S crossoverom Mitsubishi ASX, ktorý bol uvedený na trh v roku 2010, oslavuje Mitsubishi celosvetový úspech. Nie je tomu inak ani na Slovensku, kde značka s logom troch diamantov od tej doby predala už viac než 1 300 vozidiel.
Teraz predstavujeme náš bestseller s novou motorizáciou 2.2 DI-D a automatickou prevodovkou. Veríme, že rozšírením ponuky oslovíme nových zákazníkov, ktorí ocenia nielen jeho nízku spotrebu, veľký batožinový priestor, ale aj komfort za volantom a dynamické jazdné vlastnosti,
uvádza Martin Krob, generálny riaditeľ M Motors SK. Táto verzia ASX je dostupná u autorizovaných predajcov Mitsubishi na Slovensku od 25 900 EUR.
Čistý diesel a inteligentná automatická prevodovka
Konštruktéri spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pre model ASX kombináciu pohonnej jednotky a prevodovky, ktorá bola prvýkrát vyvinutá pre Outlander tretej generácie:
- CLEAN DIESEL – vznetový motor „4N14“, čistý turbodiesel, 2.2 l, 110 kW (150 k)
- Jedná sa o variant s väčším zdvihovým objemom zo série „4N1“, ktorá vznikla v spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.,
- “ 4N1 “ je séria vysoko úsporných celohliníkových štvorvalcových dieselových motorov s rozvodom ventilov DOHC 16V a priamym vstrekovaním paliva (common rail) a s nízkym dopadom na životné prostredie (Euro 5), ktoré sa vyznačujú jedným z najnižších kompresných pomerov (14,9:1),
- Rovnako ako pri modeli Outlander dosahuje nižšie emisie CO2 a nízkou spotrebou. Táto pohonná jednotka je dostupná výhradne v kombinácii s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Systém automatického zastavenia a naštartovania motora (Auto Stop & Go) pre túto motorizáciu nie je k dispozícii.
- 150 koní – 360 Nm pri 1500 až 2750 – 5,8 l/100km – 153 g / km
„INVECS – II“ – automatická prevodovka
INVECS – II je novou generáciou radu prevodoviek INVECS (Inteligentný a inovatívny elektronický systém riadenia vozidla – patent spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation) – 6-stupňová automatická prevodovka, ktorej základnou vlastnosti sú obdobné ako pri modeli Outlander, teda:
- Rozšírená Funkcia uzamknutia hydrodynamického meniča
- Režimy radenia „Ds“ a „+/-„
- „Ds“: manuálne radenie stupňov 1 až 6 (športové radenie)
- „+/-„: poloha pre možnosť radenia jednotlivých prevodových stupňov „+/-„ pomocou páky voliča (podobne ako pri SSTC) – pre jazdu v kopcovitom teréne alebo ťahanie prívesu
- Pohodlné radenie s okamžitou reakciou pomocou páčok pod volantom – režim Sport
Aj cez svoju nepatrne vyššiu hmotnosť (25 kg oproti variante 1,8 DI-D s manuálnou prevodovkou) – vykazuje verzia 2.2 DI – D 6A / T výbornú elasticitu, väčší zdvihový objem prináša dodatočný krútiaci moment, pričom sa nemení priaznivý vplyv modelu ASX na životné prostredie:
Maximálny výkon | Maximálny krútiaci moment | 120-140 km/h | Kombinovaná spotreba | Emise CO2 | |
---|---|---|---|---|---|
ASX 1.8 DI-D 4WD 6 M/T AS&G |
150 k pri 4 000 ot. /min. |
300 Nm pri 2 000 – 3 000 ot. /min. |
6,7 sekúnd | 5,6 l/100 km | 146 g/km |
ASX 2.2 DI-D 4WD 6 A/T |
150 k pri 3 500 ot. /min. |
360 Nm pri 1 500 – 2 750 ot. /min. |
6,2 sekúnd | 5,8 l/100 km | 153 g/km |
Rovnaký a zároveň lepší
Motorizácia 2,2 DI – D 6A/T završuje rad vylepšení, ktoré sa modelu ASX v tomto roku dostali. Tieto zahŕňajú:
- nový dizajn prednej masky s jemnejšími črtami,
- nový tvar zadného nárazníka v súlade s prednou maskou,
- upravenú zadnú viacprvkovú nápravu pre lepšie ovládanie vozidla a jazdný komfort,
- nový spodný lem HID svetlometov – chrómový namiesto čierneho,
- nový tvar vonkajších spätných zrkadiel dosahujúci nižší aerodynamický hluk,
- nové textílie v interiéri,
- nové tlačidlo ovládania voľby pohonu všetkých kolies AWC ( All Wheel Control ) namiesto súčasného otočného ovládača 2WD/4WD/Lock.
Zdroj: Mitsubishi