/
/
/
Modelový rad JAGUAR XF 2015 sa predstaví na Ženevskom autosalóne

Modelový rad JAGUAR XF 2015 sa predstaví na Ženevskom autosalóne

Reklama

MODELOVÝ RAD JAGUAR XF 2015

  • Model XF 2015 od automobilky Jaguar zaútočí na všetky zmysly – od hospodárnej jazdy až po výkonné predstavenie na diaľnici. Nie je však pritom ohrozený luxus, kultivovanosť ani všestrannosť, ktoré zákazníci očakávajú od vozidiel Jaguar.
  • Model XFR-S Sportbrake je prvé vysokovýkonné kombi Jaguar s označením R-S. Disponuje výkonom 550 koní a batožinovým priestorom s objemom 1 675 litrov.
  • V modeli XFR-S Sportbrake je 5,0-litrový kompresorom prepĺňaný motor s výkonom 550 koní
    a krútiacim momentom 680 Nm. Model XF R-Sport je dostupný aj s novým štvorvalcovým vznetovým motorom s objemom 2,2 litra a výkonom 163 koní, s ktorým dosiahne spotrebu 4,9 l/100 km a emisie CO2 na úrovni len 129 g/km.
  • Nový Jaguar XF R-Sport je prvý Jaguar, ktorý nesie nové označenie R-Sport.
  • Model XF R-Sport je k dispozícii vo verzii sedan a kombi.

Modely XF pre modelový rok 2015 ponúka neuveriteľne širokú ponuku možností. Od bleskového času zrýchlenia z 0 na 100 km/h len za 4,8 sekundy až po emisie len 129 g/km pri verzii XF R-Sport s 2,2-litrovým vznetovým motorom, ako aj batožinový priestor s objemom 1 675 litrov pre všetky modely Sportbrake – toto je Jaguar XF.

Ian Hoban, produktový riaditeľ Jaguar

JAGUAR XFR-S SPORTBRAKE S VÝKONOM 550 K

VÝKONNÝ AJ PRAKTICKÝ

  • Model XFR-S Sportbrake je prvé vysokovýkonné športové kombi od automobilky Jaguar.
  • XFR-S Sportbrake vychádza z uznávaného športovej limizíny XFR-S – môže sa pochváliť rovnakýmiparametrami výkonu a svižnosti –, zároveň je však všestrannejšie a praktickejšie.
  • 5,0-litrový kompresorom preplňovaný motor V8 má výkon 550 koní a krútiaci moment 680 Nm. Posklopení zadných sedadiel je k dispozícii batožinový priestor s objemom 1 675 litrov.
  • Model XFR-S Sportbrake dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosiahne elektronickyobmedzenú maximálnu rýchlosť 300 km/h.
  • Osemstupňová prevodovka s funkciou „Quickshift“ zabezpečuje optimálny priebeh zrýchlenia v celomrozsahu rýchlostí a otáčok.
  • Podvozok sedanu XFR-S bol pre model XFR-S Sportbrake zvlášť naladený.
  • Aktívny elektronický diferenciál a stabilizačný systém sú prevzaté zo sedanu XFR-S a podieľajú sa na skvelých jazdných vlastnostiach modelu XKR-S Sportbrake.
  • Úpravy aerodynamických prvkov prinášajú zmenšenie vztlaku v porovnaní so štandardným modelom Sportbrake a modelu XFR-S Sportbrake dodávajú asertívny vzhľad.
  • 20-palcové kované zliatinové disky „Varuna“ – rovnaké ako pri sedane XFR-S – sú obuté do zákazkových pneumatík kvôli maximálnej priľnavosti.

Medzi exkluzívne materiály v interiéri patrí karbónová koža a kontrastné zvýraznenie mikrolemovkou a prešívaním.

XFR-S Sportbrake kombinuje skutočnú všestrannosť s elektrizujúcim výkonom. Toto skutočne výnimočné vozidlo oživuje športový charakter značky Jaguar a uspokojí aj tých najnáročnejších vodičov. Obľúbia si ho ľudia vyznávajúci najaktívnejší životný štýl.

Dean Murden, riaditeľ programu vozidiel spoločnosti Jaguar

Zhrnutie

XFR-S Sportbrake je tretím modelom patriacim do mimoriadne výkonného radu R-S značky Jaguar. Pripojí sa k svojmu súrodencovi – sedanu XFR-S – a zaujme miesto v exkluzívnom klube vozidiel dosahujúcich rýchlosť 300 km/h. Je živým stvárnením dlhoročných a legendárnych športových modelov Jaguar. Vylepšenia pohonných jednotiek, podvozka a karosérie s označením R-S umožňujú modelu XFR-S Sportbrake prekročiť hranice bežného výkonu.

Kompresorom prepĺňaný 5,0-litrový zážihový motor V8 dodáva vozidlu elektrizujúci výkon 550 koní a krútiaci moment 680 Nm. V porovnaní s verziou, ktorá sa montovala do modelu XFR ide o zvýšenie o 40 koní
a 55 Nm. Toto zvýšenie sa podarilo dosiahnuť vďaka revízii systému riadenia motora a optimalizácii prietoku vzduchu smerom do motora aj z motora.

Súčasťou výbavy je osemstupňová prevodovka s technológiou Jaguar „Quickshift“ (vyvinutá pre model F- TYPE). Vďaka zvýšenému výkonu motora dokáže XFR-S Sportbrake zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a dosahuje elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 300 km/h.

Cieľom konštruktérov bolo vyrovnať sa so zvýšenou hmotnosťou zadnej časti modelu XFR-S Sportbrake a zároveň zachovať ostrú odozvu pri prejazde zákrutami, známu zo sedanu XFR-S. Upravili preto zavesenie zadných kolies a revíziou prešli aj zadné pružiny a adaptívne tlmiče modelu Sportbrake. Tieto upravené komponenty pracujú spoločne a zvyšujú pocit vnímania povrchu vozovky, čím zabezpečujú isté jazdné vlastnosti a plynulú jazdu s maximálnou kontrolou. Aktívny elektronický diferenciál je nanovo naladený a nastavenia systému dynamického ovládania stability boli prepracované tak, aby v spolupráci s upraveným zavesením zadných kolies modelu XFR-S Sportbrake umožnili nadšeným vodičom využiť obrovský potenciál vozidla na maximum.

Dizajn

Vzhľad modelu XFR-S Sportbrake bol mierne upravený, aby vozidlo využilo celý svoj potenciál, a zároveň odráža zmeny, ktoré sa udiali pod kapotou. Ako je už štandardom pri modeloch Jaguar Sportbrake, kombinácia splývavej grafiky zadného okna, stúpajúca bočná línia a strešná línia verzie kombi prepožičiava modelu XFR-S Sportbrake dynamický, robustný vzhľad. Vďaka predĺženej streche majú cestujúci vzadu k dispozícii dodatočných 48 mm nad hlavami. Sedadlá sú delené v pomere 60 ku 40 a obsahujú otvor pre lyže. Vo vnútri batožinového priestoru sa nachádzajú páčky na vzdialené sklápanie operadiel, takže sedadlá je možné do roviny sklopiť rýchlo a jednoducho, a vytvoriť tak batožinový priestor s objemom 1 675 litrov. Vztlak zadnej časti sa znížil vďaka spojleru v hornej časti dverí batožinového priestoru. Spojler reguluje prúdenie vzduchu zo zadnej hornej plochy vozidla.

Nový, hlbší predný nárazník obsahuje väčšie a nižšie umiestnené stredné a bočné otvory na nasávanie vzduchu – predtým orámované uhlíkovými vláknami –, ktoré zabezpečujú dostatočné prúdenie vzduchu do motorového priestoru. Predný splitter na spodnom okraji nárazníka je prvým z množstva aerodynamických prvkov, ktorých účelom je zabezpečiť plynulé rozrážanie vzduchu vozidlom pri jazde veľmi vysokou rýchlosťou. Rozšírené bočné prahy a aerodynamicky tvarovaný profil za prednými kolesami vytvárajú ostrý odtrhový bod medzi spodnou časťou karosérie a povrchom vozovky, aby sa prúdiaci vzduch čo najdlhšie udržal naviazaný k bočným stranám vozidla.

Rovnaký princíp predurčil vzhľad hlbších bočných výrezov za zadnými kolesami. Súčasťou predĺženého zadného nárazníka je aj centrálny difúzor z uhlíkových vlákien – je väčší než v prípade modelu XFR a siaha hlbšie pod zadnú časť vozidla, by sa znížil vztlak.

Širšie, šesťlúčové, 20-palcové ľahké kované zliatinové disky Varuna dodávajú modelu XFR-S Sportbrake cieľavedomý, mohutný vzhľad a majú dvojitý povrch ako súčasť štandardnej výbavy. Na vonkajšie povrchy je nanesená leštená keramická vrstva, ktorej atraktívny vzhľad kontrastuje s vnútornými povrchmi nalakovanými lesklou čiernou farbou. Disky môžu byť na želanie nalakované buď celé lesklou čiernou, alebo technickou sivou farbou.

Asertívny vzhľad modelu XFR-S Sportbrake ďalej vylepšuje lesklé čierne lemovanie namiesto chrómu okolo mriežky chladiča, bočných prieduchov, predného a zadného skla a okien, ako aj okolo dverí batožinového priestoru. Sieťovina v prednej mriežke je tiež zámerne lesklá čierna.

Zákazníci si pre model XFR-S Sportbrake môžu zvoliť niektorý z piatich farieb laku karosérie: modrý Ultra Blue, čierny Ultimate Black, sivý Stratus Grey, biely Polaris White a červený Italian Racing Red.

Túto farebnú paletu dopĺňa interiér s koženým čalúnením Warm Charcoal na sedadlách a dverách zdokonalený použitím kože s karbónovým efektom. Používa sa na bočniciach sedadiel a opierkach na ruky a dopĺňa exotické uhlíkové vlákna na aerodynamických prvkoch vozidla – exkluzívne pre vozidlá R-S. Na samotných sedadlách sa nachádza logo R-S. Na výber je niekoľko druhov kontrastných zvýraznení mikrolemovkou a prešívaním – buď červené, modré alebo vo farbe slonovej kosti. Rovnaké decentné vylepšenia možno nájsť v hornej časti palubnej dosky, ktorej povrch má farbu tmavého hliníka Dark Aluminium. Ide o jedinečnú farebnú kombináciu pre vozidlá R-S, samozrejme s kompletným označením.

Výkon

Model XFR-S Sportbrake prichádza s oceneným 5,0-litrovým kompresorom prepĺňaným zážihovým motorom V8 v najvýkonnejšej verzii spolu s osemstupňovou prevodovkou s funkciou Quickshift. Táto úplne nová kombinácia prináša návykový mix intenzívneho zrýchlenia, nadšenia pre vodiča a skvelého ovládania vozidla, a navyše aj vstupenku do exkluzívneho klubu mimoriadne výkonných vozidiel s maximálnou rýchlosťou nad 300 km/h.

Vďaka použitým technológiám, ako napríklad priame vstrekovanie s usmerňovaným vstrekom (SGDI) a duálne nezávislé variabilné časovanie vačkového hriadeľa (DIVCT), dosahuje tento celohliníkový motor so štyrmi ventilmi na valec nielen extrémny výkon, ale taktiež mimoriadnu účinnosť.

Ľahký hliníkový blok sa vyrába liatím pod vysokým tlakom a je vystužený liatinovými vložkami a krížom naskrutkovanými hlavnými ložiskovými viečkami, takže výkonu bude zodpovedať aj kultivovanosť jeho chodu. Štvorventilové hlavy valcov sú vyrobené z recyklovaného hliníka. Medzi nimi je umiestnený dvojitý kompresor Rootsovho typu napájaný vzduchom z dvoch medzichladičov. Oba majú vlastný vodný chladiaci okruh určený na zníženie teploty stlačeného vzduchu kvôli optimalizácii výkonu a účinnosti.

V spodnej časti nárazníka modelu XFR-S sa nachádzajú väčšie predné otvory na nasávanie vzduchu, vďaka ktorým možno do motora privádzať väčší objem vzduchu. Výsledkom je zvýšenie výkonu o 40 koní a krútiaci moment vyšší o 55 Nm – v porovnaní so štandardnou verziou XFR. Súčasťou systému nasávania je taktiež zvukový sympozér, ktorý do kabíny privádza viac zvuku z nasávacieho systému a pri jazde s modelom XFR-S Sportbrake vytvára aj sluchový zážitok.

Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a elektronicky obmedzená maximálna rýchlosť 300 km/h.

Výfukový systém bol optimalizovaný s cieľom odvádzať odpadové plyny z motora s maximálnou účinnosťou. Centrálny tlmič bol zasa nahradený dielom v tvare X a kombináciou takmer rovných zadných potrubí pre krajší tón výfuku. Pridanou hodnotou je praskanie pri preraďovaní v štýle pretekárskych vozidiel.

Kvôli maximálnemu uplatneniu výhod rekalibrácie motora je použitá osemstupňová automatická prevodovka s technológiou Quickshift. Prevodovka Quickshift bola vyvinutá pre športový model F-TYPE a je ideálna pre zanietený a strhujúci model XFR-S Sportbrake. Keď nadšený vodič ručne preradí na vyšší prevodový stupeň pomocou páčky pod volantom, technológia Quickshift zabezpečí najrýchlejšie a najostrejšie preradenie prostredníctvom rýchleho a presne načasovaného zásahu do prenosu krútiaceho momentu motora.

Pri podraďovaní (či už ručne alebo v športovom režime) systém riadenia motora automaticky jemne pridá plyn, aby XFR-S Sportbrake zostal vyvážený a pokojný, čo je obzvlášť dôležité pri nájazde do zákruty. Táto funkcia okrem toho prevodovke umožňuje vykonať niekoľko veľmi rýchlych podradení počas prudkého brzdenia. Pri prevádzke v automatickom režime dokáže prevodovka rozpoznať spôsob jazdy s vozidlom.

Sleduje zrýchľovanie a brzdenie, preťaženie pri prejazde zákrutami, prácu vodiča s plynovým a brzdovým pedálom, valivé odpory a využívanie funkcie prudkého zrýchlenia (kickdown). Ak vozidlo zaznamená intenzívnejší štýl jazdy, prevodovka automaticky začne radiť prevodové stupne agresívnejšie a posunie bod radenia na ďalší stupeň do vyššieho spektra otáčok.

Funkcia rozpoznávania zákrut Corner Recognition dokáže rozpoznať, kedy vozidlo prechádza zákrutou, a prevodovka ponechá zaradený správny prevodový stupeň pre výjazd. Prevodovka dokáže taktiež rozpoznať, kedy vodič vykonáva viacero predbiehacích manévrov, pri ktorých sú nutné rýchle zmeny polohy plynového pedála. Takže namiesto preradenia na vyšší stupeň ponechá zaradený nižší a pripraví sa na zrýchľovanie.

Jazdné vlastnosti

O jazdné vlastnosti modelu XFR-S Sportbrake sa postarali vývojové oddelenia XKR-S aj F-TYPE. Výsledkom je neuveriteľne živé, citlivo reagujúce a strhujúce vozidlo. Systémy zavesenia predných aj zadných kolies sedanu XFR-S boli zosilnené a starostlivo naladené počas desiatok tisíc kilometrov v testovacom centre Jaguar na legendárnom okruhu Nürburgring, na vysokorýchlostnom okruhu v talianskom Narde, na obľúbených cestách konštruktérov v okolí výskumného a vývojového centra Gaydon a v severnom Walese.

Hlavnou úlohou pri vývoji modelu XFR-S Sportbrake bolo vyrovnať sa so zvýšenou hmotnosťou zadnej časti vozidla pri zachovaní ostrej odozvy pri prejazde zákrutami, podobne ako v prípade sedanu. Konštruktéri spoločnosti Jaguar pri plnení tohto cieľa naladili zadné aktívne zavesenie kolies modelu XFR-S Sportbrake takým spôsobom, aby sa vyrovnali s vyššou hmotnosťou zadnej časti vozidla. Použili upravené tlmiče a pružiny, ktoré zohľadnili rozloženie hmotnosti vozidla. Zmenili priečne stabilizátory a upravili zadnú nápravu. Zadné brzdy boli naladené s cieľom zdokonaliť ich funkciu v spojení so systémom ABS vozidla.

Celková bočná tuhosť zavesenia kolies sa zvýšila o 30 percent vpredu aj vzadu. Tuhosť predných aj zadných pružín sa zvýšila o rovnakú hodnotu.

Rovnako ako v prípade sedanu XFR-S, konštruktéri prepracovali hlavy uloženia ložiska prednej nápravy podobne ako pri tých, ktoré sa montujú do modelu XKR-S, aby dosiahli väčší odklon a záklon kolies. Zároveň použili nové ložiská kolies, optimalizovali riadenie a jeho presnosť. Systém riadenia navyše využíva výhody konštrukcie ventilov vyvinutých pre model F-TYPE.

Zadný pomocný rám umožnil zrevidovať geometriu zavesenia kolies, ktorá sa spoločne s tuhším silentblokmi – nové hlavy ložiska zadnej nápravy, ktoré pracujú v tandeme s tuhšími pružinami – podieľa na lepšej stabilite a odozve v porovnaní so štandardnými modelmi XF Sportbrake.

S cieľom dosiahnuť maximálny úžitok z prepracovaného zavesenia kolies dostal model XFR-S Sportbrake ľahké 20-palcové kované zliatinové disky „Varuna“. V porovnaní s diskami na modeli XFR sú tieto disky vpredu o pol palca širšie a vzadu o palec širšie. Vďaka svojej konštrukcii ale nie sú o nič ťažšie.

Pneumatiky, vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Pirelli výhradne pre model XFR-S Sportbrake, sú o 10 mm širšie na všetkých pozíciách – rozmery predných pneumatík sú 265/35 a zadných 295/30. Pri zvyšovaní rozdielu medzi šírkou disku a šírkou pneumatiky sa zvyšuje zaťaženie bočnice pneumatiky a zlepšujú sa jazdné vlastnosti aj odozva na pokyny riadenia bez nepriaznivého vplyvu na kultivovanosť jazdy.

So zdokonaleným zavesením kolies, diskami a pneumatikami spolupracujú prepracované elektronické programy regulujúce adaptívnu dynamiku vozidla, aktívny elektronický diferenciál a systém dynamického ovládania stability.

Systém Adaptive Dynamics Jaguar aktívne reguluje vertikálne pohyby karosérie, mieru náklonu karosérie v priečnej a pozdĺžnej osi, pričom využíva tlmiče s plynulo premenlivým účinkom. Systém monitoruje zásahy vodiča a stav vozovky. Podľa týchto údajov nastavuje rýchlosťou až 500-krát za sekundu vlastnosti tlmičov a optimalizuje stabilitu a obratnosť vozidla. Ak vodič nastaví dynamický režim, môže lepšie kontrolovať pohyby karosérie vďaka posunutiu vlastností tlmičov do oblasti pevnejšieho tlmenia v rámci dostupného rozsahu.

Aktívny elektronický diferenciál Jaguar, ktorý dokáže v prípade potreby takmer ihneď použiť plnú hodnotu uzatváracieho momentu, dostal nové hodnoty kalibrácie, aby vozidlo dokázalo využiť väčšiu priľnavosť širších zadných pneumatík, zavesenie kolies s presnejším riadením a vyšší výkon motora. Nastavenie „Trac DSC“ systému dynamického ovládania stability pracuje spoločne s diferenciálom a odteraz ponúka nadšeným vodičom viac príležitosti preskúmať vonkajšie hrany zákrut, zároveň však diskrétne myslí aj na zadné vrátka.

Vysokovýkonný brzdný systém Jaguar prináša rovnakú úroveň dôvery. Ponúka bezkonkurenčnú kombináciu výkonu, stability a jemného naladenia. Predné kotúče s priemerom 380 mm a zadné s priemerom 376 mm
s vnútorným chladením dodávajú vozidlu istotu brzdného výkonu aj pri opakovanom zastavení. V prípade modelu XFR-S využívajú výhody prídavného chladenia nasmerovaním prúdenia vzduchu pod karosériou.

Súčasťou štandardnej výbavy modelu XFR-S Sportbrake je audiosystém s výkonom 380 W a 12 reproduktormi od britských expertov zo spoločnosti Meridian. Túto značku hudobní nadšenci uznávajú ako lídra v oblasti vernej reprodukcie zvuku. Systém využíva digitálne spracovanie signálu a vytvára špičkové zvukové pole. Súčasťou voliteľnej výbavy je systém s výkonom 825 W a 18 reproduktormi, ktorého súčasťou je patentovaný systém Meridian Trifield System, vďaka ktorému sa každý cestujúci ocitne v strede svojej vlastnej zóny dokonalého priestorového zvuku.

Technické údaje pre Jaguar XFR-S Sportbrake*

XFR-S SPORTBRAKE

Motor

5,0-litrový kompresorom prepĺňaný zážihový motor V8

Objem (cm3)

5 000

Vŕtanie/zdvih (mm)

92,5/93

Maximálny výkon (koní pri ot./min.)

550 pri 6 500

Maximálny výkon (kW pri ot./min.)

405 pri 6 500

Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.)

680 pri 2 500 – 5 500

Prevodovka

Osemstupňová automatická prevodovka „Quickshift“

0 – 100 km/h (s)

4,8

Najvyššia rýchlosť (km/h)

300 (elektronicky obmedzená)

Kombinovaná spotreba paliva (EÚ l/100 km)

12,7

Emisie CO2 (g/km)

297

*Hodnoty výrobcu.

JAGUAR XF R-SPORT

LUXUS, VÝKON A PRAKTICKOSŤ SPOLU S NÍZKOU SPOTREBOU A EMISIAMI

Prehľad…

  • Nový Jaguar XF R-Sport dodáva vozidlám radu XF skutočnú úspornosť a množstvo exteriérových vylepšení, avšak bez ústupkov v oblasti luxusu, výkonu a kultivovanosti, ktoré zákazníci očakávajú od sedanu značky Jaguar.
  • Jaguar XF R-Sport je dostupný vo verzii sedan a kombi. Ide o prvý model značky Jaguar, ktorý sa pýši novým označením R-Sport. K dispozícii je štvorvalcový vznetový motor Jaguar s objemom 2,2 litra a výkonom 163 koní, vďaka ktorému dosahuje spotrebu 4,9 l/100 km a emisie CO2 na úrovni len 129 g/km.
  • Model XF R-Sport je k dispozícii s inteligentným systémom Stop/Štart, ktorý na vypnutie motora po zastavení vozidla používa mechanizmus štartéra s dvojitým solenoidom (TSS), čím prispieva k zníženiu emisií a spotreby paliva.
  • Osemstupňová automatická prevodovka zabezpečuje optimálne zrýchlenie v celom spektre otáčok pri súčasnom zachovaní pokojného charakteru sedanu XF.
  • Model R-Sport je označený jedinečným znakom na bočnom prieduchu pri motore a na volante. Nové označenie R-Sport možno nájsť aj na nástupných paneloch. Vozidlo dostalo predný nárazník XF Sport. Bočné prahy v štýle „R“ a jedinečný zadný spojler dodávajú vozidlu asertívny vzhľad.
  • 17-palcové zliatinové disky Ursa sú dostupné v novom farebnom vyhotovení Gloss Anthracite a sú na nich obuté 17-palcové pneumatiky s nízkym valivým odporom pre dodatočné zníženie emisií.
  • Vozidlo možno objednať s voliteľným balíčkom čiernych štýlových prvkov, ktoré ešte viac zvýraznia vzhľad vozidla.
  • V modernom čiernom interiéri modelu R-Sport sa nachádzajú sedadlá Suedecloth s kontrastným prešívaním Dove, prípadne s voliteľným kontrastným prešívaním v červenej alebo svetlohnedej farbe, ktoré ďalej dopĺňajú dyhy Dark Oak, Piano Black alebo Carbon Fibre.

S modelom XF R-Sport sa úplne novej skupine zákazníkov naskytá jedinečný zážitok z vlastníctva vozidla značky Jaguar. Firemní používatelia a správcovia vozidlových parkov si budú môcť vychutnať zvodný dizajn vysokovýkonných modelov „R“ a zároveň využívať výhody nízkych emisií a nízkej spotreby paliva pohonnej jednotky. Skrátka, inteligentný výkon nasledujúcej generácie.

Steven De Ploey, globálny riaditeľ značky Jaguar Zhrnutie

Prvé vozidlá Jaguar, ktoré sú označené logom R-Sport – sedan XF R-Sport a kombi Sportbrake – predstavujú pôsobivú kombináciu elegancie a skutočne nízkej spotreby, čím pomáhajú znižovať daňové zaťaženie vodičov a správcov vozidlových parkov pri súčasnom zachovaní luxusu a kultivovanosti, ktorý si zákazníci už tradične spájajú s modelovým radom XF. Štvorvalcový motor s objemom 2,2 litra je v ponuke v kombinácii s inteligentným systémom Jaguar Stop/Štart a osemstupňovou prevodovkou. Model XF R-Sport má vďaka nim dostatočný výkon a pôvab pre vodiča, ktorý sa od značky Jaguar očakáva – to všetko spoločne s nízkymi emisiami a výrazne nižšou spotrebou paliva. Vďaka množstvu vylepšení exteriéru aj interiéru získalo vozidlo asertívny vzhľad zvonka a športový, rozmaznávajúci pocit v kabíne.

Turbodieselový motor

Štvorvalcový 2,2-litrový vznetový motor Jaguar s výkonom 163 koní, ktorý pracuje spoločne s osemstupňovou automatickou prevodovkou, má nové väčšie ventily systému recirkulácie výfukových plynov a prepracované komponenty chladenia, ktoré spoločne prispievajú k zníženiu emisií o ďalších 6 g CO2 na kilogram v porovnaní s modelom Jaguar XF 2013. Verzia R-Sport dokáže jazdiť so spotrebou 4,9 l/100 km a emisiami CO2 len 129 g/km. Model XF R-Sport je atraktívnou ponukou pre firemných vodičov a správcov vozidlových parkov, pretože reprezentuje všetky výhody jazdy vo vozidle značky Jaguar spolu s nižšou spotrebou paliva a nízkymi emisiami.

TSS a systém Stop/Štart

K nízkym hodnotám emisií modelu XF R-Sport ďalej prispieva systém Jaguar Stop/Štart, ktorý na vypnutie motora po zastavení vozidla používa mechanizmus štartéra s dvojitým solenoidom (TSS). Motor zároveň dokáže znova naštartovať za kratší čas, než je potrebné na presunutie nohy z brzdového na plynový pedál. Systém taktiež obsahuje funkciu „rozmyslel som si to“, ktorá umožňuje motor znovu rýchlo naštartovať aj v prípade, ak sa nachádza vo fáze vypínania, aby vodič mohol napríklad využiť medzeru v premávke na križovatke. Keď systém vypol motor, na prístrojovej doske sa rozsvieti kontrolka „ECO“. Systém Stop/Štart možno manuálne vypnúť, ale automaticky sa znovu zapne v ďalšom cykle zapaľovania a bude funkčný pri nasledujúcej jazde. Systém funguje vo všetkých režimoch okrem spätného chodu.

XF R-Sport je vybavený sekundárnym akumulátorom určeným špeciálne na opätovné spúšťanie motora. Znamená to, že všetky normálne systémy vozidla, ako napríklad multimediálny systém, vetranie a osvetlenie atď. budú aj naďalej napájané zo štandardného akumulátora a nebudú ovplyvnené opätovným štartovaním. Zložitý riadiaci systém okrem toho zabezpečuje, že systém Stop/Štart bude v prevádzke iba vtedy, keď vozidlo nebude vyžadovať spustený motor kvôli činnosti iných funkcií.

Dizajn

Spoločnosť predstavila model XF v roku 2008. Vozidlo malo tvar športového sedanu a na celom svete zožalo ovácie za príťažlivú kombináciu dynamiky, výkonu, kvality, dizajnu a luxusu. Sedan XF s dušou športového vozidla Jaguar získal ocenenia a pritiahol k sebe nadšených fanúšikov z celého sveta, ktorí hľadali dynamické schopnosti a vzrušujúci vzhľad.

Model XF R-Sport 2014 je vybavený športovým predným nárazníkom, bočnými prahmi v štýle „R“ a jedinečným zadným spojlerom, ktoré spoločne dodávajú vozidlu asertívny a cieľavedomý vzhľad. Na 17- palcových zliatinových diskoch Ursa sú obuté 17-palcové pneumatiky s nízkym valivým odporom pre dodatočné zníženie emisií. Oba komponenty vytvárajú športový profil, rovnako ako voliteľný balíček čiernych štýlových doplnkov, ktoré ešte viac zvýraznia vzhľad vozidla. V novom čiernom interiéri modelu R-Sport sa nachádzajú sedadlá Suedecloth s kontrastným prešívaním farby Dove, prípadne kontrastným červeným alebo hnedým prešívaním. Interiér možno ďalej zveľadiť dyhami Dark Oak, Piano Black alebo Carbon Fibre. Súčasťou štandardnej výbavy je čalúnenie stropu Jet Morzine, čalúnenie Dove je k dispozícii za príplatok, prípadne po objednaní strešného okna. K dispozícii je aj možnosť objednať čalúnenie stropu Jet Suedecloth. Jasný cieľ modelu XF R-Sport vyjadrujú pedále z leštenej nehrdzavejúcej ocele a jedinečné označenie na bočnom prieduchu pri motore a na volante. Súčasťou štandardnej výbavy modelu XF R-Sport sú lesklé čierne lemy okien. K dispozícii je aj rozšírený balíček čiernych prvkov, ktorého súčasťou sú vysokolesklé čierne lišty okolo mriežky chladiča, lesklé čierne detaily v spodnej časti nárazníka, lesklé čierne obloženie veka/dverí batožinového priestoru a lesklé čierne strešné lišty pre kombi Sportbrake.

Technické údaje pre Jaguar XF R-Sport*

XF R-Sport so vznetovým motorom s objemom 2,2 l

Motor

2,2-litrový radový vznetový štvorvalec

Objem (cm3)

2 179

Maximálny výkon (koní pri ot./min.)

163 pri 3 500

Maximálny krútiaci moment (Nm pri ot./min.)

400 pri 2 000 – 5 500

Prevodovka

Osemstupňová automatická

Inteligentný systém Stop/Štart

Áno

0 – 100 km/h (s)

10,5

Najvyššia rýchlosť (km/h)

209

Kombinovaná spotreba paliva (EÚ l/100 km)

4,9 so 17-palcovými diskami 5,1 s 18-palcovými diskami

Emisie CO2 (g/km)

129 so 17-palcovými diskami 135 s 18-palcovými diskami

*Hodnoty výrobcu.

Prečítať celý text

Reklama