6.9 C
Bratislava
štvrtok, 28 marca, 2024
Reklama

ŠKODA bude od roku 2020 vyrábať elektromobily

Odporúčame

  • Výroba elektromobilov značky ŠKODA predstavuje veľký krok pri realizácii Stratégie 2025
  • Od roku 2019 bude ŠKODA AUTO vyrábať tiež elektrické komponenty pre plug-in-hybridy
  • ŠKODA AUTO plánuje uviesť na trh do roku 2025 päť modelov s batériovo-elektrickým pohonom

ŠKODA AUTO bude vozidlá s čisto elektrickým pohonom vyrábať vo svojom závode v Mladej Boleslavi v Českej republike. Už od roku 2019 bude ŠKODA AUTO vyrábať aj elektrické komponenty pre plug-in-hybridy. Výroba elektromobilov a elektrických komponentov predstavuje veľký krok pri realizácii stratégie spoločnosti.

Budúcnosť značky ŠKODA bude elektrická,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkom ponúkneme päť vozidiel s čisto elektrickým pohonom v rôznych segmentoch. Teší nás, že prvý automobil ŠKODA s čisto elektrickým pohonom sa bude vyrábať v Českej republike. Toto rozhodnutie potvrdzuje veľkú dôveru koncernu k zamestnancom spoločnosti ŠKODA AUTO. Je to dôležitý krok pre budúcnosť značky ŠKODA, aj Českej republiky ako jedného z centier automobilového priemyslu,“ dodáva Bernhard Maier.

Popri výrobe elektromobilov sa budú v mladoboleslavskom závode od roku 2019 vyrábať tiež elektrické komponenty pre plug-in-hybridné vozidlá niekoľkých značiek koncernu Volkswagen.

Prvý elektrifikovaný sériový model značky ŠKODA vstúpi na trh už v roku 2019: bude to ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom, ktorý bude schádzať z linky v závode v Kvasinách. V roku 2020 k nemu v Mladej Boleslavi pribudne prvý model s čisto elektrickým pohonom. Na tohtoročnom autosalóne Auto Shanghai automobilka prvýkrát predstavila elektrickú štúdiu ŠKODA VISION E – svoju predstavu o budúcnosti autonómnej jazdy s elektrickým pohonom.

Elektrifikácia modelovej palety značky ŠKODA a výroba elektrických komponentov pre koncern Volkswagen patrí k dôležitým pilierom Stratégie 2025. Ďalšími dôležitými oblasťami sú digitalizácia produktov a procesov, vstup na nové trhy a rozširovanie klasickej výroby automobilov o množstvo ďalších služieb súvisiacich s mobilitou.

Zdroj: Škoda

Reklama