6.9 C
Bratislava
štvrtok, 22 apríla, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Mercedes-Benz S-Class bol odhalený

Odporúčame

Nemecká automobilka dnes odhalila nový model svojej vlajkovej lode Mercedes-Benz triedy S. Premiéru mohli fanúšikovia a odborná verejnosť sledovať aj online prostredníctvom live prenosu cez sociálnu sieť avšak  zrejme mali technické problémy pretože už 15 minút pred prenosom server hlásil nedostupnosť. Nenechali sme sa však odradiť a po chvíľke surfovania na internete sa nám podarilo natrafiť na sériu oficiálnych fotografií určených pre médiá ktoré sa akosi dostali na verejnosť predčasne, čím sa nám z časti vykompenzovalo prvotné znechutenie z nefunkčného online prenosu. Takže poďme na vec.

Záznam z online prenosu odhalenia si môžete pozrieť tu: http://www.daimler.gomexlive.com/

V novej triede S sú aj vzadu sediaci pasažieri prvoradí

Najlepšie auto na svete – o tento prívlastok sa každá generácia triedy S značky Mercedes-Benz zaslúžila nanovo. Logická objednávka v zozname požiadaviek prichádzajúceho modelu: dokonalosť v každom detaile. Takto vzniká Esencia prepychu. Výsledok úsilia „to najlepšie alebo nič“ bude možné zažiť v interiéri: či sedadlá alebo klimatizácia, či obsluha alebo dizajn, či informačné a zábavné systémy alebo komfort a bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu – nové nápady a ich dôsledná realizácia dokazujú nárok inžinierov na špičkový model z dielne Mercedes-Benz – a ich kompetenciu.

Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom. Pretože nielen na veľkých zámorských trhoch ako USA, Čína alebo Japonsko má trieda S jednoznačné postavenie ako reprezentačný sedan. Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike majiteľ triedy S často sedí osobne za volantom, vlajková loď programu osobných áut Mercedes-Benz v Ázii má postavenie vozidla so služobným šoférom. Logickým dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.

Neznamená to však, že by vodič ťahal za kratší koniec: pri návrhu jeho pracoviska sa uplatnili najnovšie poznatky výskumu značky Mercedes-Benz. Tie jednoznačne potvrdzujú, že určité komfortné vlastnosti majú priamy vplyv na výkonnosť a pocit pohody počas jazdy aj po nej. Komfort je dôležitý aj pre bezpečnosť.

Nová trieda S je vybavená premyslenými funkciami automatickej klimatizácie. Aj sedadlá sa hlásia o právo, byť meradlom v automobilovom priemysle. V obidvoch prípadoch k tomu patrí najvyšší komfort obsluhy. Ten zabezpečuje množstvo nastavovacích a iných motorov – len v interiéri je ich použitých vyše 100.

Dizajn interiéru: vizuálna šírka a formálny pokoj

Dizajn interiéru novej triedy S stelesňuje svojou čistou architektúrou klasickú, suverénnu a zároveň vysoko moderný sedan. Priestor naberá výraz vďaka jedinečne plynulému, zmyselne elegantnému štýlu. Horizontálne prvky a línie pritom vytvárajú atmosféru, ktorá sa vyznačuje optickou šírkou a formálnym pokojom. Kvalita a elegancia sa snúbi s jednoznačnosťou a funkčnosťou: koncepcia interiéru triedy S spája jazdný, priestorový a obslužný komfort na najvyššej úrovni.

Navzájom dokonale zladená koncepcia materiálov a farieb prezentuje exkluzívny interiér. Drevo sa hojne využívalo najmä v prístrojovej doske a stredovej konzole. Prvkom mimoriadnej kvality sú metalizované povrchy spínačov s perleťovým lakom v troch farebných odtieňoch podľa farby interiéru.

Aj cestujúci sediaci vzadu sedia v prvom rade – koncepcia a exkluzívnosť sedadiel, vnútorných obkladov dverí a všetkých ovládacích prvkov v ničom nezaostávajú za prednou časťou. Ďalšiu individualizáciu priestoru pre cestujúcich vzadu ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Táto stredová konzola s kvalitou business triedy navzájom spája sféru súkromia a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalších úložných priečinkov, odkladacieho stolíka atď.).

Mercedes-Benz S-Klasse (W 222) 2013

Nová koncepcia indikácií a obsluhy: elegantná nová povelová centrála

Ako ústredný prvok horizontálnej orientácie sa pred vodičom rozprestiera radikálne novonavrhnutý displej. Nahrádza tradičný združený prístroj a vizuálne a ergonomicky mimoriadne náročným spôsobom združuje mnohé ďalšie funkcie. Ako keby sa celý displej vznášal: tento dojem zvyšuje „korónový efekt“ náladového osvetlenia.

Dva farebné displeje s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm (12,3 palcov) tvoria novú informačnú centrálu triedy S. Ľavý displej preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie určené vodičovi. Pravý displej slúži na pohodlné riadenie informačných, zábavných a komfortných funkcií. Pri vývoji novej koncepcie obslužných a indikačných prvkov stáli v popredí predovšetkým ergonómia, komfort obsluhy a bezpečnosť.

Neustále vyššie nároky na  integráciu ďalších funkcií do automobilu viedli v prípade novej triedy S k vylepšeniu celej logiky obsluhy. Pri vývoji nových obslužných a indikačných prvkov bolo dôležitým cieľom formálne a logické združenie súvisiacich ovládacích prvkov a indikačných funkcií vo vozidle. Okrem nových displejov priniesli mimoriadny efekt metalizované povrchy spínačov a ovládacie prvky z pravého hliníka.

Mercedes-Benz S-Klasse (W 222) 2013

Sedadlá: kancelária na kolesách a oáza wellnes

S množstvom svetových noviniek ako masážnou funkciou ENERGIZING podľa princípu horúceho kameňa alebo aktívnym ventilovaním sedadla reverzibilnými ventilátormi dvíha značka Mercedes-Benz latku komfortu sedadiel a klimatizácie v triede S na novú úroveň. Na výber je päť rôznych variantov zadných sedadiel vrátane riaditeľského sedadla so sklonom operadla až 43,5 stupňov, ktoré umožňujú sústredenú prácu alebo ničím nerušený relax na palube.

Množstvo inovácií zvyšuje komfort sedenia a klimatizácie. Svetovou novinkou je masážna funkcia ENERGIZING na princípe horúceho kameňa. V spolupráci s fyzioterapeutmi a psychológmi experti na sedenie z dielne Mercedes-Benz vyvinuli jedinečnú masáž so14 individuálne ovládateľnými vzduchovými vankúšmi v operadle a s integrovanou tepelnou funkciou. Celkovo je na výber šesť masážnych programov, dva z nich pracujú s podporou tepla.

Prvý raz sú v prípade aktívnej ventilácie sedadiel použité takzvané reverzujúce ventilátory. Umožňujú zmeniť smer otáčania a tým aj smer prúdenia vzduchu cez konštrukciu sedadla. Pri štarte ventilácie najskôr nasávajú chladnejší vzduch z okolia na povrch sedadla. Po štyroch minútach sa ventilátory automaticky prepnú do režimu vyfukovania, aby sa znížil prievan a zaistilo trvalé pohodlie.

Ďalšou svetovou novinkou ako súčasť balíka tepelného komfortu sú vyhrievané lakťové opierky a stredové polia vnútorného obkladu dverí vpredu a vzadu (dvere a stredová lakťová opierka). K tomu patria vyhrievaný volant a mimoriadne rýchlo reagujúci systém vyhrievania sedadiel Plus. Každý cestujúci sa tak dokáže nastaviť optimálny komfort klímy sedenia. Pomocou ústredného displeja alebo diaľkového ovládania v zadnej časti si cestujúci môžu sami nastaviť výkon vyhrievania.

Komfortné alebo lôžkové sedadlo vzadu: nová koncepcia operadiel

Trieda S so skráteným rázvorom má na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s 37-stupňovým nastavením), v prípade variantu s dlhším rázvorom je ich dokonca až päť. Na rozdiel od inak bežnej koncepcie vlečených operadiel sa operadlo nastavuje samostatne, priestor na nohy a referenčný bod sedadla tak ostávajú nezmenené. Na sedacom vankúši možno individuálne nastaviť sklon a horizontálu.

Maximálny sklon operadla lôžkového sedadla na strane spolujazdca bol zvýšený z 37 na 43,5 stupňa a umožňuje tak najväčší sklon operadla v segmente najvyššej triedy. Lôžkové sedadlo za sedadlom spolujazdca je vybavené opierkou na lýtka, ktorej pozdĺžnu polohu a naklonenie možno voľne nastaviť. V kombinácii s pätovou opierkou sedadla šoféra možno dosiahnuť lôžkovú polohu, ktorá v otázkach komfortu spania a oddychu posúva obzory v tomto automobilovom sektore.

Bezpečnosť v priestore pre cestujúcich vzadu zvyšujú hneď tri novinky: v prípade podávača zámku pásu elektromotor automaticky posúva zámok pásu hore a dole. Airbag bezpečnostného pásu  je nafukovací bezpečnostný pás, ktorý dokáže znížiť riziko poranenia cestujúcich sediacich vzadu pri čelnom náraze tým, že zníži zaťaženie pôsobiace na hrudný kôš. Lôžkové sedadlo je sériovo vybavené cushionbagom. Ten zabráni tomu, aby cestujúci pri nehode prekĺzol popod bezpečnostný pás. Takto dokázala značka Mercedes-Benz zostrojiť pohodlné lôžkové sedadlo, ktoré poskytne vyššiu úroveň bezpečnosti v prípade nehody ako sedadlo s vlečeným operadlom.

Klimatizácia: početné novinky v záujme klimatickej pohody

Novovyvinutá riadiaca jednotka sériovej automatickej klimatizácie THERMOTRONIC ukrýva v sebe systém regulácie na báze objemového prietoku, ktorého automatické funkcie splnia nároky na individuálnu pohodu na všetkých miestach na sedenie. Novinkou sú úplne samostatné možnosti nastavenia pre stranu vodiča a stranu spolujazdca aj pre individuálne automatické režimy s klimatizačnými štýlmi FOCUS, MEDIUM a DIFFUSE.

Nová trieda S sedan ponúka ako svetovú novinku „aktívnu aromatizáciu“ v rámci balíka AIR-BALANCE. Aktívny znamená, že systém aromatizácie sa zapína a vypína samočinne a sám si nastavuje intenzitu. Aromtizáciou sa individualizuje vôňa interiéru. Vôňa interiéru sa však nezmení natrvalo a molekuly vône sa neukladajú na textilných povrchoch vozidla ani na šatstve.

Ďalšou súčasťou balíka AIR-BALANCE je vylepšené filtrovanie vonkajšieho vzduchu, ktorý prúdi do interiéru cez klimatizačnú jednotku, a vnútorného vzduchu v prípade vnútorného obehu. Filtračný systém je teraz ešte výkonnejší a dokáže redukovať špičky zaťaženia v prípade niektorých plynných emisií a znížiť koncentráciu natoľko, až sa dostanú pod prah vnímania. Súčasťou balíka AIR-BALANCE je aj systém ionizácie. V rámci neho sa vzduch z klimatizácie vedie cez ionizátor a až potom do kabíny vozidla. V režime kombinovanej prevádzky tak možno eliminovať niektoré vírusy, baktérie a spóry (čistiaci účinok). Zároveň sa vzduch osvieži zvýšenou koncentráciou záporne nabitých iónov kyslíka (relaxačný účinok).

Mercedes-Benz S-Klasse (W 222) 2013

Ponuka multimédií: komunikačná centrála a koncertná sieň

V triede S debutuje úplne nová generácia multimédií s intuitívnou obsluhou, vizualizáciou a animáciou funkcií. Medzi ďalšie inovácie patrí systém viacerých miest, v rámci ktorého možno k zdrojom zábavného systému pristupovať nezávisle z každého miesta na sedenie. Nová trieda S je ako prvý sedan sériovo vybavený jedinečným systémom Frontbass. Tento systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka holej karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory.

Na vývoji novej generácie multimédií značky Mercedes-Benz spolupracovalo niekoľko stovák vývojárov na celom svete a napísalo pritom viac ako 30 miliónov riadkov kódu. Srdcom nového systému COMAND Online je Intel Atom, teda procesor, ktorého výkonnosť v ničom nezaostáva za komponentmi používanými v súčasných laptopoch.

Množstvo nových funkcií rozširuje možnosti multimédií a premení triedu S podľa želania na komunikačnú centrálu alebo koncertnú sieň.

V prípade zábavy ponúka nová trieda S ako prvé auto skutočný viacmiestny systém. To znamená, z každého zo štyroch miest na sedenie možno nezávisle od ostatných pristupovať k zdrojom zábavného systému – čiže k rádiu, TV, internetu, navigácii, prehrávaču DVD a zariadeniam pripojeným cez USB.

Novinkou je aj funkcia riadenia všetkých miest na sedenie zo strany vodiča. Ten môže každému spolujazdcovi pripojiť na displej a slúchadlá ľubovoľný zdroj audia a videa. Stlačením tlačidla môže vodič zabezpečiť aj to, že niektorý z používaných zdrojov audia sa bude prehrávať cez reproduktory vozidla.

Spoločným znakom všetkých audiosústav je inovatívny systém Frontbass, vyvinutý v dielni Mercedes Benz a v prípade triedy S prvý raz použitý v sedane: v rámci tohto systému sú basové reproduktory namontované do karosérie a objem skoro 40 litrov veľkého priestoru priečneho a pozdĺžneho nosníka využívajú ako rezonančný priestor. Alternatívne k sériovému ozvučovaciemu systému s desiatimi reproduktormi sú k dispozícii na výber hneď dva mimoriadne kvalitné audiosystémy, vyvinuté v spolupráci s HiFi špecialistami z firmy Burmester: ozvučovací systém s priestorovým zvukom Burmester® a špičkový ozvučovací systém s priestorovým zvukom 3D Burmester® High-End.

Novinkou v prípade navigácie je najmä interaktívna príprava obsahových prvkov. Medzi nové navigačno-zábavné funkcie patria okrem iného animovaný kompas, Driveshow s informáciami pre cestujúcich ako v lietadle a zobrazenie máp od Google na hlavnej jednotke a v priestore pre cestujúcich vzadu.

Zdroj: Mercedes-Benz

Predchádzajúci článokMercedes-Benz: Trieda A je najlepšia
Ďalší článokNový Peugeot 308
- Reklama -
- Reklama -