6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

BMW M6 Cabrio – oficiálne vozidlo sprievodu hokejistu Michala Handzuša a Stanley Cupu.

Odporúčame

BMW M6 Cabrio s výkonom 560 koní sa stalo oficiálnym sprievodným vozidlom hokejistu Michala Handzuša a víťazného Stanley Cupu v Banskej Bystrici dňa 8.3. 2013.  Za volantom tohto vozidla bol automobilový pretekár Maťo Homola. Podľa odhadov mesta Banská Bystrica očakávalo na Námestí SNP príchod Stanley Cupu približne osemtisíc ľudí. Námestie sa zaplnilo hokejovými fanúšikmi, ktorí chceli na vlastné oči vidieť najznámejšiu hokejovú trofej na svete.

 

Aj napriek rekordným teplotám prišlo na Námestie SNP v Banskej Bystrice približne 8 000 fanúšikov, ktorých už od 16:00 hod. bavil moderátor Slavo Jurko. Ten stupňoval atmosféru prostredníctvom súťaží a dražby predmetov. Michal Handzuš venoval do dražby svoju hokejku a dva dresy. O 18:00 hod. nadšené námestie privítalo držiteľa Stanleyho pohára, ktorý túto trofej priniesol ukázať svojim rodákom na BMW M6 Cabrio s Maťom Homolom za volantom.

Generálny manager BMW Group Slovakia, Michael Kordys, povedal na margo vstupu BMW do podujatia:“ Najlepší sa spájajú s najlepšími. A BMW M6 Cabrio, ako náš symbol pre tú najvyššiu športovú dynamiku a krásu automobilového dizajnu, sa stal ideálnym spoločníkom pri predstavení najznámejšej hokejovej trofeje v Banskej Bystrici, kde prežívala svoju premiéru. Sme radi, že Michal Handzuš, ako majiteľ automobilov značky BMW, uvítal možnosť zapojenia práve tohto modelu BMW do oficiálneho sprievodu“.

Kordys na záver k BMW M modelu dodal:

Písmeno „M“ je najsilnejšie písmeno na svete – BMW M plus Michal (Handzuš) plus Maťo (Homola).

Úspešný pretekár seriálu Majstrovstiev Európy cestovných automobilov FIA ETCC, Maťo Homola, plnil dôležitú úlohu, ktorú mu zveril Michal Handzuš a BMW Group Slovakia. Vzácnu trofej spolu s hokejistom vozil v oficiálnom vozidle BMW M6 Cabrio po Banskej Bystrici.

Bol to skvelý zážitok, musím sa poďakovať Mišovi Handzušovi za túto príležitosť. Je to skvelý človek a viezť ho v krásnom aute BMW M6 Cabrio so Stanley Cupom bolo nezabudnuteľné. To auto si ma získalo, ma parádny zvuk. Poďakovanie patrí aj BMW Group Slovakia,“ povedal na záverečnej party Maťo Homola. „Mám sen, že raz by som takéto oslavy chcel zažiť aj ja po nejakom výraznom úspechu v pretekoch automobilov. To by bolo niečo…

Primátor mesta Banská Bystrica odovzdal Michalovi Handzušovi symbolický dar.

Som veľmi rád, že nás Michal Handzuš oslovil, aby sme mu pomohli zorganizovať oslavy príchodu Stanley Cupu do Banskej Bystrice. Banskobystričania a všetci návštevníci dokázali vytvoriť úžasnú atmosféru a dôstojne privítať a osláviť historicky prvý príchod Stanley Cupu do nášho mesta. Moja vďaka a obdiv patrí najmä Michalovi Handzušovi, ktorý túto príležitosť využil na pomoc druhým,

povedal primátor mesta Peter Gogola.

Charitatívny charakter celého podujatia podčiarklo odovzdávanie šekov vybraným občianskym združeniam. Od partnerov podujatia, ktorými boli Orange Slovensko a. s.,  spoločnosť Hubert a BMW Group Slovakia, dostalo Občianske združenie Svetielko nádeje pôsobiace pri Detskej fakultnej nemocnici s poliklinikou v Banskej Bystrici 21 000 eur. Sumu vo výške 2 090 eur vydražených v spolupráci s Novým časom prevzala zástupkyňa OZ Nožička.  Občianske združenie Stadetore, prevádzkovateľ súkromnej špeciálnej materskej školy Očko, obdržalo z dražby predmetov priamo na námestí sumu vo výške 2 300 eur.

Podľa informácií bezpečnostných zložiek súčinných pri zabezpečovaní podujatia Stanley Cup Tour 2013 neboli potrebné žiadne policajné zásahy. Nakoľko bol mestom Banská Bystrica zabezpečený pitný režim, záchranná služba nemusela riešiť žiadne kolapsy a zdravotné problémy spôsobené extrémnymi teplotami.

 

BMW M6 – oficiálne vozidlo Stanley Cup Tour 2013 v Banskej Bystrici.

Technické dáta.

Nový model BMW M6 Cabrio prichádza so štedrou dávkou M pocitu spolu s lákavým estetickým dizajnom, luxusnou atmosférou, sedením pre štyroch a inovatívnymi funkciami vybavenia. Je to vysoko výkonné športové vozidlo s vynikajúcim výkonovými vlastnosťami a veľmi exkluzívnym charakterom. BMW M6 Cabrio tak zaujíma výnimočné postavenie v prémiovom segmente výkonovej triedy vďaka zmesi vynikajúcej dynamiky, charakteristickej koncepčnej M harmónii a každodennej použiteľnosti. Ďalší vývoj načína novú etapu s výrazne vyššou účinnosťou a efektivitou, optimalizovanými ovládacími prvkami pre individualizáciu nastavení vozidla a širšou paletou asistenčných systémov a informačných funkcií pre vodiča, dostupných z BMW ConnectedDrive.

  • Imponujúci dizajn karosérie s dynamicky elegantnými líniami a atletickým M charakterom presne vyjadruje vlastnosti vysoko výkonného vozidla. BMW M6 Cabrio sa pýši vysoko kvalitnou mäkkou strechou s výrazným „plutvovým“ dizajnom.
  • Vysoko otáčkový 4,4-litrový V8 motor s M TwinPower Turbo technológiou, skladajúci sa z Twin Scroll Twin Turbo technológie, prekríženého výfukového potrubia, veľmi precízneho priameho vstrekovania paliva (High Precision Direct Petrol Injection) a plne variabilného ovládania ventilov Valvetronic. Charakteristický M výkon sa dostavuje okamžitou reakciou a trvalým ťahom. Výsledkom je najvyšší výkon v tomto segmente, 412 kW/560 koní pri 6000 – 7000 otáčkach za minútu, maximálny krútiaci moment 680 Nm je k dispozícii od 1500 otáčok za minútu, maximálne otáčky motora dosahujú hodnotu 7200 ot/min. Výkon motora je o 10 percent vyšší než v predchádzajúcom modely a maximálny krútiaci moment je vyšší až o 30 percent.
  • Zrýchlenie: 0-100 km/h za 4,3 sekundy, 0-200 km/h za 13,1 sekundy, elektronicky obmedzená rýchlosť na 250 km/h alebo 305 km/h v balíku M Driver.
  • Mimoriadne jemná rovnováha medzi výkonom a spotrebou paliva predstavuje významné zlepšenie oproti predchádzajúcim modelom. Priemerná spotreba paliva v kombinovanom testovacom EU cykle dosiahla 10,3 litra na 100 km/27,4 mpg imp. Automatická funkcia štart-stop a ďalšie technológie Efficient Dynamics v štandardnej výbave. Spotreba paliva jednotlivých predošlých modelov sa znížila o viac ako 30 percent.
  • Sedemstupňová M dvojspojková prevodovka so systémom Drivelogic, automatické radenie doladené tak, aby poskytovalo optimálnu trakciu, Launch Control a asistent pri nízkej rýchlosti, M rýchlostná páka na objednávku, novo vyvinutý M kožený volant s radiacimi pádlami.
  • Výkon je tradične prenášaný na zadné kolesá, aktívny M diferenciál zaisťuje plne variabilné rozdelenie hnacej sily medzi kolesá zadnej nápravy. Výsledkom je optimalizovaná trakcia a smerová stabilita pri dynamických zmenách jazdného pruhu a pri akcelerácii zo zákrut či rohov.
  • Vysoko výkonné vlastnosti s vynikajúcou dynamikou a presne kontrolovateľný handling  vďaka charakteristickej M harmónii v súhre prevodovky a technológie podvozku,  aerodynamiky a hmotnostnej rovnováhy. Pomer hmotnosti na výkon – BMW M6 Cabrio: 3,5 kg/KS.
  • Špecifický M podvozok s konkrétnou kinematikou prednej a zadnej nápravy na objednávku, ovládanie tlmičov M-Dynamic v štandardnej výbave. Kontrola stability DSC vrátane M Dynamic Mode, posilňovač riadenia M Servotronic, posilnenie karosérie pomocou špeciálnych panelov, vysoko výkonný brzdový systém z ľahkých prvkov. Ako voliteľná výbava sú k dispozícii novo vyvinuté, celosvetovo unikátne uhlíkovo-keramické M brzdy s optimálnou odolnosťou proti zoslabnutiu a opotrebeniu a nižšou hmotnosťou.
  • Informácie zobrazované na Head-Up displeji ako reakcie motora, mapovanie M Servotronicu, radiaci program Drivelogicu, režim DSC a nastavenie tlmičov môžu byť individuálne programované. Na volante sú dve tlačidlá M Drive, ktoré je možné použiť pre ukladanie a vyvolanie individuálne nakonfigurovaných nastavení vozidla.
  • Dizajn karosérie s klasickými proporciami BMW Cabrio, obvykle športový no stále elegantný vzhľad BMW radu 6 a typický M športový charakter. Špeciálne dizajnové črty M presne vizuálne znázorňujú technický profil a výkon vozidla. Na tri sekcie delený, výrazne tvarovaný dolný otvor na prívod vzduchu s aerodynamicky optimalizovanými klapkami, nová maska chladiča s M obličkami s dvojitými čiernymi lamelami vo vnútri. Blatníky kolies sú rozšírené, do nich sú po stranách vsadené charakteristické M žiabre s integrovanými ukazovateľmi smeru. Vonkajšie spätné zrkadlá a bočné podbehy sú aerodynamicky optimalizované, k dispozícii je BMW Individual High-gloss Shadow Line, odrazové  reflektory sú umiestnené pod zadnými svetlami, medzi pravou a ľavou dvojitou koncovkou výfuku je aerodynamicky optimalizovaný zadný nárazník s difúzorom, 19-palcové (štandard) alebo 20 palcové (voliteľné) kované M disky z ľahkej zliatiny, každý s výraznou interpretáciou známych dvojitých M lúčov.
  • Luxusný a elegantný dizajn interiéru so špeciálnymi M ovládačmi a štýlovými rysmi, novo vyvinutý M kožený volant s dvojlúčovými ramenami, M radiaca páka a ovládače nastavenia vozidla na stredovej konzole. Exkluzívne M športové sedadlá s integrovaným systémom bezpečnostných pásov (voliteľný prvok: M multifunkčné sedadlá), kožené čalúnenie Merino s rozšírenými funkciami, exkluzívne interiérové lišty z uhlíkových vlákien, podsvietené prahové lišty s označením modelu. Špecifický M prístrojový panel s technológiou čierneho pozadia, 2-zónová automatická klimatizácia s rozšírenými funkciami, podsvietenie interiéru.
  • Adaptívne LED svetlomety sú štandardnou výbavou, široká škála funkcií BMW ConnectedDrive, z ktorých niektoré nemajú konkurenciu: BMW Head-Up displej s M-špecifickými informáciami, asistent diaľkových svetiel, BMW Night Vision s rozoznávaním chodcov, upozornenie zmeny jazdného pruhu, upozornenie pri opustení jazdného pruhu, zadná parkovacia kamera, priestorový pohľad Surround View, informácie o rýchlostných obmedzeniach, prístup na internet, rozšírené integrácie chytrých telefónov a hudobných prehrávačov, dopravné informácie v reálnom čase a aplikácie pre príjem webového rádia a používanie Facebooku a Twittera.
  • Vo výbave sú takmer všetky prvky BMW radu 6 vrátane komfortného nastupovania Comfort Access, aktívnych sedadiel, vyhrievaného volantu, automatického privierania dverí Soft Close, navigačný systém Professional, hudobný systém Bang & Olufsen.
  • Výkon, spotreba paliva a údaje o emisiách:

BMW M6 Cabrio:

Zrýchlenie [0 – 100 km/h]: 4,3 sekundy,

zrýchlenie [0 – 200 km/h]: 13,1 sekundy,

najvyššia rýchlosť: 250 km/h, 305 km/h s balíkom M driver,

priemerná spotreba paliva: 10,3 l/100 km (27,4 mpg imp),

emisie CO2: 239 g/km, emisná norma: EU5.

 

Motor : vysoko otáčkový V8 agregát s technológiou M TwinPower Turbo.

Nové BMW M6 Cabrio i Coupé predvádzajú svoj individuálny štýl unikátnymi stylingovými prvkami, ktoré tak vylepšujú  charakter zážitku z jazdy. Stelesňujú výstup, ktorý je potrebný na poskytnutie inšpiratívneho výkonu z rovnakého zdroja: vysoko otáčkového motora V8 s M TwinPower Turbo technológiou, ktorý je pozdĺžne uložený v prednej časti vozidla, a ktorého výkon je prenášaný na zadné kolesá prostredníctvom sedemrýchlostnej M dvojspojkovej prevodovky s Drivelogic. Toto hnacie ústrojenstvo kombinuje konštrukčné prvky priamo z motoristického športu s inováciami vyvinutými pod hlavičkou Efficient Dynamics. Jeho celosvetovo jedinečné technologické balenie obsahuje dve turbodúchadlá pracujúce na princípe twin-scroll (vrátane prekríženého výfukového potrubia), precízne priame vstrekovanie paliva (High Precision Direct Petrol Injection), variabilné časovanie ventilov Valvetronic a plynulé variabilné ovládanie vačkového hriadeľa Double-VANOS. Motor je tiež chladený veľmi výkonným chladiacim systémom a mokrou olejovou vaňou na optimalizovanie práce pri vysokých bočných silách.


Nezameniteľné, pre odznak M typické výkonnostné charakteristiky 4,4 litrovej pohonnej jednotky sú bleskurýchle reakcie a silný, lineárny prísun výkonu siahajúci až do vyšších rozsahov otáčok. Maximálny krútiaci moment 680 Nm je k dispozícii medzi 1,500 a 5,750 ot/min. V8 dosahuje maximálny výkon 412 kW/560 koní medzi 6000 a 7000 otáčkami za minútu a môže točiť až do 7200 otáčok za minútu. To všetko znamená, že rozpätie otáčok potrebné na generovanie maximálneho výkonu, ktoré je k dispozícii v nových modeloch je takmer trikrát väčšie než u agregátov v predchodcovi.

Sedem rýchlostná M dvojspojková prevodovka so systémom Drivelogic – M DCT Drivelogic. 

M DCT Drivelogic ponúka vodičovi tri rôzne radiace programy, a to ako v automatizovanom (D), tak aj v manuálnom režime (S). Tieto programy upravujú radiace vlastnosti prevodovky z hľadiska účinnosti, komfortu radenia a športového charakteru a môžu byť aktivované pomocou kolískového tlačidla umiestneného za radiacou pákou na stredovej konzole. Navyše elektronika tiež poskytuje funkciu Launch Control, ktorá zabezpečuje bezkonkurenčné zrýchlenie z pevného štartu, asistenciu pri nízkej rýchlosti pre ľahšie ovládanie a automatickú funkciu štart-stop pre zvýšenie efektivity.

Na zaradenie režimov D a S resp. spiatočky sa používa špeciálna M radiaca páka. V režime S vodič mení prevodové stupne manuálne v sekvenčnom formáte. Nové BMW M6 Cabrio ma ako štandard novo vyvinutý kožený M volantom, ktorý je vybavený multifunkčnými tlačidlami a pevnými radiacimi pádlami. V typickej M konfigurácii radí vodič pravým pádlom smerom nahor a ľavým pádlom zase smerom dolu. Pre tento model špecifický volant vyniká menším priemerom venca a dizajnom, ktorý si prepožičal vzhľad z dvojlúčovej konštrukcie kolies M z ľahkých zliatin.

Aktívny M diferenciál zaisťuje vynikajúcu trakciu v dynamických jazdných situáciách.

Nové BMW M6 Cabrio tiež ohromuje tým, že ponúkajú optimálnu trakciu na zradných vozovkách či za chúlostivých poveternostných podmienok a pri dynamickom zrýchlení zo zákrut či rohov. Práca v zákulisí za týmto účelom priniesla inovatívny diferenciál s variabilným uzamykaním v zadnom  diferenciáli. Aktívny M diferenciál umožňuje, že výkon motora sa presne a rýchlo rozdelí medzi ľavé a pravé zadné koleso v súlade s požiadavkami jazdnej situácie v danom okamihu.

Elektronicky riadený viaclamelový diferenciál s obmedzeným preklzom pomáha znižovať rotačné rýchlostné rozdiely medzi zadnými kolesami, čo je nevyhnutné pre optimalizáciu trakcie. Riadiaca jednotka aktívneho M diferenciálu je spojená s riadiacim systémom stability DSC, čo umožňuje presnú analýzu každej jazdnej situácie a zároveň tak rozpoznať stratu trakcie na jednom kolese v jej ranej fáze. Reakčný efekt uzamykania sa môže meniť od 0 do 100 percent, čo umožňuje zabrániť pretáčaniu kolesa na klzkom povrchu, v prípadoch, keď ľavé a pravé zadné kolesá majú značne rozdielne súčinitele trenia, v úzkych zákrutách a pri extrémne dynamických zmenách smeru. Optimalizácia trakcie týmto spôsobom tiež ponúka bezkonkurenčnú jazdnú stabilitu v náročných podmienkach a umožňuje pôsobivo dynamické zrýchlenie zo zákrut a rohov.

Zdroj: BMW

Reklama