6.9 C
Bratislava
utorok, 3 augusta, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Nové Audi A7 Sportback: Športová tvár Audi vo vyššej triede

Odporúčame

  • Päťdverové kupé zhmotňuje progresivitu v dizajne a technike
  • Plne digitálny ovládací systém, rozsiahle digitálne prepojenie a technika mild-hybrid
  • Gran Turismo so zvýšenou jazdnou dynamikou a väčším komfortom pre jazdy na dlhé trasy

Ingolstadt, 19. októbra 2017 – Audi A7 Sportback reprezentuje v osobitnej miere nové výrazové prostriedky Audi a napĺňa sľub v oblasti dizajnu, ktorý dali štúdie Audi prologue. Päťdverové kupé svojou progresivitou vytvára nové meradlá vo vyššej strednej triede. Stelesňuje Gran Turismo nového strihu – s dynamickými líniami, dôslednou digitalizáciou, športovým zážitkom z jazdy a variabilnou koncepciou vnútorného priestoru.

Spotreba paliva A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic: kombinovaná spotreba v l/100 km: 6,8* – 7,2 kombinované emisie CO2 v g/km: 154* – 163

Dynamika v jej najkrajšej podobe: dizajn exteriéru

Dizajn exteriéru A7 Sportback je prejavom nových výrazových prostriedkov, ktoré značka Audi predstavila so štúdiou prologue a novým Audi A8 priniesla do sériovej výroby. S veľkými plochami, ostrými hranami a atleticky napnutými líniami A7 z každej perspektívy signalizuje dynamiku a progresivitu.

Na prednej časti karosérie maska Singelframe, ktorá je širšia a nižšie umiestnená oproti Audi A8, úzke reflektory, markantne kontúrované otvory na vstup vzduchu a plochá predná časť vyjadrujú už na prvý pohľad športový charakter modelu Gran Turismo. Reflektory sú k dispozícii v troch verziách, pri strednej a najvyššej grafika svetla vyjadruje tému digitalizácie: 12 svetelných segmentov, vedľa seba, oddelených úzkymi medzerami vyvoláva asociácie čísel 0 a 1. Ako špičková verzia sú dostupné reflektory HD Matrix LED
s laserovými diaľkovými svetlami Audi.

Karoséria Audi A7 Sportback predstavuje atletickú skulptúru s dlhou kapotou motora, dlhým rázvorom a krátkymi prevismi. Výrazné kontúry a široké kolesá, ktorých formát siaha až po 21 palcov, poukazujú na gény quattro u Audi. Tie určujú proporcie telesa karosérie. Siluetu definuje dynamická, dozadu výrazne klesajúca línia strechy. Štyri údaje dokumentujú športový charakter veľkého kupé: má dĺžku 4.969 milimetrov, rázvor 2.926 milimetrov a šírku 1.908 milimetrov – ale výšku iba 1.422 milimetrov.

Rovnako ako u predchodcu je zadná časť karoséria pretiahnutá ako pri jachte. Dlhé dvere batožinového priestoru končia vo výraznej odtrhovej hrane a integrujú zadný spojler, ktorý sa elektricky vysúva pri rýchlosti 120 km/h. Úzky svetelný pás – spoločný dizajnový prvok špičkových modelov Audi – spája navzájom zadné svetlá, ktoré majú koncové svetlá vytvorené z 13 vertikálnych segmentov. Pri odomknutí a zamknutí dverí prebiehajú v zadných svetlách a predných reflektoroch rýchle svetelné animácie a inscenujú dynamiku veľkého kupé keď stojí v pokoji. Progresívny dizajn exteriéru nového Audi A7 Sportback sa v mnohých oblastiach zaobíde bez chrómu. Paleta lakov karosérie obsahuje 15 farieb, z toho 8 nových. Príplatkový dizajnový komplet S line Exterieurpaket ešte ďalej zostruje vonkajší vzhľad. Modifikácie sa týkajú masky chladiča a predných otvorov na vstup vzduchu, prahov, ako aj predného a zadného difúzora. Tieto prvky sú výraznejšie tvarované a majú orámovanie lesklej čiernej farby.

Dizajn štúdie v sériovej výrobe: interiér

V interiéri splývajú dizajn a technológia jedinečným spôsobom. Interiér nového Audi A7 Sportback zapôsobí svojou atmosférou futuristickej lóže. Jeho redukované, čisté výrazové prostriedky vytvárajú jedinečnú harmóniu napätia a demonštratívneho pokoja. Horizontálne línie a štíhly prístrojový panel determinujú vzdušný interiér. Stredová konzola natočená k vodičovi zvýrazňuje športový charakter modelu Gran Turismo. Koncepcia interiéru sa vyznačuje štyrmi hlavnými hodnotami: progresivitou, športovosťou, intuitívnosťou

a hodnotnosťou. Všetky farby, poťahové materiály a dekoračné obklady zvýrazňujú novú estetiku – od základnej verzie až po design selection, resp. S line Sportpaket. Príplatkový komplet náladového osvetlenia v tme vykresľuje kontúry interiéru a subtílnym spôsobom inscenuje vnútorný priestor.

Horný displej s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) – pri vybavení vozidla systémom MMI navigácia plus – je natočený k vodičovi. Vďaka štýlu vyhotovenia Black Panel vo vypnutom stave so svojim hliníkovým rámčekom grafitovo sivej farby takmer neviditeľne splýva s prístrojovým panelom. Teleso, ktoré ho nesie, vytvára vlastnú geometrickú skulptúru. Ovládacia obrazovka displeja sa zjaví hneď keď vodič odomkne automobil. Vzhľad užívateľského rozhrania je redukovaný primerane k dizajnu interiéru, všetky obsahy na obrazovke sa dajú rýchlo zachytiť.

Celkom jednoduché: ovládací systém MMI touch response a online hlasové ovládanie

Nové Audi A7 dôsledne pokračuje v stratégii digitalizácie modelu A8. Architektúra interiéru predstavuje plynulú fúziu s novou koncepciou ovládania MMI touch response od Audi. Tá nahrádza kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač, ako aj konvenčné tlačidlá a ovládače predchádzajúcich modelov dvoma veľkými dotykovými displejmi s vysokým rozlíšením.

Horným displejom vodič ovláda infotainment. Dolný displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) umožňuje ovládanie klimatizácie, komfortných funkcií a zadávanie textu. Pri tom môže zápästie vodiča pohodlne spočívať na širokej voliacej páke automatickej prevodovky.

Na želanie Audi dodáva head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na predné okno. Spolu so systémom MMI navigácia plus výrobca montuje digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 31,2 cm.

Ovládacia koncepcia MMI touch response s haptickou a akustickou spätnou väzbou sa dá ovládať intuitívne ako smartfón. Keď dotyk prsta vyvolá nejakú funkciu, používateľ počuje a cíti kliknutie ako potvrdenie. So svojou logickou a plochou štruktúrou menu MMI touch response umožňuje rýchly prístup k rozličným funkciám vozidla a dá sa pomocou konfigurovateľných a posúvateľných tlačidiel favoritov ľahko personalizovať.

Ovládací komfort v novom A7 Sportback ďalej zvyšuje voliteľné hlasové ovládanie. So systémom MMI navigácia plus dialógový systém v prirodzenej reči spracúva otázky a povely dvoma spôsobmi – s využitím informácií uložených onboard a paralelne s tým s detailnými vedomosťami z cloudu.

Plne digitálne prepojené pre viac komfortu a bezpečnosti: infotainment a služby connect

So svojim rozsiahlym digitálnym prepojením je Audi A7 perfektne vybavené pre jazdy na dlhé trasy. Poskytuje zákazníkom viac komfortu, bezpečnosti a možností individualizácie. Gran Turismo preberá ponuku infotainmentu a konektivity z limuzíny Audi A8. Až 7 vodičov si môže svoje favorizované nastavenia uložiť do individuálnych užívateľských profilov, pri tom sa dá personalizovať až 400 parametrov. Online služby Audi connect sú ďalej rozšírené. Novinkou sú tu okrem iného informácie o dopravných značkách a nebezpečenstve – služby Car-to-X, ktoré využívajú aj skupinovú inteligenciu flotily automobilov Audi.

Nové Audi A7 Sportback má sériovo MMI rádio, na želanie systémy MMI navigácia alebo MMI navigácia plus. Na výber sú štyri ozvučovacie systémy. Špičkový – Bang & Olufsen Advanced Sound System, prináša fascinujúci trojrozmerný (3D) zvuk aj na zadné sedadlá.

Inteligentné a komfortné: systémy Audi AI

Tlačidlom AI vodič aktivuje systémy Audi AI parkovací pilot a Audi AI garážový pilot, ktoré budú dostupné v priebehu roka 2018. Tieto systémy samočinne, bez zásahu vodiča zavedú nové Audi A7 Sportback do parkovacieho miesta alebo do garáže a opäť von z neho. Vodič môže predtým vystúpiť z vozidla a funkciu spustiť pomocou aplikácie myAudi App na svojom smartfóne. Na kontrolu procesu musí neustále držať stlačené tlačidlo Audi AI v aplikácii. Centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov (zFAS) permanentne vypočítava z fúzie dát senzorov obraz okolia. Na to využíva dáta komplexnej sústavy senzorov. Podľa vybavenia môže obsahovať až 5 radarových senzorov, 5 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener.

Okrem systémov Audi AI je pre nové Audi A7 Sportback k dispozícii celkovo 39 asistenčných systémov na odľahčenie vodiča. Sú združené do troch kompletov (balíkov): asistenčný balík Audi AI Parkovanie (zavedenie postupne od roku 2018), asistenčný balík Mesto s novým križovatkovým asistentom a asistenčný balík Tour. Ten obsahuje okrem iného asistent efektívnej jazdy, ktorý podporuje spôsob jazdy šetriaci palivo, a adaptívny asistent pre jazdu, ktorý dopĺňa adaptívny tempomat ACC podpornými korekciami riadením pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Všetky asistenčné systémy majú zdokonalené regulačné mechanizmy.

Jazdná dynamika a komfort pre jazdy na dlhé trasy: podvozok

Nové Audi A7 ďalej posilňuje syntézu športového charakteru a komfortu. S voliteľným dynamickým riadením všetkých kolies, novou elektronickou platformou podvozka (EFP) – centrálnou riadiacou jednotkou podvozka – a zdokonaleným pneumatickým pružením poskytuje väčšiu agilitu, lepšiu obratnosť a vyšší komfort. Tým sa A7 stáva perfektným automobilom Gran Turismo, dynamicky agilným na kľukatých vidieckych cestách a súčasne komfortným na dlhých diaľničných etapách.

Predná a zadná náprava boli sčasti vyvinuté nanovo. Pri sériovom progresívnom riadení, ktorého prevodový pomer sa s rastúcim uhlom natočenia volantu stáva ešte bezprostrednejším, nová koncepcia zabezpečuje ešte intenzívnejšiu spätnú väzbu od cesty. Za veľkými kolesami – až do formátu 21 palcov s pneumatikami 255/35 – pracujú brzdy s pevnými hliníkovými brzdičmi. Podľa verzie majú ventilované brzdové kotúče priemer až do 400 milimetrov. Pri vyhotovení podvozka si zákazníci môžu vybrať zo štyroch verzií: konvenčný podvozok s oceľovými pružinami, športový podvozok so svetlou výškou zmenšenou o 10 milimetrov, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a pneumatické pruženie adaptive air suspension so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky.

Špičkovú inováciu v oblasti podvozka predstavuje dynamické riadenie všetkých kolies. Spája bezprostredné, športové riadenie so suverénnou stabilitou a tým rieši cieľový konflikt medzi agilitou a komfortom. Prevodový pomer riadenia sa mení podľa rýchlosti od 9,5:1 do 16,5:1 aktívnymi korekciami riadením na prednej a zadnej náprave. Na prednej náprave je hrebeňové riadenie doplnené prídavnou prevodovkou na hriadeli riadenia, ktorá mení celkový prevodový pomer riadenia. Na zadnej náprave vretenový prevod natáča zadné kolesá v rozmedzí do 5 stupňov. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v opačnom zmysle oproti predným, čo zvyšuje obratnosť veľkého kupé, napríklad pri parkovaní alebo v mestskej premávke. Pri maximálnom natočení volantu sa tým priemer otáčania zmenšuje o 1,1 metra. Od rýchlosti 60 km/h sa kolesá zadnej nápravy natáčajú súhlasne s prednými, čo zvyšuje stabilitu, napríklad pri rýchlej zmene jazdného pruhu.

Dynamiku ďalej zvyšuje príplatkový športový diferenciál zadnej nápravy. Pomocou prídavných prevodov aktívne rozdeľuje krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy, čím dopĺňa systém pohonu všetkých kolies quattro. Rovnako ako dynamické riadenie všetkých kolies, tlmiče s reguláciou charakteristiky a pruženie adaptive air suspension je aj športový diferenciál zahrnutý do regulačných algoritmov elektronickej platformy podvozka EFP. Vďaka komplexnému digitálnemu prepojeniu všetky tieto systémy navzájom spolupracujú s najvyššou presnosťou. Vodič môže pomocou systému Audi drive select aktivovať rozličné jazdné profily, ktorých diapazón medzi komfortom a športovým charakterom bol oproti predchodcovi ďalej rozšírený.

Široká elektrifikácia: systém mild-hybrid pre väčší komfort a efektívnosť

Všetky motory v novom Audi A7 Sportback majú sériovo nový systém mild-hybrid (MHEV) pre väčší komfort a efektívnosť. Pri agregátoch V6 sa realizuje s využitím hlavnej elektrickej sústavy s napätím 48 V. Štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, spolupracuje s lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou a pri spomaľovaní dosahuje rekuperačný výkon až do 12 kW. Päťdverové kupé môže v rozsahu rýchlosti od 55 do 160 km/h jazdiť s vypnutým motorom a potom s RSG komfortne opäť naštartovať.

Funkcia štart-stop je výrazne rozšírená a aktivuje sa už pri rýchlosti od 22 km/h. Vďaka sériovej prednej kamere sa opätovný štart motora pri stojacom vozidle uskutoční prediktívne, len čo sa vozidlo vpredu rozbehne.
V reálnej premávke technológia MHEV prináša úsporu paliva do 0,7 l/100 km.

Pri uvedení na trh sa bude nové Audi A7 Sportback najprv predávať ako 3.0 V6 TFSI. Benzínový motor V6 prepĺňaný turbokompresorom dosahuje výkon 250 kW (340 PS) a maximálny krútiaci moment 500 Nm.

Päťdverové kupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 250 km/h. Audi A7 55 TFSI v základnej verzii spotrebuje podľa metodiky NEDC priemerne 6,8 litra benzínu Super na 100 kilometrov, čo zodpovedá hodnote emisie CO2 154 gramov na kilometer. Motor 3.0 TFSI sa montuje so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami. Krútiaci moment sa prenáša na všetky kolesá prostredníctvom systému quattro s technológiou ultra, ktorý v záujme zníženia spotreby paliva pripína zadné kolesá do záberu iba vtedy, keď je to potrebné. Krátko po štarte výroby budú nasledovať ďalšie šesťvalcové a štvorvalcové agregáty, benzínové aj naftové.

Koncepcia karosérie: kupé, limuzína a Avant v jednom

Audi A7 Sportback spája to najlepšie z rozličných svetov a je dynamickým univerzálnym vozidlom pre prácu i voľný čas. Prináša dizajn kupé, vnútorný priestor limuzíny a variabilitu kombi Avant. Koncepcia interiéru A7 Sportback presviedča väčším priestorom a väčším komfortom sedenia – a to napriek ešte dynamickejšie tvarovanej línii strechy. Oproti predchádzajúcej generácii vnútorná dĺžka kabíny vzrástla o 21 milimetrov, čím sa zväčšil priestor na nohy vzadu. Súčasne sa vzadu zväčšila aj výška stropu nad sedadlom. Minimálna šírka batožinového priestoru medzi vnútornými blatníkmi vzrástla na 1.050 milimetrov.

Ponuka novo vyvinutých sedadiel siaha až po všestranne nastaviteľné sedadlá s individuálne nastaviteľným profilom vpredu s vyhrievaním, ventiláciou a masážnou funkciou. Aj vyhotovenie dvoch samostatných sedadiel vzadu (alternatívne usporiadanie 2+1) poskytuje veľa miesta a pohodlia. Nové prvky vybavenia high- tech ďalej zvyšujú komfort pri jazde v novom Audi A7 Sportback. Komplet Air Quality Paket zlepšuje kvalitu vzduchu v kabíne kombinovaným filtrom a ionizátorom vzduchu, ako aj aromatizáciou s decentnými vôňami.

Karoséria zmiešanej konštrukcie z ocele a hliníka – veľké diely ako napríklad povrchové panely sú vyrobené z hliníka – výrazne prispieva k zvýšeniu jazdnej dynamiky a jazdného komfortu. V oblasti pevnosti karosérie, aeroakustiky a aerodynamiky dosahuje päťdverové kupé špičkové výsledky.

Viac svetla do kabíny prináša vylepšené panoramatické strešné okno so zvlášť veľkými sklenenými dielmi. Vyhrievané predné okno a stierače s integrovanými dýzami ostrekovača sú ďalšími novými prvkami na želanie pre zvýšenie bezpečnosti a komfortu.

Napriek dynamickejším tvarom karosérie má batožinový priestor základný objem 535 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel využiteľný objem vzrastie na 1.390 litrov. Vďaka optimalizácii geometrie sa teraz do batožinového priestoru zmestia naprieč dva golfové vaky – navyše k voliteľnému rezervnému kolesu. Dvere batožinového priestoru sa na želanie otvárajú a zatvárajú elektricky, pomocou senzora registrujúceho pohyb nohy pod zadným nárazníkom.

Nové Audi A7 Sportback sa bude vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začne predávať koncom februára 2018. Základná cena je 67.800 eur.

Zdroj: Audi

- Reklama -
- Reklama -