- Úspešný model Audi A4 novými dizajnovými prostriedkami získava prestíž vyššej triedy
- Optimálne digitálne prepojený a s novým displejom MMI touch
- Elektrifikácia s technológiou mild-hybrid zvyšuje komfort a efektivitu
- S4 TDI po prvý raz kombinuje motor V6 TDI s elektrickým kompresorom EAV a 48-
voltovou hlavnou elektrickou sústavou
Ingolstadt, 15. mája 2019 – A4 predstavuje jeden z ťažiskových modelov značky – preto Audi po štyroch rokoch výroby ďalej zdokonalilo svoj úspešný model strednej triedy. Exteriér sa vyznačuje novými výrazovými prostriedkami značky, ovládanie s veľkým dotykovým displejom MM touch zákazníkom poskytuje komfort smartfónu. Mnoho motorov je vybavených systémom mild-hybrid (MHEV) – z tejto širokej elektrifikácie profituje efektivita a komfort. To platí aj pre športový model S4 TDI, ktorý po prvý raz prichádza s naftovým motorom V6 TDI, 48-voltovou hlavnou elektrickou sústavou a elektricky poháňaným kompresorom, zabezpečujúcim spontánnejšiu reakciu motora. Táto kombinácia výkonu, krútiaceho momentu a efektívnosti je jedinečná v segmente.
Športový vzhľad: dizajn karosérie
Vďaka športovým dizajnovým akcentom modernizovaný modelový rad Audi strednej triedy teraz pôsobí ešte dynamickejšie a hodnotnejšie. Jednodielna maska chladiča Singleframe je širšia a nižšia, na prednej aj zadnej časti karosérie horizontálne línie zvýrazňujú šírku. Bočný pohľad definujú výrazne modelované „svaly“ nad blatníkmi a medzi nimi ležiaca, nižšie položená bočná línia. Spolu vytvárajú výrazné kontúry, navonok signalizujúce gény legendárneho prvého modelu Audi quattro.
Audi A4 má teraz sériovo reflektory z LED, špičkové vyhotovenie využíva technológiu Matrix LED s adaptívnymi diaľkovými svetlami. Nová je aj koncepcia línií vybavenia: vonkajšie majú teraz označenie basis, advanced a S line, pričom modely S4 a A4 allroad quattro majú špecifický dizajn. Zákazníci majú na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi nový odtieň Terra Grey.
Aj harmonicky koncipovaný interiér Audi A4 sa vyznačuje horizontálnymi líniami. V strede prístrojového panelu je mierne k vodičovi natočený veľký dotykový displej MMI touch, ktorý tvorí centrum nového systému ovládania. Nové komplety interiéru design selection a Interieur S line sa dajú voľne kombinovať s líniami exteriéru a poskytujú bohatý výber farieb a materiálov. V tme dodáva interiéru akcenty komplet kontúrového/náladového osvetlenia.
Inovatívne: komplexné digitálne prepojenie
So svojim novým systémom MMI komplexne digitálne prepojené Audi A4 poskytuje rovnakýspôsob ovládania ako moderný smartfón. Displej MMI touch s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI na stredovej konzole. Dotykový displej TFT má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca). Jeho grafika je zámerne čistá a jednoduchá, štruktúra menu so svojimi prísnymi hierarchiami zodpovedá očakávaniam používateľa a uľahčuje ovládanie. Vyhľadávanie MMI umožňuje online vyhľadávanie v databázach a rýchlo vedie k výsledku. Hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré je ďalšou funkciou nového systému, rozumie mnohým formuláciám z bežnej reči.
Navigácia je v modernizovanom Audi A4 ešte všestrannejšia a užívateľsky priateľskejšia. Portfólio Audi connect a Audi connect plus obsahuje mnoho online služieb, medzi nimi aj služby Car-to-X, ktoré využívajú kolektívnu inteligenciu flotily automobilov Audi. Okrem online informácií o dopravných značkách a nebezpečných miestach v premávke, ako aj služby On-Street Parking pribudli ako novinka informácie o semaforoch. Vďaka digitálnemu prepojeniu s infraštruktúrou mesta Audi A4 zo servera dostáva informácie z centrálneho počítača riadiaceho semafory, takže vodič môže prispôsobiť svoju rýchlosť k najbližšej zelenej fáze. V združenom prístroji sa zobrazuje individuálne odporúčaná rýchlosť a zostávajúci čas po najbližšiu zelenú fázu už keďvodič čaká na červenej. Tým systém prispieva k predvídavému, efektívnemu spôsobu jazdy a k plynulosti premávky. Táto služba je súčasťou ponuky Audi connect a postupne bude zavádzaná vo vybraných európskych mestách.
Služby Audi connect núdzové volanie a volanie servisu sú štandardné, bezplatná aplikácia myAudi prepája smartfón vodiča s automobilom. S voliteľnou funkciou elektronický kľúč Audi connect môže vodič odomknúť a zamknúť vozidlo, ako aj naštartovať motor pomocou kompatibilného smartfónu s operačným systémom Android. Ďalšou digitálnou funkciou je personalizácia, umožňujúca až 14 užívateľom myAudi uložiť si preferované nastavenia do individuálnych profilov.
K mnohým inováciám, s ktorými prichádza modernizované Audi A4 na trh, patrí aj ponuka dodatočne objednateľných funkcií – functions on demand. S nimi si zákazníci môžu aj po kúpe vozidla doobjednať tri funkcie infotainmentu – úplne flexibilne a podľa potreby. V Nemecku tieto funkcie predstavujú MMI plus, prijímač digitálneho rozhlasového vysielania DAB+ a Audi smartphone interface. Zákazník si môže tieto funkcie aktivovať trvalo alebo na určitý čas.
Ak by sa zákazník najprv chcel zoznámiť s niektorou z voliteľných funkcií, môže si ju nechaťjednorazovo aktivovať na testovacie obdobie jedného mesiaca. Už v tejto fáze má možnosť si ju predĺžiť – opäť na jeden mesiac, na jeden rok alebo natrvalo. Ak nemá záujem o predĺženie, funkcia sa po uplynutí doby automaticky deaktivuje bez nutnosti aktívnej výpovede.
Základom nového systému MMI je nová hlavná jednotka. Modulárna stavebnica infotainmentu tretej generácie MIB 3 (Modularer Infotainmentbaukasten) sa vyznačuje vysokým výpočtovým výkonom. Hlavná jednotka je prepojená s novým, priestorovo oddeleným komunikačným boxom, ktorý združuje všetky úlohy konektivity – napríklad telefonovanie alebo služby Audi connect – a integruje aj hotspot WLAN. K voliteľným komponentom hardvéru patrí Audi phone box a ozvučovací systém Bang & Olufsen Premium Sound System s trojrozmerným (3D) ozvučením prednej časti kabíny.
Ako združený prístroj sú na výber dve alternatívy: dva čiastočne analógové združené prístroje s displejom informačného systému vodiča a – v kombinácii s MMI plus – plne digitálny združenýprístroj Audi virtual cockpit plus. Vodič ovláda displej s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s rozlíšením Full HD pomocou multifunkčného volantu a môže prepínať tri rozličné zobrazenia. Head-up displej premieta dôležité informácie na predné okno do bezprostredného zorného poľa vodiča.
Pre A4 je k dispozícii mnoho asistenčných systémov. Voliteľné systémy sú združené do troch kompletov „Tour“, „Mesto“ a „Parkovanie“. Dôležitým systémom v komplete „Tour“ je adaptívny asistent na udržiavanie rýchlosti s funkciou Stop & Go a automatickým udržiavaním vzdialenosti. V kombinácii s prediktívnym asistentom efektívnej jazdy dokáže Audi A4 aj bez sledovania vozidla idúceho vpredu prediktívne spomaľovať a zrýchľovať. Na to vyhodnocuje upozornenia Car- to-X, dáta navigácie a dopravné značky.
Široká elektrifikácia: pohon
Na začiatku predaja v Európe bude Audi ponúkať modelový rad A4 so šiestimi turbokompresorom prepĺňanými motormi s priamym vstrekovaním paliva – troma benzínovými TFSI a troma naftovými TDI. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW (150 k) do 255 kW (347 k) – od Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI. Onedlho ponuku rozšíria ďalšie dva naftové motory: 30 TDI s výkonom 100 kW (136 k) a 35 TDI s výkonom 120 kW (163 k). Všetky agregáty – štvorvalce TFSI, ako ajštvorvalce a V6 ZTI – s rezervou spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp.
Tri motory budú od začiatku predaja vybavené systémom mild-hybrid (MHEV) na 12-voltovej báze, ktorý znižuje spotrebu paliva a súčasne zvyšuje komfort. V krátkom časovom odstupe budú nasledovať dva ďalšie. Táto široká elektrifikácie predstavuje dôležitý príspevok pre splnenie flotilových cieľov spotreby. V bežnej každodennej premávke môže systém MHEV podľa individuálnych meraní Audi znižovať spotrebu paliva až o 0,3 litra na 100 kilometrov.
Pre každú zo šiestich počiatočných motorizácií je k dispozícii optimálne prevodové ústrojenstvo – buď 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8- stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výnimkou základného benzínového motora TFSI majú všetky modely A4 sériovo automaticky radiacu prevodovku (S tronic alebo tiptronic). Benzínový motor 35 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) Audi montuje s manuálnou prevodovkou, rovnako ako 40 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a pohonom predných kolies.
Športovo-harmonický: podvozok
Športovo vyvážený podvozok ideálne harmonizuje s charakterom Audi A4. Zákazníci si môžu ako alternatívu s štandardnému podvozku objednať aj ďalšie vyhotovenia, vrátane adaptívnych podvozkov. Je to jednak komfortný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia, ktorýmá oproti štandardnému podvozku o 10 milimetrov zmenšenú svetlú výšku a poskytuje zvlášťvysoký jazdný komfort. Druhým je športový podvozok, ktorý má zmenšenú svetlú výšku o 23 milimetrov. Svojim ešte dynamickejším základným vyladením zvýrazňuje športový charakter pri zachovaní komfortu. Normálny aj športový podvozok môžu byť na želanie vybavené tlmičmi pruženia s reguláciou charakteristiky. Obidva adaptívne podvozky sú prepojené so systémom Audi drive select. Okrem podvozka tento systém regulácie jazdnej dynamiky ovplyvňuje aj charakteristiku dynamického riadenia, automatickej prevodovky a škrtiacej klapky. Prostredníctvom Audi drive select môže vodič nastaviť 5 rozličných profilov fungovania týchto systémov.
Diesel Power: Audi S4 TDI
Obidva športové modely S radu A4 – Audi S4 TDI a S4 TDI Avant – sa na európskych trhoch budú predávať s novým naftovým motorom V6 3.0 TDI. Tento motor kombinujúci kultivovaný beh a dlhý dojazd s mohutnou ťažnou silou, dosahuje výkon 255 kW (347 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Limuzína S4 TDI s nim zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Táto kombinácia vysokého výkonu, mohutného krútiaceho momentu a efektivity robí z Audi S4 TDI jedinečný model v segmentešportových limuzín a kombi strednej triedy premium.
K vysokému temperamentu motora pri rozjazde a takmer lineárnemu nárastu výkonu prispieva elektricky poháňaný kompresor EAV. Kompresor, ktorý je pripojený k novej 48-voltovej hlavnej elektrickej sústave vozidla, eliminuje zvyčajné oneskorenie turbokompresorom prepĺňaného motora a umožňuje bezprostrednú reakciu na pedál akcelerátora. Elektrická sieť 48 V má ešte väčší potenciál pre zvýšenie efektivity ako systém MHEV pri modeloch A4 so štandardnou 12- voltovou elektrickou sústavou. Audi S4 TDI využíva vyšší stupeň technológie mild-hybrid. Vedľajšia elektrická sústava s napätím 12 V je prepojená s hlavnou sieťou 48 V pomocou výkonného meniča jednosmerného prúdu (DC/DC). Základom systému mild-hybrid v Audi S4 TDI je výkonný 48-voltový štartovací generátor, pripojený k motoru drážkovaným remeňom.Štartovací generátor dosahuje pri brzdení maximálny rekuperačný výkon až do 8 kW. Ako zásobník elektrickej energie slúži kompaktná, vzduchom chladená lítiovo-iónová batéria s kapacitou 0,5 kWh, uložená pod podlahou batožinového priestoru. Systém mild-hybrid v modeloch S4 v reálnej premávke znižuje spotrebu paliva až o 0,4 litra na 100 kilometrov.
Prevodové ústrojenstvo tvorí 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a permanentnýpohon všetkých kolies quattro. Na želanie Audi montuje športový diferenciál, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá. Pri dynamickej jazde v zákrute športový diferenciál prenáša väčší podiel krútiaceho momentu na vonkajšie koleso v zákrute, čo od začiatku eliminuje tendenciu k nedotáčavosti. Audi S4 má sériovo športový podvozok so špecifickým vyladením pre modely S. Športový zážitok z jazdy si zákazník môže ďalej umocniť voliteľným športovým podvozkom S s reguláciou charakteristiky tlmičov. Na karosérii a v interiéri mnohé detaily dizajnu zvýrazňujú osobitný status modelov S – od štyroch koncoviek výfuku až po režim S na displeji voliteľného digitálneho združeného prístroja Audi virtual cockpit.
Na všetky cesty a necesty: Audi A4 allroad quattro
Vďaka svojmu systému pohonu všetkých kolies quattro a o 35 milimetrov zväčšenej svetlej výške Audi A4 allroad quattro kombinuje vysoký jazdný komfort so schopnosťami jazdy v ľahšom teréne. S voliteľným podvozkom s reguláciou tlmičov, špecifickým pre model allroad, si zákazník môže ďalej zvýšiť komfort a dynamiku. S dodatočným režimom offroad v systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select má vodič k dispozícii 6 jazdných režimov. Od kombi A4 Avant sa allroad na prvý pohľad líši detailmi na karosérii ako nájazdové štíty v nárazníkoch a rozšírené lemy blatníkov. Okrem toho má A4 allroad o 12 milimetrov väčšie kolesá a rozšírený rozchod – vpredu o 6 a vzadu o 11 milimetrov.
Audi A4 allroad je na výber s troma motormi – jedným benzínovým a dvoma naftovými.Štandardom sú automaticky radiace prevodovky. Rovnako ako pri kombi A4 Avant má batožinovýpriestor základný objem 495 litrov, sklopením zadného operadla a naložením až po strop je k dispozícii maximálny objem 1.495 litrov. Dvere a kryt batožinového priestoru majú sériovo elektrické ovládanie.
Pre rýchlo sa rozhodujúcich: uvádzací model Audi A4 edition one
Na začiatok predaja značka so štyrmi kruhmi pripravila zvláštny model A4 s označením „edition one“. Je k dispozícii pre limuzínu aj kombi Avant s troma verziami pohonu – benzínovýmštvorvalcom 2.0 TFSI s výkonom 180 kW (245 k), naftovým štvorvalcom 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a naftovým šesťvalcom 3.0 TDI s výkonom 170 kW (231 k). Vonkajší dizajn obsahuje prvky z kompletu S line Exterieur, doplnené markantnými detailmi z kompletu Designpaket Black. V interiéri má zákazník na výber dve vyhotovenia – design selection alebo komplet S line Interieur.
Začiatok predaja v Európe
Modely Audi A4 a modely S4 s motorom TDI sa začnú predávať v Nemecku a v Európe na jeseňtohto roku.
Na trhoch mimo Európy bude Audi predávať S4 a S4 Avant s motorom 3.0 TFSI. Turbokompresorom prepĺňaný benzínový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 260 kW (354 k) a v pásme otáčok od 1.370 do 4.500 za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 500 Nm. Motor V6 udeľuje limuzíne S4 TFSI zrýchlenie za 4,7 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Kombi S4 TFSI Avant potrebuje na štandardný šprint z miesta na tempo 100 km/h o 0,2 sekundy dlhšie.
Zdroj: Audi