6.9 C
Bratislava
piatok, 24 septembra, 2021
-- Reklama --
- Reklama -

Jaguar predstavuje koncept športového crossoveru C-X17

Odporúčame

Jaguar ohlásil použitie nových ľahkých konštrukčných technológií v podobe novej, mimoriadnej tuhej celohliníkovej samonosnej karosérie.

  • Táto moderná konštrukcia bude tvoriť základ pre budúci nový rad modelov Jaguar; prvým bude stredne veľký sedan patriaci do segmentu C/D, ktorý sa začne predávať v roku 2015.
  • Pôjde o prvé vozidlo s hliníkovou samonosnou karosériou v tomto segmente, ktoré by malo byť najmodernejším, najhospodárnejším a najkultivovanejším sedanom vo svojej triede.
  • O pohon sa budú starať rôzne motory vrátane novej rodiny vysokovýkonných, no hospodárnych zážihových a vznetových motorov vyrábaných v novej britskej továrni Jaguar Land Rover.
  • Vďaka nim budú môcť vozidlá Jaguar dosahovať špičkové jazdné parametre: maximálnu rýchlosť nad 300 km/h a emisie CO2 nižšie ako 100 g/km.
  • Z hľadiska budúcnosti možno koncept C-X17 chápať ako štúdiu, ktorá má ukázať možnosti novej modernej hliníkovej samonosnej konštrukcie.
  • Ponúka spojenie elegantného dizajnu a športových jazdných vlastností, čo sú charakteristické prvky Jaguar, s výhodami vozidiel typu crossover, ako je sebaistá pozícia za volantom a vysoká flexibilita.
  • C-X17 sa môže pochváliť modernými technológiami aj v interiéri; zaujme napríklad informačno-zábavným systémom Interactive Surface Console s niekoľkými obrazovkami, ktorý cestujúcim umožňuje komunikovať medzi sebou a s okolím prostredníctvom rôznych kanálov sociálnych médií.
Koncept C-X17 vznikol ako dizajnová štúdia, ktorá má predstaviť úplne novú, vyspelú hliníkovú samonosnú konštrukciu s kódovým označením iQ[Al], ktorá bude základom pre budúce vzrušujúce modely Jaguar. Táto nová filozofia podčiarkuje celkový inovatívny trend značky Jaguar. Táto modulárna architektúra, prispôsobiteľná vozidlám rôznych veľkostí, skonštruovaná a vyvinutá pre modely Jaguar, je veľmi pevná a mimoriadne tuhá, no pritom ľahká a obsahuje inovatívne technológie prispievajúce k vysokej celkovej účinnosti. Podporuje flexibilnú výrobu, a pritom dizajnérom umožňuje naplno využívať kreativitu a vytvárať vozidlá s konkurencieschopným vnútorným priestorom bez obetovania jedinečného charakteru, dynamiky, výkonu a luxusu, teda vlastností, ktorými sa modely Jaguar preslávili. Autmobilka Jaguar bude vďaka tomu môcť rozšíriť svoje produktové portfólio a zamerať sa na rýchlo rastúce segmenty trhu s prémiovými automobilmi.

Športový crossover Jaguar C-X17 rozširuje dizajnové možnosti svojho segmentu tým, že ponúka spojenie charakteru a jazdných vlastností športového automobilu s väčšou pompéznosťou, štýlom a flexibilitou. Koncept športového crossoveru predstavuje možný smer, ktorým by sa značka Jaguar mohla uberať pri rozširovaní svojho karosárskeho portfólia a zväčšovaní svojho globálneho významu prostredníctvom rozšírenia radov potenciálnych zákazníkov.

Športový crossover C-X17 reprezentuje nové, vzrušujúce smerovanie značky Jaguar. Jeho účelom je predstaviť verejnosti našu úplne novú hliníkovú konštrukciu. S touto technickou platformou budeme môcť výrazne rozšíriť ponuku modelov Jaguar, náš trhový potenciál a zákaznícku atraktivitu. Táto nová filozofia prinesie technológie z našich luxusných vozidiel do cenovo dostupnejšieho segmentu a v spojení s našimi novými vysokohospodárnymi motormi tak vytvoríme nový globálny štandard. Keď k tomu pridáte racionálne hodnoty, špičkové jazdné vlastnosti a krásu a čistotu foriem, pre ktoré je značka Jaguar taká uznávaná, vznikne dokonalá zmes umožňujúca obrovský skok vpred.

Adrian Hallmark, globálny riaditeľ značky Jaguar

Prvým produktom postaveným na novej architektúre iQ[Al] bude nový sedan patriaci do segmentu C/D (nižšia stredná/stredná trieda). Toto prvé vozidlo s hliníkovou samonosnou karosériou v danom segmente sa na svetové trhy začne distribuovať v roku 2015.

Ako pohonné jednotky budú k dispozícii motory rôznych objemov a výkonov, z ktorých každý dokáže nadchnúť vynikajúcou dynamikou v spojení s najnovšími technológiami zameranými na hospodárne využívanie paliva bez obetovania hnacej schopnosti. Súčasťou ponuky budú aj vysokovýkonné zážihové a vznetové motory, ktoré sa budú vyrábať v novom britskom závode na výrobu motorov spoločnosti Jaguar Land Rover, ako aj výkonný zážihový motor V6 z modelu F-TYPE, ktorý vďaka ľahkej konštrukcii vozidla zaručí najvyšší výkon na jednotku hmotnosti v danej triede vozidiel. Vďaka týmto atribútom bude môcť značka Jaguar ponúknuť pestrejšiu paletu modelov so vzrušujúcim výkonom, maximálnou rýchlosťou nad 300 km/h a emisiami CO2 pod 100 g na kilometer.

Koncept C-X17 ilustruje rôznorodosť vozidiel, ktoré je možné vyrábať na tejto platforme. Ako štvormiestny športový crossover postavený na architektúre, ktorá ako stavebný materiál vo veľkej miere využíva hliník, tento koncept spája aerodynamické krivky, športový dizajn a luxusnú rafinovanosť so zvýšenou flexibilitou a sebaistou pozíciou za volantom. So vzrušujúcimi proporciami, čistými tvarmi a krásnymi krivkami – zrodenými pod dohľadom hlavného dizajnéra Iana Calluma – je však C-X17 čistokrvný Jaguar.

Koncept C-X17 sa na ceste správa kultivovane a je ľahko ovládateľný, za čo vďačí svojej nízkej hmotnosti, optimalizovanej polohe ťažiska a použitiu najmodernejších jazdných technológií, ako je napríklad systém smerovania krútiaceho momentu pomocou bŕzd, ktorý v zákrutách inteligentne využíva brzdovú sústavu vozidla na dosiahnutie vyváženého rozdelenia krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá, čím sa znižuje nedotáčavosť a maximalizuje záber kolies.

C-X17 sme navrhli úplne od základov na jasne stanovených princípoch, ktoré tvoria samotnú podstatu Jaguar: vzrušujúce proporcie, čisté línie, vyvážené formy. C-X17 je asertívny a výkonný, no súčasne vyžaruje krásnu zmyselnosť – ako pravý Jaguar.

Ian Callum, hlavný dizajnér spoločnosti Jaguar

Dĺžka 4 718 mm a výška 1 649 mm ho jasne zaraďujú medzi vozidlá typu crossover, ale jeho dizajn nesie výrazné črty rodiny aktuálnych modelov značky Jaguar. Napríklad maska chladiča vychádza z typického dizajnu prednej masky luxusnej limuzíny Jaguar XJ, kým zreteľne vyduté boky silno pripomínajú úspešný dizajn športového modelu Jaguar F-TYPE. Nízky postoj a celkový profil v kombinácii s 23-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny dodávajú konceptu C-X17 športový, agresívny vzhľad, kým LED diódové svetlomety, denné svetlá v tvare písmena J a hmlové svetlá s matnou optikou, zasadené do veľkých predných nasávacích otvorov, prispievajú k odhodlanému výrazu C-X17. Karoséria konceptu C-X17 je pokrytá trblietavým „céziovo“ modrým lakom a okná lemujú lesklé čierne lišty. Delené päťlúčové zliatinové disky kolies majú grafitovú farbu „Dark Atlas“ a lesklé čierne ozdobné prvky.

V interiéri konceptu C-X17 nájdeme štyri individuálne škrupinové sedadlá, ktoré pôsobia luxusne, no pritom ergonomicky. Unikátnu presklenú strechu vozidla tvoria tvarované rebrá, ktoré cestujúcim poskytujú unikátny „eliptický“ panoramatický výhľad pri zachovaní aerodynamického vzhľadu strechy pri pohľade zvonka. Na oddychovanie môžu poslúžiť dve výklopné prídavné sedadlá, integrované do podlahy batožinového priestoru.

V úložných priečinkoch v batožinovom priestore nájdeme aj príslušenstvo podporujúce aktívny životný štýl, ako napríklad batériovú lampu alebo fotoaparát.

V interiéri konceptu C-X17 sa snúbia luxusné, autentické materiály a tradičné vysokokvalitné remeselné spracovanie s modernými metódami povrchovej úpravy. Na palubnej doske, sedadlách, lakťových opierkach, dverách, podlahe a v batožinovom priestore nájdeme na dotyk príjemné poťahy zo sedlovej kože Connolly vo farbe „Jet“ s prešívaním a kože Connolly vo farbe „Orchid“. Efekt jemného vrstvenia vyvolávajú pláty kože s vyrazeným károvaným vzorom „kohútia stopa“, umiestnené na základných kožených poťahoch. Ruténiové, frézované hliníkové a čierne brúsené eloxované kovové povrchy dodávajú interiéru konceptu C-X17 temnejšiu farebnosť. Dvere majú lesklú čiernu povrchovú úpravu.

Stredový tunel, tiahnuci sa po celej dĺžke vozidla od prístrojovej dosky až po zadné sedadlá, obsahuje interaktívny informačno-zábavný systém Interactive Surface Console, ktorý môžu vďaka niekoľkým dotykovým obrazovkám pod súvislým priehľadným panelom z akrylového skla využívať viacerí cestujúci. Pomocou tohto systému v kombinácii so zabezpečenou bezdrôtovou sieťou wi-fi sa cestujúci vo vozidle môžu pripájať na rôzne sociálne médiá a deliť sa o svoje zážitky medzi sebou a s okolitým svetom. Prémiový digitálny audiosystém špeciálne pre toto vozidlo navrhol britský výrobca Meridian, ktorý je špecialistom v oblasti audiotechniky, a stredová konzola vozidla je nakonfigurovaná na osadenie projektora „head-up“ displeja.

ÚPLNE NOVÁ HLINÍKOVÁ KONŠTRUKCIA: PLATFORMA BUDÚCNOSTI

iQ[Al] nie je iba architektúra vozidla; je to úplne nová filozofia, tvoriaca základ novátorskej budúcnosti Jaguar, vďaka ktorému bude môcť Jaguar výrazne rozšíriť svoje produktové portfólio so zameraním na rýchlo rastúce segmenty trhu s prémiovými automobilmi v rôznych častiach sveta.

Prvým modelom značky Jaguar vychádzajúcim z tejto novej architektúry bude nový prémiový sedan zo segmentu C/D, ktorý sa začne celosvetovo predávať v roku 2015. Ako prvý automobil s hliníkovou samonosnou karosériou vo svojom segmente sa bude tento nový sedan vyrábať v úplne novej, ultramodernej a špičkovo vybavenej továrni v Solihulle, kde vzniknú nové pracovné miesta a otvoria sa významné príležitosti pre subdodávateľskú základňu.

Nová architektúra s veľkým podielom hliníka bude modulárna a prispôsobiteľná veľkosti vozidla, vďaka čomu bude veľmi flexibilná a použiteľná v širšom spektre modelov
a variantov než kedykoľvek predtým. Je ľahká, no mimoriadne tuhá a obsahuje inovatívne technológie, ktoré zdôrazňujú odhodlanie spoločnosti Jaguar smerovať k udržateľnej budúcnosti; ako príklad možno uviesť novú, vysoko pevnú zliatinu vyrábanú takmer výlučne z recyklovaných surovín.

Táto architektúra sa stále starostlivo vylaďuje, aby spĺňala všetky požiadavky stanovené konštruktérmi vozidiel Jaguar. Všetky na nej postavené vozidlá musia mať vlastnosti ako pravý Jaguar, a pritom jej flexibilita a šírka aplikačného poľa musia zaručovať možnosť dať každému modelu individuálny charakter. Tímy dizajnérov a konštruktérov spoločnosti Jaguar pri jej vývoji od samého začiatku úzko spolupracovali, aby dosiahli všestrannosť v kombinácii s plne konkurencieschopným vnútorným usporiadaním.

Flexibilita, ktorú táto architektúra poskytuje, dáva dizajnérom a konštruktérom spoločnosti Jaguar možnosť aplikovať filozofiu „všetko, čo si vieme predstaviť, dokážeme aj realizovať,“ a teda vytvoriť nové portfólio produktov, ktoré budú menej limitované technickými či výrobnými obmedzeniami. Nová architektúra umožní spoločnosti Jaguar prejsť na väčší objem výroby, bez obetovania unikátneho charakteru, dych vyrážajúceho dizajnu, výnimočných jazdných vlastností, výkonu a luxusu, ktorými je značka Jaguar vychýrená. Vďaka flexibilite novej architektúry bude možné na jednej výrobnej linke súčasne vyrábať rôzne vozidlá. Vysoko efektívny, moderný výrobný proces umožní promptne regulovať objemy výroby jednotlivých modelov, a tým rýchlo reagovať na zmeny v dopyte na trhu.

Pohonné jednotky

Ako pohonné jednotky pre budúce modely značky Jaguar budú k dispozícii motory rôznych objemov a výkonov, z ktorých každý dokáže nadchnúť vynikajúcou dynamikou v spojení s najnovšími technológiami zameranými na hospodárne využívanie paliva bez obetovania výkonu alebo pôžitku z jazdy. Nový sedan bude prvým vozidlom, do ktorého sa budú montovať úplne nové štvorvalcové vznetové a zážihové motory, ktoré vozidlám Jaguar umožnia prvýkrát prelomiť hranicu 100 g emisií CO2 na kilometer jazdy. Tieto moderné, výkonné motory sa budú vyrábať v novom závode na výrobu motorov spoločnosti Jaguar Land Rover, ktorý sa stavia v britskom Wolverhamptone ako súčasť investície vo výške 500 miliónov libier, a ktorého prevádzka bude spustená v roku 2015.

Tieto vozidlá sú zároveň navrhnuté tak, aby ich mohol poháňať výkonný zážihový motor V6 zo športového modelu Jaguar F-TYPE, s ktorým budú – aj vďaka ľahkej konštrukcii karosérie – dosahovať najvyšší výkon na jednotku hmotnosti v danej triede, rovnako ako v prípade modelu F-TYPE. Spoločne táto rodina motorov ponúkne univerzálne schopnosti a mimoriadne skĺbenie protichodných vlastností: športové výkonové parametre a najnižšie hodnoty spotreby paliva a emisií CO2 v danej triede.

JAZDNÉ VLASTNOSTI KONCEPTU C-X17: RÝCHLOSŤ A SEBAISTOTA

Ako športový crossover je koncept C-X17 navrhnutý predovšetkým s ohľadom na potreby vodiča. Lepšie sa určite cíti na ceste než v teréne a vďaka malej výške, optimalizovanej polohe ťažiska a ľahkej celohliníkovej karosérii ponúka vynikajúce jazdné vlastnosti ako osobný automobil a agilnosť, vďaka ktorej bude aj na tých najrýchlejších cestách ako vo svojom živle. C-X17 navyše obsahuje najmodernejšie jazdné technológie, ako napríklad systém smerovania krútiaceho momentu pomocou bŕzd, ktorý v zákrutách neustále sleduje dynamiku vozidla a v prípade potreby inteligentne využíva brzdovú sústavu na upravenie rozdelenia krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá s cieľom potlačiť nedotáčavý šmyk a obnoviť maximálny záber kolies.

So svetlou výškou 213 mm a inteligentným pohonom všetkých kolies dokáže C-X17 s istotou a dostatočnou trakčnou schopnosťou zvládnuť aj nekvalitné cesty a rôzne poveternostné podmienky. Inteligentný systém pohonu všetkých kolies Jaguar All-Wheel Drive nepretržite sleduje priľnavosť kolies a pokyny vodiča a pomocou preventívnej regulácie rozdelenia krútiaceho momentu pomáha predchádzať prešmykovaniu kolies, alebo ho korigovať, čím vodičovi poskytuje väčšiu sebaistotu a pocit väčšej stability vozidla pri jazde na šmykľavom povrchu. Pri normálnej priľnavosti povrchu systém uprednostňuje pohon zadných kolies, čo zaručuje jazdné vlastnosti, pre ktoré sú vozidlá Jaguar také uznávané.

VONKAJŠÍ DIZAJN: KRÁSA PROPORCIÍ

Značka Jaguar je v segmente crossoverov nováčikom, no hlavnému dizajnérovi Ianovi Callumovi a jeho tímu bolo jasné, že pri návrhu konceptu C-X17 nesmú zabudnúť na žiadnu z tradičných hodnôt značky Jaguar, ktorými sú čisté formy, krásne krivky a vyvážené proporcie. Aj pri praktickosti, očakávanej od vozidiel typu crossover, si koncept C-X17 musel zachovať štýl, eleganciu a športovú dramatickosť. Svojím dizajnom musí okamžite vyniknúť, a pritom si udržať nadčasovú kultivovanosť, typickú pre vozidlá Jaguar.

Koncept C-X17 má dynamické, no pritom dokonale vyvážené proporcie s nízkym profilom a veľkými kolesami, vďaka čomu pôsobí ako prikrčený dravec pripravený vyskočiť vpred. Pokiaľ ide o tvary, pôsobí aerodynamicky a svižne, pričom sa spolieha skôr na čistotu línií, než na zveličovanie či dramatické efekty. Dva vyduté pásy na dlhej kapote spolu

s výraznou maskou chladiča naznačujú skrývanú silu. Svetlomety prezrádzajú príbuznosť konceptu C-X17 so sedanmi Jaguar a na maske chladiča vidno inšpiráciu modelom XJ, čím vozidlo získava výrazný rodinný vzhľad, ktorý pôsobí upokojujúco a dôverne, no pritom unikátnym spôsobom atraktívne. Maska chladiča má výplň zo šesťuholníkovej mriežky a jej súčasťou sú malé hliníkové panely, ktoré sa môžu zatvoriť v záujme zlepšenia aerodynamiky vozidla.

Pri pohľade zboku možno na karosérii konceptu C-X17 jasne vidieť dve „emocionálne línie“. Dve čisté a jednoduché dizajnové línie, tvorené malým záhybom na plechu, ktorý mení uhol odrazu svetla, vizuálne spájajú vystupujúce predné a zadné blatníky konceptu C- X17. Zdôraznená dĺžka bočných okien prispieva k aerodynamickosti profilu vozidla.

Zadná časť vozidla pôsobí výrazne športovo; vystupujúce boky, koncové svetlá aj dizajnové detaily pripomínajú zvodný Jaguar F-TYPE. Línia strechy konceptu C-X17 smerom dozadu čoraz prudšie klesá a je ukončená výrazným konzolovým spojlerom nad strmo sa zvažujúcim zadným oknom, vďaka ktorému tento crossover pôsobí ešte športovejšie a „rýchlo aj bez pohybu“.

Karoséria je pokrytá lakom modrej farby „Caesium Blue“ a lemy okolo okien majú lesklú čiernu farbu. Jediným svetlým kovovým prvkom sú znaky na prednej maske a na zadnej časti, takže vozidlo pôsobí celkovo tmavšie, športovejšie. Veľké 23-palcové disky kolies s piatimi delenými lúčmi, vďaka ktorým koncept C-X17 pôsobí robustne a stabilne, boli navrhnuté špeciálne pre tento model. Majú povrchovú úpravu grafitovo sivej farby Dark Atlas s lesklými čiernymi ozdobnými prvkami na lúčoch.

DIZAJN INTERIÉRU: REMESELNÉ SPRACOVANIE A MODERNÉ TECHNOLÓGIE

Dizajn konceptu C-X17 je nadčasový, a zároveň absolútne súčasný. V jeho inovatívnom interiéri, plnom luxusných detailov a špičkových technických nápadov, sa snúbi poctivé remeselné spracovanie s modernými metódami.

Julian Thomson, riaditeľ štúdia Advanced Design, Jaguar

V priestrannom, vzdušnom interiéri konceptu C-X17 s luxusnou, kultivovanou atmosférou sa spájajú high-end interaktívne technológie s prvotriednymi, tradične opracovanými materiálmi.

C-X17 ponúka cestujúcim štyri individuálne sedadlá so škrupinovou konštrukciou. Sedadlá sú na vozidlo kategórie crossover umiestnené pomerne nízko, vďaka čomu sa cestujúci
v kabíne cítia bezpečne, hlboko usadení. Esteticky tvarované sedadlá s ľahkou konštrukciou pôsobia v kabíne ako samostatne stojace objekty, čo vizuálne ešte zvýrazňuje vzdušnosť interiéru.

Veľký batožinový priestor obsahuje dve oddychové sedadlá, ktoré sa po zastavení vozidla a otvorení piatych dverí dajú vyklopiť z podlahy batožinového priestoru. Tieto sedadlá
s pevnou konštrukciou z frézovaného hliníka a poťahom zo sedlovej kože Connolly sa vyklápajú na esteticky tvarovanom závese a ponúkajú príjemné posedenie, keď vozidlo stojí. V kožených puzdrách v úložných priečinkoch, ktoré sa nachádzajú v batožinovom priestore, nájdeme aj príslušenstvo podporujúce aktívny životný štýl, ako napríklad batériovú lampu alebo fotoaparát.

Špeciálne tvarovaná panoramatická presklená strecha

Pocit otvoreného priestoru v interiéri konceptu C-X17 podporuje unikátna panoramatická presklená strecha. Dizajnéri konceptu C-X17 navrhli vnútornú stranu strechy z radu špeciálne tvarovaných rebier, orientovaných v pozdĺžnom smere, usporiadaných tesne vedľa seba a integrovaných do pozdĺžnych a priečnych strešných nosníkov. Na spodnej strane sú tvarované tak, aby mali cestujúci čo najviac priestoru nad hlavami, a aby vytvárali priestorový kruh, poskytujúci výhľad na oblohu cez celú strechu. Interiér vďaka tomu pôsobí ešte otvorenejšie. Horná strana rebier kopíruje hladký povrch strešného presklenia, aby si koncept C-X17 zachoval hladkú obrysovú líniu.

Luxusné dvojfarebné kožené poťahy

Interiér konceptu C-X17 sa nesie v duchu spojenia luxusných, tradičných materiálov s modernými technikami povrchovej úpravy. Dizajnéri pri jeho návrhu čerpali inšpiráciu z rôznych zdrojov, od tienidiel lámp z tlakovo odlievaného hliníka a stoličiek z ohýbaného dreva až po luxusné kožené topánky, saká a kabelky, vyznačujúce sa výraznými farebnými kontrastmi.

V rovnakom duchu sú sedadlá, prístrojová doska, podlahy, dvere a batožinový priestor potiahnuté prekrývajúcimi sa plátmi zo sedlovej kože vo farbe „Jet“ a kože vo farbe „Orchid“. Kožené poťahy vyrobila špeciálne pre koncept C-X17 uznávaná britská kožiarska firma Connolly, ktorá je synonymom pre najvyššiu kvalitu v oblasti luxusného spracovania automobilových interiérov. Sedlová koža hrubá 3 mm, prešívaná pásmi stehov, aby mohli cestujúci intenzívnejšie vnímať kvalitu týchto povrchov aj svojím hmatom, má na sebe vyrazený károvaný vzor „kohútia stopa“, tradične používaný v odevnom priemysle. Interiéru vozidla to dodáva vznešený, no pritom moderný charakter.

Vnútorné panely dverí majú lesklý čierny povrch a kovové plochy v interiéri nemajú tradičnú svetlú, ale tmavšiu kovovú farbu vďaka použitiu ruténia (prvku zo skupiny platinových kovov). Kabína tak pôsobí celkovo tmavšie, čo lepšie zodpovedá rafinovanej, luxusnej atmosfére interiéru.

Interaktivita pre všetkých cestujúcich

V koncepte C-X17 je interaktivita posunutá na úplne novú úroveň – používateľské rozhranie unikátneho systému Interactive Surface Console sa tiahne pozdĺž celého stredového podlahového tunela, od stredovej konzoly palubnej dosky až k zadným sedadlám. Toto rozhranie tvorí séria navzájom prepojených dotykových obrazoviek, chránených priehľadným krytom z akrylového skla. Prostredníctvom systému Interactive Surface Console tak môžu byť cestujúci na zadných sedadlách v spojení s vodičom a spolujazdcom pomocou zabezpečenej siete Wi-Fi.

Pomocou systému Interactive Surface Console môžu cestujúci prenášať fotografie, videá a zvukové záznamy zo svojich mobilných zariadení na internet a deliť sa o ne so svojimi spolucestujúcimi, a tiež s priateľmi na sociálnych sieťach ako Facebook, Twitter, Instagram a pod. Vďaka dotykovým obrazovkám a intuitívnemu používateľskému rozhraniu si cestujúci môžu pohybom prsta posúvať informácie medzi prednými a zadnými sedadlami. Jednou

z výhod systému Interactive Surface Console je, že cestujúcim na zadných sedadlách ponúka rovnaké možnosti ako cestujúcim vpredu, pretože im umožňuje využívať rovnaké technológie aj informácie. Všetci štyria pasažieri vo vozidle C-X17 si tak môžu vychutnať jednotné prostredie ponúkajúce zážitky pre rôzne zmysly.

Koncept C-X17 je vybavený 12-reproduktorovým audiosystémom, ktorý preň špeciálne vyvinul britský výrobca špičkovej audiotechniky Meridian. Systém, pri vývoji ktorého boli dôsledne zohľadňované parametre súbežne navrhovaného interiéru konceptu C-X17, ťaží z odborníkmi uznávanej technológie digitálneho spracovania zvuku od spoločnosti Meridian. Technológia Trifield vytvára dokonale obklopujúce zvukové pole, takže každý cestujúci vo vozidle má pocit, že sedí v mieste ideálneho posluchu. Vďaka subwooferom v zadnej časti stredového tunela, vysokotónovým reproduktorom v palubnej doske, reproduktorom

v predných a stredných stĺpikoch karosérie, dvom dverovým reproduktorom, zadným reproduktorom a reproduktorom umiestneným vo výške hlavy navrchu hlavových opierok predných sedadiel dáva tento systém každému pasažierovi v koncepte C-X17 možnosť vychutnať si optimálny, autentický zvuk a výnimočné hudobné zážitky.

Prístrojová doska konceptu C-X17 obsahuje konzolu s konfigurovateľnými displejmi TFT v tvare dvoch kruhových prístrojov a je pripravená na osadenie „head-up“ displeja, teda systému, ktorý na čelné sklo premieta dôležité údaje, čo vodičovi umožňuje rýchlo reagovať – podobné systémy sa používajú aj v moderných bojových lietadlách.

Otočný volič prevodovky umožňuje po vysunutí prepínať rôzne jazdné režimy, napríklad cestný, športový alebo terénny režim. Výduchy z frézovaného hliníka na stredovej konzole, sedadlách a dverách zdobí rovnaký vzor ako mriežku chladiča.

TECHNICKÉ PARAMETRE KONCEPTU C-X17

  • Rozmery (mm)
  • Dĺžka:  4718
  • Rázvor kolies:  2905
  • Výška: 1649
  • Šírka: 1959
  • Svetlá výška: 213

Zdroj: Jaguar

- Reklama -
- Reklama -