/
/
/
Premiéra modelov Porsche Taycan 4S, Porsche Macan Turbo a Porsche 99X na autosalóne v Kalifornii

Premiéra modelov Porsche Taycan 4S, Porsche Macan Turbo a Porsche 99X na autosalóne v Kalifornii

Reklama

Porsche Taycan oslávi svoju americkú premiéru 20. novembra 2019 na autosalóne LA Auto Show. Plne elektrický štvordverový športový sedan ponúka výkon a konektivitu očakávanú od značky Porsche a pridáva k tomu každodennú využiteľnosť. Vysoko pokročilé výrobné metódy a schopnosti modelu Porsche Taycan stanovujú nové štandardy v oblasti trvalej udržateľnosti  a digitalizácie. Stredobodom expozície Porsche bude nový model Taycan 4S, ktorý sa tak stáva vstupným modelom do modelového radu. Ten doteraz pozostával z modelov Taycan Turbo  a Taycan Turbo S. Model Porsche Taycan 4S je dostupný s dvoma veľkosťami batérie. Batéria Performance Battery dodáva výkon 390 kW (530 k), zatiaľ čo batéria Performance Battery Plus poskytuje zvýšený výkon 420 kW (571 k).

„Pred rokom sme v Los Angeles predstavili novú generáciu Porsche 911,” povedal Oliver Blume, predseda predstavenstva Porsche AG. „Teraz pokračujeme s modelom Porsche Taycan, prvým plne elektrickým športovým vozidlom značky Porsche. Kalifornia bola mnoho desaťročí pre Porsche niečo ako druhý domov. Nachádza sa tu napríklad aj najväčšia základňa fanúšikov modelu Porsche 911 na svete. S modelom Porsche Taycan prepájame našu minulosť  s budúcnosťou a chceme tu aj naďalej pokračovať v úspešnom príbehu značky Porsche.”

Okrem modelu Taycan si automobilka Porsche vybrala autosalón LA Auto Show aj ako miesto americkej premiéry nového modelu Macan Turbo. S výkonom 324 kW (440 k) získava postavenie vlajkovej lode medzi kompaktnými športovými SUV vozidlami značky Porsche.  Súčasne s debutom tímu Porsche v šampionáte Formula E, ktorý sa bude konať 22. a 23. novembra 2019, sa na autosalóne LA Auto Show predstaví aj prvé plne elektrické pretekárske vozidlo Porsche s označením Porsche 99X Electric.

Porsche Taycan 4S: tretia verzia elektrického športového vozidla

Po modeloch Taycan Turbo S a Taycan Turbo ide o nový štartovací bod elektrického modelového radu. Jednoúrovňová batéria Performance Battery s celkovou kapacitou 79,2 kWh tvorí súčasť štandardnej výbavy, zatiaľ čo dvojúrovňová batéria Performance Battery Plus (celková kapacita 93,4 kWh), známa z modelov Taycan Turbo S a Taycan Turbo, sa dodáva na požiadanie.

Výkon a dojazd sa primerane menia. S batériou Performance Battery dosahuje model Taycan 4S výkon 390 kW (530 k). S batériou Performance Battery Plus narastie výkon na 420 kW (571 k). Obe verzie modelu Taycan 4S zrýchlia na 100 km/h za 4,0 sekundy. Maximálna rýchlosť je  v oboch prípadoch 250 km/h, dojazd s batériou Performance Battery je 407 km, s batériou Performance Battery Plus je to až 463 km (v oboch prípadoch ide o hodnoty podľa normy WLTP). Maximálny nabíjací výkon (špičkový) je 225 kW (Performance Battery) a 270 kW (Performance Battery Plus).

Dych berúce zrýchlenie, trakcia športového vozidla a výnimočný neustále rastúci a dostupný výkon. Silné stránky modelu Taycan platia aj pre verziu Taycan 4S. Synchrónny elektromotor  s permanentným budením umiestnený na zadnej náprave má celkovú dĺžku 130 milimetrov,  takže je presne o 80 mm kratší ako v prípade verzií Taycan Turbo S a Taycan Turbo. S motormi  na prednej aj zadnej náprave pre zjednodušenie pohonu všetkých kolies ako aj s dvojstupňovou prevodovkou na zadnej náprave má verzia Taycan 4S rovnaké technické vymoženosti ako jeho súrodenci. Platí to aj pre inteligentné ovládanie nabíjania a výnimočnú aerodynamiku. S hodnotou cd 0,22 tvorí aerodynamika výrazný príspevok k nízkej spotrebe energie a k nárastu dojazdu.

S čistým, puristickým dizajnom je Porsche Taycan predzvesťou začiatku novej éry. Zároveň si však zachováva nezameniteľnú dizajnovú DNA značky Porsche. Spredu vyzerá mimoriadne nízko  a široko s vysoko tvarovanými blatníkmi. Siluetu tvaruje športová línia strechy, ktorá smerom dozadu klesá. Charakteristickým znakom je aj vysoká línia bokov. Úzka kabína, naznačený 

D-stĺpik a výrazné ramená blatníkov vytvárajú ostro rezanú zadnú časť typickú pre Porsche.  Na karosérii sa nachádzajú aj inovatívne prvky ako logo Porsche so skleneným efektom,  ktoré je zapracované do spojovacej svetelnej lišty na zadnej časti.

Začiatok novej éry signalizuje čistou štruktúrou a úplne novým usporiadaním aj interiér. Samostatne umiestnená zaoblená prístrojová doska tvorí najvyšší bod palubnej dosky.  Stredový 10,9-palcový displej infotainmentu a na požiadane dodávaný displej pred spolujazdcom majú spoločný krycí sklenený pás s čiernym vzhľadom.

Podvozok modelu Taycan využíva centrálne prepojený ovládací systém. Zabudovaný systém ovládania podvozka Porsche 4D Chassis Control neustále a v reálnom čase analyzuje  a synchronizuje všetky systémy podvozka. Taycan 4S štandardne obsahuje adaptívne vzduchové pruženie s trojkomorovou technológiou vrátane elektronického ovládania tlmičov PASM  (Porsche Active Suspension Management). Súčasťou štandardnej výbavy sú aj červeno nalakované šesťpiestikové hliníkové jednodielne pevné brzdové strmene vpredu a štvorpiestikové hliníkové strmene vzadu. Zliatinové brzdové kotúče s vnútorným dovetrávaním majú vpredu priemer 360 mm a vzadu 358 mm.

Porsche Macan Turbo s výkonom 324 kW (440 k): výkonnejšie, rýchlejšie a obratnejšie

Nové Porsche Macan Turbo stojí na čele kompaktných SUV vozidiel značky Porsche.  Nový 2,9-litrový šesťvalcový motor biturbo v tejto mimoriadne prepracovanej a vylepšenej vlajkovej lodi ponúka výkon 324 kW (440 k), čo je o 10% vyšší výkon oproti predchodcovi,  pričom zdvihový objem poklesol o 20 %.

Vozidlo vybavené na želanie dodávaným balíkom výbavy Sport Chrono šprintuje z nuly  na 100 km/h za 4,3 sekundy, o tri desatiny rýchlejšie ako predtým. Vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 270 km/h, čo predstavuje nárast o 4 km/h. Lákadlom vynoveného brzdového systému  je štandardne dodávaný vysoko výkonný brzdový systém Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Vďaka tenkému povlaku karbidom wolfrámu produkuje oproti konvenčným zliatinovým brzdám  o 90 % menej brzdového prachu.

Porsche Macan sa zvonku vyznačuje dizajnovými prvkami vynovenej modelovej generácie.  Nový vrcholný model sa odlišuje aj vďaka výnimočným detailom ako sú pre verziu Turbo  upravený predný nárazník a pevný strešný spojler s tvarom dvojitého krídla.

Vodič a spolujazdec ťažia aj z vylepšeného interiéru Porsche Macan, ktorý obsahuje adaptívne športové sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch a priestorové ozvučenie BOSE® surround sound system.

Porsche 99X Electric: Prvé preteky Formula E súbežne s autosalónom LA Auto Show

Porsche sa po viac ako 30 rokoch vracia do sveta formulových pretekov. S modelom Porsche 99X vstupuje továrenský tím do sezóny 2019/2020 šampionátu ABB FIA Foumula E Championship. Reorganizácia aktivít v motoristickom športe vychádza zo strategického plánu Porsche Strategy 2025, ktorý obsahuje aktivity v pretekoch čistokrvných cestných vozidiel kategórie GT a účasť  v šampionáte elektrických vozidiel. Prítomnosť a následný úspech v motoršporte s elektricky poháňanými vozidlami tvorí dôležitú súčasť stratégie spoločnosti s označením Mission E.

Vozidlo Porsche 99X Electric slúži aj ako platforma pre vývoj budúcich sériovo vyrábaných vozidiel s elektrickým pohonom. Stredobodom elektricky poháňaných pretekárskych vozidiel  je pohon Porsche E-Performance. Jeho vývoj hral pred štartom významnú úlohu. Predpisy šampionátu Formula E určujú spoločný podvozok a batérie, zatiaľ čo technológiu pohonu  si vyvíjajú výrobcovia sami.

Tím TAG Heuer Porsche Formula E v polovici októbra dokončil trojdňové intenzívne testovanie  na okruhu Circuit Ricardo Tormo pri Valencii. Bolo to prvý raz, keď sa na trati stretli s ostatnými tímami, ktoré budú súťažiť v šiestej sezóne šampionátu ABB FIA Formula E Championship 2019/2020 a získali tak hodnotné skúsenosti pre tím a pre dvoch jazdcov, ktorými sú Neel Jani  a André Lotterer.

Prvá dvojica pretekov tímu TAG Heuer Porsche Formula E Team sa koná 22. a 23. novembra počas Diriyah E-Prix na predmestí Rijádu (Saudská Arábia).

Porsche v USA

USA predstavuje pre Porsche druhý najväčší trh. V roku 2018 sem spoločnosť dodala viac ako  57 000 vozidiel, čo znamená deväť rokov neustáleho rastu. Trend v tomto fiškálnom roku je taktiež pozitívny so šesťpercentným medziročným rastom. Za prvých deväť mesiacov sa do USA dodalo 45 062 vozidiel.

Tlačová konferencia automobilky Porsche z autosalónu LA Auto Show sa bude naživo vysielať  20. novembra od 18.50 do 19.15 stredoeurópskeho času na NewsTV.porsche.com.

Zdroj: Porsche

Prečítať celý text

Reklama