6.9 C
Bratislava
piatok, 24 septembra, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

NOVÉ CLIO GT: VÁŠEŇ, KTORÚ ZAPÁLIL MOTOŠPORT

Odporúčame

Vášeň skupiny Renault pre motoristický šport je jej hybnou silou už 115 rokov. Od historickej jazdy zakladateľa Louisa Renaulta po strmej uličke Lepic v Paríži v jeho autíčku „voiturette“ v roku 1898 až po súčasné úspechy v pretekoch Formuly 1 sa Renault môže tešiť z víťazstva vo všetkých hlavných disciplínach motoristického športu. Dnes túto vášeň napĺňajú modely R.S. a GT vo forme radu vynikajúcich a výkonných áut, ktoré majú na konte dlhý zoznam ocenení.

NOVÉ CLIO GT 120 EDC DOPĹŇA ŠPORTOVÚ RODINU

Odhalenie verzií kombi a hatchback modelu Nové Renault Clio GT 120 EDC predstavuje dvojitý prírastok pre rad Nové Clio, do ktorého sa tieto pohodlné a dynamické autá pripájajú na úplnej špičke. Vďaka ich všestrannosti, výkonu a úspornosti stanovuje Renault Sport nové štandardy pre svet hot hatchov.

Christophe Besseau (Projects and Product Programme Director, Renault Sport Technologies)

Výkon, status a všestrannosť

Nové Clio GT 120 EDC vo verziách hatchback a kombi predstavuje všestranné a prémiové „warm hatch” modely, ktoré nesú rozpoznateľné črty Renault Sport, či už ide o mriežku chladiča, predné a zadné nárazníky, špeciálny spojler, prahy, 17-palcové disky, denné LED svetlá, dva chrómové výfuky alebo znak „GT” vpredu a vzadu. Nové Clio GT 120 EDC je možné objednať v špeciálnej príplatkovej farbe Malta Blue.

Kabíne dominuje športová elegancia, predovšetkým vo forme sivých doplnkov a detailov v chróme a lesklej čiernej. Volant, športové sedadlá s vylepšeným bočným vedením (príplatkové kožené čalúnenie), hliníkové pedále, pádla radenia na volante a špecifické podsvietenie prístrojov, to všetko potvrdzuje fakt, že ide o čistokrvné výkonné Clio.

Technológie pre ešte väčší pôžitok z jazdy

Ak hovoríme o nefalšovanom pôžitku z jazdy, Nové Clio GT 120 EDC nikoho nesklame. Dôvodom sú navigačný systém s dotykovým displejom (R-Link), karta Renault, rádio s Bluetooth® a USB rozhraním, parkovacia kamera vzadu, pomocníci vodiča, automatická klimatizácia a mnohé ďalšie.

Pôžitok z jazdy á la carte

R.S. Drive: Stlačením tlačidla „R.S. Drive” sa upraví konfigurácia prevodových stupňov, ako aj odozva riadenia a plynového pedálu. Dva dostupné režimy (Normal a Sport) dodávajú modelu Nové Clio GT 120 EDC pestrý charakter.

R.S. Monitor 2.0: Palubný telemetrický systém R.S. Monitor 2.0 je ešte technicky dokonalejší a príťažlivejší a predstavuje najkomplexnejší systém pre bežné cestné automobily. V kombinácii s multimediálnym systémom R-Link posúva Nové Clio GT 120 EDC na vedúcu pozíciu.

Euro NCAP vyhlásil Clio za „Najlepšie supermini” z hľadiska bezpečnosti

Euro NCAP začiatkom tohto roka (23. januára) vymenoval Nové Renault Clio za „Najlepšie auto roka 2012” v triede supermini. Toto vyznamenanie je ďalším dôkazom know-how Renaultu v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Len pre zaujímavosť, Renault bol prvým európskym výrobcom, ktorý získal päť hviezdičiek Euro NCAP. Tento úspech dokázal model Laguna II v roku 2001.

Nový prepĺňaný motor a prevodovka EDC prinášajú úderný výkon a nízku spotrebu

Nové modely Renault Clio R.S. 200 EDC a 120 GT EDC zdieľajú podobné technické vlastnosti, ako sú prepĺňané benzínové motory, dvojspojková šesťstupňová prevodovka EDC, ovládače radenia rýchlostných stupňov na volante, špecifické nastavenie podvozku a asertívny vzhľad.

Nový 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva a v kombinácii s hladkým radením prevodovky EDC ponúka dynamický a svižný výkon a tlmenú akustiku. Motor stanovuje nový štandard v úspornosti. Nové Clio GT 120 EDC vďaka úspore vyše dvoch litrov paliva na 100 km a výrazne nižším emisiám CO2 než v modeli Clio III GT dosahuje kombinovanú spotrebu len 5,2 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni len 120 g/km.

Nové Clio R.S. 200 EDC a GT 120 EDC: reálna voľba výkonných áut

Bolo to v roku 2012 na autosalóne v Paríži, keď sa verejnosti predstavilo Nové Clio R.S. 200 EDC. Jeho príťažlivosť zvýšila kombinácia dvojspojkovej prevodovky EDC s 200-koňovým motorom 1.6 Turbo z dielne Renault Sport Technologies. Z hľadiska komfortu a všestrannosti v sebe nesie nielen to najlepšie z know-how Renaultu, ale aj skúsenosti Renault Sport Technologies z motoristického športu.

Pôžitok, ktorý modelu prináša motor, je okamžite viditeľný aj bežnom, každodennom jazdení. Na prianie vodiča sa Nový Renault Clio R.S. 200 EDC okamžite stane autom s ohnivým temperamentom a výbušnou silou. Okrem jazdného komfortu a vysokého výkonu však prináša úspornosť a jeho príjemné línie kontrastujú s rodokmeňom hot hatchu.

Nový Renault Clio R.S. 200 EDC sa zameriava na náročných fanúšikov výnimočných áut. Spolu s modelom Nové Clio GT 120 EDC vstupuje na špičku radu Clio a rozširuje tak ponuku výkonných áut s názvom Clio určených na cesty (16v, Williams, R.S., V6) aj na pretekárske okruhy (Super 1600, R3, Cup).

Renault Sport Technologies: nekompromisné štandardy pochádzajúce z úspechu v motoristickom športe

Tímy nadšených konštruktérov navrhli Nové Clio R.S. 200 EDC a Nové Clio GT 120 EDC pre náročných motoristov. Obidve strany ťažia zo skúseností divízie Renault Sport Technologies, ktorá si na svoj účet môže pripísať množstvo výnimočných áut. Tieto prémiové verzie stoja na špičke radu Nové Clio a zosobňujú inovatívny prístup k segmentu hot hatchov vo forme kombinácie výkonu, všestrannosti, komfortu a úspornosti. Tieto dve verzie, ktoré sú podobne ako zvyšok radu Nové Clio dostupné len v päťdverovej konfigurácii, prinášajú širšej verejnosti radosť so športovej jazdy.

Nové Clio R.S. 200 EDC a GT 120 EDC podobne ako všetky modely s označením Renault Sport umožnia svojim majiteľom zúčastniť sa na Dňoch nadšencov, ktoré organizuje Renault Sport (stretnutia, jazdy a školenia na prestížnych okruhoch, návštevy tovární Renaultu a pod.). Renault Sport vybudoval sieť 330 špecializovaných predajcov v 19 krajinách, ktorí poskytujú odborné poradenstvo o predaji a servise výkonný modelov Renaultu. Nové Clio GT 120 EDC sa vyrába v tureckej Burse a Nové Clio R.S. 200 EDC sa montuje v továrni Dieppe na severe Francúzska.

11 svetových titulov Renault v F1 a ich prínos pre cesty

Naša účasť v pretekoch F1 za posledných 35 rokov nám pomohla získať reálne skúsenosti v oblasti downsizingu, znižovania trenia a účinnosti chladenia. Toto všetko nám pomáha zlepšiť energetickú účinnosť našich áut bez toho, aby sme sa odklonili od pôžitku z jazdy. V roku 2013 budú autá štyroch tímov F1 poháňať naše motory, čo naznačuje naše vynikajúce výsledky na pretekárskych okruhoch. Fakt, že budeme dodávať sériové motory Nissanu a Daimleru, je podobným dôkazom nášho know-how vo svete cestných automobilov.

Carlos Tavares (Chief Operating Officer, Renault)

Zdroj: Renault

- Reklama -
- Reklama -