Nový model Jaguar F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR vyvinutý tak, aby využil plný potenciál ľahkého hliníkového športového vozidla a zároveň si udržal každodennú praktickosť. Jaguar F-TYPE SVR je superauto do každého počasia s maximálnou rýchlosťou 322 km/h.
Vozidlá F-TYPE SVR Coupé a Convertible s pohonom všetkých kolies sú ešte výkonnejšie, ľahšie, využívajú vylepšený podvozok a pohonné ústrojenstvo a adaptívnu dynamiku a poskytujú tak výkon superauta vo všetkých podmienkach s neprekonateľným zážitkom z jazdy. Zvýšenie výkonu prepĺňaného motora Jaguar V8 s objemom 5,0 litrov na 575 koní a krútiaceho momentu na 700 Nm dáva modelu F-TYPE SVR akceleráciu z 0 na 100 km/h iba za 3,7 sekundy. Maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h, verzia Convertible poskytuje 314 km/h. F-TYPE SVR je najrýchlejším a najvýkonejším sériovo vyrábaným vozidlom Jaguar, no optimalizácia všetkých prvkov, od kalibrácie systému pohonu všetkých kolies cez ventily v tlmičoch až po šírku pneumatík, zabezpečuje poddajnosť a použiteľnosť športového vozidla aj na každodenné účely.
Vylepšenia pohonného a prevodového ústrojenstva sa spájajú s úpravami podvozku. Tieto zmeny sú navrhnuté tak, aby dynamické schopnosti SVR dotiahli na ďalšiu úroveň a poskytli tak ultimatívnu agilnosť, presnosť, ovládanie a odozvu podvozka, ale zároveň zachovávajú pohodlie jazdy z modelu F-TYPE a neodmysliteľný dvojitý charakter – použiteľnosť a komfort pri každodennom používaní vozidla ostali zachované.
VÝNIMOČNÝ BRZDNÝ VÝKON
Štandardnou výbavou je brzdový systém Jaguar Super Performance s veľkými prednými a zadnými brzdovými kotúčmi s priemerom 380 mm a 376 mm. Model F-TYPE SVR však možno voliteľne vybaviť brzdovým systémom Jaguar Carbon Ceramic Matrix. Tento systém obsahuje ešte väčšie kotúče s priemerom 398 mm a 380 mm a šesťpiestikové a štvorpiestikové monoblok strmene a poskytuje výnimočný brzdný výkon s mimoriadnou odolnosťou proti vädnutiu brzdového účinku.
Systém predpĺňania bŕzd zaručuje konzistentný chod pedálu pri každom jednom zastavení. Širšie a špeciálne vyvinuté pneumatiky rozmmerov 265/35/ZR20 a 305/30/ZR20 poskytujú mimoriadnu priľnavosť bez vplyvu na pohodlie a kultivovanosť jazdy. Ponuka kovaných hliníkových diskov 9J a 11J dáva každému vozidlu úsporu hmotnosti až 13,8 kg, čo je zníženie hmotnosti presahujúce vývojové ciele. Otvorený dizajn lúčov diskov zlepšuje chladenie bŕzd. Exkluzívne pre F-TYPE SVR sú k dispozícii kolesá Coriolis vo farbe Satin Technical Grey alebo Gloss Black a pre modely vybavené brzdovým systémom CCM kolesá Maelstrom s leštenou úpravou Satin Black.
INTERIÉR ŠITÝ NA MIERU
Interiér šitý na mieru charakterizuje exkluzívna úprava a systémy infozábavy podporujúce najnovšie nositeľné technológie a robia model F-TYPE SVR ešte žiadanejším. Výkon modelu F-TYPE SVR nie je vykúpený zníženým komfortom. Kabína získala sedadlá SVR Performance nastaviteľné v 14 smeroch s čiernou kožou Jet s charakteristickým vzorom Lozenge Quilt, kontrastným prešívaním a mikrovláknami a hlavovými opierkami s logom SVR. Zákazníci si tiež môžu zvoliť kožu vo farbe Siena Tan alebo Red. Volant SVR pokrytý čiernou kožou Jet a vo voliteľnej výbave čiernou kožou Jet a velúrom obsahuje čierne lakované vonkajšie lúče a kontrastné prešívanie v jednej z ponuky štyroch farieb.
Unikátne páčky radenia z anodizovaného hliníka sú oproti ostatným modelom F-TYPE zväčšené a robia tak radenie rýchlostných stupňov ešte intuitívnejším. Rozloženie „jeden plus jeden“ zamerané na vodiča je vylepšené velúrovým povrchom prístrojového panela a stredovej konzoly. Zákazníci, ktorí si zvolia kožený interiér vo farbe Siena Tan alebo Red, získajú úplné obloženie prístrojového panela kožou. Systémy infozábavy InControl Touch a In- Control Touch Plus poskytujú osempalcové kapacitné dotykové obrazovky, intuitívne používateľské rozhrania a ostré a jasné zobrazenie 3D máp a ponúkajú audiosystémy s priestorovým zvukom Meridian 380 W, respektíve Meridian 770 W.
- Model F-TYPE SVR je prvý Jaguar SVR a najrýchlejší F-TYPE v histórii
- Divízia spoločnosti Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations vyvinula vozidlo tak, aby bolo ľahšie, rýchlejšie a výkonnejšie, ale zachovalo si ovládateľnosť a použiteľnosť na každodenné účely
- Prepĺňaný motor V8 s objemom 5,0 litra poskytuje výkon 575 koní a krútiaci moment 700 Nm
- Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá iba 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť verzie Coupé je 322 km/h
- Aerodynamický balík výbavy obsahuje predný nárazník a difúzor, plochú podlahu a aktívne zadné krídlo a zadný difúzor z uhlíkových vlákien
- Upravený podvozok ponúka nové tlmiče a stabilizátory, širšie pneumatiky, ľahké 20-palcové kované disky a nové pevnejšie zadné závesy kolies
- Výfukový systém z titánu a zliatiny niklu ponúka ešte cieľavedomejší a ostrejší zvuk a zároveň vozidlu ušetrí 16 kg hmotnosti
- Unikátne sedadlá SVR so vzorom Lozenge Quilt, panel prístrojov a stredová konzola pokryté velúrom, volant SVR a páčky radenia z anodizovaného hliníka
- Na mieru prispôsobená kalibrácia prevodovky Quickshi a systémov elektrického posilňovača riadenia, adaptívnej dynamiky, rozdeľovania krútiaceho momentu, dynamického riadenia stability a pohonu všetkých kolies
- Voliteľný brzdový systém Carbon Ceramic Matrix (CCM) poskytuje mimoriadnu odolnosť proti vädnutiu brzdového účinku aúsporu21kgneodpruženejhmotnosti
- Celková úspora hmotnosti vozidla 25 kg oproti modelu F-TYPE R AWD a až 50 kg s voliteľnou výbavou brzdového systému CCM, strešného panelu z uhlíkových vlákien a balíka ďalších prvkov z uhlíkových vlákien
- Model F-TYPE SVR sa na základe objednávok zákazníkov začne dodávať v lete 2016 (v závislosti od trhu)
TECHNICKÉ ÚDAJE
F-TYPE SVR Coupé F-TYPE SVR Convertible | |
MOTOR A PREVODOVKA | |
Objem motora (cm3) | 5 000 |
Počet valcov | Prepĺňaný motor v konfigurácii V8 |
Počet ventilov na valec | 4 s dvojitým vačkovým hriadeľom |
Vŕtanie/zdvih (mm) | 92,5/93,0 |
Kompresný pomer | 9,5:1 |
Vstrekovanie paliva | Priame vstrekovanie s tlakom 150 barov |
Výkon kW (kone) | 423 (575) pri 6 500 ot./min. |
Krútiaci moment Nm | 516 pri 3 500 – 5 000 ot./min. |
Prevodovka | Quickshift, 8 rýchlostí |
Prevodové pomery (:1) | |
1.stupeň | 4,714 |
2.stupeň | 3,143 |
3.stupeň | 2,106 |
4.stupeň | 1,667 |
5.stupeň | 1,285 |
6.stupeň | 1,000 |
7.stupeň | 0,839 |
8.stupeň | 0,667 |
Spätný chod | 3,317 |
Stály prevod | 2,56 |
PODVOZOK | |
Zavesenie predných kolies | Dve priečne ramená |
Zavesenie zadných kolies | Dve priečne ramená |
Predné brzdy | Dvojpiestikové s plávajúcim strmeňom, vetrané kotúče priemeru 380 mm |
Zadné brzdy | Jednopiestikové s plávajúcim strmeňom, vetrané kotúče priemeru 376 mm |
Predné pneumatiky | 265/35/ZR20 Pirelli P Zero |
Zadné pneumatiky | 305/30/ZR20 Pirelli P Zero |
Riadenie | Hrebeňové, elektromechanické |
ROZMERY | |
Dĺžka (mm) | 4 475 4 475 |
Šírka so zrkadlami/bez zdrkadiel (mm) | 2 042/1 923 2 042/ 1 923 |
Výška (mm) | 1 311 1 308 |
Rázvor (mm) | 2 622 2 622 |
Šírka stopy vpredu/vzadu (mm) | 1 585/1 611 1 585/1 611 |
Hmotnosť (kg) | Od 1 705 Od 1 720 |
Objem batožinového priestoru (litre) | 310/408 s odkladacou policou/bez 206,7 |
Objem palivovej nádrže (použiteľný) | 70 70 |
VÝKON A SPOTREBA PALIVA | |
0-60 mph (s) | 3,5 3,5 |
0-100 km/h (s) | 3,7 3,7 |
Maximálna rýchlosť km/h (mph) | 322 (200) 314 (195) |
Kombinovaná spotreba paliva (l/100km) podľa EÚ normy | 11,3 11,3 |
Kombinované emisie CO2 (g/km) podľa EÚ normy | 269 269 |
Hodnoty sú udávané výrobcom a platia v čase vydania
Zdroj: Jaguar