/
/
/
Novinky od Renaultu predstavené na autosalóne v Ženeve

Novinky od Renaultu predstavené na autosalóne v Ženeve

Reklama

Novinky Renaultu v stručnosti…

Renault Captur prepojením tvaru a funkčnosti dáva motoristom to najlepšie zo sveta MPV, SUV a hatchbackov. Model je ďalším príkladom odhodlania Renaultu prinášať automobilové inovácie čo najširšej verejnosti. Renault Captur do segmentu vnáša nové cenovo dostupné nápady. Šikovné riešenia pre zjednodušenie každodenného života zahŕňajú posuvnú lavicu zadného sedadla, viacpolohovú podlahu batožinového priestoru, multimediálne systémy Media Nav alebo Renault R-Link a v neposlednom rade aj  odkladací priestor v štýle zásuviek Easy Life, dvojfarebné prevedenie karosérie či jednoducho odnímateľné poťahy sedadiel.

Renault, verný svojej stratégii, ktorá chce priniesť inovácie čo najväčšiemu počtu motoristov, uchopil prvenstvo vo svete konektivity a v celom rade svojich modelov ponúka multimediálny systém Renault R-Link. Systém, ktorý je už teraz dostupný vo verziách hatchback, kombi a R.S. modelu Nové Clio, ako aj v modeloch v ZOE, Captur a nové Kangoo Express, sa predstaví vo všetkých vozidlách vystavených v ženevskom stánku Renaultu.

Nový styling modelov Renault sa stáva čoraz viditeľnejším a predstaví sa na všetkých vozidlách v Ženeve, vrátane nového modelu Scénic a novej verzie crossover Scénic Xmod. S výzorom dobrodruha a vynikajúcou dynamikou ide o dokonalé auto pre útek z davu.

Renault je nadšeným prívržencom motoristického športu už 115 rokov. Ako dodávateľ motorov pre štyri tímy F1 a s jedenástimi Pohármi konštruktérov preniesol Renault svoje skúsenosti z pretekárskych okruhov do motorov Energy. Tento rad sa rozšíril o úplne nový benzínový motor Energy TCe 130, ktorý sa začne od apríla predávať pod kapotou nových modelov Mégane, Scénic a Grand Scénic.

Predstavením modelu Nové Clio GT 120 EDC prináša Renault nový pôžitok z výkonných a všestranných modelov radu R.S. a GT.

Vďaka kombinácii motorov Energy a programu elektricky poháňaných vozidiel, ktoré spoločne dokazujú ekologické úsilie značky, je Renault na najlepšej ceste podliezť limit emisií na úrovni 120 g CO2/km. Po uvedení štyroch elektromobilov na trh v priebehu dvoch rokov, strhne Renault, ktorý je od roku 1998 najväčším výrobcom vanov, závoj z Nového Kangoo Z.E. Predzvesťou radu Z.E. je aj najpredávanejší elektrický van v Európe a jeho najnovšia verzia je súčasťou modernizácie radu Kangoo, ktorú Renault ohlásil koncom januára.

CAPTUR, MESTSKÝ CROSSOVER SO ŠTÝLOM RENAULTU

Elegantný a praktický

„Gény Renaultu Captur obsahujú všetky idey konceptu. Konceptu, ktorý som s radosťou predstavil ako vyjadrenie témy ‚Objavovania‘ v rámci dizajnérskej stratégie životného cyklu. Captur ako prvý mestský crossover Renaultu v sebe spája všetky výhody MPV, SUV a rodinného hatchbacku. Jeho vyrovnané, plynulé línie prepožičiavajú karosérii energiu priateľského svalovca, expresívny štýl a funkčnosť bežného dňa zas lákajú k objavovaniu sveta, či už vo dvojici alebo s rodinou na palube.” Laurens van den Acker (Senior Vice President, Corporate Design, Renault)

Láska na prvý pohľad a reálny svet funkčnosti

Renault Captur je mestský crossover so skromným výzorom. Vďaka kompaktným rozmerom (4,12 m x 1,77 m x 1,57 m) a veľkými 16- alebo 17-palcovými diskami hlása svoj športový talent a dobrodružnú povahu. Svetlá výška (200 mm) pozdvihuje Captur na úroveň niekoľkých crossoverov a áut s pohonom 4×4 z vyššieho segmentu. Vďaka svojej dynamike je Renault Captur impozantnejší, než by sa dalo predpokladať z jeho rozmerov.

Plynulé, vyrovnané tvary Renaultu Captur vyjadrujú asertívnu osobnosť. Ostrý sklon čelného skla zdôrazňuje dynamiku celkového dizajnu a dvojdielne vodorovné zadné svetlá umožnili skonštruovať široké zadné dvere, no napriek tomu Captur nepôsobí ťažkopádne. Zmysel pre kvalitu sa jasne prejavil na umiestnení kolies, najmä vo forme minimálnej vzdialenosti medzi pneumatikami a karosériou. Moderné, originálne a praktické detaily potvrdzujú, že Renault Captur je všestranné a jednoducho ovládateľné auto. Napríklad, rozšírené prahy chránia karosériu pred škrabancami a ukotvenie dverí chráni posádku pred znečistením odevov a obuvi.

Veľkorysé vnútorné rozmery kabíny navodzujú dojem priestrannosti. Podobne ako v exteriéri, aj vo vnútri je Renault Captur svetlý, pestrý, zladený a prispôsobivý. Užitočné sú nielen vrecká na zadnej strane predných sedadiel, ale prvé dva výbavové stupne umožňujú zákazníkom voľbu svetlých či tmavých doplnkov. Vzory čalúnenia ponúkajú množstvo farebných kombinácií a kontrastov.

Jednoduchá personalizácia vytvorí auto podľa individuálneho štýlu a prianí

Renault Captur umožňuje zákazníkom špecifikovať:

– dvojfarebné prevedenie na dosiahnutie kontrastu medzi strechou, stĺpikmi a zvyškom karosérie

– farbu diskov

– dekoratívne grafické prvky na kapote, streche alebo zadných dverách, ako aj celý rad tematických grafických balíčkov pre volant a čalúnenie a ich zladenie s exteriérom

– svetlé alebo tmavé doplnky v interiéri

– niekoľko farieb interiérových prvkov: sivá, slonovinová, chrómová, oranžová, modrá alebo zelená pre výduchy ventilácie, stredovú konzolu, rámy reproduktorov a zásuvkový odkladací box Easy Life. Rovnaké farby sú možné aj pre čalúnenie.

– výber štyroch nesnímateľných čalúnení pre prvé dva výbavové stupne a k tomu ako opcia viacero snímateľných poťahov Zip Collection pre druhý výbavový stupeň a ako štandard pre tretí stupeň.

Príťažlivé ceny balíčkov výbavy pomôžu zákazníkom nakonfigurovať si vlastné individuálne vozidlo s prepojeným farebným prevedením interiéru a exteriéru.

Renault premenil crossover na auto pre každodenný život

„Vďaka prístupným inováciám, ktoré držia krok s dobou, Renault vždy navrhoval autá, s ktorými sa ľahko spolunažíva. Renault Captur ako skutočný crossover navrhnutý pre reálny svet to opäť dokazuje.” Benoît Bochard (A and B Segment Programme Director)

Šikovné prvky Renaultu Captur zjednodušujú bežný život

Renault Captur prináša dve zriedkavé, no o to hodnotnejšie inovácie: patentované odnímateľné poťahy Zip Collection (v závislosti od verzie) a veľký odkladací box Easy Life na mieste bežného priestoru pred spolujazdcom. Vo všeobecnosti Renault Captur ponúka širokej verejnosti inovatívne, praktické a komfortné prvky v segmente B.

Praktický:

– Easy Life: prvý odkladací box, ktorý môže používať vodič zo svojho sedadla. S objemom 11 litrov je box Easy Life príťažlivejším a praktickejším riešením než tradičný odkladací priestor, keďže prístup k jeho obsahu sa výrazne zjednodušil.

– Odnímateľná, viacpolohová podlaha batožinového priestoru je obojstranná, pričom z jednej strany je potiahnutá kobercom, druhá strana je plastová.

– Jednoduché tvary veľkého batožinového priestoru vytvárajú objem 377 až 455 litrov.

– Medzi prednými sedadlami sa nachádza odnímateľný 1,6-litrový box.

– Na vrchnej časti palubnej dosky sa nachádza uzatvárateľný odkladací priestor.

– Odkladacie priestory v predných dverách umožňujú uskladnenie 1,5-litrových fliaš.

– Dva odkladacie priestory sa nachádzajú aj pod podlahou batožinového priestoru, po stranách sady na opravu pneumatík.

– Zadné sedadlo sa môže posúvať vpred a vzad o 160 mm.

Ľahká údržba:

– Poťahy Zip Collection sa jednoducho odnímajú otvorením zipsu, vyperú v rukách či v práčke. Vďaka tomu odpadá potreba nešikovného manévrovania v kabíne pri čistení. Interiér tak bude ako nový, ak sa majiteľ rozhodne auto predať.

– Plastová strana viacpolohovej podlahy batožinového priestoru sa vyčistí jednoducho pomocou špongie či handry, bočné steny a predné sedadlá ľahko zvládnu aj znečistený náklad.

Premyslený a pohodlný:

– Bezkľúčové odomykanie auta a štartovanie motora je štandardom v celom modelovom rade. Karta Renault je k dispozícii od druhého stupňa výbavy.

– Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča sa pohybuje v rozpätí 70 mm, vďaka čomu dokážu vodiči všetkých postáv nájsť pohodlnú polohu.

– Smerovky s diaľničným režimom (trojblik): Jedno potiahnutie páčky smerovky zodpovedá trom bliknutiam smerových svetiel.

– Asistent rozjazdu do kopca Hill Start Assist v celom modelovom rade.

– Zadné parkovacie senzory so zvukovou signalizáciou a zadná parkovacia kamera sú súčasťou balíčkov Media Nav alebo R-Link.

– Odbočovacie svetlá: automatická aktivácia príslušného hmlového svetla osvetlí dráhu a rozšíri prehľad vodiča o situácii na ceste.

– Uvítacie osvetlenie a nepriame tlmené osvetlenie nad boxom Easy Life je dostupné od druhého stupňa výbavy.

Renault Captur – luxusnejší pocit v kabíne

Vďaka veľkorysej ponuke štandardnej výbavy ponúkajú všetky verzie Renaultu Captur pohodlie hodné automobilov z vyšších tried:

– posuvná lavica zadného sedadla v rozsahu 160 mm vpred a vzad,

– priestranný box Easy Life,

– obojstranná, viacpolohová podlaha batožinového priestoru,

– karta Renault, posilňovač riadenia s variabilným účinkom,

– ohrievané, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá,

– elektricky ovládané predné a zadné okná,

– výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant,

– asistent rozjazdu do kopca (HBA),

– ABS, brzdový asistent a ESP,

– pripojenie Bluetooth® pre audio a telefón,

– rozhranie USB a audio vstup

– obmedzovač rýchlosti a tempomat,

– smerovky s trojblikom,

– eliptický tvar predných svetlometov,

– pneumatiky s nízkym valivým odporom,

– prepĺňané motory atď

Renault Captur je možné vybaviť dvojspojkovou prevodovkou EDC, ktorá sa dodáva s motorom TCe 120, čím sa komfort automatickej prevodovky skombinuje so spotrebou na úrovni manuálnej.

Renault Captur potvrdzuje svoj rodinný charakter tým najlepším zo sveta multimediálnych riešení. Budúci zákazníci si môžu vybrať medzi systémami Renault R-Link alebo Media Nav, ako aj z ponuky vysoko kvalitného audio vybavenia. Všetky verzie Renaultu Captur sú štandardne vybavené štyrmi reproduktormi s priemerom 165 mm alebo v prípade systému R-Link štyrmi basovými a dvomi výškovými reproduktormi. Všetky audio systémy určené pre Renault Captur prichádzajú s ovládaním pod volantom, vrátane USB a audio rozhraní umiestnených na stredovej konzole. Technológia Bluetooth® umožňuje telefonovanie hands-free a počúvanie hudby z prenosných zariadení bez akéhokoľvek kábla. Systémy R-Plug&Radio sú vybavené prehrávačom CD/MP3.

Renault Captur: najúspornejší mestský crossover vo svojej triede

Spotreba a emisie CO2 medzi najlepšími v segmente

Vďaka motorom Energy sa Renault Captur z hľadiska spotreby a emisií CO2 môže stať premiantom vo svojej kategórii a zároveň ponúknuť pôžitok z jazdy.

Benzínové motory

– Energy TCe 90: 113 g CO2/km1 (4,9 litra/100 km1)

– TCe 120 EDC: 125 g CO2/km1 (5,4 litra/100 km1)

Dieselové motory

– Energy dCi 90: 95g CO2/km1 (3.7 litra/100 km1)

– dCi 90 EDC1: 104 g CO2/km2 (4,1 litra/100 km3). Dostupný neskôr.

1 Homologovaná spotreba a emisie v súlade s príslušnou legislatívou

2 Efficient Dual Clutch (EDC)

3 Očakáva sa homologácia

Crossover s hmotnosťou hatchbacku

S cieľom znížiť spotrebu Renault Captur ťaží z najnovších výsledkov výskumu v oblasti aerodynamiky, pneumatík a znižovania hmotnosti. Jeho hmotnosť zodpovedá modelu Clio III, hoci má väčšie rozmery, dodatočný komfort a bezpečnostné prvky. V momente, keď klesne potreba chladenia motora, klapky za nárazníkom automaticky uzatvoria nasávacie otvory, čím sa zlepšujú celkové aerodynamické vlastnosti vozidla (v závislosti od verzie a trhu). Potrubia v motorovom priestore ďalej usmerňujú tok vzduchu, čím dodatočne zlepšujú aerodynamické vlastnosti. V neposlednom rade znižujú pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom spotrebu až o tri percentá.

Premiant vo využívaní recyklovaných materiálov

Recyklované materiály tvoria 16 percent hmotnosti plastov použitých pri výrobe Renaultu Captur. Túto hodnotu dosiahol Renault prvýkrát a patrí medzi najlepšie v automobilovom sektore.

Pozorne navrhnutý a vyrobený, aby vydržal

Časom overená platforma B

Skúsenosti s architektúrou automobilov priviedli Renault do čela vývoja nových odvážnych koncepcií. Zvonka kompaktný, zvnútra priestranný a všestranný, to je Renault Captur. Opäť raz láme bariéry medzi zaužívanými segmentmi. Captur stojí na overenej platforme B, ktorá je známa najmä svojím komfortom, priestrannosťou, jazdnými vlastnosťami a spoľahlivosťou.  Renault Captur využíva rovnaké pohonné ústrojenstvo ako Nové Clio, avšak so širším rozchodom a dlhším rázvorom.

Výrobné skúsenosti továrne Valladolid

Továreň Valladolid v Španielsku sa úspešne postavila výzve v podobe modelu Captur, najmä z hľadiska dvojfarebnej karosérie. Nakoľko sa očakáva veľký záujem práve o toto prevedenie, továreň preto vypracovala proces a vyvinula riešenia pre rýchle a účinné lakovanie.

Všetky modely so systémami Hill Start Assist a Roll Movement Intervention

Renault Captur dosahuje najvyššie štandardy z hľadiska aktívnej aj pasívnej bezpečnosti:

– Bezpečnosť dospelých: posilnená konštrukcia, výkonné predné airbagy, hlavové a postranné airbagy, senzory tlaku nárazu, predpínače a obmedzovače ťahu bezpečnostných pásov na predných sedadlách, opierky s posilnenou ochranou krku, predpínače a obmedzovače ťahu na vonkajších zadných sedadlách a tvar predných sedadiel zabraňujúci skĺznutiu osoby pod sedadlo.

– Bezpečnosť detí: ukotvenie detskej sedačky Isofix pre predné a vonkajšie zadné sedadlá, trojbodový bezpečnostný pás a tri druhy schválených pozícií bezpečnostných pásov pre detské sedačky.

– Bezpečnosť chodcov: tvar karosérie zníži nárazové zranenia chodcov na minimum, najmä však nôh, bedier a hlavy.

Dynamické vlastnosti Renaultu Captur naplno odzrkadľujú skúsenosti a vysoké štandardy francúzskej značky. Jeho stabilita navodzuje dôveru, kým svižné jazdné vlastnosti a jazdný komfort patria medzi najlepšie v jeho triede.

S cieľom zabezpečiť dôveru vodiča budú všetky verzie Renaultu Captur vybavené:

– systémom ESP s Roll Movement Intervention. Tento systém zasahuje v extrémnych situáciách, keď uhol náklonu karosérie môže dosiahnuť nebezpečnú hodnotu. Systém spolupracuje s riadiacou jednotkou ESP a podľa potreby pribrzďuje jednotlivé kolesá.

– Asistent rozjazdu do kopca (HSA) bráni vozidlu nechcene cúvnuť a keď vodič uvoľní brzdový pedál, dočasne podrží vozidlo na mieste.

– ABS a brzdový asistent, plus najnovšia generácia systému trakčnej kontroly ESP so siedmimi senzormi.

RENAULT SCÉNIC XMOD, NOVÁČIK RADU SCÉNIC

Scénic Xmod, favorit na trhu MPV…v režime crossover

Scénic Xmod svojimi plynulými líniami a asertívnym vzhľadom pôsobí ako crossover a zdôrazňuje novú dizajnovú identitu Renaultu. Scénic Xmod vo veľkom štýle dokazuje svoju odlišnosť, no zároveň si zachováva gény Renaultu Scénic – európskej jednotky na trhu MPV od roku 1996.

Outdoorový štýl vyzýva na cesty

Scénic Xmod so svojou športovou eleganciou v sebe spája outdoorový štýl crossoveru a kultivovaný svet MPV. Model vyjadruje dizajn inšpirovaný crossovermi, najmä vo forme väčšej svetlej výšky, špeciálnymi prednými a zadnými nárazníkmi, ochrannými lištami a chrómovými strešnými nosičmi (v závislosti od stupňa výbavy).

Interiér zvyšuje pôžitok z jazdy

Kabíne Scénicu Xmod dominuje pevná stredová konzola a poloha vodiča ako v kokpite. Na konzole sa nachádza otočný ovládač systému Extended Grip, ako aj joystick pre multimediálny systém Renault R-Link (dostupný krátko po začiatku predaja). Obidva ovládače sa nachádzajú v dosahu vodiča.

Palubnej doske dominuje digitálny displej TFT (Thin Film Transistor) a dotyková obrazovka multimediálneho systému Renault R-Link ponúka jednoduché a prehľadné informácie potrebné pre jazdu. Renault R-Link bude o niečo neskôr dostupný aj pre modely Nový Scénic a Grand Scénic.

Verzia Privilège (verzia Bose® na niektorých trhoch) modelu Scénic Xmod obsahuje volant so zarovnanou spodnou časťou v športovom a príťažlivom dizajne, hliníkové pedále a hlavu radiacej páky, ako aj nové detaily v lesklej čiernej farbe. Viditeľné prešívanie a nové špeciálne čalúnenie zvyšujú pohodlnosť sedadiel.

DNA Scénicu: priestorná kabína a pohodlná jazda

Scénic Xmod si zachováva kľúčové prvky, ktoré z modelu Scénic urobili premianta segmentu kompaktných MPV. Konkrétne ide o priestrannú kabínu a nastaviteľné sedadlá pre optimálny komfort. Batožinový priestor s objemom 555 litrov patrí medzi najväčšie vo svojej triede a v rôznych častiach kabíny sa nachádzajú dodatočné odkladacie priestory s celkovým objemom najmenej 71 litrov. Scénic Xmod ponúka jednoduchú, účinnú a rýchlu prispôsobivosť: sedadlá sú oddelené, sklopné a odstrániteľné, čím zabezpečujú množstvo konfigurácií.

Ujdite od toho všetkého, no zachovajte si úplnú kontrolu

Scénic Xmod je prvým vozidlom v ponuke Renaultu, ktorý je vybavený novým systémom Extended Grip.

Systém vylepšenej trakčnej kontroly zabezpečuje stabilitu vozidla aj v ťažkých jazdných podmienkach (sneh, blato, piesok atď.). Otočný ovládač na stredovej konzole umožňuje vodičovi vybrať  jeden z troch režimov: Cesta, Nespevnený povrch alebo Expert.

– Štandardné nastavenie „Cesta” je vhodné pre pevné povrchy (suché, mokré alebo zľadovatené) a zahŕňa bežné nastavenie trakčnej kontroly. Po zvolení iného režimu sa toto štandardné nastavenie automaticky aktivuje pri rýchlostiach nad 40 km/h.

– V režime „Nespevnený povrch” systém preberá od vodiča riadenie hnanej nápravy. Tento režim automaticky upravuje krútiaci moment motora a rozdelenie brzdného účinku, čím umožňuje zvýšiť preklz predných kolies. Vďaka zlepšeniu priľnavosti a trakcie tak pneumatiky typu M+S (Blato a sneh) účinnejšie zvládnu jazdu po zablatenom alebo piesčitom povrchu.

– V režime „Expert” systém Extended Grip riadi brzdový systém, avšak vodič si zachováva úplnú kontrolu nad krútiacim momentom motora a tým aj nad zrýchlením vozidla.

Systém Extended Grip sa musí kombinovať so špeciálnymi pneumatikami M+S, aby sa optimalizovalo prekonávanie blata, piesku alebo mokrého snehu.

Facelift pre Nový Scénic a Nový Grand Scénic

Renault Scénic a Grand Scénic zmenili vzhľad, aby prevzali novú dizajnovú identitu Renaultu.

Najpredávanejšie MPV v Európe sa stalo ešte pôsobivejším

Nový Scénic a Grand Scénic sa môžu pochváliť novým stylingom prednej časti, ktorému dominuje asertívnejší tvar mriežky chladiča a väčšie logo Renaultu na lesklom čiernom podklade. Použité materiály vytvárajú pôsobivejší dojem, ktorý zdôrazňuje charakter a zvyšuje dynamiku celého zjavu.

Energetická bomba pre rad Scénic

Nový Scénic a Grand Scénic je možné podobne ako Scénic Xmod objednať s jedným z troch nových motorov Energy, ktoré Renault zmodernizoval od mája 2011 do mája 2012. Ponuka obsahuje aj úplne nový benzínový motor Energy TCe 130.

Najnovšie motory Energy zdieľajú rovnaký základný princíp, a to výrazne nižšiu spotrebu, emisie CO2 a prevádzkové náklady, ako aj maximálny pôžitok z jazdy a vysokú kvalitu.

Ako dôkaz technologickej vyspelosti Renaultu sa Energy TCe 130 stal najnovším prírastkom do radu benzínových motorov Renaultu, ktorého súčasťou je aj Energy TCe 115. Tento agregát s hladkým chodom a rýchlou odozvou v sebe spája nefalšovaný pôžitok z jazdy a svižný výkon už pri nízkych otáčkach. Diskrétne tichý chod a k nemu ultra rýchly systém Stop&Start (pozri kapitolu o motoroch Energy). Technológia Renault Energy prináša 15-percentnú úsporu paliva (vyše 1 l/100 km) v porovnaní s predchádzajúcim motorom TCe 130.

Obchodná značka: kvalita Mégane

Spoľahlivosť je neustále v centre pozornosti Renaultu, etapou návrhu a dizajnu počnúc, výrobou finálneho produktu končiac. Nový Scénic a Grand Scénic sa vyrábajú vo francúzskom Douai.

Douai: známy kvalitou

Výroba hatchbacku Mégane I sa začala v roku 1995 v továrni Douai, o rok neskôr nasledovali modely Mégane Classic a Scénic. Od spustenia predaja Scénicu v roku 1996 sa v tejto továrni vyrobilo 4 300 000 kusov. Renault stavil na silu nekompromisnej presnosti a profesionality zamestnancov fabriky.

Renault do modernizácie továrne Douai, ktorá sa chce stať výrobcom prémiových modelov Renaultu, investoval 420 miliónov eur. Pre dosiahnutie tohto cieľa továreň prijala stratégiu kvality, ktorá sa dotýka každého zamestnanca. S označením „Certifikovaná kvalita Douai” sa zakladá na štyroch princípoch:

– komplexné pochopenie kvalitatívnych noriem a metód,

– každodenné riadenie kvality,

– najvyššia úroveň kvalifikácie,

– výraznejšie zameranie na viditeľnú kvalitu.

V závislosti od verzie sa ďalším znakom kvality modelov Scénic Xmod, Nový Scénic a Nový Grand Scénic stáva audio systém Bose® Energy Efficient Series, ktorý zahŕňa na mieru šitý zvuk a prvotriednu akustickú kvalitu. Systém pozostáva z ôsmich reproduktorov, digitálneho zosilňovača a basového reproduktora pod sedadlom spolujazdca.

Renault a BOSE®, partnerstvo pre kvalitnejší zvuk

Bose, svetoznámy svojou kvalitou, výkonom a inováciami, v spolupráci s Renaultom navrhol audio systémy šité na mieru. Tieto systémy sú prispôsobené akustickým vlastnostiam kabíny každého modelu a ponúkajú tak precíznu a realistickú reprodukciu, ktorá sa veľmi podobá živému vystúpeniu.

RENAULT R-LINK, SKÚSENOSTI ZO SVETA SIETÍ V KABÍNE AUTA

Renault R-Link je teraz k dispozícii na predaj a rýchlo sa stáva rozšíreným prvkom v modelovej ponuke Renaultu

Verný svojmu úsiliu priniesť automobilové inovácie širšej verejnosti sa Renault snaží sprístupniť „zosieťovaný” motorizmus väčšiemu počtu vodičov. Zabudovaný multimediálny systém Renault R-Link sa predstavil v roku 2012 a teraz si ho môžu zákazníci vybrať pre hatchback, kombi a verziu R.S. modelu Nové Clio, pre ZOE a Nové Kangoo Express, ako aj pre úplne nový crossover Captur. V závislosti od modelu a trhu je systém v štandardnej výbave alebo ako príplatkový prvok za cenu od 590 eur.

R-Link sa postupne stane súčasťou aj ostatných modelov Renaultu. Na ženevskom autosalóne sa tento systém predstaví v modeloch Scénic Xmod, Nový Scénic, Nový Grand Scénic a Nové Kangoo Z.E.

Renault pomôže používateľom systému R-Link pri zoznamovaní sa s jeho funkciami. Prostredníkom sa stanú vybrané aplikácie, šesťmesačný bezplatný prístup k internetovým aplikáciám systému (v závislosti od trhu) a trojmesačný skúšobný prístup k sieťovým službám TomTom® LIVE a Coyote Series.

Spojenie svetov sietí a motorizmu

Tablet R-Link posunie Renault do prvej svetovej ligy v oblasti automobilových multimédií. Vďaka internetu sa zabudovaný systém stáva mostom medzi svetom sietí a svetom motorizmu. Prináša celý rad nových služieb a aplikácií navrhnutých špeciálne pre motoristov, ktorým to výrazne zmení život. Jednoduché ovládanie a prehľadné funkcie systému Renault R-Link oslovia aj tých, ktorí sa zaujímajú o nové technológie.

Informácie úplne bezpečne v momente potreby

Systém Renault R-Link odbremení motoristov od potreby nosiť so sebou nepreberné množstvo prenosných zariadení alebo telefónov. Jeho súčasťou je komplexný zoznam funkcií v jednom prehľadnom systéme, od navigácie a telefonovania, cez rádio a Bluetooth® pripojenie, až po rozsiahly katalóg aplikácií, ktoré je možné stiahnuť priamo do systému. Tieto funkcie sa intuitívne ovládajú prostredníctvom sedempalcového dotykového displeja (18 cm).

Vodič si môže domovskú stránku systému R-Link prispôsobiť tak, aby zobrazovala všetky informácie, ktoré kedykoľvek potrebuje.

Hlavné menu pozostávajúce zo šiestich ikon ponúka priamy prístup k rôznym funkciám, konkrétne k navigácii a multimédiám, telefónu, informáciám súvisiacim s vozidlom, aplikáciám a nastaveniam systému.

Renault R-Link bol navrhnutý tak, aby všetky hlavné funkcie boli intuitívne a bezpečné a vodič ich môže používať bez toho, aby musel odvrátiť oči od cesty. Systém je možné ovládať hlasom alebo pomocou dotykového displeja.

– Všetky funkcie je možné ovládať dotykom na displeji, funkcie audio systému a telefónu sa dajú upravovať pomocou diaľkového ovládania pod volantom.

– Vďaka hlasovému ovládaniu (pokrýva deväť jazykov1) môžu používatelia veľmi jednoducho aktivovať niektoré funkcie, napríklad príkaz „zavolaj” nasledovaný telefónnym číslom alebo číslom v adresári, „choď na” (nasledovaný cieľom), „ukáž moje aplikácie” alebo „e-mail”.

1 Francúzština, angličtina, nemčina, portugalčina (len v Portugalsku), holandčina, taliančina, ruština a turečtina

Funkcia Text To Speech (TTS) počas jazdy automaticky prečíta text alebo správy RSS niektorých aplikácií.

Niektoré aplikácie a funkcie je možné využívať iba vtedy, keď vozidlo stojí, napríklad, hru Sudoku, R-Link Tweet, E-Guide a pod.

Objavte výhody systému Renault R-Link

Renault zabezpečuje, že používatelia systému R-Link nebudú odkázaní na vlastné zariadenia, akonáhle sa vďaka úvodnej ponuke zoznámia so systémom:

– Trojmesačný bezplatný prístup k sieťovým službám TomTom® LIVE2 a Coyote Series3,

– Štyri predinštalované aplikácie, ktoré je možné bezplatne využívať šesť mesiacov (e-mail, R-Link Tweet, Počasie a Renault Assistance),

– Šesťmesačný prístup do R-Link Store, ktorý umožní stiahnuť viac než 50 aplikácií dostupných len v čase uvedenia systému na trh (v závislosti od trhu).

2 Dostupné v Nemecku, Rakúsku, Belgicku, Dánsku, Španielsku, vo Fínsku, metropolách Francúzska (s výnimkou varovaní pred nebezpečenstvom), v Írsku, Taliansku, Luxembursku, Nórsku, Holandsku, Poľsku, Portugalsku, vo Veľkej Británii, v Českej republike, Švajčiarsku (s výnimkou varovaní pred nebezpečenstvom) a vo Švédsku.

3 Dostupné v Belgicku, Španielsku metropolách Francúzska, Taliansku, Luxembursku, Holandsku a vo Veľkej Británii.

Služby pokryté trojmesačným skúšobným obdobím

TomTom®LIVE²

– HD Traffic®: najlepšia služba dopravných informácií v reálnom čase na trhu, ktorá umožňuje používateľom vyhnúť sa zápcham, ušetriť palivo a ťažiť z odhadovaného času príchodu na miesto

– Varovanie pred nebezpečenstvom: varovania súvisiace s premávkou v reálnom čase

– TomTom Places: najrozsiahlejšia databáza záujmových bodov v reálnom čase

– Počasie: predpoveď počasia na päť dní.

Coyote Series® naznačuje rizikové zóny a nebezpečenstvá, ktoré v reálnom čase označuje a overuje vlastná používateľská komunita systému. Coyote Series zvyšuje bezpečnosť jazdy tým, že upozorňuje aj na dopravné zápchy (nehody, odpad či sutinu na ceste atď.) a tým aj na možné meškanie. Vďaka spoľahlivosti poskytovateľov informácií a filtrovaciemu systému získavajú používatelia užitočné informácie v reálnom čase:

– odhaľovanie stacionárnych alebo mobilných radarov (len v Belgicku, Španielsku, Taliansku, Luxembursku, Holandsku a vo Veľkej Británii),

– rizikové zóny alebo dočasné nebezpečenstvo (len v metropolách Francúzska, v súlade s lokálnou legislatívou)

– dopravné incidenty (nehody, zápchy, neočakávané podmienky a pod.).

Coyote Series® je automaticky v súlade s legislatívou krajiny, v ktorej sa vozidlo používa. Renault venoval veľkú pozornosť tomu, aby používanie systému bolo tak priamočiare a zábavné, ako je to len možné. V pozadí sa neustále objavujú varovania a zvukové signály systematicky prevážia nad ostatnými funkciami systému Renault R-Link (iné aplikácie, navigačný systém a pod.).

Šesťmesačné bezplatné používanie štyroch predinštalovaných aplikácií

E-mail

Čítanie a odpovedanie na e-maily z auta je možné vďaka systému Renault R-Link. Z bezpečnostných dôvodov táto jednoduchá aplikácia automaticky berie do úvahy situáciu vozidla, inými slovami či je v pohybe alebo stojí.

Stojace vozidlo:

– ukáže prečítané a neprečítané e-maily,

– prečíta, vymaže alebo odošle e-maily,

– zistí priložený súbor alebo obrázok (obsah z tejto aplikácie nemožno otvoriť),

– preverí odoslané e-maily,

– odpovedá alebo postúpi e-maily,

– umožní upraviť frekvenciu notifikácií na prijatý e-mail.

Za jazdy:

Funkcia TTS (Text To Speech) umožňuje nahlas prečítať e-maily spolu s menom odosielateľa, dátumom odoslania a predmetom.

(Jazyky, ktoré zahŕňa hlasová syntéza: angličtina, nemčina, holandčina, gréčtina, turečtina, dánština, francúzština, švédčina, ruština, portugalčina, španielčina, taliančina, fínština, maďarčina, poľština, brazílska portugalčina, slovenčina a čeština).

R-Link Tweet

Z bezpečnostných dôvodov je možné túto aplikáciu používať iba v zaparkovanom vozidle. Aplikácia umožňuje prístup do účtu v sieti Twitter® z auta, či už na prečítanie tweetov od priateľov alebo na postúpenie reakcií, ako aj na prístup k informáciám z osobného profilu a k zoznamu priateľov a sledovaných účtov.

Počasie: R-Link ponúka prístup k predpovedi počasia na tri dni v časti Európy, kde sa vozidlo nachádza.

Renault Assistance1: Táto aplikácia umožňuje vodičom kdekoľvek kontaktovať službu Renault Assistance prostredníctvom automatického vytočenia príslušného telefónneho čísla. S cieľom urýchliť zásah aplikácia zobrazí identifikačné číslo vozidla a GPS koordináty jeho súčasnej polohy.

Renault R-Link Store: všetky prísady pre prvenstvo v oblasti automobilových aplikácií

R-Link Store je výsledkom spolupráce Renaultu s kreativitou inkubátora mladých firiem a skúseností renomovaných spoločností, vďaka čomu ponúka celý rad jedinečných aplikácií a služieb. V čase uvedenia systému na trh bude dostupných zhruba 50 aplikácií a Renault R-Link Store tak bude disponovať nevyhnutnými prísadami, ktoré mu zabezpečia prvenstvo v oblasti predaja automobilových aplikácií. Tieto aplikácie pokrývajú nielen základné správy, ale aj všeobecné či špeciálne správy (napr. cestovanie, šport, záujmy žien, kultúra), v ponuke sú funkcie súvisiace s vozidlom (Renault Assistance, interaktívny manuál), ako aj ceny palív, komunity, e-mail a sociálne siete. Katalóg R-Link Store sa však bude rapídne rozrastať…

1 Telefón musí byť spárovaný so systémom R-Link a vozidlo sa musí nachádzať v dosahu siete GSM.

Vybrané aplikácie v hľadáčiku

Všeobecné alebo špeciálne správy v textovej alebo zvukovej forme (pomocou TTS): predpoveď počasia, Euronews, futbalové správy Foot Mercato.

Kultúra

Balumpa (len vo Francúzsku): poskytuje informácie o zábave v okolí (koncerty, show, hry, výstavy atď.) na najbližších niekoľko hodín. Stačí kliknúť na „Y Aller” a navigácia zavedie vodiča k podujatiu.

Služby súvisiace s vozidlom

– E-guides: interaktívne manuály a servisné knižky k vozidlu

– R-Sound Effect: predinštalované v niektorých modeloch (pozri box nižšie)

Výber zvuku motora, ktorý zodpovedá nálade

Aplikácia predinštalovaná v modeloch Nové Clio a Captur umožňuje prehrávanie zvukov niekoľkých legendárnych motorov. R-Sound Effect prispôsobí prehrávaný zvuk rýchlosti vozidla a jeho zrýchľovaniu. Vodič si môže vybrať zo šiestich zvukov, pretekárskym autom Renault Sport počnúc, pradením V6 končiac. Táto zábavná aplikácia využíva algoritmus, ktorý zohľadňuje aktuálne otáčky motora, pozíciu plynového pedálu a rýchlosti vozidla a týmto spôsobom reálne reprodukuje zvuk vybraného motora.

Praktické služby

Ceny palív: táto aplikácia umožňuje porovnať ceny palív na desiatich najbližších čerpacích staniciach. Rozdielnosť cien zvýrazní farebný kód a displej zobrazí ceny, ktoré sú staršie ako štyri dni. Výberom niektorej čerpacej stanice (vozidlo musí stáť) môže používateľ porovnať ceny, overiť otváracie hodiny, zistiť dostupnosť rôznych služieb a nájsť adresu a popis čerpacej stanice. Potom už postačí len jeden klik a navigačný systém zavedie vodiča k vybranej stanici.

Zlaté stránky: všetky očakávané služby Zlatých stránok, Bielych stránok a Quidonc sú odteraz k dispozícii aj vo vozidle. Vďaka GPS je možné vyhľadať blízke reštaurácie, bary, kvetinárstva a iné. Systém zobrazí mapu s výsledkami a navigačný systém urobí zvyšok.

Zábava

– Tourism Radio1 ponúka zvukové informácie o pamiatkach v blízkosti vozidla. R-Link dokáže poskytnúť „sprievodcu” po vybranej lokalite, komentár zabezpečí aplikácia.

– ELLE Astro: denné horoskopy pre vodičov, ich rodiny či priateľov. Text sa môže zobraziť na displeji alebo ho prečíta funkcia TTS.

– Sudoku a ďalšie hry na cesty.

1 Dostupné len pre Paríž a len v angličtine

Renault R-Link pre väčší rešpekt k životnému prostrediu

Renault R-Link poskytuje vodičom šikovných pomocníkov, ktorí mu pomôžu zmenšiť dosah jeho ciest na životné prostredie.

Ekonomicky a ekologicky uvedomelý motorizmus vďaka funkciám Driving eco²

Funkcie Driving eco² systému R-Link umožňujú vodičom ušetriť palivo a znížiť emisie CO2 alebo v prípade elektricky poháňaných vozidiel predĺžiť dojazd.

– funkcia Trip Report hodnotí „ekologický” štýl jazdy

– funkcia Eco-coaching dáva vodičovi personalizované tipy, ako zlepšiť štýl jazdy

– funkcia My preferred Trips pomáha zlepšiť štýl jazdy porovnaním rôznych, už absolvovaných ciest.

Sieťové služby pre optimalizáciu trasy a skrátenie času jazdy

Sieťové služby poskytujú informácie o dopravnej situácii v reálnom čase, čím vodičom pomáhajú skrátiť čas jazdy.

– Služby TomTom® LIVE pomáhajú s výberom najvhodnejšej trasy.

– Pomocníci Coyote Series umožňujú zohľadniť dopravné zápchy alebo zahltenie ciest.

R-Link optimalizuje používanie elektricky poháňaných vozidiel

R-Link v elektricky poháňanom vozidle dokáže poskytnúť komplexné informácie, ktoré vodičovi umožnia zvoliť najvhodnejšiu kombináciu trasy, dojazdu a zostávajúcej kapacity akumulátora.

– Navigačný systém TomTom® Z.E. LIVE ponúka grafické znázornenie zostávajúceho dojazdu vozidla. Po zadaní cieľa cesty systém informuje vodiča, či vozidlo má dostatok energie na jeho dosiahnutie. Ak energia nepostačuje, navedie vodiča k najbližšej nabíjacej stanici. Systém je schopný navrhnúť aj najvhodnejšiu trasu z hľadiska potreby energie (Eco Routes) alebo na mapách TomTom® ukázať polohu najbližších nabíjacích staníc (v blízkosti aktuálnej polohy alebo cieľa).

– Vďaka spojeniu s elektronickými riadiacimi jednotkami si vodič môže prezrieť histogram spotreby energie v reálnom čase, ako aj tok elektrickej energie medzi akumulátorom a motorom, klimatizáciou, kúrením a pod.

– Balíček služieb My Z.E. Connect (štandardné vybavenie pre ZOE) ponúka vodičovi kdekoľvek využívať vlastný počítač alebo mobilný telefón na kontrolu informácií o absolvovaných cestách: zostávajúca kapacita akumulátora, odhad dojazdu, stav nabíjania, čas zostávajúci do úplného nabitia, poloha nabíjacích staníc v danej lokalite a pod.

– Pokiaľ systém obsahuje aplikáciu My Z.E. Inter@ctive (v závislosti od verzie príplatkové alebo štandardné vybavenie pre ZOE), vodič môže na diaľku komunikovať s vozidlom počas nabíjania, napríklad ak chce zapnúť klimatizáciu kabíny, naštartovať nabíjanie alebo naprogramovať týždenný program nabíjania.

Renault R-Link – v súlade s filozofiou „Driving eco2

Renault R-Link chce motivovať vodičov k zdokonaľovaniu ekologického štýlu jazdy a využíva k tomu spoluprácu s ďalšími pomocníkmi:

– Informácie na palubnej doske za jazdy: indikátor štýlu jazdy1 (zelený, žltý, oranžový), indikátor preraďovania rýchlostných stupňov, otáčkomer a ukazovateľ aktuálnej a priemernej spotreby. Vďaka týmto informáciám sa v prípade vozidiel so spaľovacím motorom stáva ekologická jazda druhou prirodzenosťou vodiča.

– Tlačidlom je možné aktivovať režim ECO1, ktorý prostredníctvom zmeny niektorých parametrov výkonu či komfortu dokáže znížiť spotrebu paliva až o 10 percent.

Využitím funkcií ekologickej jazdy je možné v autách so spaľovacím motorom znížiť spotrebu a emisie CO2 až o 25 percent.

1 Systém je dostupný v závislosti od stupňa výbavy, modelu a motora

VÁŠEŇ, KTORÚ ZAPÁLIL MOTORISTICKÝ ŠPORT

Vášeň skupiny Renault pre motoristický šport je jej hybnou silou už 115 rokov. Od historickej jazdy zakladateľa Louisa Renaulta po strmej uličke Lepic v Paríži v jeho autíčku „voiturette“ v roku 1898 až po súčasné úspechy v pretekoch Formuly 1 sa Renault môže tešiť z víťazstva vo všetkých hlavných disciplínach motoristického športu. Dnes túto vášeň napĺňajú modely R.S. a GT vo forme radu vynikajúcich a výkonných áut, ktoré majú na konte dlhý zoznam ocenení.

Nové Glio GT 120 EDC zavŕšilo rad výkonných modelov Renault

„Odhalenie verzií kombi a hatchback modelu Nové Renault Clio GT 120 EDC predstavuje dvojitý prírastok pre rad Nové Clio, do ktorého sa tieto pohodlné a dynamické autá pripájajú na úplnej špičke. Vďaka ich všestrannosti, výkonu a úspornosti stanovuje Renault Sport nové štandardy pre svet hot hatchov.”

Christophe Besseau (Projects and Product Programme Director, Renault Sport Technologies)

Výkon, status a všestrannosť

Nové Clio GT 120 EDC vo verziách hatchback a kombi predstavuje všestranné a prémiové „warm hatch” modely, ktoré nesú rozpoznateľné črty Renault Sport, či už ide o mriežku chladiča, predné a zadné nárazníky, špeciálny spojler, prahy, 17-palcové disky, denné LED svetlá, dva chrómové výfuky alebo znak „GT” vpredu a vzadu. Nové Clio GT 120 EDC je možné objednať v špeciálnej príplatkovej farbe Malta Blue.

Kabíne dominuje športová elegancia, predovšetkým vo forme sivých doplnkov a detailov v chróme a lesklej čiernej. Volant, športové sedadlá s vylepšeným bočným vedením (príplatkové kožené čalúnenie), hliníkové pedále, pádla radenia na volante a špecifické podsvietenie prístrojov, to všetko potvrdzuje fakt, že ide o čistokrvné výkonné Clio.

Technológie pre ešte väčší pôžitok z jazdy

Ak hovoríme o nefalšovanom pôžitku z jazdy, Nové Clio GT 120 EDC nikoho nesklame. Dôvodom sú navigačný systém s dotykovým displejom (R-Link), karta Renault, rádio s Bluetooth® a USB rozhraním, parkovacia kamera vzadu, pomocníci vodiča, automatická klimatizácia a mnohé ďalšie.

Pôžitok z jazdy á la carte

R.S. Drive: Stlačením tlačidla „R.S. Drive” sa upraví konfigurácia prevodových stupňov, ako aj odozva riadenia a plynového pedálu. Dva dostupné režimy (Normal a Sport) dodávajú modelu Nové Clio GT 120 EDC pestrý charakter.

R.S. Monitor 2.0: Palubný telemetrický systém R.S. Monitor 2.0 je ešte technicky dokonalejší a príťažlivejší a predstavuje najkomplexnejší systém pre bežné cestné automobily. V kombinácii s multimediálnym systémom R-Link posúva Nové Clio GT 120 EDC na vedúcu pozíciu.

Euro NCAP vyhlásil Clio za „Najlepšie supermini” z hľadiska bezpečnosti

Euro NCAP začiatkom tohto roka (23. januára) vymenoval Nové Renault Clio za „Najlepšie auto roka 2012” v triede supermini. Toto vyznamenanie je ďalším dôkazom know-how Renaultu v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Len pre zaujímavosť, Renault bol prvým európskym výrobcom, ktorý získal päť hviezdičiek Euro NCAP. Tento úspech dokázal model Laguna II v roku 2001.

Nový prepĺňaný motor a prevodovka EDC prinášajú úderný výkon a nízku spotrebu

Nové modely Renault Clio R.S. 200 EDC a 120 GT EDC zdieľajú podobné technické vlastnosti, ako sú prepĺňané benzínové motory, dvojspojková šesťstupňová prevodovka EDC, ovládače radenia rýchlostných stupňov na volante, špecifické nastavenie podvozku a asertívny vzhľad.

Nový 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva a v kombinácii s hladkým radením prevodovky EDC ponúka dynamický a svižný výkon a tlmenú akustiku. Motor stanovuje nový štandard v úspornosti. Nové Clio GT 120 EDC vďaka úspore vyše dvoch litrov paliva na 100 km a výrazne nižším emisiám CO2 než v modeli Clio III GT dosahuje kombinovanú spotrebu len 5,2 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 na úrovni len 120 g/km.

Nové Clio R.S. 200 EDC a GT 120 EDC: reálna voľba výkonných áut

Bolo to v roku 2012 na autosalóne v Paríži, keď sa verejnosti predstavilo Nové Clio R.S. 200 EDC. Jeho príťažlivosť zvýšila kombinácia dvojspojkovej prevodovky EDC s 200-koňovým motorom 1.6 Turbo z dielne Renault Sport Technologies. Z hľadiska komfortu a všestrannosti v sebe nesie nielen to najlepšie z know-how Renaultu, ale aj skúsenosti Renault Sport Technologies z motoristického športu.

Pôžitok, ktorý modelu prináša motor, je okamžite viditeľný aj bežnom, každodennom jazdení. Na prianie vodiča sa Nový Renault Clio R.S. 200 EDC okamžite stane autom s ohnivým temperamentom a výbušnou silou. Okrem jazdného komfortu a vysokého výkonu však prináša úspornosť a jeho príjemné línie kontrastujú s rodokmeňom hot hatchu.

Nový Renault Clio R.S. 200 EDC sa zameriava na náročných fanúšikov výnimočných áut. Spolu s modelom Nové Clio GT 120 EDC vstupuje na špičku radu Clio a rozširuje tak ponuku výkonných áut s názvom Clio určených na cesty (16v, Williams, R.S., V6) aj na pretekárske okruhy (Super 1600, R3, Cup).

Renault Sport Technologies: nekompromisné štandardy pochádzajúce z úspechu v motoristickom športe

Tímy nadšených konštruktérov navrhli Nové Clio R.S. 200 EDC a Nové Clio GT 120 EDC pre náročných motoristov. Obidve strany ťažia zo skúseností divízie Renault Sport Technologies, ktorá si na svoj účet môže pripísať množstvo výnimočných áut. Tieto prémiové verzie stoja na špičke radu Nové Clio a zosobňujú inovatívny prístup k segmentu hot hatchov vo forme kombinácie výkonu, všestrannosti, komfortu a úspornosti. Tieto dve verzie, ktoré sú podobne ako zvyšok radu Nové Clio dostupné len v päťdverovej konfigurácii, prinášajú širšej verejnosti radosť so športovej jazdy.

Nové Clio R.S. 200 EDC a GT 120 EDC podobne ako všetky modely s označením Renault Sport umožnia svojim majiteľom zúčastniť sa na Dňoch nadšencov, ktoré organizuje Renault Sport (stretnutia, jazdy a školenia na prestížnych okruhoch, návštevy tovární Renaultu a pod.). Renault Sport vybudoval sieť 330 špecializovaných predajcov v 19 krajinách, ktorí poskytujú odborné poradenstvo o predaji a servise výkonný modelov Renaultu. Nové Clio GT 120 EDC sa vyrába v tureckej Burse a Nové Clio R.S. 200 EDC sa montuje v továrni Dieppe na severe Francúzska.

11 svetových titulov Renault v F1 a ich prínos pre cesty

„Naša účasť v pretekoch F1 za posledných 35 rokov nám pomohla získať reálne skúsenosti v oblasti downsizingu, znižovania trenia a účinnosti chladenia. Toto všetko nám pomáha zlepšiť energetickú účinnosť našich áut bez toho, aby sme sa odklonili od pôžitku z jazdy. V roku 2013 budú autá štyroch tímov F1 poháňať naše motory, čo naznačuje naše vynikajúce výsledky na pretekárskych okruhoch. Fakt, že budeme dodávať sériové motory Nissanu a Daimleru, je podobným dôkazom nášho know-how vo svete cestných automobilov.”

Carlos Tavares (Chief Operating Officer, Renault)

Úspechy Renaultu v F1: 11 svetových titulov za 35 rokov

Renault v roku 2012 už tretiu sezónu1 získal Pohár konštruktérov Formuly 1 s Red Bull Racing a Sebastianom Vettelom a stal sa tak jediným masovým výrobcom, ktorý dokázal poraziť prémiové značky a svetoznáme mená v najvyššej kategórii motoristického športu. A nejde o žiadny nový fenomén. Motory Renaultu sa môžu pochváliť jedinečným počtom 500 štartov na Veľkých cenách a vyspelosť spoločnosti ako výrobcu motorov ilustruje 151 víťazstiev, 200 pole positions, 11 Pohárov konštruktérov a 10 titulov jazdcov. Toto všetko dosiahol Renault v priebehu 35 rokov. Za jeho úspechom stoja znalosti a kvalitná práca, ktoré umiestnili Renault do pozície experta v oblasti pretekárskych motorov.

1 Ako dodávateľ motorov a nezávislý tím

Väčšina svetových šampiónov F1 za posledných 30 rokov jazdila so silou Renaultu. Ide o také mená ako Mansell, Hill, Senna, Prost, Schumacher, Alonso či Vettel. Nie je to náhoda, keďže dlhý zoznam hviezd F1 – vrátane Sebastiana Vettela, Lewisa Hamiltona a Kimiho Räikkönena – úspešne stúpali na najvyššie miesta rebríčkov vďaka Renault Sport a riadili autá ako Formula Renault 2.0 a Formula Renault 3.5. Z 24 jazdcov na dráhe v roku 2012 až 14 (čiže takmer 60 percent) pôvodne jazdilo v jednomiestnych pretekárskych autách Renault, napríklad Romain Grosjean, Charles Pic, Pastor Maldonado a Vitaly Petrov, Jean-Eric Vergne, Kamui Kobayashi, Paul Di Resta a Felipe Massa.

Výkon, sila, účinnosť a konzistentnosť: kľúče k úspechu motorov Renault

Úspech Renaultu na pretekárskej dráhe hovorí v prospech výkonu, úspornosti a konzistentnosti jeho motorov a slúži ako viditeľný dôkaz know-how firmy v oblasti výroby motorov.

– Výkon: Motory Renaultu vyčnievajú z radu svojou silou a ľahkosťou, s akou sa prispôsobujú rôznym podvozkom. Motor R.S. 27 poháňa každé tretie vozidlo Formuly 1.

– Účinnosť: Energetická účinnosť je jednou z najsilnejších stránok motorov Renault, keďže maximálne využívajú každú kvapku paliva, vďaka čomu je auto ľahšie a rýchlejšie.

– Konzistentnosť: Neustále zdokonaľovanie mechanických komponentov pretekárskych motorov Renaultu zabezpečuje konzistentný výkon nezávisle od podmienok.

Pravidlá FIA pre rok 2014: prenos technológií z F1 na bežné cesty sa zrýchľuje

Nové pravidlá FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), ktoré majú začať platiť v roku 2014, prenesú Formulu 1 do novej éry. Formula 1 sa pripravuje prijať jednu z najďalekosiahlejších technologických zmien vo svojej histórii. Spotreba áut by sa mala znížiť o 30 percent bez strát na výkone. Cieľom je posilniť vzťahy, ktoré existujú medzi výskumno-vývojovými programami F1, záujmami bežných motoristov a otázkami týkajúcim sa úspornosti a životného prostredia. Energetická účinnosť bude aj kľúčovou požiadavkou nielen v rámci F1, ale aj na bežných cestách.

 

To predstavuje novú výzvu pre špecialistov Renault Sport pre oblasť F1, ktorí pracujú na vývoji prepĺňaného motora V6 s objemom valcov 1 600 cm3, priamym vstrekovaním a rekuperáciou brzdnej energie. Tento downsizingový motor bude skombinovaný s dvojitým systémom rekuperácie energie, ktorý bude zásobovať dva elektrické motory. Športová branža teraz hovorí skôr o „hnacích agregátoch”.

 

Táto výzva sa dokonalo hodí k firemnej stratégii Renaultu v oblasti motorov, nakoľko sa zameriava na:

– nebývalý záväzok k elektrickému pohonu

– neustále zlepšovanie účinnosti spaľovacích motorov s cieľom dosiahnuť výrazné zníženie spotreby a emisií CO2.

 

Renault vyvinie maximálne úsilie, aby ochránil pozíciu lídra v oblasti technológií na pretekárskom okruhu, čo zvýhodní aj cestné automobily. Kreativita a chuť tímov odborníkov k stále novým inováciám sú dôležitými spojencami v úsilí Renaultu úspešne zvládnuť túto novú výzvu.

 

VÁŠEŇ A ZODPOVEDNOSŤ

Renault považuje inovácie za najvyššiu prioritu pri navrhovaní a výrobe technologicky náročných produktov za dostupné ceny. Energetická účinnosť radu motorov Energy presne v súlade s touto filozofiou znižuje náklady na tankovanie a ekologický dosah vozidiel Renault. V priebehu dvoch rokov Renault uviedol na trh štyri elektricky poháňané vozidlá s dostupnými cenami a nulovými emisiami. Spojením radu motorov Energy a programu elektricky poháňaných vozidiel sa emisie CO2 do konca roka 2013 znížia pod limit 120 g/km.

 

Rad motorov Energy sa rozširuje o nový Energy TCe 130

S pokračujúcou modernizáciou downsizingových motorov Renault ohlásil svoj deviaty agregát Energy. Nový benzínový motor Energy TCe 130 je výkonnejším derivátom Renault Energy TCe 115 a nahrádza pôvodný 1,4-litrový TCe 130. Predávať sa začne v apríli pod kapotou modelov Nový Mégane, Nový Scénic a Nový Grand Scénic.

 

Tento 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor s výkonom 130 k pri 5 000 ot/min, maximálnym krútiacim momentom 205 Nm už pri 2 000 ot/min a najnovšou generáciou priameho vstrekovania ponúka výkon hladkého dvojlitrového agregátu, čím sa stáva ideálnym pre veľké cesty. Vďaka technológiám Energy, z ktorých niektoré pochádzajú zo skúseností Renaultu v F1, jeho spotreba predstavuje úspory 15 až 20 percent (v závislosti od modelu) oproti motoru, ktorý nahrádza. Táto úspora predstavuje viac ako jeden liter ušetreného paliva na každých 100 km.

 

Nový motor s extrémne hladkým chodom a rýchlou odozvou je živý už pri nízkych otáčkach. Tichý chod a nevtieravý ultra rýchly systém Stop&Start dávajú vodičovi zabudnúť na jeho existenciu.

 

Renault Energy TCe 130 – 1,2-litrový prepĺňaný benzínový motor pre otvorené cesty

Renault Energy TCe 130 vznikol z Energy TCe 115. Táto 130-koňová verzia využíva  rovnaký balík technológií a dôraz kladie najmä na dynamické vlastnosti zamerané na zušľachtenie pôžitku z jazdy.

 

Hliníkový blok motora s objemom valcov 1 198 cm3 svojím výkonom prevyšuje TCe 115. Maximálny výkon dosahuje 130 k (zvýšenie o 15 k) a maximálny krútiaci moment 205 Nm (plus 15 Nm) je dostupný už od 1 500 ot/min, pričom plný výkon dosahuje v rozpätí 2 000 až 3 000 ot/min. Tieto hodnoty vysvetľujú jeho vynikajúcu pružnosť, svižná odozva od nízkych otáčok zabezpečuje plynulú jazdu. Krútiaci moment a výkon kvalifikujú Renault Energy TCe 130 do pozície hodnotného motora, vhodného najmä na ťahanie prívesu alebo karavanu na výlete do hornatých regiónov, kde sú sila a zrýchlenie viac ako potrebné.

 

Úspory paliva viac než 1 liter na 100 km a emisie CO2 nižšie o 20 percent

Okrem pozície najvýkonnejšieho 1,2-litrového benzínového motora na trhu Renault Energy TCe 130 zažiari aj pri tankovaní. Dôvodom je zníženie spotreby o 20 percent1 v porovnaní s pôvodným TCe 130. Nový Scénic Xmod s motorom Energy TCe 130 pod kapotou sa môže pochváliť kombinovanou spotrebou len 6,2 l/100 km1 a Nový Mégane vo verzii hatchback 5,4 l/100 km1, čo predstavuje úsporu viac ako jedného litra na každých 100 km. Tieto hodnoty zodpovedajú emisiám CO2 na úrovni len 124 g/km pre hatchback Nový Mégane (pokles o 29 g/km) a 140 g/km1 pre Scénic Xmod.

 

1 Homologovaná spotreba a emisie v súlade s príslušnou legislatívou

 

 

Kombinovaná spotreba

(l/100km)

Emisie CO2

(g/km)

Nový Mégane (hatchback/coupé/kombi)

5,4

124

Nový Scénic (vrátane Xmod)

6,2

140

Nový Grand Scénic / Mégane Coupe-Cabriolet

6,4

145

 

 

Prevádzkové náklady výrazne klesli a nižšie emisie CO2 umožnia zákazníkom v niektorých krajinách ťažiť zo štátnych dotácií alebo daňových úľav. Servisné intervaly sa upravili: interval výmeny oleja je 30 000 km (s ekologickým olejovým filtrom) a bezúdržbovou rozvodovou reťazou.

Tento 1,2-litrový prepĺňaný motor je stvorený pre otvorené cesty a z hľadiska ročne najazdenej vzdialenosti 25 000 až 30 000 km (podľa francúzskych štatistík) zvládne aj porovnanie s dieselovými agregátmi.

 

Tlmená akustika

Energy TCe 130 ťaží z procesu zušľachtenia akustiky, výsledkom ktorého je mäkký tlmený  zvukový profil, dokonca aj pri vyšších otáčkach.

 

Základom sú technické vlastnosti Energy TCe 115:

Vlastnosti benzínového motora Energy TCe 130, ako priame vstrekovanie, turbodúchadlo, integrované potrubie prepĺňania a variabilné časovanie ventilov, dodávajú maximálny krútiaci moment už od nízkych otáčok a zabezpečujú dostupnosť krútiaceho momentu v širokom rozpätí otáčok. Palivo sa vstrekuje priamo do spaľovacej komory, z čoho zákazníkovi plynie výhoda vo forme výraznej úspory paliva a nižších emisií CO2.

 

Stop&Start s ultra rýchlym štartom

Senzory v systéme rozpoznajú presnú polohu každého piestu a vstreknú palivo priamo do valca s najlepšou polohou piestu a umožňujú okamžité naštartovanie motora. Dostupná energia získaná a uskladnená z brzdenia sa používa na dobíjanie akumulátora a opätovný štart motora.

 

Lepšie dynamické vlastnosti a nižšia spotreba paliva

Hlavnou úlohou špecialistov Renaultu je nájsť optimálnu rovnováhu medzi výkonom a spotrebou, silou a hlučnosťou. Ich cieľom je navrhnúť motor, ktorý bude v širokom pásme otáčok dodáva čo najvyváženejší výkon Zvýšenie výkonu dosiahli prepracovaním nasávacieho systému a potrubia turbodúchadla, čím sa zvýšil plniaci tlak a následne okrem výkonu aj krútiaci moment pri nižších otáčkach. Súbežne s tým sa znížil kompresný pomer, vďaka čomu sa dostala spotreba pod kontrolu, vrátane jazdy po diaľnici. Renault skrátil prevodové stupne, čím zlepšil odozvu na plynový pedál.

 

Rad motorov Renault Energy:

– Výkon ťaží z výskumu Renaultu pre F1: s 35-ročnými skúsenosťami s F1 a 11 svetovými titulmi konštruktérov dokázal Renault preniesť technológie pretekárskych okruhov bežným spotrebiteľom.

– Technológia: vďaka novej generácii downsizingu sa rad Energy môže pochváliť dlhým zoznamom technických prvkov, ktoré sa doteraz v tejto triede neobjavili. Všetky motory sú vybavené systémom Stop&Start a rekuperáciou brzdnej energie. Medzi ďalšie technológie patrí tepelný manažment, olejové čerpadlá s variabilným prietokom, nízkotlakový EGR (dieselové motory), prepĺňanie (troj- a štvorvalcové benzínové motory), karbónovo-diamantová úprava povrchu (DLC) vačiek a grafitová úprava povrchu plášťa piestu (ako v F1).

– Filozofia: cieľom Renaultu je výrazné zníženie spotreby, emisií CO2 a prevádzkových nákladov, zachovanie pôžitku z jazdy s dôrazom na kvalitu na každej úrovni.

– Akustické doladenie: motory Energy ponúkajú subtílny tlmený zvukový profil. Hlučnosť sa znížila až o 50 percent v porovnaní s motormi, ktoré nahrádzajú.

 

Nové Kangoo Z.E., modernizovaná verzia prvého modelu radu Z.E.

Renault, najväčší európsky výrobca vanov od roku 1998, ťažil z Autosalónu Ženeva 2013, kde predstavil Nové Kangoo Z.E., prvý model radu Z.E. a najpredávanejší malý elektrický van v Európe. Jeho vylepšenie je súčasťou modernizácie radu Kangoo, ktorú Renault ohlásil koncom januára. Tvary Nového Kangoo Z.E. je možné oveľa ľahšie odlíšiť od línií súrodencov so spaľovacím motorom. Elektrická verzia bude aj naďalej dostupná v dvoch dĺžkach a troch konfiguráciách až pre päť cestujúcich. Nové Kangoo Z.E. prirodzene preberie od svojho predchodcu všetky užitočné vlastnosti a ponúkne úroveň komfortu spájajúceho sa s elektricky poháňanými vozidlami.

 

Nové Kangoo Z.E. potvrdzuje svoju elektrickú identitu

Podobne ako súrodenec so spaľovacím motorom aj Nové Kangoo vo verzii Z.E. nesie nový vzhľad prednej časti karosérie, v súlade s novým stylingom Renaultu. Logo je väčšie a výrazne kontrastuje s čiernym pozadím mriežky chladiča, nový tvar predných svetlometov zas prináša pôsobivejší hi-tech pohľad. Zväčšil sa aj rozdiel medzi verziou tohto malého vanu s elektrickým a spaľovacím motorom. Rodokmeň modelu Nové Kangoo Z.E. zdôrazňuje modro sfarbené logo, modré rámy zadných svetiel a čierna maska predných svetlometov.

 

Otvor pre nabíjanie akumulátorov sa teraz ukrýva pod logom Renaultu v prednej časti modelu Nové Kangoo Z.E. Po pripojení kábla, ktorý sa dodáva spolu s vozidla, úplne nabitie z domáceho Wall Boxu alebo verejnej nabíjacej stanice trvá šesť až deväť hodín.

 

Ďalšou špecialitou elektrickej verzie modelu Nové Kangoo Z.E. je funkcia „Z.E. Voice”, ktorá zvukom upozorňuje chodcov na blížiace sa vozidlo, čím prispieva k pokojnejšej jazde v zastavaných oblastiach. Tento systém sa aktivuje pri rýchlostiach 1 až 30 km/h a vypína sa, keď vozidlo stojí.

 

Teraz aj s multimediálnym systémom Renault R-Link

Podstatné zmeny nastali aj v interiéri najnovšieho Kangoo Z.E. Ide predovšetkým o novú, modernejšiu a kvalitnejšiu stredovú konzolu a do ponuky pribudol aj multimediálny systém Renault R-Link. Renault R-Link poskytuje všetky multimediálne funkcie (navigácia, rádio, telefonovanie prostredníctvom Bluetooth®, pripojenie prenosných zariadení a pod.) v jedinom systéme, ktorý dopĺňa sedempalcový dotykový displej.

 

Renault R-Link zahŕňa aj nástroje určené na zníženie spotreby energie a prevádzkových nákladov na minimum. Napríklad, funkcia Driving eco² prispieva k ekonomickejšej jazde, nakoľko analyzuje individuálny štýl jazdy a vodičom poskytuje vhodné tipy. Navigačný systém TomTom® Z.E. LIVE zas dokáže navrhnúť energeticky najvhodnejšiu trasu. Vodiči môžu pomocou funkcie My Z.E. inter@ctive používať vlastné počítače a mobilné telefóny na diaľkové naprogramovanie nabíjania modelu Nové Kangoo Z.E. a využiť tak sadzby mimo energetickej špičky (viac informácií v kapitole „Renault R-Link”).

 

Nové Kangoo so spaľovacím motorom: číslo jedna v nízkej spotrebe

Verzia Nového Kangoo so spaľovacím motorom patrí medzi najhospodárnejšie vo svojej triede. Renault ponúka možnosť objednať si ho s jedným z niekoľkých úsporných a výkonných motorov, vrátane troch agregátov Energy, ktoré dosahujú rekordne nízku spotrebu vo svojej triede:

– Energy dCi 75 a 90: 4,3 l/100 km a emisie 112 g CO2/km (homologovaná spotreba a emisie v súlade s príslušnou legislatívou)

– Energy TCe 115: 140 g CO2/km (očakáva sa homologácia)

 

Tieto motory sú vybavené systémom Stop&Start a rekuperáciou brzdnej energie.

Pre lepšiu kontrolu prevádzkových nákladov Nové Kangoo už v štandardnej výbave ponúka indikátor preraďovania rýchlostných stupňov a ekologický režim, ktorý po stlačení príslušného tlačidla dokáže znížiť spotrebu až o 10 percent.

 

V rámci modernizácie radu Kangoo pribudne verzia s tromi prednými sedadlami. Toto riešenie bude k dispozícii nezávisle od vybranej dĺžky vozidla (s výnimkou Nového Kangoo Z.E., Maxi Crew Cab a päťmiestnej verzie Maxi). Rad Nové Kangoo teraz obsahuje celkovo 14 variánt, ktoré dokážu splniť požiadavky aj tých najnáročnejších firemných klientov.

 

Bližšie informácie v tlačovej správe z 1. februára 2013 na stránke: www.media.renault.com

 

Nové Kangoo: ešte väčší dojem kvality

Nový Renault Kangoo využíva rovnaké príslušenstvo ako Scénic, ktorý bol dlho vyzdvihovaný za svoju spoľahlivosť a silu. Renault sa v prípade Nového Kangoo sústredil na dosiahnutie ešte vyššieho stupňa kvality. Úsilie sa sústredilo na kvalitu zvarov, rámov obloženia dverí a precíznejšiu aplikáciu tesniacich materiálov, ktoré sú teraz oveľa diskrétnejšie.

 

Partnerstvo s Daimlerom viditeľne zlepšilo kvalitu

Renault 7. apríla 2010 po dlhoročnej spolupráci so značkami Opel/Vauxhall a Nissan pri výrobe vanov podpísal dohodu o novom partnerstve s nemeckou skupinou Daimler AG týkajúcu sa programu malého vanu. Spolupráca vyústila do vzniku pracovných skupín pod vedením inžinierov oboch spoločností, ktorých úlohou je monitorovať výrobu modelov Nový Renault Kangoo a Mercedes Citan v továrni Renaultu vo francúzskej továrni Maubeuge. Pracovné skupiny navrhli hodnotné zmeny, poukazovali na slabiny jednotlivých procesov a tým významným spôsobom prispeli k zvýšeniu kvality modelu Nové Kangoo. Tento pokrok sa pozitívne prejaví na všetkých modeloch, ktoré tvoria rad LCV.

 

Spomienka na pôvodné Kangoo Z.E., pioniera a najpredávanejší malý elektrický van

Bolo to 28. októbra 2011, keď sa predalo prvé Kangoo Z.E. Spustenie predaja malého vanu s nulovými emisiami označilo oficiálny začiatok elektrickej ofenzívy Renaultu. Išlo o prvý zo štyroch modelov, ktoré dnes tvoria rad elektricky poháňaných vozidiel: Kangoo Z.E. a Fluence Z.E., plus Twizy a ZOE, ktoré je možné kúpiť len s elektrickými motormi. Médiá vychválili tento malý van, ktorý čoskoro získal množstvo ocenení, napríklad a ako prvý elektromobil získal uznávaný titul Medzinárodný van roka 2012. Porota vyzdvihla najmä prepravnú kapacitu a jazdný komfort nováčika.

 

Kangoo Z.E. v októbri 2011 vyhral tender na dodávku viac než 15 000 vozidiel v priebehu štyroch rokov pre 19 významných firiem a administratívnych úradov vo Francúzsku.

 

Kangoo Z.E. je taktiež najpredávanejším elektrickým vanom v Európe, počet registrácií dosiahol takmer 7 000, z čoho zhruba 4 000 vo Francúzsku. Z tohto množstva si 1 800 vozidiel objednala La Poste. Malé vany majú ťažký pracovný život, každý deň pri doručovaní pošty prekonajú 50 km. K tomu je potrebné prirátať až 300 zastávok denne, pri ktorých sa často otvárajú dvere vodiča a kúrenie beží v chladnom počasí naplno, čo je všetko iné, len nie ideálne pre optimalizáciu dojazdu. Kangoo Z.E. sa však vo svojej novej úlohe osvedčil. „Tí, ktorí jazdia na týchto autách, hovoria, že sa už nechcú vrátiť k spaľovaciemu motoru,” podotkol jeden zo zamestnancov La Poste.

 

Christophe Cluzeau (pekár/cukrár, Bougarber, France)

„Úplne si ma získal. Dokonca uvažujem, že si elektromobil kúpim ako svoje osobné auto. […] Okrem úspory peňazí a jazdného komfortu, ktoré prinášajú elektromobily, nastal čas, aby sme zmenili pohľad na vec. Nemusíme sa obávať zmien. Mali by sme otvoriť oči a vstúpiť do novej éry, ktorá jednoducho volá po zdravšom postoji. Z toho môže profitovať planéta aj my.”

François Lhotte (Riaditeľ udržateľného rozvoja, Moët Hennessy Champagne)

„Naša skupina je vnímavá k inovatívnym výrobným procesom, ktoré rešpektujú naše produkty. Používanie elektrickej energie na krátke jazdy je jedným príkladom. V júli 2010 sme kúpili jazdené elektrické Kangoo, ktoré sme otestovali v našich viniciach neďaleko Epernay vo Francúzsku. Test dopadol pozitívne a začiatkom roka 2012 sme ho modelom Kangoo Z.E., ktorý bol ešte dynamickejší. Jazdiť s ním po meste a vo viniciach pripomína jazdu s automatickou prevodovkou. Lítium-iónová technológia znamená veľmi rýchle nabíjanie batérií, a to kedykoľvek. Práve to nadchýna nášho hlavného vinára.”

Regis Emo (Riaditeľ kempu, Saint-Etienne de Villeréal, Francúzsko)

„Hlavným dôvodom pre kúpu dvoch Kangoo Z.E. boli úspory nákladov a ich ekologické výhody. Sme registrovaným ‚luxusným‘ kempom, čo je najnovší trend založený na luxusných zážitkoch v kontakte s prírodou, avšak s pohodlím a rešpektom k životnému prostrediu. Pre nás je dôležité byť blízko prírode a chrániť ju. Naši zákazníci ocenili fakt, že sme boli schopní priniesť im k raňajkám čerstvé pečivo bez akéhokoľvek hluku alebo znečisťovania ovzdušia. Je to skutočné plus!”

Prečítať celý text

Reklama