Mimoriadny impulz pre hybridnú ofenzívu v rámci značky Mercedes-Benz: spoločnosť do roku 2017 uvedie na trh spolu desať hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, t.z. vždy jednu novinku s high-tech hybridným pohonom každé štyri mesiace. Po úspešnom štarte modelu S 500 PLUG-IN HYBRID sa tento mesiac k predajcom spolu s modelom C 350 e dostane už druhý model s pokrokovou koncepciou pohonu. Štúdia Concept V-ision e bola na ženevskej výstave automobilov ukážkou ďalšieho napredovania tejto hybridnej ofenzívy. V rámci novej nomenklatúry značky Mercedes-Benz bude označenie „e“ náhradou za označenie PLUG-IN HYBRID.
„Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú kľúčovou technológiou na ceste k budúcnosti automobilu, ktorý bude lokálne bez emisií,“ zdôraznil Prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG, zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. „Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete ponúkajú našim zákazníkom výhody dvoch svetov: jazdu v meste výlučne na elektrický pohon a jazdný dosah spaľovacieho motora na dlhých cestách. Vďaka hybridizácii je spaľovací motor ešte efektívnejší a navyše poskytuje ešte lepšiu dynamiku – čistý pôžitok z jazdy.“
Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete prejavujú svoje silné stránky vo väčších vozidlách a v kombinovaných profiloch trás. Značka Mercedes-Benz sa preto rozhodla aplikovať túto koncepciu pohonu v Triede C a vyššie – táto kľúčová technológia je preto vopred predurčená aj pre skoré nasadenie v segmente vozidiel kategórie SUV, do ktorého patrí aj model Mercedes-Benz GLE.
Divízia Mercedes-Benz Cars podporuje hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete svoju ofenzívu pri znižovaní emisií CO2: v roku 2014 bola hodnota emisií 129 g/km v európskych flotilách znovu o 5 g nižšia ako v predchádzajúcom roku. Tejto hodnote zodpovedá priemerná spotreba 5,1 l/100 km. V rámci dvoch generácií vozidiel sa tak spoločnosti v Európe podarilo znížiť emisie CO2 svojej flotily o viac ako 40 percent.
Inteligentná modulárna hybridná koncepcia od značky Mercedes-Benz zásadne uľahčila hybridnú ofenzívu: táto koncepcia je rozšíriteľná, vďaka čomu sa môže preniesť na množstvo rôznych konštrukčných radov a verzií karosérií, ako aj na varianty vozidiel s ľavostranným a pravostranným riadením.
Concept V-ision e: príjemné prostredie s moderným charakterom ateliéru
Práve na ženevskej výstave automobilov značka Mercedes-Benz štúdiou Concept V-ision e ponúkla pohľad na potenciál vývoja Triedy V. O silný náhon sa stará modulárna hybridná technika s dobíjaním zo siete. Vysokoefektívne dvojité srdce tvorí benzínový motor a elektromotor. To poskytuje systémový výkon 245 kW (333 k) a systémový krútiaci moment až 600 Nm, čo je zárukou športových jazdných výkonov – zároveň aj najnižšiu normálnu spotrebu pod 3 litre paliva na 100 kilometrov. Vďaka dojazdu až 50 kilometrov výlučne na elektrický pohon sa z každodenných jázd na krátkych trasách stáva pôžitok, ktorý je lokálne bez emisií. V interiéri ponúka koncepcia Concept V-ision e jedinečné príjemné prostredie s moderným charakterom ateliéru.
Najväčšia panoramatická posuvná strecha v segmente stredne veľkých transportérov sa postará o veľký priestor so záplavou svetla, ktorý v kombinácii so svetlou, bielou výbavou a s hnedou podlahou z pravého dreva sprostredkuje doteraz neznámy pocit zo šírky, voľnosti a ľahkosti. Ďalšie možnosti individualizácie Triedy V otvára množstvo ďalších nových komfortných prvkov ako riaditeľské kreslá s opierkou na lýtka, funkciou masáže a podnožkami v zadnej časti vozidla alebo veľká stredová konzola s vyhrievanými držiakmi na poháre a chladiaci box s objemom päť litrov.
Model C 350 e: dostupný aj ako sedan a kombi
Nový model Mercedes-Benz C 350 e nesie ako prvý skratku „e“ a ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete v sebe spája efektívnosť, dynamiku a komfort na výnimočnej úrovni. Sedan aj kombi presviedčajú jazdným výkonom športového vozidla, navyše podľa certifikácie spotrebujú len 2,1 litra paliva na 100 kilometrov a pri jazde výlučne na elektrický pohon disponujú jazdným dosahom až 31 kilometrov. Štvorvalcový zážihový motor v kombinácii s výkonným elektromotorom poskytuje systémový výkon 205 kW (279 k) a systémový krútiaci moment 600 Nm. Okrem toho sú verzie sedan a kombi sériovo vybavené vzduchovým pružením a predklimatizovaním, vďaka čomu poskytujú jedinečný komfort jazdy a teplotný komfort. Sedan i kombi budú k dispozícii u predajcov od marca 2015.
Model S 500 PLUG-IN HYBRID: luxusný sedan s výnimočnou efektívnosťou
Model S 500 PLUG-IN HYBRID spája najmodernejšiu koncepciu hybridného pohonu s výnimočnými inováciami a luxusnou výbavou Triedy S. Luxusný sedan s dlhým rázvorom kolies presviedča výnimočnou dynamikou a efektívnosťou. Vďaka sériovému predklimatizovaniu ponúka aj jedinečný teplotný komfort. Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID so systémovým výkonom 325 kW a krútiacim momentom 650 Nm vyštartuje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a pri jazde výlučne na elektrický pohon prejde až 33 km. Certifikovaná spotreba má hodnotu 2,8 litra/100 km, čo zodpovedá emisiám s hodnotou 65 g CO2/km.
Ekologický certifikát: príkladne ekologický počas celej životnosti
Hybridné modely Triedy C a Triedy S získali ekologický certifikát. Obsahom tohto certifikátu je podrobné hodnotenie vplyvu modelov na životné prostredie počas celej životnosti, od vývoja až po ich recykláciu, ktoré potvrdzuje aj nezávislý odborný posudok podľa medzinárodne uznávaných noriem.
Certifikát je dokladom o emisiách CO2 modelu C 350 e: „Počas celej životnosti, od výroby cez používanie v rozsahu 200 000 kilometrov po recykláciu, sa v porovnaní s modelom C 250 prejavujú jednoznačné výhody tohto modelu. Externým elektrickým nabíjaním európskym zmiešaným prúdom sa emisie CO2 môžu znížiť približne o 29 percent (9,6 tony) v porovnaní s modelom C 250 s benzínovým motorom. Použitím regeneračne vyrobeného prúdu z vodnej elektrárne je možné dosiahnuť zníženie emisií o 41 percent (15,1 tony).“
Rozsiahle know-how pri vozidlách s hybridným pohonom a elektromobiloch
V roku 1982 značka Mercedes-Benz súčasne s modelom Mercedes-Benz 190, predchodcom Triedy C, predstavila prvú koncepciu vozidla s hybridným pohonom – akumulátor nabíjal dvojvalcový motor typu boxer. Nasledoval celý rad ďalších testovacích modelov, značka Mercedes-Benz do roku 2009 predstavila celosvetovo prvý sériový hybridný pohon s lítiovo-iónovým akumulátorom: model S 400 HYBRID bol dlho najúspornejší luxusný sedan so zážihovým motorom a najúspešnejší hybrid vo svojom segmente.
Na základe automatickej prevodovky 7G-TRONIC PLUS vznikla hybridná prevodovka druhej generácie. Premiéru mala v roku 2012 v modeli E 300 BlueTEC HYBRID, prvom naftovom hybride v segmente prémiových vozidiel na svete. Značka Mercedes-Benz vytvorila kombináciou efektívnosti dieselového motora s prednosťami hybridného pohonu ďalší medzník vo vývoji automobilov a prerazila v segmente luxusných sedanov so spotrebou na úrovni 4 litre nafty na 100 km.
Po modeloch E 300 BlueTEC HYBRID, S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, C 300 BlueTEC HYBRID a S 500 PLUG-IN HYBRID je model C 350 e najnovším hybridným modelom od značky Mercedes-Benz. V nasledujúcich rokoch sa v oblasti alternatívnych pohonov bude klásť dôraz na hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete. Spoločnosť má vedúce postavenie aj v oblasti čistej elektromobility.
Paleta sa rozširuje: prehľad všetkých aktuálnych hybridných vozidiel a vozidiel electric drive divízie Mercedes-Benz Cars:
• 2012: smart fortwo electric drive
• 2012: E 300 BlueTEC HYBRID
• 2013: SLS AMG kupé Electric Drive
• 2013: S 400 HYBRID
• 2013: S 300 BlueTEC HYBRID
• 2014: C 300 BlueTEC HYBRID
• 2014: Trieda B Electric Drive
• 2014: S 500 PLUG-IN HYBRID
• 2015: C 350 e
Zdroj: Mercedes-Benz