/
/
/
Nová generácia Subaru Outback

Nová generácia Subaru Outback

Reklama

  • Odvážny dizajn doteraz najpriestrannejšieho a najvšestrannejšieho Outbacku
  • Automatická prevodovka Lineartronic v spojení s motorom BOXER DIESEL
  • Prepracovaný podvozok s novinkou Active Torque Vectoring pre ešte lepšiu agilitu
  • Vylepšený aktívny pohon všetkých kolies a nový režim X-MODE pre lepšie schopnosti
  • Asistenčný bezpečnostný systém EyeSight
  • Outback v predaji od apríla s novou cenou už od 32 990,- EUR s DPH

Nový Outback je už piatou generáciou auta, ktoré sa po prvý raz predstavilo v roku 1995. Spoločnou hodnotou, spájajúcou všetky doterajšie generácie, je koncept crossoveru, integrujúci najsilnejšie stránky segmentov osobných áut a SUV. Subaru pri vývoji každej z generácií hľadalo to najlepšie z reprezentatívnosti a úžitkovej hodnoty, odrážajúcej postavenie vlajkovej lode značky. Dôveru zákazníkov upevňuje aj tým, že sa jej vozidlá stávajú partnerom svojich užívateľov a obohacujú ich život.

V novom Outbacku spojil koncern Fuji Heavy Industries, výrobca vozidiel Subaru, tieto emocionálne väzby s funkčnými hodnotami, akými sú kvalita jazdy, ohľaduplnosť k životnému prostrediu*1 či bezpečnosť. Tú ešte zvyšuje nová generácia asistenčného systému EyeSight*2, ktorý má v Európe premiéru. Vznikla tak esencia automobilu, ktorého emocionálne hodnoty sú založené na dizajne a kvalite.

  • *1: SUBARU BOXER DIESEL spĺňa emisnú normu Euro 6.
  • *2: EyeSight tretej generácie. Prvé dve boli uvedené na domácom japonskom trhu.

ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

PRODUKTOVÁ KONCEPCIA

Už od svojho uvedenia si Outback získal miesto v srdciach motoristov po celom svete ako stelesnenie unikátneho konceptu crossoveru, kombinujúceho komfort pri cestách na dlhé vzdialenosti s priestrannosťou SUV.

Pri vývoji novej generácie Subaru tento koncept zásadne vylepšilo. Zároveň pridalo pokrokové dizajnové prvky, hodné modelu na vrchole rebríčka crossoverov Subaru, aby tak postavilo auto prezentujúce silu a kvalitu, ktoré sa stane spoľahlivým partnerom ľudí, vyznávajúcich aktívny životný štýl.

Foto: Subaru
Foto: Subaru

DIZAJN

Exteriér

Na vyjadrenie úrovne kvality a funkčnosti, zodpovedajúcej top modelu medzi crossovermi Subaru, sa exteriérový dizajn odvíja od témy „viac Outbacku“. Cieľom bolo vytvoriť energické vyjadrenie okamžite rozpoznateľného štýlu, vybudovaného predchádzajúcimi generáciami Outbacku. To sa podarilo dosiahnuť formou výraznej siluety, kombinujúcej prednosti osobného automobilu a SUV, s dostatočnou svetlou výškou a robustným stylingom.

  • Pri zachovaní veľkého a pohodlného priestoru pre cestujúcich dokresľujú základné proporcie dynamický tvar karosérie, väčšie kolesá a svalnaté blatníky, zvýrazňujúce rozhodný postoj a splynutie auta s cestou vďaka pohonu všetkých kolies (AWD). Expresívne panely karosérie, vyrobené so zmyslom pre detail, podčiarkujú cit pre kvalitu, očakávanú od vlajkovej lode značky.
  • Ochranné panely, zakrývajúce spodnú časť karosérie, majú za úlohu nielen chrániť vozidlo pri jazde v teréne, ale zároveň zvyšujú atraktívny a robustný imidž Outbacku. Jeho charakteristický štýl ešte umocňujú veľké predné hmlovky, funkčné strešné nosiče a vysoká svetlá výška.
  • Predný nárazník, integrovaný šesťuholníkový gril a svetlomety s tvarom jastrabích očí odkazujú na podobnosť s ostatnými členmi rodiny Subaru, zatiaľ čo trojrozmerný tvar prednej časti korešponduje so zvyškom karosérie a dotvára dynamický vzhľad auta.
  • Motív predných svetlometov sa preniesol aj na zadné kombinované svetlá, vytvárajúce ostrý, energický obraz. Koncové i brzdové svetlá z LED diód zvyšujú pocit kvality a zároveň zlepšujú spotrebu paliva a viditeľnosť za tmy.

Interiér

„Komfortný a športový“ je základnou témou interiérového dizajnu s cieľom zásadne zvýšiť kvalitu a pohodlie pri vytváraní novej generácie interiéru, ktorý ponúka športovejší priestor pre vodiča a vylepšený systém infotainmentu pre príjemnejšie zážitky v automobile.

  • Vodič má pred očami prístrojový panel, ktorého základom sú dva prehľadné analógové ciferníky, vytvárajúce pocit trojrozmerného zobrazovania údajov. Modré podsvietenie ich prstencov pri modeloch vo vyšších stupňoch vybavenia im dodáva výrazný športový feeling. Medzi prístrojmi si našiel miesto veľký farebný LCD panel. Rad multifunkčných ovládačov umiestnili konštruktéri na nový trojramenný volant.
  • Impozantná stredová konzola z prvotriednych materiálov nesie vysoko umiestnený širokouhlý plochý centrálny displej*3  s intuitívnym dotykovým ovládaním. Nová generácia rozhrania zvýšila prehľadnosť zobrazenia, zjednodušila ovládanie a umožnila pohodlné pripojenie k rôznym typom médií i využitie navigácie a audio systémov.
  • Osobitná pozornosť bola venovaná materiálom použitým v interiéri, sprostredkujúcim opticky i na dotyk úroveň absolútnej kvality, aká prináleží vlajkovej lodi Subaru. Zmysel pre detail v každom aspekte, od mäkčenej prístrojovej dosky cez hrubé čalúnenie opierok rúk až po tvar a pocit z kľučiek dverí, vyvoláva pocit komfortu už od okamihu, kedy cestujúci nastúpi do vozidla.

*3: Opcia inštalovaná výrobcom

PRIESTOR PRE CESTUJÚCICH A BATOŽINU

Priestor pre cestujúcich ponúka komfort a pocit relaxácie. Výhľad z vozidla, vnútorný priestor a špičková bezpečnosť sa efektívne spojili s výrazným, športovým dizajnom a pocitom svetlosti a priestrannosti.

  • Základné rozmery sa zväčšili, čo však nemalo vplyv na vynikajúce jazdné vlastnosti. Zmeny nastali i v konštrukcii dverí, ktoré majú tenšie okenné rámy, modifikovaný rám strechy zabezpečil bohatý priestor nad hlavami cestujúcich. Zväčšila sa i šírka v oblasti ramien, lakťov a priestor na nohy zadných pasažierov. Výsledkom je nielen ešte väčší priestor a pohodlie ako v predchádzajúcej generácii, ale i vyššia bezpečnosť pre cestujúcich.
  • A-stĺpik sa posunul viac dopredu, čím sa ešte viac rozšíril priestor v kabíne. Presunutie úchytov spätných zrkadiel na dvere umožnilo pridať vpredu trojuholníkové presklenie, ktoré zlepšuje výhľad smerom dopredu. Nová pozícia zrkadiel navyše zmenšila slepý uhol. To znamená viac aktívnej bezpečnosti, ale i pocit otvorenosti kabíny.
  • Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru*4 umožňuje ich automatické otvorenie i zatvorenie, ale aj nastavenie výšky otvárania. To je užitočné vo viacerých situáciách, či už pri parkovaní v nižšej garáži, alebo preprave nákladu na strešných nosičoch.

*4: Opcia inštalovaná výrobcom

TECHNIKA

Podvozok a karoséria

  • Podvozok, riadenie, pruženie, brzdový systém a ďalšie komponenty boli upravené tak, aby poskytovali jazdné vlastnosti na vrchole triedy. Vysoká svetlá výška v spojení s ešte vyššou mierou jazdnej stability umožnili dosiahnuť skvelé jazdné vlastnosti za zachovania vysokého komfortu jazdy.
  • Krútenie karosérie je ešte viac potlačené jej zvýšenou torznou tuhosťou. Nové body uchytenia odpruženia kolies a konštrukčné zmeny, ktoré znížili ťažisko vozidla, umožnili dosiahnuť vynikajúce jazdné vlastnosti bez obetovania jemnosti pruženia.
  • Znížený odpor prvkov pruženia a ich zvýšená účinnosť, vyššia účinnosť stabilizátora v kombinácii s optimalizáciou predných vinutých pružín a zadných tlmičov pruženia priniesli vysokú jazdnú stabilitu a prémiovú kvalitu jazdy.
  • Zásadne redizajnovaný tvar rámu karosérie umožnil zvýšiť dynamickú tuhosť zadného odpruženia a zmeniť jeho pozíciu voči karosérii, čo okrem kvality jazdy prinieslo redukciu vibrácií, prenášaných do podlahy a zadných sedadiel.
  • Pomer prevodu riadenia sa znížil zo 16,5:1 na 14,0:1, riadenie je priamejšie a agilnejšie. Malá a ľahká, ale výkonná riadiaca jednotka zabudovaná do elektrického posilňovača riadenia umožnila zvýšiť jeho výkon a zároveň dosiahnuť presnejšie riadenie s prirodzeným pocitom spätnej väzby. Toto riešenie tiež prispieva k zníženiu spotreby paliva.
  • K perfektnému správaniu sa podvozku v zákrutách a vynikajúcej odozve na pokyny riadenia prispieva systém Active Torque Vectoring.
  • Zabudovanie elektronickej parkovacej brzdy do zadného strmeňa urobilo systém tichším a citlivejším.
  • Popri zatraktívnení výzoru auta prispeli dizajnové zmeny k zníženiu odporu vzduchu o 10,6 %, najmä zlepšením prúdenia okolo zadnej časti vozidla. Zlepšenie aerodynamiky výrazne prispelo k redukcii spotreby paliva.

Riadenie systému AWD

  • Okrem unikátneho symetrického pohonu všetkých kolies je nový Outback vybavený systémom X-MODE, ktorý dokáže zlepšiť jazdné vlastnosti na zlých cestách, klzkom povrchu či mimo asfaltu optimalizovaným riadením manažmentu motora, pohonu 4×4, brzdného systému a ďalších prvkov pohonného reťazca. Kontrola rýchlosti pri zjazde z kopca pomáha vodičovi udržiavaním nízkych rýchlostí pri prekonávaní výrazných klesaní.

MOTORY

– 2.5-litrový DOHC 4-valcový benzínový boxer motor –

Zvýšenie krútiaceho momentu v strednom pásme otáčok motora FB25 poskytuje viac kontroly a pocit ľahkosti ovládania v spektre zaťaženia agregátu, často využívanom v praxi. Významné zmeny v saní, výfukovom trakte a spaľovacom priestore zlepšili spotrebu paliva.

  • Pri zachovaní konštrukcie nasávacieho potrubia a regulačného ventilu TGV z predchádzajúceho modelu sa zmenila pozícia TGV ventilu a zjednodušil sa tvar nasávacích ventilov s cieľom vyvážiť plniacu účinnosť pri vyšších otáčkach s efektívnejším spaľovaním pri nízkych otáčkach, čo zlepšuje výkonovú charakteristiku a zároveň znižuje spotrebu.
  • Zvuk produkovaný nasávacou časťou bol vyladený tak, aby mal motor ako celok príjemný zvukový prejav.

– 2.0-litrový DOHC 4-valcový naftový prepĺňaný boxer motor –

Subaru zdokonalilo svoj SUBARU BOXER DIESEL – prvý naftový motor typu boxer, použitý v sériovej výrobe osobných vozidiel. Popri vysokom krútiacom momente, typickom pre dieselové motory, teraz spĺňa emisnú normu Euro 6.

  • Modifikácie, ako napríklad zmenený tvar turba, zlepšili ohľaduplnosť k životnému prostrediu.

PREVODOVKY

Lineartronic

Účinnosť automatických bezstupňových prevodoviek aj ich ohľaduplnosť k životnému prostrediu sa zvýšili, výsledkom je ešte nižšia spotreba paliva. Popri jemnom a hladkom automatickom radení, typickom pre prevodovky Lineartronic, nová verzia manažmentu manuálneho radenia šiestich predvolených prevodových pomerov krídelkami pod volantom garantuje vodičovi, že auto sa bude správať vždy podľa jeho požiadaviek. Vnútorné trenie prevodovky sa znížilo, čím sa zlepšila spotreba, nové tlmiče torzných kmitov sú zárukou tichej jazdy bez hluku a vibrácií. Prevodovka Lineartronic prispôsobená na prenos vysokého krútiaceho momentu. V spojení s motorom SUBARU BOXER DIESEL zabezpečuje prevodovka Lineartronic, prispôsobená na prenos vysokého krútiaceho momentu, vysoký výkon pohonného systému a ohľaduplnosť k životnému prostrediu. Menič krútiaceho momentu, olejové čerpadlo a mechanizmus chodu vpred a vzad boli prepracované, nový manažment manuálneho režimu zlepšuje pocit z jazdy a zároveň aj akustický prejav prevodovky.

6-stupňová manuálna prevodovka

Prevodové pomery pre prvý a druhý prevodový stupeň boli upravené za účelom dosiahnutia ako nízkych emisií, tak dynamiky automobilu.

BEZPEČNOSŤ

Pevná štruktúra karosérie a prvky aktívnej i pasívnej bezpečnosti, ktoré boli aj doteraz silnými zbraňami Outbacku, boli ešte vylepšené pre dosiahnutie maximálnej bezpečnosti pri náraze z akéhokoľvek smeru. Novinky zahŕňajú aj asistenčný systém EyeSight, ktorý zásadne zvyšuje preventívnu bezpečnosť a znižuje záťaž a nároky kladené na vodiča. Bezpečnosť nového Outbacku ocenila maximálnymi piatimi hviezdičkami agentúra Euro NCAP, top hodnotenia bezpečnosti získal i v USA a v Japonsku.

Preventívna bezpečnosť

EyeSight*5

  • V porovnaní s predchádzajúcou generáciu tohto bezpečnostného asistenčného systému (nebola dostupná na európskom trhu), nový EyeSight využíva úplne prepracované stereo kamery, ktorých snímací uhol a dosah sa zvýšili približne o 40 %, čím sa ešte viac zvýšila preventívna bezpečnosť. Do systému sú integrované prvky ako predkolízna brzda či adaptívny tempomat.

    *5 Opcia inštalovaná výrobcom

Aktívna bezpečnosť

  • S permanentným symetrickým pohonom všetkých kolies ako základom, odľahčenou karosériou so zvýšenou tuhosťou, vylepšeným podvozkom s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a elektronickým stabilizačným systémom VDC (všetko v štandardnej výbave všetkých verzií) má Outback najlepšiu úroveň aktívnej bezpečnosti vo svojej triede. Jazda s ním sa tak stáva zážitkom s najvyššou mierou bezpečnosti za každých mysliteľných podmienok.

Pasívna bezpečnosť

  • Nový Outback využíva viac vysoko pevnostnej ocele a pevnejších zvarov a spojov rôznych materiálových štruktúr. Popri redukcii hmotnosti sa tieto konštrukčné zmeny postarali o pevnejšiu karosériu s bezpečnosťou na najvyššej svetovej úrovni pri náraze spredu, zozadu i zo strán.
  • Predná kapota i priečka medzi motorom a karosériou boli vo veľkej miere skonštruované z materiálov, pohlcujúcich kinetickú energiu pri náraze. Materiály absorbujúce energiu konštruktéri pridali i na bočné strany motorového priestoru, čím sa zvýšila ochrana chodcov.

TECHNICKÉ PARAMETRE

2.5litre petrol 2.0litre diesel turbo
Rozmery(dĺžka x šírka x výška)

4,815 x 1,840 x 1,605 mm

Rázvor

2,745 mm

Pohonná jednotka

2,5 litra, DOHC,

4-valcový boxer

2,0 litra, DOHC,

4-valcový boxer

Zdvihový objem

2,498 cm3

1,998 cm3

Prevodovka

Lineartronic*

7- stupňové manuálne radenie

Lineartronic* pre prenos vysokého krútiaceho momentu

Max. výkon

129kW (175 k) pri 5,800 min-1

110kW (150 k) pri 3,600 min-1

Max. krútiaci moment

235 Nm pri 4,000 min-1

350Nm pri 1,600–2,800 min-1

Rozmer pneumatík

225/65 R17, 225/60 R18

Prepravná kapacita

5

* Lineartronic: bezstupňová CVT prevodovka s plne automatickým elektronickým manažmentom

VÝBAVY, CENY A DOSTUPNOSŤ

Nová generácia Subaru Outback bude v predaji od apríla 2015 pričom cenovo začína na úrovni 32 990,- EUR s DPH s dieselovým motorom, so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stupňom výbavy Comfort.

Cena s DPH
Outback 2.0D MT Comfort 32 990,-
Outback 2.0D ES CVT Comfort 34 500,-
Outback 2.0D ES CVT Superior 37 990,-
Outback 2.0D ES CVT Exclusive 38 990,-
Outback 2.5i ES CVT Exclusive 36 990,-
Zdroj: Subaru
Prečítať celý text

Reklama