6.9 C
Bratislava
sobota, 20 apríla, 2024
Reklama

Spoločnosť Nissan odhalila počas zápasu Super Bowl svojho čierneho koňa pre preteky v Le Mans

Odporúčame

  • Prvé predstavenie pretekárskeho vozidla Nissan GT-R LM NISMO počas zápasu Super Bowl XLIX
  • Inovatívne nové pretekárske vozidlo triedy LM P1 je úplne iné než ostatné vozidlá v Le Mans
  • Ako partneri Nissanu pre preteky triedy LM P1 boli predstavené spoločnosti TAG Heuer, Motul a Michelin

Spoločnosť Nissan počas prestávky zápasu Super Bowl XLIX oznámila, že je pripravená stretnúť sa s tými najlepšími výrobcami športových vozidiel na svete, a odhalila svojho čierneho koňa pre preteky v Le Mans – vozidlo Nissan GT-R LM NISMO.

Vlaňajší zápas Super Bowl bol s vyše 110 miliónmi divákov najsledovanejším programom v histórii televízneho vysielania v USA. Zápas v roku 2015 bol preto ideálnou príležitosťou pre premiérové odvysielanie reklamy spoločnosti Nissan „S ockom“ (vidieť ju môžete na adrese www.withdad.com). Reklama ukazuje dychtivo očakávaný Nissan GT-R LM NISMO, vozidlo, ktoré sa stretne s tými najlepšími na svete o prestíž v pretekoch Le Mans 24 hodín.

Japonská automobilka týmto odvážnym krokom demonštruje svoj inovatívny prístup k interpretácii technických predpisov motoristického športu a prichádza s vozidlom s motorom uloženým vpredu a s pohonom predných kolies. Kolesá roztáča trojlitrový zážihový motor V6 s dvoma turbodúchadlami a systém rekuperácie kinetickej energie.

S veľkou hrdosťou sme počas prestávky Superbowlu odhalili vozidlo Nissan GT-R LM NISMO,

uviedol Roel de Vries, globálny manažér pre marketing a stratégiu značky spoločnosti Nissan.

Kombinácia zápasu Super Bowl a pretekov Le Mans 24 hodín – dvoch z najsledovanejších športových udalostí sveta – bola pre nás jedinečnou príležitosťou pochváliť sa naším najambicióznejším programom v oblasti motoristického športu v poslednej dobe.Vozidlo GT-R je vlajkovou loďou našich cestných vozidiel,

pokračoval.

Toto dokonalé vozidlo GT-R nadväzuje na športovú rodovú líniu siahajúcu tri desaťročia späť, teraz s divíziou NISMO, odnožou Nissanu pre motoristický šport a vysoko výkonné vozidlá. Preteky v Le Mans sú motorom inovácií, takže úspech na pretekárskom okruhu povedie k väčším inováciám aj v našom rade cestných vozidiel. V Le Mans sme nováčikovia. Naši protivníci sú tí najlepší na svete, ale my sme pripravení.

 Nové vozidlo bude súťažiť v triede LM P1 šampionátu FIA World Endurance Championship, teda v najvyššej kategórii svetových športových automobilových pretekov. Seriál pretekov sa začne 12. apríla v britskom Silverstone a následne sa vydá na cestu po svete cez belgické Spa, preteky Le Mans 24 hodín a nemecký okruh Nürburgring, aby potom v zámorí pokračoval v USA, Japonsku, Číne a na Blízkom východe.

Šampionát FIA World Endurance Championship je pre automobilky ideálnym testovacím poľom, pretože technologické vylepšenia z pretekárskych okruhov môžu prenášať do cestných vozidiel. Konštruktéri pretekárskych vozidiel čelia rovnakým výzvam ako konštruktéri cestných vozidiel, pretože pri oboch ide najmä o energetickú účinnosť. Vďaka väčšej technickej slobode než vo Formule 1 majú konštruktéri automobilov triedy LM P1 dostatočný priestor na inovácie.

Ide o skutočne vzrušujúce inovácie,

uviedol Shoichi Miyatani, prezident divízie NISMO.

Udržateľnosť je u nás na prvom mieste záujmu a technické predpisy pre preteky Le Mans nám dávajú voľnosť prichádzať v tejto oblasti s novými nápadmi. Naším doterajším rekordom v Le Mans je celkové tretie miesto, takže tu ešte máme nevybavené účty. Chceme vyhrať a máme dosť vedomostí na to, aby sme to dokázali – pre našich zákazníkov, zamestnancov a priaznivcov. Konkurencia je mimoriadne silná a je to pre nás vzrušujúca výzva.

Náš program pre triedu LM P1 stavia na úzkom spojení medzi vozidlom NISMO na ceste a vozidlom NISMO na pretekárskom okruhu a predstavuje tak DNA našej značky globálnemu publiku,

vysvetľuje Darren Cox, globálny manažér divízie NISMO pre marketing a predaj.

Prinášame motoristický šport širokému publiku. Rozprávame príbehy technických inovácií, ale aj príbehy ľudí, a využívame na to všetky vzrušujúce komunikačné kanály, ktoré dnes máme k dispozícii. Budeme inovovať mimo okruh aj na ňom, takže si môžete byť istí, že to, čo uvidíte, je len začiatkom príbehu.

Intenzívny testovací program vozidla Nissan GT-R LM NISMO, ktorý sa začal vlani v Arizone, pokračuje tento týždeň na texaskom okruhu Circuit of the Americas, kde tím využíva teplejšie podnebie na juhu USA. Čoskoro budú predstavení aj jazdci Nissanu pre triedu LM P1.

PREZENTÁCIA NOVÝCH PARTNERSTIEV PRE LM P1

Spoločnosť Nissan oznámila aj tri viacročné partnerstvá, ktoré budú významne figurovať v jej programe pre triedu LM P1. Oficiálnym partnerom pre hodinky a meranie času je švajčiarsky výrobca hodiniek TAG Heuer. Všetci jazdci triedy LM P1 budú nosiť hodinky TAG Heuer a obe strany budú rozvíjať partnerstvo v globálnom meradle, pričom v nasledujúcich mesiacoch sa môžeme tešiť na niekoľko vzrušujúcich noviniek.

Spoločnosť Motul je oficiálnym partnerom programu pre mazivá. Bude úzko spolupracovať s oddelením motorov divízie NISMO na vývoji vysoko výkonných produktov na zvýšenie konkurencieschopnosti a efektívnosti. Spoločnosť Motul si s divíziou NISMO za posledné dve desaťročia už vybudovala pevný vzťah a toto prirodzené rozšírenie aj na program triedy LM P1 prichádza v krátkom čase po víťazstve kultového vozidla #23 MOTUL AUTECH GT-R v súťaži Super GT Championship.

Program LM P1 bude využívať pneumaticky dodané spoločnosťou Michelin. Tento francúzsky výrobca vyvinul pneumatiky špeciálne pre vozidlo Nissan GT-R LM NISMO a je neoddeliteľným aktérom rozsiahleho testovacieho programu tohto vozidla.

Zdroj: Nissan

Reklama