6.9 C
Bratislava
utorok, 23 apríla, 2024
Reklama

Spoločnosť Volvo Car Group predstavuje v Ženeve unikátny systém na ochranu cyklistov s plne automatickým brzdením

Odporúčame

Doug Speck, viceprezident pre marketing, predaj a zákaznícke služby spoločnosti Volvo Car Group, v utorok na tlačovej konferencii na Medzinárodnom ženevskom autosalóne 2013 originálnym spôsobom – príchodom na bicykli – predstavil ďalšiu svetovú novinku z oblasti automobilovej bezpečnosti od spoločnosti Volvo. Ide o revolučnú bezpečnostnú technológiu, ktorá dokáže detekovať cyklistu meniaceho smer jazdy pred vozidlom a automaticky zabrzdiť vozidlo v snahe zabrániť zrážke.

Táto nová funkcia vznikla ako vylepšenie existujúcej technológie na detekciu chodcov s automatickým brzdením a bude v ponuke ako systém na ochranu chodcov a cyklistov (Pedestrian and Cyclist Detection) s plne automatickým brzdením. Všetky vozidlá so systémom na ochranu chodcov budú vybavené aj funkciou na ochranu cyklistov.

Volvo je skutočný líder v oblasti automobilovej bezpečnosti: naša spoločnosť prišla ako prvá so všetkými detekčnými technológiami s automatickým brzdením, od funkcie na podporu brzdenia prvej generácie v roku 2006 až po systém ochrany chodcov Pedestrian Detection s plne automatickým brzdením v roku 2010,

povedal Doug Speck.

Prevencia nehôd

Podľa nehodových štatistík približne 50 percent cyklistov usmrtených na európskych cestách zahynulo v dôsledku zrážky s automobilom – proti tomuto vysokému číslu bojuje nová technológia na ochranu chodcov
a cyklistov Pedestrian and Cyclist Detection od spoločnosti Volvo Cars.

Nový, vylepšený softvér s rýchlejším spracovaním obrazu umožnil rozšíriť schopnosti súčasnej detekčnej technológie s automatickým brzdením o detekciu cyklistov v určitých situáciách.

Naše systémy na prevenciu zrážok s nechránenými účastníkmi cestnej premávky sú v automobilovom priemysle unikátne. Tým, že rozširujeme oblasť ich záberu o ďalšie a ďalšie objekty a situácie, posilňujeme aj našu pozíciu lídra v oblasti automobilovej bezpečnosti. Stále napredujeme smerom k našej vízii, že raz budeme vyrábať vozidlá, ktoré nikdy nehavarujú,

povedal Doug Speck.

Automatické brzdenie

Systém na ochranu chodcov a cyklistov Pedestrian and Cyclist Detection s automatickým brzdením, ktorý bude od polovice mája 2013 dostupný v modeloch Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80, dokáže zabrániť zrážke napríklad v prípade, keď cyklista jazdiaci pred vozidlom v tom istom jazdnom pruhu začne nečakane meniť smer jazdy. Vyspelý senzorový systém sleduje priestor pred vozidlom. Ak cyklista idúci rovnakým smerom začne pred zozadu sa približujúcim vozidlom nečakane meniť smer jazdy a hrozí bezprostredné nebezpečenstvo zrážky, systém okamžite vydá varovný signál a začne brzdiť s maximálnou účinnosťou. Závažnosť následkov nehody veľmi závisí od rýchlosti vozidla. Pri nižšej rýchlosti nárazu je riziko vážnych zranení výrazne nižšie.

48180_1_5 (Medium)Kombinácia kamery a radaru Systém na ochranu chodcov a cyklistov Pedestrian and Cyclist Detection s plne automatickým brzdením pozostáva z radarového modulu zabudovaného do masky chladiča, kamery umiestnenej pred vnútorným spätným zrkadlom a centrálnej riadiacej jednotky. Úlohou radaru je zisťovať prítomnosť objektov pred vozidlom a určovať ich vzdialenosť od vozidla. Kamera umožňuje systému rozpoznávať typy objektov. Vďaka širokému uhlu záberu dvojrežimového radaru môže systém detegovať chodcov a cyklistov v dostatočnom predstihu. Vysoké rozlíšenie kamery zas umožňuje identifikovať pohybové vzorce chodcov a cyklistov. Centrálna riadiaca jednotka nepretržite sleduje a vyhodnocuje situáciu.

Systém automatického brzdenia zasahuje, až keď objekt pred vozidlom potvrdia údaje z radaru aj z kamery. Vďaka tejto vyspelej senzorovej technike môže systém v prípade potreby okamžite aplikovať plnú brzdnú silu. Systém takisto reaguje na vozidlá jazdiace v tom istom jazdnom pruhu. Výrazné omladenie šiestich modelov na svojej tlačovej konferencii v Ženeve spoločnosť Volvo Cars ohlásila aj nový sortiment vozidiel, zahŕňajúci nové verzie modelov Volvo S60, V60, XC60, V70, XC70, S80 a Volvo V60 Plug-in Hybrid.

Ide o najrozsiahlejšie prepracovanie existujúcich modelov v histórii našej spoločnosti. Každé vylepšenie bolo motivované potrebami našich zákazníkov. V snahe o oživenie a zvýšenie konkurencieschopnosti týchto modelov sme sa zamerali najmä na kvalitu a detaily,

povedal Doug Speck. Emisie CO2 na úrovni 88 g/km V Ženeve zaznela aj správa, že úspešné nové Volvo V40 je teraz k dispozícii aj vo verzii s manuálnou prevodovkou a motorom D2 (115 k) s emisiami CO2 len 88 g/km a zodpovedajúcou spotrebou paliva 3,4 l/100 km.

Znížením emisií CO2 o ďalších šesť gramov na kilometer sme opäť dokázali našu vedúcu pozíciu v oblasti zvyšovania hospodárnosti automobilov,

Fotogaléria

Reklama