktorom sa prelína minulosť, prítomnosť aj budúcnosť a predstavuje jeden z najúchvatnejších príkladov automobilovej dokonalosti.

Pre túto mimoriadnu udalosť nemohlo byť zvolené lepšie miesto, ako nové múzeum Alfy Romeo v Arese. Tento domov značky Alfa Romeo otvorí svoje brány verejnosti opäť 30. júna. Zrekonštruované priestory hostia najdôležitejšie míľniky automobilovej histórie, ktoré sú naďalej zdrojom inšpirácie dizajnérov Alfy Romeo.

Medzi tých patrí tiež elitný tím inžinierov, dizajnérov a štylistov známych u FCA ako Skunks, čo je prezývka využívaná v americkom priemysle a označujúca najlepší tím, ktorému sú zverované najdelikátnejšie a technologicky najvyspelejšie projekty. Tento tím zdieľa spoločnú lásku k Alfe Romeo a jedinečnej koncepcii vozidiel čoby mechanických stvorení, ktoré presahujú hranice bežnej potreby, aby mohli sprostredkovať nefalšované emócie a boli niečím viac, než len dopravným prostriedkom. Skunks majú jediný cieľ, a síce vytvoriť Alfu Romeo budúcnosti pri rešpektovaní jej dedičstva pochádzajúceho z práce a hrdosti tisícov ľudí – inžinierov, zamestnancov tovární a manažérov -, ktorí sa v priebehu rokov vystriedali v továrňach, kanceláriách a na pretekárskych okruhoch.

Nové logo Alfy Romeo
Model Alfa Romeo Giulia dokonale stelesňuje nový prístup značky, a síce zostať verný svojej viac ako storočnej histórii. Alfa Romeo je dnes jedinou značkou s tak bohatou históriou a schopnosťou čeliť novým výzvam budúcnosti. Obdiv k historickému dedičstvu demonštruje aj nové logo navrhnuté agentúrou Robilant Associati, ktoré sa na novom modeli ukáže svetu vôbec prvýkrát. Logo bolo prepracované a zmodernizované, avšak naďalej si zachováva tvar a štylistické prvky symbolu, ktorý je obdivovaný a uznávaný po celom svete.

La meccanica delle emozioni
Číslo päť vyjadruje počet prvkov, ktoré robia Alfu Romeo jednou z najžiadanejších automobilových značiek na svete: jedná sa o osobitý taliansky dizajn, modernosť, inovatívne motory, dokonalé rozloženie hmotnosti na nápravy v pomere 50/50, jedinečné technologické riešenia a čo najlepšiu výkonovú hmotnosť. Práve to sú úplne nenahraditeľné ingrediencie pre vznik novej Alfy Romeo.

150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP2

Po nasadnutí do novej Alfy Romeo sa ocitnete v novej dimenzii, kde sa všetko točí okolo vodiča, výbušných emócií a prísľubu úchvatného pôžitku z jazdy. To všetko vďaka citlivému riadeniu, špičkovému zrýchleniu a rýchlemu radeniu aj brzdeniu. Pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies je potom viac než len poctou pôvodným koreňom legendy Alfa Romeo. Jedná sa o technické riešenie, ktoré poskytuje špičkový výkon a ohromujúci pôžitok z jazdy.
To všetko u Alfy Romeo zhŕňa slogan „la meccanica delle emozioni“. Tento neobyčajný slogan bude sprevádzať novú Giuliu po celom svete v pôvodnom znení, teda v taliančine, aby tak vzdal hold krajine, kde sa pred viac ako sto rokmi legenda Alfa Romeo zrodila. Hrdosť talianskej remeselnej zručnosti je aj dnes prítomná na cestách a pretekárskych okruhoch a tiež v srdciach miliónov fanúšikov zo všetkých kútov sveta.

Osobitý taliansky dizajn
Alfa Romeo ťaží z dokonalej rovnováhy dedičstva, rýchlosti a krásy, čo ju robí najlepším vyjadrením talianskeho štýlu vo svete automobilov. Nová Giulia nie je výnimkou, pretože obsahuje všetky tri osobité črty talianskeho dizajnu: zmysel pre vyvážené proporcie, jednoduchosť a prepracovaný objem plôch. Rovnaký prístup zdieľajú aj konštruktéri pri vývoji mechanických komponentov.

Proporcie vychádzajú z architektúry vozidla. Pre novú Alfu Romeo je kľúčové rovnomerné rozloženie hmotnosti 50/50 a pohon zadných kolies. S ohľadom na optimálne rozloženie hmotnosti bol umiestnený nielen motor, ale aj ďalšie mechanické súčasti. Giulia má veľmi krátke previsy karosérie, dlhú kapotu a predné blatníky, priestor pre cestujúcich usadený čo najviac k zadným poháňaným kolesám a svalnaté zadné blatníky, ktoré jednoznačne prezrádzajú kadiaľ sa sila motora prenáša na vozovku. To všetko sa premieta aj do veľmi veľkorysého rázvoru náprav, ktorý je jedným z najdlhších v segmente, avšak zároveň je aj súčasťou jednej z najkompaktnejších karosérií. Tieto proporcie potom dotvárajú dynamické línie, ktoré vytvárajú kvapkovitý profil pripomínajúci model Giulietta Sprint, jedno z najkrajších vozidiel všetkých čias.

Ďalším aspektom talianskeho dizajnu, ktorý zahaľuje aj najkomplexnejší tvorivý proces v priemysle, a síce návrh automobilu, je jednoduchosť. Zakryť dlhú a zložitú prácu jednoduchými prirodzenými líniami, ktoré sú elegantné a talianske, je skutočne neľahkou úlohou. Tento prístup, ktorého výsledkom sú veľmi čisté a pevné línie, prestupuje celou históriou Alfy Romeo. Aj nová Giulia sa môže pochváliť veľmi silnou osobitosťou tvorenou niekoľkými jednoduchými líniami: bokmi, ktoré vykresľujú dvere a obklopujú kľučky, a samozrejme prednou časťou s trojuholníkovou mriežkou, pravdepodobne najslávnejším a najtypickejším štylistickým prvkom v histórii automobilu.

Taliansky štýl sa vyznačuje aj prepracovanými objemami plôch. Giulia svojím tvarom pripomína veľkú mačku v skoku. Dokonale spracované plochy nájdeme aj v interiéri. Všetko je čisté a sústredené okolo vodiča, zvlášť ovládacie prvky, ktoré sú zoskupené na malom volante ideálnom pre akýkoľvek štýl jazdy. Pracovisko vodiča je charakteristické šikmým tunelom, mierne zvlneným prístrojovým panelom a chytro usporiadanými ovládačmi, ktoré budia dojem obleku ušitého na mieru. Na prvý pohľad sú zrejmé ručne spracované detaily a špičkové materiály, ako sú uhlíkový kompozit, drevo a textílie, ktoré boli zvolené pre svoj vzhľad aj príjemnosť na dotyk. Ich spracovanie zámerne prezrádza dotyk ľudskej ruky.

Najmodernejšie a vysoko inovatívne motory
Charakteristickým prvkom každej Alfy Romeo sú vysoko moderné pohonné jednotky. Pre verziu Quadrifoglio Verde vznikol úplne jedinečný motor, a to tak v zmysle použitých technológií, ako aj výkonových parametrov. Má všetky predpoklady k tomu, aby sa stal v danej kategórii naozajstným meradlom.

Preplňovaný zážihový šesťvalec, ktorý bol odladený motorármi Ferrari, poskytuje vzrušujúci výkon 510 k aj ďalšie výkonové parametre, z 0 na 100 km/h zrýchli za iba 3,9 sekundy. Napriek úchvatnému výkonu aj krútiacemu momentu je prekvapivo úsporný. Okrem iného zahŕňa riadenú deaktiváciu valcov. Samozrejme, že ako všetky zážihové a dieselové motory Alfy Romeo novej generácie aj tento šesťvalec je vyrobený kompletne z hliníka, a to predovšetkým z dôvodu zníženia hmotnosti na prednú nápravu a zaistenia nezameniteľného zvuku Alfy Romeo.

Dokonalé rozloženie hmotnosti
Zvláštnosťou nového modelu Giulia je starostlivý výber materiálov pre dosiahnutie optimálneho rozloženia hmotnosti na nápravy v pomere 50/50. Pre zaistenie potešenia z jazdy typického pre Alfu Romeo bolo rozloženie hmotnosti medzi nápravy a sústredenie ťažších komponentov čo najbližšie stredovej osi vozidla úplne zásadné.

Na optimálnom rozložení hmotnosti aj skvelých jazdných vlastnostiach má mimoriadny podiel zavesenie kolies. Viacprvkové zavesenie zadných kolies zaručuje špičkový výkon, potešenie z jazdy aj pohodlie. Vpredu bolo použité nové zavesenie s dvoma ramenami a poloautomatickým riadením, ktoré zaručuje perfektné filtrovanie nerovností a rýchle aj presné riadenie. Toto exkluzívne riešenie pomáha udržiavať smerovú stabilitu v zákrutách a je schopné vysporiadať sa s výrazným priečnym zrýchlením a za všetkých okolností držať zvolenú stopu. Alfa Romeo Giulia poskytuje vo všetkých rýchlostiach najpriamejšie riadenie, na aké dnes u vozidiel tejto kategórie môžeme naraziť. Je prirodzené a veľmi intuitívne.

Inovatívne a exkluzívne technické riešenia
Ďalším výrazom inžinierskeho umu Alfy Romeo je voľba materiálov pre šasi a zavesenie kolies. V prípade Giulie bolo rozhodnuté, že úlohou elektroniky bude iba zvýrazniť pôžitok z jazdy vyplývajúci z dokonalej mechaniky.

Tento cieľ demonštruje napríklad riešenie Torque Vectoring s dvojitou spojkou umožňujúce zadnému diferenciálu riadiť krútiaci moment na každé koleso oddelene. Týmto spôsobom zlepšuje prenos výkonu na vozovku aj za zhoršenej priľnavosti. Jazda je tak zábavná a zároveň bezpečná, bez toho aby pritom musela prísť k slovu agresívna elektronická kontrola stability. Ďalšou ukážkou chytrej elektroniky je inovatívny elektromechanický brzdový systém kombinujúci kontrolu stability a tradičné brzdy s posilňovačom pre okamžitú reakciu bŕzd a rekordne krátku brzdnú dráhu.

Okrem vynikajúceho koeficientu odporu vzduchu Cx a špičkového prítlaku využíva nový model tiež systém Active Aero Splitter inštalovaný v prednej časti vozidla, ktorý aktívne riadi prítlak vo vyšších rýchlostiach. Všetky tieto systémy riadi Chassis Domain Control, mozog všetkej elektroniky na palube, ktorý všetko koordinuje s cieľom optimalizovať výkon a zaistiť maximálne potešenie z jazdy.

Nová Alfa Romeo Giulia je vybavená modernizovaným voličom jazdnej dynamiky Alfa DNA, ktorý mení dynamické chovanie vozidla podľa želania vodiča, a to v rámci režimov Dynamic, Natural, Advanced Efficient (energeticky efektívny režim sa u Alfy Romeo objavuje prvýkrát) a samozrejme Racing (u vysoko výkonných verzií).

Priestor pre cestujúcich nového vozidla ponúka to najlepšie z hľadiska kvality, bezpečnosti, výbavy a komfortu s osobitným dôrazom na vodiča.
Nie je náhodou, že všetky ovládacie prvky sú podobne ako u monopostov formuly 1 začlenené do volantu a celé rozhranie človek-stroj je zložené z dvoch jednoduchých a užívateľsky ústretových systémov – voliča Alfa DNA a infotelematiky.

Najlepšie výkonová hmotnosť
V záujme dosiahnutia vynikajúceho pomeru hmotnosti k výkonu (výrazne nižšie ako 3 kg/k) Alfa Romeo Giulia kombinuje mimoriadny výkon motora s rozsiahlym využitím ultraľahkých materiálov. Uhlíkový kompozit čiže karbón bol zvolený pre hnací hriadeľ, kapotu a strechu, hliník potom pre motor, brzdy, zavesenie kolies (vrátane predného a zadného pomocného rámu) a ďalšie súčastí karosérie, ako sú dvere a blatníky. Zadná priečka je pre zmenu vyrobená z kompozitu hliníka a plastu.

V záujme ďalšieho zníženia hmotnosti využíva brzdový systém rad hliníkových komponentov a karbónovo-keramické brzdové kotúče, škrupiny sedadiel sú potom zhotovené z uhlíkového kompozitu. Napriek všetkým týmto riešeniam sledujúcim optimalizáciu hmotnosti sa Giulia môže pochváliť vysokou torznou tuhosťou, špičkovým akustickým komfortom a skvelou ovládateľnosťou za všetkých podmienok.

Zdroj: Alfa Romeo

Prečítať celý text

Reklama