/
/
/
BMW i8 získalo titul Motor roka 2016 – The International Engine of the Year Award

BMW i8 získalo titul Motor roka 2016 – The International Engine of the Year Award

Reklama

Hybridná pohonná sústava BMW i8 sa po vlaňajšom celkovom víťazstve a triumfoch v dvoch kategóriách umiestnila v tohtoročnej ankete Motor roka na prvom mieste v kategórii jednotiek s objemom od 1,4 do 1,8 litra. Tento úspech BMW Group v medzinárodnej ankete Motor roka dokazuje výkonnostný potenciál technológií Efficient Dynamics, ktoré od roku 2007 významným spôsobom zvyšujú radosť z jazdy a súčasne znižujú spotrebu paliva i produkciu emisií CO2.

Medzinárodná anketa Motor roka sa prvýkrát uskutočnila v roku 1999. Od tej doby získali motory vyvinuté pre automobily BMW Group 67 víťazstiev v jednotlivých triedach i celkovo. Expertný panel zložený z 63 motoristických novinárov z 31 krajín volil z najlepších motorov jednotlivých kategórií. Víťazi sa predstavili v stredu 1. júna 2016 pri príležitosti výstavy Engine Expo v Stuttgarte.

Plug-in hybridná pohonná sústava BMW i8 kombinuje dynamiku športového automobilu so spotrebou paliva malého vozidla. Benzínový
3-valec BMW i8 disponuje výkonom 170 kW/231 k a poháňa zadné kolesá. Predným kolesám dodáva silu elektromotor s výkonom 96 kW/131 k čerpajúci energiu z lítium-iónových akumulátorov, ktoré je možné dobíjať aj z domácej elektrické zásuvky. Na mieru navrhnutá plug-in hybridná pohonná sústava vyvinutá priamo BMW Group umožňuje v európskom meracom cykle absolvovať 37 km čisto na elektrický pohon. Na elektrinu je možné ísť rýchlosťou až 120 km/h. Plug-in hybridná pohonná sústava zabezpečuje plne variabilný pohon všetkých kolies s dynamicky sa meniacim rozložením pohonnej sily.

Typickú radosť z jazdy ručí fakt, že výkonnejší zdroj sily poháňa kolesá zadnej nápravy, pri potrebe intenzívnej akcelerácie pomáha elektromotor. Vhodná kombinácia oboch zdrojov sily dosahuje rekordnú hospodárnosť. BMW i8 je schopné z miesta na 100 km/h zrýchliť v priebehu 4,4 s a popri tom vykazovať kombinovanú spotrebu len 2,1 l/100 km doplnenú spotrebou elektriny 11,9 kWh/100 km. Tieto hodnoty zodpovedajú produkcii CO2 49 g/km.

Zdroj: BMW

Prečítať celý text

Reklama