6.9 C
Bratislava
streda, 12 mája, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Peugeot na 84. Autosalóne v Ženeve

Odporúčame

PEUGEOT na 84. Autosalóne v Ženeve odhaľuje tromfy dvojitej ofenzívy – produktovej a technologickej. Najčerstvejšími prírastkami najmladšej ponuky vo svojej histórii sú : nový PEUGEOT 108 a nový PEUGEOT 308 SW. Nový benzínový trojvalcový motor PureTech s objemom 1,2 l, nové naftové motory BlueHDi (exkluzívna dieselová technológia zameraná na ochranu ovzdušia podľa Euro 6), hybridná dieselová ponuka HYbrid4 a koncept Peugeot 2008 HYbrid Air sú dôkazom vysokého know-how Značky v oblasti technológie a životného prostredia s odkazom pre súčasnosť i budúcnosť. Modelmi RCZ, 308 R Concept a 208 16 Pikes Peak PEUGEOT tiež potvrdzuje, že automobilové emócie zostanú navždy v ťažisku jeho prísľubov.

 

Medzi 28 automobilmi a  špeciálnymi konceptmi vystavenými na ploche  2 650 m² expozície značky PEUGEOT na autosalóne v Ženeve 2014 , 700 000 očakávaných návštevníkov objaví dva modely vo svetovej premiére.

Nový Peugeot 108

Predchodca PEUGEOT 107, ktorý viac ako s 800 000 predanými kusmi dosiahol úžasnú komerčnú kariéru, v lete 2014 uvoľní svoje miesto  novému  modelu PEUGEOT 108.

Potom, ako úplne obnovil svoju ponuku v segmente B a C, PEUGEOT predstavuje v Ženeve svoje nové mestské vozidlo a prináša osvieženie v dynamickom segmente A, ktorý má v súčasnosti 10 % podiel na európskom trhu.

Kompaktný (dĺžka 3,47 m), ľahký (od 840 kg) a prirodzene mestský PEUGEOT 108 je v ponuke ako 3 alebo 5 dverový hatchback a vo verzii  108 TOP! s otváracou strechou.

Jeho elegantný ušľachtilý dizajn s presnými líniami, technickými svetlometmi a skrátenými prevismi maximálne zvýrazňujúcimi dynamickosť nabáda k personalizácii umožňujúcej poskytnúť každému klientovi vlastný osobitý PEUGEOT 108. Jeho zákazníci budú mať na výber z ôsmich farieb karosérie, z ktorých dve sú exkluzívne, z troch farieb kapoty pre PEUGEOT 108 TOP!, z dvoch dvojfarebných lakov pre trojdverový hatchback, ale taktiež zo siedmich tém personalizácie a z  rôznych ladení interiéru.

PEUGEOT 108 sa podieľa na zvyšovaní úrovne modelov značky – bohatstvo exteriéru pokračuje aj v interiéri komfortnou, ľahko prístupnou kabínou, vybavenou v závislosti od úrovne výbavy veľkou 7“ palcovou obrazovkou, cúvacou kamerou, bezkľúčovým systémom štartovania, automatickou klimatizáciou, elektricky nastaviteľnými a vyhrievanými spätnými zrkadlami, automatickým rozsvecovaním svetiel… Mestské vozidlo PEUGEOT 108 ide s dobou a preto je uňho samozrejmosťou vysoká úroveň konektivity, o čom svedčí ponuka novej technológie Mirror Screen.

Kompaktné a elegantné vozidlo dokáže byť užitočné batožinovým priestorom s objemom, ktorý možno meniť od 196 do 750 litrov.

Zákazníci PEUGEOTU 108 si budú môcť zvoliť jeden zo štyroch benzínových hnacích agregátov využívajúcich 3 valce (1.0 l VTi 68 a PureTech 1.2 l VTi 82) so spotrebou pod kontrolou – od 88 g CO2/km. Riadenie s elektrickým posilňovačom a vlastnosti podvozku zaručujú pri jazde v meste za každých okolností spoľahlivosť, pružnosť a účinnosť.

Nový PEUGEOT 308 SW: ušľachtilé priestranné kombi

Nový PEUGEOT 308 zaujíma svoje miesto v jadre trhu v strategickom segmente C (viac ako tretina európskeho trhu). Vyše 46 000 objednávok (koncom januára 2014), z ktorých 40 % zodpovedá vyššej úrovni finálneho spracovania, je odpoveďou nového hatchbacku  PEUGEOT 308 uvedeného na trh na jeseň 2013, na ambiciózne ciele, pre ktoré bol určený.

Už od apríla 2014 sa ponuka nového PEUGEOTU 308 rozšíri o nový typ karosérie.

Nový PEUGEOT 308 SW, ktorý prebral od svojho predchodcu iba názov, je úplne nový a  prepracovaný. Ponúka silnú a rozdielnu alternatívu zohľadňujúcu základné nároky v kategórii v zmysle objemu, pohodlia, modulárnosti a praktickosti. Jeho poslaním bude zaujať zaslúženú pozíciu v kategórii vozidiel kombi predstavujúcej 10 % podiel v segmente C v Európe.

Dizajnéri  a inžinieri ho obdarili viacerými tromfami: účinná koncepcia založená na radikálnom prístupe zameranom na znižovanie hmotnosti, dynamickom dizajne, inovatívnom riadiacom module, jedinečných zážitkoch pri jazde, nových motoroch s nízkou spotrebou a špičkovej kvalite.

Vďaka novej platforme EMP2 sa dosiahol súlad medzi štedrými rozmermi (dĺžka 4,58 m), pohodlím a objemom batožinového priestoru (od 610 do 1 660 dm3VDA), v čom vozidlo patrí medzi najlepšie na trhu. V porovnaní so svojím predchodcom má o 140 kg nižšiu hmotnosť.

Čistý technický interiér nového PEUGEOTU 308 SW presvetlený veľkou strechou s plochou 1,69 m2 sa odlišuje modulom PEUGEOT i-Cockpit. PEUGEOT i-Cockpit pozostáva z kompaktného volantu, ukazovateľmi prístrojov v hornej úrovni v záujme ideálnej čitateľnosti údajov, vysokej centrálnej konzoly a dotykovej 9,7“ obrazovky, čím sa výrazne odlišuje od konkurencie.

Spoločne s optimalizovanou aerodynamikou (Cx: 0,28, Scx: 0,64) a zníženou hmotnosťou dva preplňované benzínové motory 1.2l a 1.6l s výkonom 130 a 155 k a štyri dieselové motory 1.6 a 2.0 HDi s výkonom od 92 do 150 k, z ktorých viaceré už zodpovedajú normám Euro 6, zaručujú novému PEUGEOTU 308 SW mimoriadne nízke emisie: nový trojvalcový motor turbo PureTech 1.2 e-THP s výkonom 130 k znižuje emisie CO2 na 109 g/km, zatiaľ čo nová verzia 1.6l BlueHDi 120 k vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou dosahuje spotrebu v kombinovanej prevádzke iba 3,2 l/100 km zodpovedajúcu 85 g CO2/km, čo je rekord v segmente.

O  slovo sa hlásia nové skúsenosti pri šoférovaní: celé know-how značky sa v prípade nového PEUGEOTU 308 SW premietlo do nových náprav so zníženou hmotnosťou a ESP najnovšej generácie využívajúci mohutne dimenzovanú brzdnú sústavu. Spoločne s výhodami novej platformy (znížená hmotnosť, nižšia poloha ťažiska, elektrické riadenie) poskytujú novému PEUGEOTU 308 SW dynamické správanie na úrovni referencie v kategórii vozidiel kombi v segmente C kombinujúce pružnosť, komfort a stabilitu na vozovke na vysokej úrovni.

Prehľad pri jazde zvyšujú mnohé technicky vyspelé systémy asistencie pri riadení, ako je asistent sledovania mŕtveho uhla, aktívny tempomat, výstraha  pred rizikom kolízie a automatické brzdenie v núdzovej situácii.  Na intenzívnych emóciách a komforte na palube sa podieľajú aj čoraz vyvinutejšie systémy konektivity, systém Park Assist alebo Driver Sport Pack.

Vyššie výbavové verzie majú v sériovej výbave svetlomety Full Led.

Technické odborné znalosti PEUGEOTU: účinnosť a nové pocity

V roku 2013 značka ešte viac znížila vážený priemer emisií CO2 svojich európskych modelov. S hodnotou 115,2 g/km (za 11 mesiacov roku 2013) v porovnaní so 121,6 g/km v roku 2012 sa PEUGEOT v Európe dostal do popredia najčistotnejších značiek, čo je významný parameter, nakoľko sa vzťahuje na modely silne zastúpené v segmentoch C a D.

Environmentálna politika značky sa premieta v prípade spaľovacích modelov do ich sústavnej optimalizácie (zlepšovanie účinnosti, downsizing, Stop&Start…) zavádzaním verzií e-THP do skupiny trojvalcových motorov novej generácie PureTech a skokovými technickými zmenami motorov HDi zameranými na prechod k norme Euro 6.

Nový PEUGEOT 308 1.2l e-THP 130k uvádza trojvalcový benzínový motor PureTech v preplňovanej verzii s priamym vstrekovaním a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Tento modulárny, čistotný a výkonný motor spája špičkovú účinnosť s technológiou. Vysokotlakové priame vstrekovanie (200 barov) a vysoko výkonné turbodúchadlo novej generácie poskytujú výnimočne príjemnú jazdu už pri najnižších otáčkach. Maximálnym krútiacim momentom 230 Nm pri 1750 ot./min dosahuje najlepší kompromis medzi krútiacim momentom pri nízkych otáčkach a výkonom na trhu. 95 % krútiaceho momentu je k dispozícii medzi 1500 a 3500 ot./min, čo zaručuje maximálnu využiteľnosť za každých okolností.

Pri rovnakom výkone a radosti z jazdy boli spotreba a emisie CO2 znížené o 21 %.

PEUGEOT v Ženeve vystavuje novú environmentálne zameranú technológiu dieselových motorov BlueHDiktorú budú odteraz využívať viaceré verzie PEUGEOTOV 308, 308 SW a 508.  Táto technológia jedinečným spôsobom združuje SCR (Selective Catalytic Reduction) a FAP s aditívom a umožňuje motorom e-HDi znižovať obsah NOx až o 90 %, minimalizovať emisie CO2 a spotrebu, pričom zaručuje odstránenie až 99,9 % pevných častíc. Technológia BlueHDi už s rezervou zodpovedá norme Euro 6 Diesel a postupne sa rozšíri na všetky dieselové modely značky.

Nová automatická šesťstupňová prevodovka AISIN 3. generácie je k dispozícii aj pre PEUGEOT 308 SWv spojení s motorom 2,0 l BlueHDi 150.

Nová automatická prevodovka je vybavená technológiou Quickshift, ktorá spája rýchlejšie radenie prevodových stupňov s plynulosťou a radosťou z jazdy na najvyššej úrovni. Táto koncepcia sa premieta do výrazného zníženia emisií CO2: v PEUGEOTE 308 SW sa rozdiel medzi emisiami v porovnaní s manuálnou prevodovkou znížil o 5 g/km (s rovnakými pneumatikami) a z hľadiska radosti z jazdy a spotreby posúva túto verziu na najvyššiu úroveň.

Iným markantným príkladom pokroku v oblasti životného prostredia a zvyšovania úrovne luxusu modelov PEUGEOTU je hybridná dieselová technológia HYbrid4 uvedená v roku 2012 v svetovej premiére vPEUGEOTE 3008 HYbrid4 a potom rozšírená do modelov 508 RXH 508 HYbrid4.  Hnacou sústavou HYbrid4 PEUGEOT ponúka nezvyčajné parametre v oblasti ochrany životného prostredia a pocitov z jazdy. Tri modely HYbrid4 si získali už viac ako 36 000 zákazníkov.

Vďaka kumulovanému výkonu 200 k motoru 2.0 HDi FAP poháňajúceho prednú nápravu a elektrického motoru na zadnej náprave modely HYbrid4 kombinujú nové skúsenosti z jazdy využívaním 4 režimov (automatického, „ZEV“, športového a 4WD) a emisie CO2 od 85 g/km.

Avšak vzhľadom na cieľ, akým je dostupné sériové vozidlo so spotrebou iba 2 l/100 km, sa PEUGEOT zameriava na prelomové riešenia.

S technológiou HYbrid Air, ktorá je kľúčovou etapou na ceste k dosiahnutiu tohto cieľa, sa PEUGEOT opäť prejavil ako priekopník. PEUGEOT 2008, model s medzinárodným poslaním, je prirodzenou bázou pre túto novú hnaciu sústavu kombinujúcu benzínový motor a stlačený vzduch. Táto technológia s rozumnými nákladmi bude od roku 2016 k dispozícii pre osobné vozidlá a malé úžitkové vozidlá  v segmentoch B a C dostupné v maximálnom počte na všetkých piatich kontinentoch.

PEUGEOT 2008 HYbrid Air kombinuje dva typy energie v záujme dosiahnutia čo najlepšej účinnosti v rôznych situáciách: stlačený vzduch získavaný pri rekuperácii energie počas brzdenia alebo spomaľovania sa použije na podporu alebo zastúpenie trojvalcového benzínového motora najnovšej generácie optimalizovaného z hľadiska jeho najlepších prevádzkových parametrov.

Hnacia sústava HYbrid Air s pneumatickou časťou pozostávajúcou z vysokotlakovej nádrže v centrálnom tuneli, nízkotlakovej nádrže na zadnej náprave a sústavy motor/čerpadlo namontovanej na prevodovej sústave zachováva pohodlie a modulárnosť vozidla. Pre vodiča sa premieta do troch režimov používania: Vzduch (ZEV), Benzín a Kombinovaný režim.

Zvýšenie úrovne modelov a exkluzívne zážitky z jazdy

Na stánku v Ženeve budú môcť návštevníci obdivovať ilustráciu know-how značky v oblasti dizajnu a pocitov z jazdy. Exkluzívny PEUGEOT RCZ R, nadupaná verzia legendárneho športového kupé RCZ, ktoré už zlákalo viac ako 57 000 nadšencov, predstavuje od svojho uvedenia na trh na začiatku roka najvýkonnejší sériový model v histórii značky.

Jeho nový  1,6 l motor s výkonom 270 k, ktorý je vo svojej kategórii rekordom z hľadiska špecifického výkonu, zodpovedá normám Euro 6 a znižuje emisie CO2 na 145 g/km, čím radí model RCZ R medzi vozidlá s nezvyčajným výkonom a účinnosťou. Exkluzívnym podpisom PEUGEOTU RCZ R je nižší posed a 19 palcové kolesá, vďaka ktorým pôsobí ešte expresívnejšie. Prostredníctvom riadiaceho modulu s jemne elitárskym štýlom môže vodič využívať výkon motora prenášaný na vozovku špeciálnym podvozkom spolupracujúcim so samosvorným diferenciálom Torsen.

Ultra športový koncept PEUGEOT 308 R Concept radikálnym spôsobom mení štylistickú čistotu a identitu sériového vozidla. Zníženou svetlou výškou, širokým rozchodom s blatníkmi nad 19 palcovými tulipánovitými kolesami PEUGEOT 308 R Concept odhaľuje svoje športové poslanie a temperament ničiteľa. Pod svojím dvojfarebným karbónovým ošatením ukrýva štvorvalcový motor RCZ R s objemom 1,6 l, z ktorého  sa inžinierom PEUGEOTU SPORT podarilo vydolovať 270 k, čo predstavuje v danej kategórii rekordný špecifický výkon takmer 170 k/l. Aby bolo možné využiť celý jeho potenciál, PEUGEOT 308 R Concept je vybavený samosvorným diferenciálom Torsen a mohutne dimenzovanou brzdovou sústavou.

Rok 2013 sa stal rokom nárastu sily PEUGEOTU 208, ktorý potvrdil svoju pozíciu na európskej scéne hatchbackov segmentu B, a bol rovnako rokom úspechov PEUGEOTU SPORT v podobe pretekárskych verzií následníka ságy série 2 PEUGEOTU.

Švajčiarska verejnosť bude istotne obliehať PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak. 25 rokov po prvom víťazstve Ari Vatanena a jeho PEUGEOTU 405 T 16 v slávnej americkej skúške dnes za volantom nastávajúceho legendárneho PEUGEOTU 208 T 16 Pikes Peak, vrcholnej verzie PEUGEOTU 208 (V6 bi-turbo 3,2 l, 875 k pri 875 kg, z 0 na 100 km/h za 1,8 s…) dosiahol Sébastien Loeb rekord v pružnosti: 20 km za 8 min a 13,878 s. Je to dobrodružstvo vyjadrujúce túžbu značky po excelentnosti.

Zdroj: Peugeot

- Reklama -
- Reklama -