6.9 C
Bratislava
piatok, 29 marca, 2024
Reklama

Nová Mazda3 má päť hviezdičiek Euro NCAP

Odporúčame

  • Nový kompaktný automobil je už piatym modelom značky Mazda, ktorý od Euro NCAP získal najvyššie možné hodnotenie
  • Jeho predvídateľné jazdné vlastnosti znižujú pravdepodobnosť, že k nehode vôbec dojde

Ďalší odvážne iný automobil, ďalšie perfektné skóre: nová Mazda3 dostala od Euro NCAP* päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti. Päť hviezdičiek je pritom najvyšší možný počet, ktorý je možné udeliť. Aktuálna generácia najpredávanejšej Mazdy všetkých čias získala výborné hodnotenie vo všetkých štyroch kategóriách: 93 percent za ochranu dospelých, 86 percent za ochranu detských pasažierov, 65 percent za ohľaduplnosť k chodcom a 81 percent za asistenčné systémy. Tieto výsledky vysoko prekonávajú hraničné hodnoty pre udelenie piatich hviezdičiek**. Nová Mazda3 sa vyrába v karosárskych variantoch hatchback a sedan. Je to už piaty model značky, ktorý od zavedenia prísnejšieho hodnotenia v roku 2009 dostal od Euro NCAP päť hviezdičiek. Predtým už toto ocenenie svojich bezpečnostných vlastností dosiahli Mazda3 predchádzajúcej generácie, minulá i súčasná Mazda6 a Mazda CX-5.Podobne ako posledné dva spomínané modely sa aj Mazda3 pýši unikátnou karosériou Skyactiv-Body a podvozkom Skyactiv-Chassis s odľahčenou, ale nesmierne pevnou konštrukciou. Približne 60 percent karosérie je vyrobených z vysokopevnostnej ocele. Vďaka tomu je karoséria nového modelu ľahšia, ale asi o 30 percent pevnejšia než v prípade minulej generácie. Tvorí tak pevný a robustný základ pasívnej bezpečnosti. Aktívnu bezpečnosť zaisťuje sústava i-ACTIVESENSE. Tvoria ju najmodernejšie asistenčné technológie, ktoré Euro NCAP od roku 2014 taktiež zahrnie do celkového hodnotenia bezpečnosti. Ďalšou prednosťou novej generácie modelu Mazda3 sú jazdné vlastnosti. Predvídateľná akcelerácia, brzdenie aj správanie sa vozidla v zákrutách zmenšujú riziko nehody, bez toho, aby tým utrpel vodičsky atraktívny charakter vozidla. Nová Mazda3 má tiež od základu novo navrhnutý interiér, vychádzajúci z novej koncepcie. Jej základnou myšlienkou je umožniť vodičovi čo najlepšie využiť všetky informácie, ktoré vozidlo poskytuje. * European New Car Assessment Programme, nezávislá organizácia hodnotiaca bezpečnosť automobilov. Funguje od roku 1997. ** Ochrana dospelých: 80 %; ochrana detí: 60 %; chodci: 60 %; asistenčné systémy: 65 %; celkovo: 80 %. Skóre v každej kategórii je stanovené na základe niekoľkých bariérových skúšok. Patrí k nim čelný náraz v rýhlosti 64 km/h, bočný náraz v 50 km/h, bočný náraz do stĺpu v 29 km/h a simulované strety s dospelým chodcom aj  dieťaťom v rýchlosti 40 km/h. Euro NCAP hodnotí taktiež prítomnosť elektronického stabilizačného programu (ESC), ktorý Mazda nazýva obchodným označením Dynamic Stability Control (DSC). Zdroj: Mazda

Reklama
Predchádzajúci článok
Ďalší článok