- Giulia Veloce
- Nová Giulietta a nové MiTo
- 4C Coupé a 4C Spider
Alfa Romeo sa vrátila na medzinárodný autosalón v Paríži s prestížnou expozíciou hodnou prémiovej značky, ktorá symbolizuje taliansku výnimočnosť. V centre pozornosti bola nepochybne nová Giulia, najautentickejší výraz ducha Alfy Romeo úspešne kombinujúci všetky prvky, ktoré z Alfy Romeo urobili jednu z najžiadanejších automobilových značiek: osobitý taliansky dizajn, vysoko výkonné motory, ideálne rozloženie hmotnosti na nápravy, jedinečné technické riešenia a najlepšia výkonová hmotnosť.
Návštevníci parížskeho autosalónu mohli vidieť vo svetovej premiére Giuliu Veloce, nový vrcholný model radu ponúkajúci exkluzívne motorizácie, štýl a výbavu. Giulia Veloce prichádza s dvoma možnosťami pohonu: zážihovým preplňovaným motorom 2.0 Turbo s výkonom 280 k a dieselovým preplňovaným motorom 2.2 s výkonom 210 k. Obidva motory sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Q4. Model s dieselovým motorom 2.2 s výkonom 210 k bude možné objednávať na vybraných trhoch od prvého dňa parížskeho autosalónu, teda od 29. septembra.
Alfa Romeo Giulia sa v Paríži predstavila v piatich rôznych podobách: dvoch nových verziách Veloce, dvoch prevedeniach Super a v podmanivom prevedení Quadrifoglio. Vedľa týchto modelov sa verejnosť mohla bližšie zoznámiť s novou Guliettou Veloce a novým MiTom Veloce, ktoré sa teraz vyznačujú rodinnou spriaznenosťou s Giuliou. Nechýbalo ani Coupé a Spider modelu Alfa Romeo 4C, modernej ikony značky. Všetky tieto vozidlá sú jedinečné svojim dizajnom a technológiami a boli vytvorené pre rýdze vzrušenie z jazdy na vozovke aj na okruhu. Počas viac než jedného storočia boli vozidlá Alfa Romeo vždy určené ľuďom, ktorí vo svojom vozidle nevidia len dopravný prostriedok, ale zdroj skutočného vzrušenia.
Alfa Romeo Giulia Veloce
Veloce predstavuje slávne meno, ktoré pripomína tradíciu Alfy Romeo. Prvýkrát sa objavilo v roku 1956 s modelom Giulietta a odvtedy označuje športové a originálne verzie značky. Dnes názov Veloce nesie aj model Giulia. Určený je pre uspokojenie potrieb zákazníkov túžiacich po bohatej výbave a osobitosti. Stupeň výbavy Giulia Veloce sa postupne objaví na všetkých trhoch regiónu EMEA, pričom ceny sa môžu na jednotlivých trhoch líšiť.
https://youtu.be/DJ6scFd4DmQ
Parížsky autosalón predstavil hneď dve ukážky modelu Giulia Veloce, obe s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Prvý z modelov zároveň predstaví nový odtieň karosérie modrá Misano a je vybavený zážihovým motorom 2.0 Turbo s výkonom 280 k, zatiaľ čo druhá Giulia Veloce bude vyvedená v sivom odtieni Silverstone a osadená novým dieselovým preplňovaným motorom 2.2 s výkonom 210 k.
Osobitý štýl a exkluzívna výbava
Exteriér novej Giulie Veloce vyniká dômyselnými štylistickými prvkami, ako sú špecifické nárazníky a lesklo čierne doplnky dverí alebo rôzne športové doplnky: špeciálny zadný difúzor, ktorý zahŕňa dve koncovky výfuku, a tiež 19palcové zliatinové päťotvorové kolesá. Rovnako športový nádych charakterizuje interiér, ktorému dominujú čierne kožené športové sedadlá, športový volant s originálnym úchopom, hliníkové prvky na prístrojovom paneli, stredovom tuneli a obložení dverí a xenónové svetlomety.
Osobitý štýl interiéru a exteriéru ukrýva bohatú štandardnú výbavu vrátane dvojzónovej automatickej klimatizácie, systému Alfa DNA a 6,5palcového infotelematického systému Connect. Samozrejmosťou sú nové a účinné prvky aktívnej bezpečnosti, ako sú varovanie pred čelným nárazom FCW s autonómnym núdzovým brzdovým asistentom AEB a detekciou chodcov, integrovaný brzdový systém IBS, sledovanie jazdných pruhov LDW a tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
Dve nové motorizácie
Giulia Veloce prichádza aj s novým dvojlitrovým zážihovým preplňovaným motorom, štvorvalcom vyrobeným kompletne z hliníka, ktorý generuje výkon 280 k pri 5250 ot./min a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2250 ot./min. Okrem elektrohydraulického systému ovládania ventilov MultiAir zahŕňa motor turbodúchadlo a priame vstrekovanie paliva s tlakom 200 bar. Vďaka týmto prvkom poskytuje motor rýchlu odozvu na povely plynového pedálu vo všetkých rýchlostiach a súčasne veľmi priaznivú spotrebu paliva.
Alternatívne môže byť Giulia Veloce vybavená novým dieselovým preplňovaným motorom s objemom 2.2. Dieselový preplňovaný motor, ktorý produkuje výkon 210 k pri 3500 ot./min a najvyšší krútiaci moment 470 Nm pri 1750 ot./min je prvým dieselom v histórii Alfy Romeo vyrobeným kompletne z hliníka. Tento radový štvorvalec vyniká poslednou generáciou vstrekovania paliva MultiJet II a stratégiou Injection Rate Shaping (IRS) s prevádzkovým tlakom 2000 bar. Turbodúchadlo s elektricky ovládanou variabilnou geometriou ponúka najmodernejšiu mechaniku a minimalizuje čas odozvy, pričom súčasne zabezpečuje výhody v zmysle účinnosti. Prostredníctvom vyvažovacích hriadeľov je zabezpečené skutočné potešenie z jazdy a vysoká úroveň komfortu.
Obe nové Giulie Veloce prichádzajú s 8stupňovou automatickou prevodovkou a sú poháňané motormi vyrobenými v talianskej továrni v Termoli (zážihový) a Pratola Serra (dieselový) v oddeleniach vyhradených pre produkciu motorov Alfa Romeo. Pri výrobe sú využívané najmodernejšie procesy a metódy, ktoré radia motory na vrchol kategórie v zmysle výkonu a účinnosti.
Už čoskoro bude k dispozícii inovatívna verzia AE – Advanced Efficiency. Táto verzia, ktorá bude odlíšená špecifickým logom na zadných výklopných dverách, bude ponúkaná u verzie Giulia a Giulia Super s dieselovým preplňovaným motorom 2.2 l s výkonom 180 k a s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Variant Advanced Efficiency dosahuje mimoriadne výsledky z hľadiska spotreby paliva a úrovne emisií: 4,2 l/100 km a iba 99 g CO2/km v kombinovanej prevádzke.
Týchto výsledkov bolo dosiahnuté použitím špecifických technických riešení. Jedná sa o implementáciu nízkotlakového ventilu EGR, ktorý zlepšuje účinnosť motora, medzichladiča na báze voda-vzduch, sekundárneho chladiaceho okruhu motora a špecifických prevodových pomerov. K tomu zníženie výšky karosérie o približne 5 milimetrov, exkluzívne špecifické zliatinové kolesá a koeficient odporu vzduch Cx znížený na 0,23 pre lepšiu aerodynamickú účinnosť. V neposlednom rade je potrebné zmieniť, že Giulia AE je vybavená špecifickými pneumatikami o rozmere 205/60 R 16 so zníženým valivým odporom.
Účinky týchto inovácií možno vypozorovať na celkovom výkone motora, ktorý začína už vo veľmi nízkych otáčkach, a mimoriadnych jazdných parametroch: najvyššia rýchlosť dosahuje 230 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zaberie 7,2 sekundy.
Pohon všetkých kolies s technológiou Q4
So svetovou premiérou novej Giulie Veloce sa prvýkrát predstavuje aj inovatívny pohon všetkých kolies s technológiou Q4, ktorý bol navrhnutý pre zaistenie trakcie v reálnom čase a tiež vynikajúcej úrovne výkonu, účinnosti a bezpečnosti.
Architektúra systému Q4 v novej Giulii Veloce obsahuje aktívnu rozdeľovaciu prevodovku a predný diferenciál pre zabezpečenie špecifických technických požiadaviek Alfy Romeo, ako sú zvládnutie vysokého krútiaceho momentu a mimoriadne kompaktná a ľahká konštrukcia (zvýšenie hmotnosti predstavuje len 60 kg). Rozdeľovacia prevodovka využíva pokročilú aktívnu spojku, ktorá zaisťuje veľmi dynamickú jazdu a súčasne prispieva k zníženiu spotreby paliva. Rýchla reakcia a presné rozdelenie krútiaceho momentu zabezpečuje integrovaný akčný prvok Next-Gen v závislosti na zvolenom režime jazdy na ovládači Alfa DNA.
Systém Q4 nepretržite sleduje niekoľko parametrov pre zaistenie optimálneho rozdelenia krútiaceho momentu medzi nápravy v závislosti na spôsobe použitia vozidla a dostupnej priľnavosti. Táto technológia je schopná predvídať stratu priľnavosti vďaka získavaniu informácií o pozdĺžnom a priečnom zrýchlení, uhle natočenia volantu a stáčaní vozidla okolo zvislej osi. Za normálnych podmienok sa Giulia Veloce s pohonom Q4 chová ako bežný automobil s pohonom zadných kolies. Celých 100 % krútiaceho momentu je prenášaných na zadné kolesá. Akonáhle ale dôjde k limitnej priľnavosti, systém prostredníctvom rozdeľovacej prevodovky prerozdelí krútiaci moment v prospech prednej nápravy až na 60%, a to v reálnom čase. Aby bola zaistená maximálna rýchlosť odozvy, systém využíva vysoký mechanický sklz (až 2,5%) medzi oboma nápravami, čo sa odráža v prvotriednej kontrole vozidla v zmysle trakcie a smerovej stability v zákrutách.
Systém Q4 u novej Giulie Veloce teda poskytuje všetky výhody pohonu všetkých kolies v zmysle stability, trakcie a bezpečnosti a zároveň garantuje zníženie spotreby paliva, skvelú odozvu a potešenie z jazdy vozidla s pohonom zadných kolies.
Všetky silné stránky modelu Giulia
- Nová Giulia Veloce potvrdzuje všetky špecifické črty modelu, ktorý začal návrat talianskej značky do tohto významného segmentu. Ponúka osobitý taliansky dizajn, ktorý je vyjadrený zmyslom pre proporcie, jednoduchosťou a kvalitnými povrchmi, obklopuje vodiča a stavia ho do centra pozornosti. Okrem toho voľba pohonu zadných kolies a teraz tiež systém pohonu všetkých kolies Q4 predstavujú oslavu najautentickejších koreňov legendy Alfa Romeo: oslavu technických riešení, ktoré poskytujú vysoký výkon, potešenie z jazdy a najlepšie pocity pri riadení.
- Medzi ďalšie zvláštnosti Giulie patrí vynikajúce rozloženie hmotnosti na obe nápravy, dômyselné zavesenie (patent Alfy Romeo) a najpriamejšie riadenie v segmente. Okrem toho Alfa Romeo kombinuje mimoriadny výkon motora s rozsiahlym využitím ultraľahkých materiálov, ako sú uhlíkový kompozit, hliník, hliníkový kompozit a plast v záujme dosiahnutia čo najlepšej výkonovej hmotnosti (menej ako 3 v prípade verzie Quadrifoglio).
- V súlade s tradíciami Alfy Romeo ponúka nová Giulia jedinečné technické riešenia, ktoré sú meradlom vo svojej triede. Medzi dômyselnejšie prvky patrí integrovaný brzdový systém IBS pre výrazné skrátenie brzdnej dráhy a aktívne odpruženie pre výnimočné pohodlie. Exkluzívne je u verzie Quadrifoglio použitá technológia Torque Vectoring, ktorá poskytuje vynikajúce rozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesá zadnej nápravy a aktívny spojler Active Aero Splitter, ktorý aktívne riadi prítlak vo vysokých rýchlostiach.
- Zabudnúť nesmieme ani na nedávno získané päťhviezdičkové ocenenej Euro NCAP so skóre 98 % za ochranu dospelých cestujúcich. Jedná sa o najvyššie skóre dosiahnuté vozidlom napriek zavedeniu prísnejšieho hodnotenia v roku 2015. Tohto vynikajúceho výsledku bolo dosiahnuté zavedením dvoch kľúčových prvkov. Za prvé, prijatím širokého radu bezpečnostných systémov a za druhé, účinnosťou karosérie, ktorá je ľahká a pevná vďaka rozsiahlemu využitiu ultraľahkých materiálov, ako sú uhlíkový kompozit, hliník a hliníkový kompozit.
- Parížsky autosalón ďalej predstavil dve Giulie Super s dieselovým preplňovaným motorom 2.2 s výkonom 180 k a zážihovým preplňovaným motorom 2.0 s výkonom 200 k, v oboch prípadoch s 8stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Tieto dva modely sú zušľachtené balíkom Šport (športový volant so špecifickým úchopom, hliníkové prvky na prístrojovom paneli, stredovom tuneli a obložení dverí, ako aj xenónové svetlomety) a paketom Lusso, ktorý zahŕňa zrnité kožené sedadlá (k dispozícii v štyroch odtieňoch: čiernom, béžovom, tobacco a červenom), kožené čalúnenie prístrojového panela a obloženia dverí, vyhrievané sedadlá s elektrickým nastavením v ôsmich smeroch, vyhrievaný volant, prvky so skutočného dreva (dub a orech) na prístrojovom paneli, stredovom tuneli a obložení dverí, plus chrómované rámčeky okien a elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá. Tento automobil ponúka aj dômyselné príslušenstvo Mopar z uhlíkového kompozitu: kryty vonkajších spätných zrkadiel, maska chladiča a hlavica radiacej páky.
Expozícia by nebola kompletná bez Giulie Quadrifoglio v červenom odtieni Competition so zážihovým preplňovaným motorom 2.9 V6 Biturbo s výkonom 510 k. Vystavený automobil je charakteristický 19palcovými päťotvorovými ultraľahkými kolesami, karbón-keramickými brzdami a sedadlami Sparco so škrupinou z uhlíkového kompozitu.
Nová Giulietta a nové MiTo
V žiari reflektorov sa predstavila aj nová Giulietta a nové MiTo, dva upravené modely, ktoré prichádzajú s pozoruhodnou rodinnou spriaznenosťou s modelom Giulia. Predná časť vozidiel využíva novú masku chladiča a legendárny nos s trojlístkom, pravdepodobne jedným z najznámejších a najlepšie rozoznateľných symbolov v motoristickom svete. Nápisy Giulietta a MiTo tiež pripomínajú ten na modeli Giulia, ku ktorým sa pridáva zmodernizované logo značky Alfa Romeo.
Rady oboch modelov boli optimalizované, takže zákazníci si môžu vybrať rýchlejšie a jednoduchšie verziu, ktorá zodpovedá ich chutiam a potrebám, a potom si ju prispôsobiť prostredníctvom voliteľného príslušenstva a doplnkov. Medzi vlastnosti novej Giulietty patrí výraznejší športový charakter, dieselový preplňovaný motor 1.6 JTDm s výkonom 120 k a inovatívnou automatickou prevodovkou Alfa TCT a špičkové služby UConnectTM LIVE, vďaka ktorým je možné zostať v spojení so svetom (pomocou dát chytrého telefónu).
Expozícia Alfy Romeo v Paríži predviedla model Giulietta Veloce s exkluzívnym zážihovým preplňovaným motorom 1750 Turbo s výkonom 240 k a automatickou prevodovkou TCT. Vozidlo sa vyznačuje čiernym metalickým odtieňom Etna, novými červenými športovými nárazníkmi, lesklo antracitovou povrchovou úpravou, presklenou strechou, vylepšeným brzdovým systémom Brembo s červenými strmeňmi, 18palcovými päťotvorovými zliatinovými kolesami s leštenou povrchovou úpravou a zväčšenými dvojitými koncovkami výfuku. Rovnako športová nálada vládne aj v interiéri, ktorý je vylepšený prepracovanými novými sedadlami v kombinácii kože a Alcantary so vstavanými hlavovými opierkami, kontrastným červeným prešívaním a pretekársky tvarovaným, kožou čalúneným volantom.
Vystavená Giuietta Veloce sa mohla pochváliť exkluzívnym príslušenstvom Mopar s karbónovým spojlerom a krytmi vonkajších spätných zrkadiel, špecifickými prahovými nástavcami v červenom odtieni Alfa, väčšími koncovkami výfuku, LED osvetlením okolia v predných dverách s projekciou loga Alfa Romeo a logom Veloce v červenom odtieni Alfa.
V expozícii Alfy Romeo bola k videniu aj nové MiTo s radom nových prvkov, avšak naďalej sa statusom malého športového vozidla schopného zviesť zákazníkov svojím talianskym štýlom, technickou dokonalosťou a potešením z jazdy. Parížsky autosalón predstavila športovejšiu verziu Veloce so zážihovým preplňovaným motorom 1.4 MultiAir Turbo s výkonom 170 k a automatickou prevodovkou Alfa TCT, novými športovými sedadlami s červeným koženým čalúnením a novými 18palcovými päťotvorovými zliatinovými kolesami. MiTo Veloce v Paríži bude doplnené o príslušenstvo Mopar s novým kitom Sport: inovatívne červené spracovanie predného a zadného nárazníka v odtieni červená Alfa, nové logo Veloce v červenom odtieni Alfa a leštené 18palcové zliatinové kolesá s diamantovou úpravou.
4C Coupé a 4C Spider
V centre pozornosti bola aj podmanivá Alfa Romeo 4C vo verziách Coupé a Spider, moderná ikona značky reprezentujúca pretekársku povahu, ktorá je súčasťou DNA Alfy Romeo: optimálny výkon a vynikajúca konštrukcia pre ultimatívne potešenie z jazdy s dychberúcim štýlom.
https://youtu.be/Hcxx4l-v3fs
Obe vozidlá poháňa silný zážihový preplňovaný celohliníkový motor s priamym vstrekom paliva s objemom 1750 cm3 s medzichladičom stlačeného vzduchu a dvojitým variabilným časovaním ventilov pre špičkový výkon hodný superšportového vozidla: najvyššia rýchlosť 258 km/h (257 km/h u verzie 4C Spider), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, priečne zrýchlenie 1,1 g a preťaženie pri brzdení 1,25 g.
Duch superšportového vozidla je zjavný aj vo výbere ultraľahkých materiálov: uhlíkový kompozit pre monokok, hliník pre predný a zadný pomocný rám a zavesenie a SMC (kompozit s nízkou hustotou) pre karosériu.
Na parížskom autosalóne sa predstavil tiež model 4C Spider v trojvrstvovom červenom odtieni Competition s krytom ochranného oblúku z uhlíkového kompozitu a novým titánovým centrálnym výfukom Akrapovič s dvoma režímami. Svieži štýl, ľahkosť a výkon dodávajú vozidlu leštené lúčové kolesá (18palcové vpredu a 19palcové vzadu) ako aj exteriérové prvky z uhlíkového kompozitu: vstupy vzduchu po stranách a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Vozidlo v expozícii je charakteristické červenými brzdovými strmeňmi, pretekárskymi sedadlami, čiernou kožou čalúneným prístrojovým panelom a doplnkami z uhlíkového kompozitu.
V expozícii sa pyšne prezentovalo aj mnohonásobne ocenené kupé 4C v trojvrstvovom metalickom sivom odtieni Stromboli. Vozidlo dopĺňajú strecha z uhlíkového kompozitu a ďalšie prvky: vstupy vzduchu po stranách a na prednom nárazníku, kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler, ďalej červené brzdové strmene, pretekársky výfukový systém a päťotvorové kolesá (18palcové vpredu a 19palcové vzadu) s leštenou povrchovou úpravou. Vo vnútri vozidla sa nachádzajú špeciálne športové sedadlá z červenej kože ako aj kožou čalúnený prístrojový panel a detaily z uhlíkového kompozitu.
Obe vozidlá sa môžu pochváliť dômyselným prémiovým audio systémom Alpine, ktorý poskytuje dokonalý hudobný zážitok.
Zdroj: Alfa Romeo