6.9 C
Bratislava
sobota, 20 apríla, 2024
Reklama

Nový model Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC

Odporúčame

Vo svojej triede nemá konkurenciu: nový model GLB 35 4MATIC kombinovaný s vysokou variabilnosťou, dostatkom miesta a veľkým pôžitkom z jazdy

Nový model Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 7,6 – 7,5 l/100 km; kombinované emisie CO2: 173 – 171 g/km) ponúka vďaka vášnivo výraznému dizajnu, vysokej funkčnosti a dynamike jazdy ako aj dostatku miesta až pre sedem cestujúcich bezkonkurenčnú alternatívu v segmente kompaktných SUV. 2,0-litrový štvorvalcový turbomotor poskytuje výkon 225 kW (306 k) a v kombinácii s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT 8G a variabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC zabezpečujú pôsobivý pôžitok z jazdy (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy). Navyše sú tu výhody SUV: zvýšená poloha sedenia, dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu, ako aj vyvážené terénne vlastnosti.

„Novým modelom GLB 35 4MATIC rozširujeme naše portfólio produktov o veľmi atraktívnu ponuku pre aktívnu cieľovú skupinu, ktorá kladie mimoriadny dôraz na všestrannosť. Sem patrí aj voliteľných sedem miest na sedenie nášho nového kompaktného SUV, bez toho aby sme sa vzdali génov typických pre AMG. Lebo aj náš model GLB 35 spĺňa vo svojom segmente náš prísľub značky jazdného výkonu,“ tvrdí Tobias Moers, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Spontánny a emocionálny: 2,0-litrový turbomotor AMG R4
2,0-litrový turbomotor s výkonom 225 kW (306 k) presviedča vďaka dvojprúdovému turbodúchadlu spontánnou odozvou na každý pohyb plynového pedálu, mohutnou hnacou silou (maximálny krútiaci moment 400 Nm od 3 000 /min) a vynikajúcou točivosťou. Kľuková skriňa z vysokopevnej a ľahkej hliníkovej liatiny odlievanej pod tlakom znižuje hmotnosť vozidla na rozhodujúcom mieste z pohľadu dynamiky jazdy. Dvojprúdové turbodúchadlo je kombináciou optimálnej odozvy pri nízkych otáčkach a vysokého nárastu výkonu pri vyšších otáčkach.
Vysoké technologické ambície zdôrazňuje aj variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC pre menšiu spotrebu. Inteligentný teplotný manažment sa postará o rýchlejšie a efektívnejšie zahriatie motora a oleja. A kompaktné piezoelektrické vstrekovače vstrekujú palivo mimoriadne precízne – zvyšuje to efektívnosť.

Rýchla a agilná: dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Prevodovka zvláda rýchlu zmenu prevodového stupňa pri športovom spôsobe jazdenia rovnako ako pri priebehu radenia s dôrazom na komfort pre uvoľnenú jazdu na dlhé trasy. Pri preradení na vyšší stupeň podporuje rýchlu zmenu prevodového stupňa čiastočné prerušenie zapaľovania, pričom pri preradení na nižší stupeň podporuje komfort radenia využívanie funkcie medziplynu. Funkcia prispôsobuje otáčky motora a prevodovky, minimalizuje neželané reakcie na zmeny zaťaženia a stabilizuje tak vozidlo, napríklad pri dobrzďovaní pred zákrutami. To pomáha aj mimoriadne dynamickému spôsobu jazdenia.
Plný potenciál šprintu získava nový model Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC sériovo dodávanou funkciou PRETEKÁRSKY ŠTART. Vyššie otáčky pri rozjazde v kombinácii s optimálnymi okamihmi preradenia prinášajú čo najlepšiu trakciu a maximálne zrýchlenie. Funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART zostáva aktívna, kým nie je úplne zošliapnutý plynový pedál.

Pôžitok z jazdy na piatu: AMG DYNAMIC SELECT a DYNAMIKA AMG
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňujú veľmi rozdielny jazdný zážitok s veľkým rozpätím od vysokého komfortu po agilnú športovosť. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre ako odozva motora, prevodovky, podvozku a riadenia.

  • Jazdný program „Klzká vozovka“ je optimálne nastavený na šmykľavý povrch vozovky, so znížením výkonu a s vyrovnanejšou krivkou momentu. Jemnejšie zmeny prevodového stupňa, včasnejšie preradenie na vyšší stupeň a systém Eco štart – stop vytvárajú podmienky pre jazdu orientovanú na maximálnu stabilitu.
  • Program „Komfort“ je určený na komfortnú jazdu so zreteľom na dosiahnutie nízkej spotreby, okrem iného aj veľmi skorým preraďovaním na vyšší stupeň. Podvozok a riadenie sú nastavené na zdôraznenie komfortu, systém Eco štart – stop je aktívny.
  • Programy „Šport“ a „Šport+“ charakterizuje agilnosť a pôžitok z jazdy so športovým nastavením motora a prevodovky. Systém Eco štart – stop je deaktivovaný.
  • Jazdný program „Individuálny“ ponúka možnosť zvoliť a uložiť si jednotlivé parametre podľa osobnej preferencie. V nastaveniach pohonu „Redukovaný“ a „Mierny“ je okrem toho k dispozícii aj funkcia kĺzania.
    Programy sú prepojené s riadením agilnosti Dynamiky AMG, vďaka čomu možno jazdné vlastnosti prispôsobiť ešte diferencovanejšie odlišným nárokom a jazdným podmienkam.
    V prípade vozidla GLB 35 4MATIC sa pod pojmom DYNAMIKA AMG ukrývajú funkcie agilnosti Základné a Rozšírené, ktorých spôsoby fungovania sú automaticky navolené príslušným jazdným programom. Jazdné parametre ako regulácia rozdeľovania momentu náhonu na všetky kolesá, krivky závislosti riadenia alebo prahové hodnoty regulácie kompletne novovyvinutého ESP® (elektronický systém stabilizácie) sa inteligentne prispôsobujú podľa zvoleného jazdného programu.
  • Nastavenie Základné je priradené jazdným programom „Klzká vozovka“ a „Komfort“. GLB 35 4MATIC vtedy vykazuje veľmi stabilné jazdné vlastnosti s vysokým tlmením zatáčavosti.
  • Nastavenie Rozšírené sa aktivuje v programe „Šport“. GLB 35 4MATIC ostane neutrálne vyvážený. Nižšia miera tlmenia zatáčavosti, požiadavky na natáčanie volantu s menšími uhlami a zvýšená agilnosť podporujú dynamický spôsob jazdenia – napríklad na kľukatých cestách nižšej triedy.

Optimálna trakcia: variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC
Tento náhon na všetky kolesá orientovaný na výkon sa vždy postará o najlepší možný pomer dynamiky, trakcie a efektívnosti. Lamelová spojka s elektromechanickou reguláciou špecifickou pre AMG umožňuje variabilné rozdelenie krútiaceho momentu, ktoré možno spontánne meniť v závislosti od jazdnej situácie. Spektrum siaha od náhonu na čisto predné kolesá až po rozdeľovanie v pomere 50 ku 50 percent medzi prednú a zadnú nápravu, napríklad pri dynamických jazdných manévroch, pri jazde na snehu alebo klzkej vozovke. Na rozdeľovanie momentu má vplyv nielen rýchlosť jazdy, priečne a pozdĺžne zrýchlenie a uhol natočenia kolies, ale aj rozdiel otáčok medzi jednotlivými kolesami a výber prevodového stupňa.
Regulácia náhonu na všetky kolesá sa rozdeľuje v závislosti od zvoleného stupňa 3-stupňového elektronického systému stabilizácie ESP® – od športového so zameraním na bezpečnosť až po vysokodynamický. Systém na reguláciu dynamiky jazdy 4ETS dodatočne zvyšuje bezpečnosť jazdy a agilnosť najmä na klzkom povrchu alebo na povrchu s rôznou trakciou. Zásahmi bŕzd zabraňuje jednostrannému pretáčaniu hnacích kolies pri rozjazde a zrýchľovaní. Zároveň tým dosahuje účinok zverného diferenciálu, čím sa hnací moment presúva na kolesá, ktoré sa nepretáčajú.

Pre vysokú priečnu dynamiku a komfort na dlhých trasách: podvozok
Podvozok AMG je navrhnutý na rýchle prejazdy zákrut s malým bočným náklonom. Dynamický potenciál vozidla GLB 35 4MATIC sa tak môže prejaviť naplno. Veľké rezervy v hraničnej oblasti možností vozidla zabezpečujú veľký pôžitok z jazdy – vozidlo však zostáva neustále bezpečné a suverénne sa ovláda. Úplné prepracovanie všetkých konštrukčných dielov vedúcich koleso, ako sú napríklad strmeň nápravy a priečne rameno prednej nápravy, ako aj špecifický pomocný rám a strmene kolies na zadnej náprave podporujú ešte priamejšie spojenie a zvyšujú priečnu dynamiku. Vývojári podvozka spoločnosti Mercedes-AMG pritom mysleli aj na to, aby sa zachoval vyvážený komfort na dlhých trasách.

Úplná kontrola: parametrické riadenie a vysokovýkonná brzdová sústava
Elektromechanické parametrické riadenie je sprevodované variabilne a presviedča precíznou a autentickou odozvou. Pri vysokej rýchlosti podpora posilňovača riadenia klesá, pri nižšej rýchlosti sa plynulo zvyšuje. Takto je na riadenie pri nízkej rýchlosti potrebná relatívne menšia sila, zatiaľ čo pri vysokej rýchlosti ostane zachovaná najlepšia možná kontrola nad vozidlom. V závislosti od toho, ktorý jazdný program si vodič zvolil, umožňujú športovo tuhú alebo skôr komfortnejšiu citlivosť riadenia.
Vysokovýkonná brzdová sústava AMG so striebornými strmeňmi bŕzd a čiernym nápisom AMG vpredu je rovnocenným súperom pre výkonný náhon. Spomaľuje citlivo po dávkach a zostáva odolná aj pri vysokom namáhaní. O to sa okrem iného starajú veľké dierované brzdové kotúče s vnútorným vetraním. Predná náprava je vybavená štvorpiestikovými pevnými strmeňmi s brzdovými kotúčmi zo zliatiny s rozmermi 350 x 34 mm – na zadnej náprave je to 1-piestikový plávajúci strmeň s brzdovými kotúčmi zo zliatiny s rozmermi 330 x 22 mm.

Dizajn: expresívny typicky pre značku s potenciálom personalizácie
Vychádzajúc z línie výbavy AMG Line sa nový model GLB 35 4MATIC líši ďalšími špecifickými dizajnovými prvkami. Obloženie chladiča špecifické pre AMG sa prvýkrát používa v modeli 35 a zdôrazňuje príslušnosť k rodine AMG. Predný rozdeľovač prúdenia, výrazný spojler zadného nárazníka s dvomi okrúhlymi samostatnými koncovkami výfuku a strešný spojler AMG vo farbe vozidla sú zárukou efektu ľahko identifikovateľného vzhľadu.
Ďalším vizuálnym vrcholom sú leštené 19-palcové disky AMG z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov a tantalovým sivým lakom a vysokovýkonná brzdová sústava AMG so striebornými strmeňmi bŕzd a čiernym nápisom AMG vpredu. Na želanie sú k dispozícii tri ďalšie varianty diskov s rozmermi od 19 do 21 palcov vždy v dvoch rôznych farbách.
Balík AMG Night (na želanie) s dizajnovými prvkami – ako napríklad predný rozdeľovač prúdenia a ozdobné prvky v spojleri zadného nárazníka vo vysokolesklej čiernej farbe, ako aj čierne pochrómované koncovky výfuku – sú ďalšími zvýrazňujúcimi prvkami. V závislosti od zvolenej farby laku tak vznikajú buď výrazné kontrasty, alebo plynulé prechody.

Športový a všestranne individuálne prispôsobiteľný interiér
Vizuálnu príslušnosť k rodine AMG v interiéri dokazujú športové sedadlá s čiernym čalúnením z imitácie kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA s červeným dvojitým ozdobným švom, ako aj červené bezpečnostné pásy. Dva balíky kože (na želanie) s dvojfarebným čalúnením podľa výberu, napríklad v kombinácii farieb klasická červená/čierna, ako aj ozdobnými švami na línii boku a na prístrojovej doske ešte viac zušľachťujú interiér.

S ukazovateľmi špecifickými pre AMG: infotainment MBUX
Inovatívna koncepcia ovládania a zobrazovania MBUX vytvára ešte užšie prepojenie medzi vozidlom, vodičom a cestujúcimi. Najnovšia verzia infotainmentu zároveň prispieva k väčšej praktickosti nového modelu GLB 35 4MATIC pri každodennom používaní. Emocionálne inscenácie ako napríklad mimoriadne výrazný režim Superšport s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a doplnkovými informáciami so zobrazením v podobe stĺpcov zvýrazňujú exkluzivitu.
Či už dotykovým poľom, tlačidlami dotykového ovládania na volante, dotykovým displejom, hlasovým zadaním alebo ovládaním gestami: koncepcia ovládania je rovnako všestranná ako flexibilná. Vďaka inovatívnemu ovládaniu hlasom – aktivuje sa zvolaním „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes) – softvér rozpozná a pochopí všetky príkazy z oblastí infotainmentu a obsluhy vozidla, aj keď sú vyjadrené nepriamo.
Vďaka trom štýlom zobrazovania špecifickým pre vozidlá AMG – Klasický, Športový alebo Superšport – sú funkcie vozidla prostredníctvom združeného prístroja vľavo a displeja dotykovej obrazovky vpravo oveľa bezprostrednejšie. Oba displeje pod spoločným krycím sklom sa vizuálne zlievajú do jedného širokouhlého kokpitu a ako jeden centrálny prvok zdôrazňujú horizontálnu orientáciu dizajnu interiéru.

Splní každý rozkaz: multifunkčný športový volant
Multifunkčný športový volant v koži napa ponúka maximálnu ergonómiu a intuitívne ovládanie. Dole sploštený veniec volantu s perforovanou kožou v oblasti uchopenia a červenými kontrastnými švami je príjemný na pohľad aj na dotyk. Galvanizované radiace páčky na volante umožňujú ešte športovejšiu jazdu ručným radením prevodových stupňov.
Voliteľný volant AMG Performance a k nemu zladené tlačidlá AMG na volante sú vizuálne aj citeľne upravené na výkon. Umožňujú rýchle a presné ovládanie špecifických funkcií ovplyvňujúcich dynamiku jazdy – to prináša pohlcujúci, sústredený a na výkon orientovaný pocit z jazdy.

Ďalší dvaja cestujúci vďaka voliteľnému tretiemu radu sedadiel
Ako prvé kompaktné vozidlo značky Mercedes-AMG disponuje nový model GLB 35 4MATIC na želanie aj tretím radom sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami a s možnosťou posúvania druhého radu sedadiel v pozdĺžnom smere vrátane pomoci pri nastupovaní EASY-ENTRY. Druhý rad sedadiel je rozdeliteľný v pomere 40 : 60. Sedadlá v treťom rade ponúkajú priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,68 metra. Na rozšírenie batožinového priestoru možno spustiť sedadlá do jednej roviny s podlahou ložného priestoru.
Medzi detaily v oblasti komfortu v treťom rade sedadiel patria dva držiaky na nápoje medzi sedadlami, dva odkladacie priečinky s gumenou vložkou na ľavej i pravej strane obloženia ložného priestoru. Každá z nich je vybavená prípojkou USB. Rozsiahle prvky bezpečnostnej výbavy zvýrazňujú zvýšenú praktickosť pri každodennom používaní. Patria k nim vysúvateľné opierky hlavy, bezpečnostné pásy s napínačmi pásov a obmedzovačmi sily pásu, zakrytý bočný okenný airbag aj pre cestujúcich v treťom rade sedadiel či úchytky vhodných detských sedačiek i-Size/ISOFIX a TOP-Tether.

Ešte viac dynamiky: podvozok AMG RIDE CONTROL
Podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý sa dodáva na želanie, zaručuje vysokú dynamiku jazdy. Adaptívne, elektronicky riadené tlmenie ponúka široké rozpätie medzi komfortným a veľmi športovým nastavením. Nastavenie tlmenia sa reguluje pre každé koleso samostatne a závisí od spôsobu jazdy, stavu vozovky a zvoleného stupňa podvozka.
Na základe mnohých informácií ako zrýchlenie alebo rýchlosť jazdy tak možno vždy zvoliť optimálny pracovný bod. Pomocou jedného ovládacieho úkonu si vyberiete jeden z jazdných programov Komfort, Šport alebo Šport+ a charakteristika podvozku sa okamžite zmení.

Prehľad údajov  
  Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC
Motor 2-litrový R4 s turbodúchadlom
Zdvihový objem 1 991 cm3
Výkon 225 kW (306 k) pri 5 800 – 6 100 /min
Max. krútiaci moment 400 Nm pri 3 000 – 4 000 /min
Náhon Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC
Prevodovka Dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Spotreba paliva kombinovaná 7,6 – 7,5 l/100 km*
   
Kombinované emisie CO2 173 – 171 g/km*
Trieda efektívnosti C
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 5,2 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h**

 

Zdroj: Mercedes-Benz

Reklama