6.9 C
Bratislava
utorok, 19 októbra, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Nová ŠKODA FABIA je väčšia, úspornejšia a bezpečnejšia

Odporúčame

Štvrtá generácia obľúbeného modelu FABIA je po prvý raz skonštruovaná na modulárnej platforme MQB A0 koncernu Volkswagen

  • Najväčší vnútorný priestor v triede; objem batožinového priestoru sa zväčšil o 50 litrov
  • Emocionálny vzhľad, moderný infotainment a nové prvky Simply Clever

22 rokov po premiére prvého modelu FABIA uvádza spoločnosť ŠKODA AUTO na trh štvrtú generáciu tohto obľúbeného modelového radu. Po prvý raz je skonštruovaný na modulárnej platforme MQB A0 koncernu Volkswagen a poskytuje najveľkorysejší priestor vo svojej triede, vyšší komfort a mnoho nových asistenčných systémov. Nová FABIA sa môže pochváliť aj tradičnými prednosťami automobilov ŠKODA, medzi ktoré patrí presvedčivý pomer ceny a úžitkovej hodnoty, vysoká funkčnosť a mnoho prvkov Simply Clever.

„FABIA je neoddeliteľnou súčasťou nášho portfólia už vyše dvadsať rokov. Stelesňuje ústredné hodnoty značky ŠKODA. Štvrtá generácia má všetky predpoklady na to, aby pokračovala v úspechu predchádzajúcich modelov. Ponúka viac miesta ako konkurenčné automobily, výborné možnosti konektivity, nové asistenčné systémy a emocionálny vzhľad. Skrátka všetko, čo vodič potrebuje – a ešte niečo navyše.“


Thomas Schäfer, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO

ŠKODA FABIA je po prvý raz skonštruovaná na modulárnej platforme MQB A0 koncernu Volkswagen, ktorá umožňuje vytvoriť väčší vnútorný priestor. FABIA značne narástla a dĺžkou 4 108 mm po prvý raz prekonáva symbolickú hranicu štyroch metrov. Objem batožinového priestoru, ktorý bol už doteraz najväčší vo svojej triede, sa zväčšil o ďalších 50 litrov, a to z 330 litrov na 380 litrov. Vďaka platforme MQB A0 je nová FABIA vybavená mnohými asistenčnými systémami, ktoré doteraz ponúkali hlavne automobily vyšších tried. Spoločne s vyššou torznou pevnosťou karosérie tak FABIA prináša vysokú úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Emocionálny vzhľad, najlepšia aerodynamika vo svojej triede a dojazd vyše 900 km

Nová FABIA zaujme emocionálnym vzhľadom a sebavedomými proporciami. Športový vzhľad zvýrazňujú ostro rezané svetlomety a zadné svetlá s modernou LED technikou, ktoré zdobia kryštalické prvky. V interiéri s novým dizajnom upúta pozornosť symetrický prístrojový panel so samostatne stojacou centrálnou obrazovkou, horizontálne dekoračné lišty a voliteľný digitálny združený prístroj. Pri uvedení na trh budú k dispozícii verzie vybavenia Ambition a Style. Neskôr ich doplní športová verzia MONTE CARLO. Štyri benzínové motory aktuálnej generácie Evo koncernu Volkswagen pokrývajú výkonové spektrum od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Vďaka najlepšej aerodynamike vo svojej triede má FABIA koeficient odporu vzduchu cx 0,28. V kombinácii s 50-litrovou nádržou na želanie je dojazd vyše 900 km v režime WLTP. Premiéru v automobile značky ŠKODA má päť nových prvkov Simply Clever.

Exteriér: Emocionálny vzhľad a nové proporcie

Nová FABIA narástla do dĺžky o 11 cm na takmer 4,11 m; batožinový priestor s objemom 380 litrov je najväčší vo svojej triede

  • Najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede – iba cx 0,28
  • Inovatívne žalúzie chladiča ušetria pri rýchlosti 120 km/h až 0,2 l/100 km

Štvrtá generácia modelu ŠKODA FABIA narástla. Má emocionálnejší vzhľad, je väčšia, modernejšia a ďalej rozvíja dizajnový jazyk značky ŠKODA. Skulpturálne tvary, dynamické proporcie a ostro rezané svetlomety a zadné svetlá vybavené technológiou LED dodávajú automobilu veľmi dynamický, emocionálny vzhľad. Zásluhou modulárnej platformy MQB A0 koncernu Volkswagen vzrástli vonkajšie rozmery i vnútorný priestor. Vďaka premysleným prvkom, medzi ktoré patria aerodynamické kolesá a aktívne žalúzie chladiča v spodnom otvore na prívod vzduchu v prednom nárazníku, má nová FABIA najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede cx 0,28.

„Štvrtá generácia modelu FABIA predstavuje ďalší krok vo vývoji emocionálneho dizajnového jazyka značky ŠKODA. Vďaka novým proporciám pôsobí náš základný model oveľa športovejším a vyzretejším dojmom. Súčasne nová FABIA na prvý pohľad zosobňuje moderný životný štýl. Základ modelu FABIA sme zámerne nemenili. Ako typický automobil ŠKODA je FABIA funkčný, praktický spoločník na každodenné jazdenie.“


Oliver Stefani, šéfdizajnér spoločnosti ŠKODA AUTO

Skulpturálne tvary, napríklad na kapote motora, dynamické proporcie, moderné svetlá, ktoré využívajú technológiu LED, ako aj kryštalické prvky typické pre automobily ŠKODA – to všetko dodáva novej generácii emocionálny vzhľad. Malá dizajnová novinka sa nachádza na predných dverách, kde línie karosérie naznačujú charakteristický trojuholníkový motív českej vlajky. Ostro rezané svetlomety, ktoré štandardne využívajú technológiu LED, siahajú až po masku chladiča. Verzia full LED má intenzívnejšie tlmené a diaľkové svetlo, ako aj prisvetľovanie v zákrutách pri odbočovaní. Na želanie sa montujú zadné svetlá FULL LED.

Väčšia zvonka, priestrannejšia znútra

Oproti predchádzajúcim generáciám model ŠKODA FABIA narástol vo všetkých smeroch. Dĺžkou 4 108 mm teraz FABIA po prvý raz prekonáva hranicu štyroch metrov. Pritom hmotnosť sa podarilo udržať takmer na úrovni predchádzajúcej generácie. Oproti predchodcovi je dĺžka väčšia o 111 mm a rázvor vzrástol o 94 mm na 2 564 mm. Automobil je teraz aj o 48 mm širší – celková šírka je 1 780 mm. Zväčšenie vonkajších rozmerov sa premietlo aj do zväčšenia vnútorného priestoru. Objem najväčšieho batožinového priestoru vo svojej triede, ktorý mala už predchádzajúca generácia, ďalej vzrástol o 50 litrov na 380 litrov. Po sklopení operadiel zadných sedadiel maximálny objem dosahuje 1 190 litrov.

Aerodynamika: FABIA má najmenší koeficient aerodynamického odporu vo svojej triede cx 0,28

Pri novej generácii modelu ŠKODA FABIA sa podarilo znížiť hodnotu koeficientu aerodynamického odporu cx z 0,32 predchádzajúcej generácie na cx 0,28. FABIA sa tak pýši najlepšou hodnotou vo svojej triede. Vývoj aerodynamiky prebiehal z veľkej časti pomocou simulácií metódou výpočtovej dynamiky tekutín (CFD – Computational Fluid Dynamics). Za tri a pol roka vývoja konštruktéri spoločnosti ŠKODA AUTO uskutočnili vyše 3 000 výpočtov simulácií prúdenia.

Žalúzie chladiča ušetria pri rýchlosti 120 km/h až 0,2 l/100 km

Dôležitým prvkom aerodynamiky sú inovatívne žalúzie chladiča umiestnené v spodnom otvore na vstup vzduchu v prednom nárazníku. ŠKODA FABIA je prvým modelom vo svojej triede, ktorý používa takýto prvok. Ak systém vyhodnotí, že chladenie nie je potrebné, lamely sa samé privrú, čím sa zlepší aerodynamika. Pri konštantnej rýchlosti 120 km/h vďaka tomu dochádza k úspore paliva až o 0,2 l/100 km. FABIA tak vypúšťa o 5 g/km CO2 menej. Pri úplne otvorených žalúziách prúdi do motorového priestoru maximálne množstvo vzduchu, čo umožňuje intenzívne chladenie počas krátkych zastávok.

Zníženie hluku v kabíne pomocou aeroakustickej simulácie

Pri vývoji novej generácie modelu FABIA využila spoločnosť ŠKODA AUTO na zníženie aerodynamického hluku po prvý raz aj novú metódu aeroakustickej simulácie. Pomocou výpočtov založených na simuláciách metódou výpočtovej dynamiky tekutín je možné detekovať turbulencie vzduchu, miesta, kde sa odtŕha vzduch od karosérie a vibrácie na bočných oknách, ktoré spôsobujú pískanie a zvýšený hluk v kabíne automobilu. Zdroje hluku je tak možné lokalizovať a odstrániť, napríklad novým nastavením polohy vonkajších spätných zrkadiel.

Nové farby a kolesá priemeru až 18″

Pre nový model FABIA je na výber 9 farieb karosérie, medzi ktoré patria aj nové metalizované odtiene oranžová Phoenix a šedá Graphite. Odtiene šedá Graphite a čierna Magic sa dajú použiť aj ako kontrastné farby pre strechu. Ponuka kolies zahŕňa 15″ disky z oceľového plechu a 9 rozličných diskov z ľahkej zliatiny formátu od 15″ do 18″. Špičkovú alternatívu predstavujú voliteľné čierne leštené 18″ disky z ľahkej zliatiny Libra.

Interiér: Veľkorysejší priestor, vyšší komfort, veľké displeje

Interiér štvrtej generácie modelu FABIA zdobí veľká centrálna obrazovka

  • Veľkorysejší priestor, svieže farby a komfortné prvky ako vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant známe z automobilov vyššej triedy
  • Moderná konektivita; FABIA môže mať po prvý raz digitálny združený prístroj

Interiér nového modelu FABIA kombinuje emocionálny vzhľad a ergonomické vlastnosti. V interiéri zaujme samostatne stojaca obrazovka infotainmentu s uhlopriečkou až do 23,4 cm (9,2″). Pre nový model FABIA je k dispozícii moderný infotainment a k tomu po prvý raz na želanie aj digitálny združený prístroj s displejom 26 cm (10,25″). Premiéru majú aj komfortné prvky na želanie známe z automobilov vyššej triedy ako napríklad vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant. Pri spustení predaja bude ŠKODA FABIA k dispozícii v dvoch verziách vybavenia.

Nová ŠKODA FABIA poskytuje vďaka rázvoru predĺženému o 94 mm oproti predchádzajúcej generácii ešte viac miesta v kabíne, predovšetkým pre cestujúcich na zadných sedadlách. Svojím rázvorom 2 564 mm FABIA dokonca prekonáva prvú generáciu modelu OCTAVIA z roku 1996, ktorá mala rázvor 2 512 mm. Nová FABIA bude pri uvedení na trh dostupná v dvoch tradičných verziách vybavenia Ambition a Style. Pocit priestrannosti ďalej umocňuje nový dizajn interiéru. Šírku interiéru zvýrazňuje symetrická prístrojová doska so samostatne stojacou centrálnou obrazovkou a horizontálne dekoračné lišty v piatich rozličných farbách podľa verzie vybavenia. Predná časť prístrojovej dosky je čalúnená látkou s kontrastnými švíkmi. Nový dizajn zvýrazňujú veľké okrúhle bočné výduchy ventilácie s chromovanými rámikmi a nové chrómované vnútorné kľučky dverí.

Nové farby, ambientné osvetlenie a komfortné prvky známe z automobilov vyššej triedy

Nové farby prinášajú do interiéru modelu FABIA kontrastné švíky a dekoračné lišty medenej a šedej farby. Nové ambientné osvetlenie z LED, ktoré je štandardným prvkom verzie vybavenia Style, osvetľuje dekoračnú lištu na prístrojovej doske červenou a bielou farbou. Súčasťou ambientného osvetlenia je aj LED osvetlenie stredovej konzoly vpredu, vnútorných kľučiek predných dverí a LED lampičky na čítanie vpredu a vzadu. Dizajn interiéru dotvárajú nové volanty. Kožený multifunkčný volant a trojramenný športový multifunkčný volant s pádlami pre vozidlá vybavené prevodovkou DSG sú prvkami vybavenia na želanie, rovnako ako vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo, ktoré zaručuje dobrý výhľad a vysokú úroveň bezpečnosti v zimných mesiacoch. Obidva tieto prvky sú v modelovom rade FABIA k dispozícii po prvý raz – tieto komfortné prvky boli doteraz vyhradené najmä automobilom vyšších tried.

Digitálny združený prístroj ponúka 5 režimov zobrazenia

Po prvý raz je v modelovom rade FABIA na želanie k dispozícii digitálny združený prístroj s displejom 26 cm (10,25″). Vodič môže prepínať medzi jednotlivými režimami zobrazenia. Na výber je klasický layout, ktorý vychádza zo štandardných analógových kruhových stupníc, moderné usporiadanie, redukované zobrazenie, rozšírené zobrazenie, ako aj športový režim s otáčkomerom uprostred, ktorý je súčasťou na želanie dostupného športového paketu. Tzv. „virtuálny kokpit“ zobrazuje aj logá rádiových staníc, obaly hudobných albumov a uložené fotografie volajúcich. Okrem toho je možné na displeji zobraziť mapu navigácie s lištou na priblíženie. FABIA má štandardne analógový združený prístroj s trojrozmernými stupnicami rýchlomera a otáčkomera, kruhovými stupnicami teplomera chladiacej kvapaliny a palivomera a displejom Maxi DOT, ktorý zobrazuje aj pokyny navigácie a rozpoznané dopravné značky.

FABIA po prvý raz s dvojzónovou klimatizáciou Climatronic

Štvrtá generácia modelu FABIA môže byť po prvý raz vybavená dvojzónovou klimatizáciou Climatronic a výduchmi ventilácie na zadnej strane stredovej konzoly na klimatizáciu zadných sedadiel. Dvojzónová klimatizácia Climatronic, ktorá je dostupná na želanie, umožňuje nastaviť teplotu osobitne pre pravú a ľavú stranu pomocou dvoch otočných tlačidiel na stredovej konzole. Všetky funkcie sa dajú jednoducho ovládať ôsmimi tlačidlami.

Konektivita: Vždy online s možnosťou bezdrôtového pripojenia

Systémy infotainmentu s uhlopriečkou až 23,4 cm (9,2″), ovládaním gestami a digitálnou asistentkou

  • Široká ponuka mobilných online služieb ŠKODA Connect

Nová FABIA má moderné systémy infotainmentu poslednej generácie s uhlopriečkou až do 23,4 cm (9,2″). Pomocou zabudovanej karty eSIM je vždy online, čo umožňuje príjem internetového rádia alebo prístup k rozsiahlym mobilným online službám ŠKODA Connect, ako aj k novým aplikáciám infotainmentu. Vďaka bezdrôtovej technológii SmartLink sa smartfóny dajú pripojiť bez kábla. Nabíjacia priehradka umožňuje indukčné bezdrôtové nabíjanie. Špičkový systém infotainmentu Amundsen sa dá ovládať aj gestami alebo pomocou digitálnej asistentky Laura.

Nová ŠKODA FABIA ponúka na výber tri systémy infotainmentu. Základný systém Swing s farebným displejom s uhlopriečkou 16,5 cm (6,5″) má viacdotykové ovládanie, tuner na príjem digitálneho rozhlasového vysielania DAB+ a štandardne štyri reproduktory vpredu. Bolero s displejom 20,3 cm (8″) má aj Bluetooth s hlasovým ovládaním a navyše dva reproduktory s funkciou priestorového ozvučenia (surround) v zadných dverách. Pripojenie smartfónu je možné vďaka bezdrôtovej technológii SmartLink. Nabíjacia priehradka umožňuje indukčné bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu.

Špičkový systém infotainmentu Amundsen s navigáciou a hlasovým ovládaním s online podporou

Systém infotainmentu Amundsen má konfigurovateľný displej s uhlopriečkou 23,4 cm (9,2″) a je vybavený navigáciou s online podporou. K voliteľným prvkom patrí aj hotspot wi-fi. Po pripojení mobilného telefónu sa dá spustiť služba pre streamovanie hudby. Prístroj má disk SSD s kapacitou 64 GB určený na nahrávanie mapových podkladov, ktoré sa dajú aktualizovať online. Funkčné vybavenie zahŕňa aj ovládanie gestami. Na želanie sa dá objednať hlasové ovládanie pomocou digitálnej asistentky Laura s online podporou. Laura rozumie pokynom v 15 jazykoch. Na nabíjanie mobilných prístrojov má FABIA až päť konektorov USB-C. Jeden z nich je pri vnútornom spätnom zrkadle, z ktorého sa dá napríklad napájať palubná kamera. Kvalitnejšiu reprodukciu hudby zabezpečuje voliteľný sound systém ŠKODA s externým zosilňovačom a subwooferom v ozvučnici v batožinovom priestore.

Aplikácie infotainmentu zobrazujú správy, počasie, kalendár a upozornenia na nebezpečné dopravné situácie

Vodič si môže založiť účet ŠKODA Connect priamo prostredníctvom displeja systému infotainmentu Amundsen alebo preniesť už existujúci účet do automobilu FABIA. Ľahko sa dajú stiahnuť aj nové aplikácie infotainmentu, ktoré zobrazujú správy a počasie, poskytujú prístup k osobnému kalendáru Google alebo upozorňujú na nebezpečné situácie. Systém Amundsen umožňuje aj využívanie mnohých mobilných online služieb ŠKODA Connect. K nim patria funkcia eCall, ktorá v prípade nehody automaticky spustí tiesňové volanie, služba Proaktívny servis (Pomoc na ceste), rozsiahle služby vzdialeného  prístupu pomocou aplikácie MyŠKODA a webový portál ŠKODA Connect.

Bezpečnosť: Nové asistenčné systémy a až deväť airbagov

  • Nová FABIA po prvý raz ponúka Asistovanú jazdu 2.0, Automatické parkovanie a Asistenta pre manévrovanie
  • Vysoká úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti
  • Optimálne upevnenie detských autosedačiek zabezpečujú body ISOFIX a TopTether

Nová ŠKODA FABIA patrí k najbezpečnejším automobilom vo svojej triede vďaka až deviatim airbagom. Využitie modulárnej platformy MQB A0 prinieslo ešte vyššiu úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti, k čomu prispeli aj také asistenčné systémy, ktoré doteraz ponúkali automobily vyššej triedy. Po prvý raz nová FABIA disponuje napríklad Asistovanou jazdou 2.0 a Automatickým parkovaním.

Spoločnosť ŠKODA AUTO využila možnosti, ktoré poskytuje modulárna platforma MQB A0 koncernu Volkswagen aj v oblasti aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Tato platforma umožňuje použitie moderných asistenčných systémov, ktoré boli doteraz vyhradené automobilom vyššej triedy. Zároveň umožnila vytvoriť robustnú karosériu s vysokou torznou pevnosťou a vysokou stabilitou. Na konštrukcii karosérie bola použitá vysokopevnostná, ultra vysokopevnostná a tepelne tvárnená vysokopevnostná oceľ.

Bezpečnú jazdu zabezpečuje Asistovaná jazda 2.0, vyššiu úroveň komfortu prináša Automatické parkovanie

ŠKODA FABIA poskytuje vďaka funkcii Asistovaná jazda 2.0 automatickú podporu vedenia automobilu v pozdĺžnom a priečnom smere. Tento na želanie dostupný systém sa dá aktivovať jediným tlačidlom. Asistovaná jazda 2.0 kombinuje okrem iného adaptívny tempomat (ACC), ktorý do rýchlosti 210 km/h automaticky prispôsobuje rýchlosť jazdy podľa vozidla idúceho vpredu, a Asistenta jazdy v pruhoch (Lane Assist). Tento asistent pomáha vodičovi udržať vozidlo v strede jazdného pruhu jemnými zásahmi riadením. Pomocou funkcie Detekcia rúk vozidlo kontroluje, či má vodič ruky na volante. Na želanie je dostupný aj vylepšený Asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist), ktorý je aktívny až do vzdialenosti 70 m a upozorňuje vodiča na vozidlá v mŕtvych uhloch vonkajších spätných zrkadiel. FABIA teraz môže mať aj asistenčný systém Automatické parkovanie: do rýchlosti 40 km/h zobrazí vhodné miesto a ovládaním riadenia poloautomaticky zaparkuje do radu pozdĺžne alebo priečne stojacich vozidiel. Ak senzory Asistenta pre manévrovanie (Manoeuvre Assist) zaregistrujú pri parkovaní pred alebo za vozidlom nebezpečnú prekážku, automaticky vozidlo zabrzdia. Po prvý raz má FABIA aj Rozpoznávanie dopravných značiek a Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov.

V prípade nehody chráni posádku až deväť airbagov

Súčasťou štandardného vybavenia sú airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a bočné hlavové airbagy pre obidva rady sedadiel. Na želanie sú k dispozícii bočné airbagy vzadu a kolenový airbag vodiča. Úchyty pre detskú sedačku ISOFIX a TopTether na vonkajších zadných sedadlách sú súčasťou štandardného vybavenia. Na želanie sú dostupné aj pre sedadlo spolujazdca vpredu. Oká systému TopTether na zadnej strane operadla sedadla spolujazdca a vonkajších zadných sedadiel slúžia ako tretí bod na upevnenie detskej sedačky.

Motory: Nižšia spotreba, dlhší dojazd

  • Moderné, úsporné motory MPI a TSI spĺňajú emisnú normu Euro 6d
  • Motory modelu ŠKODA FABIA pokrývajú výkonové spektrum od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k)
  • Vďaka nízkej spotrebe a 50-litrovej nádrži je dojazd vyše 900 km

Pre štvrtú generáciu modelu FABIA sú na výber štyri benzínové motory novej generácie Evo koncernu Volkswagen. ŠKODA AUTO tak oproti predchádzajúcej generácii rozširuje portfólio pohonných jednotiek. Širšie ako doteraz je aj výkonové spektrum, ktoré siaha od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k). Motory spĺňajú prísnu emisnú normu Euro 6d. V kombinácii s 50-litrovou nádržou, ktorá je k dispozícii na želanie, je dojazd s trojvalcovými motormi vyše 900 km v režime WLTP.

„VVšetky motory generácie Evo nového modelu FABIA sú ešte úspornejšie ako motory predchádzajúcej generácie. Pri motore MPI, ktorý bol vyvinutý pre koncern Volkswagen a vyrába sa v Českej republike, sa podarilo znížiť spotrebu paliva a emisie a zvýšiť výkon o 4 kW.“


Johannes Neft, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť technického vývoja

Všetky pohonné jednotky spĺňajú emisnú normu Euro 6d a poháňajú predné kolesá. Novou špičkovou motorizáciou je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a štandardne dodávanou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Výkonové verzie do 70 kW (95 k) sú vybavené 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri motore 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) je na výber 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Nárast výkonu motora MPI vyvinutého spoločnosťou ŠKODA AUTO

Základným motorom modelu FABIA je benzínový motor MPI s viacbodovým vstrekovaním paliva. Trojvalec 1.0 MPI má objem 1,0 litra a je k dispozícii s výkonom 48 kW a výkon 59 kW (80 k). Oproti predchádzajúcej generácii výkon vzrástol o 4 kW (5 k). Tento motor bol vyvinutý spoločnosťou ŠKODA AUTO a pre celý koncern Volkswagen sa vyrába Českej republike.

Inovatívna vrstva nanášaná pomocou plazmy znižuje spotrebu paliva a emisie

Pri obidvoch výkonových verziách trojvalca 1.0 TSI s prepĺňaním turbodúchadlom a priamym vstrekovaním sú liatinové vložky valcov nahradené plazmovým nanášaním povrchovej vrstvy valcov o hrúbke 150 mikrometrov (0,15 milimetra). Tento technicky inovatívny proces znižuje vnútorné trenie a tým optimalizuje aj spotrebu paliva a emisie. Vďaka lepšiemu rozdeleniu a lepšiemu odvodu tepla v spaľovacom priestore znižuje aj tepelné namáhanie motora.

Nová špičková motorizácia s vypínaním valcov

Štvrtá generácia modelu ŠKODA FABIA má novú špičkovú motorizáciu. Štvorvalcový motor 1.5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je vybavený funkciou vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení ACT (Active Cylinder Technology). Systém pri malom zaťažení automaticky vypína dva prostredné valce – čo vodič takmer nepostrehne – a tým prispieva k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2. Všetky motory TSI modelu ŠKODA FABIA sú vybavené filtrom pevných častíc.

Nízka spotreba umožňuje dlhý dojazd

Všetky pohonné jednotky sa štandardne montujú so 40-litrovou palivovou nádržou. Na želanie je k dispozícii 50-litrová nádrž, s ktorou má FABIA vybavená trojvalcovými motormi dojazd vyše 900 km v režime WLTP.

Prehľad motorov nového modelu ŠKODA FABIA:

Motor Počet valcov Max. výkon Max. krútiaci moment[Nm] Prevodovka Max. rýchlosť* [km/h] Zrýchlenie 0-100 km/h* [s] Kombinovaná spotreba* [l/100 km] Emisie CO2* [g CO2/km]
[kW] [k]
1,0 MPI EVO 3 59 80 93 5-M 179 15,1 5,1 116-131
1,0 TSI EVO 3 70 95 175 5-M 195 10,6 5,1 113-128
1,0 TSI EVO 3 81 110 200 6‑M 7-DSG 205 205 9,7 9,5 5,0 5,5 114-128 125-139
1,5 TSI EVO 4 110 150 250 7-DSG 225 7,9 5,6 128-142

*predbežné údaje

 

Zdroj: Škoda

- Reklama -
- Reklama -