- Úplne nová Alfa Romeo 4C Spider 2015 poskytuje výkon hodný pretekárskych vozov, vysoko moderné technológie, zvodný taliansky dizajn a tiež vzrušujúci zážitok z jazdy s nebom nad hlavou.
- Produkčná verzia úplne novej Alfy Romeo 4C Spider 2015 sa predstavuje na severoamerickom medzinárodnom autosalóne NAIAS v Detroite.
- Inšpiráciu v pretekárskych autách našiel tiež kokpit s odnímateľným strešným dielom a tiež pred zadnou nápravou umiestnený motor. Nová Alfa Romeo 4C Spider je pokračovaním viac než 100ročného priekopníckeho a veľmi funkčného talianskeho dizajnu.
- Jedinečný rám čelného okna z uhlíkového kompozitu a kryt ochranného oblúku z toho istého materiálu (k dispozícii na želanie) demonštrujú ľahkú konštrukciu tvorenú monokokom z uhlíkového kompozitu a hliníkového podvozku. Táto konštrukcia poskytuje vozidlu pôsobivú výkonovú hmotnosť a výkonové parametre na úrovní superšportových vozov.
- Inovatívne a jedinečné technologické riešenia: celohliníkový preplňovaný motor so zdvihovým objemom 1750 cm3 s priamym vstrekom paliva, medzichladičom stlačeného vzduchu, moderným turbodúchadlom a variabilným časovaním všetkých ventilov je spojený s rýchlou automatickou dvojspojkovou prevodovkou Alfa TCT a voličom jazdnej dynamiky Alfa DNA s štyrmi možnosťami nastavenia.
- K dispozícii je tiež úplne nový dvojstupňový centrálny výfukový systém Akrapovič s karbónovými koncovkami a typickým rezonančným zvukom Alfa Romeo (k dispozícii neskôr).
- Alfa Romeo 4C Spider je vyrábaná ručne v talianskej Modene. Nový automobil kombinuje špičkovú konštrukciu Alfy Romeo a remeselnú zručnosť Maserati.
- Úplne nová Alfa Romeo 4C Spider 2015 bude na európskom trhu k dispozícii od tohtoročného leta.
Úplne nová Alfa Romeo 4C Spider, ktorá nadväzuje na legendárnu históriu športových vozidiel značky a na jedinečný pôžitok z jazdy s nebom nad hlavou, kombinuje panoramatický výhľad s nezameniteľným zvukovým sprievodom Alfy Romeo a rýdzou športovosťou mnohonásobne oceneného kupé 4C. Vozidlo vyrábané ručne v talianskej Modene je charakteristické inovatívnym a zvodným talianskym dizajnom, vysoko moderným monokokom inšpirovaným monopostmi formuly 1, doslova neuveriteľnou výkonovou hmotnosťou a vysoko pokročilými technológiami, ktoré zahŕňajú aj celohliníkový preplňovaný motor so zdvihovým objemom 1750 cm3. Srdce Alfy Romeo 4C Spider využíva priamy vstrek paliva, medzichladič stlačeného vzduchu a variabilné časovanie všetkých ventilov. Vďaka týmto technológiám poskytuje výkonové parametre, ktoré sú hodné skutočného superšportového vozidla.
Označenie 4C a tradícia Alfy Romeo
Označenie Alfa Romeo 4C Spider pripomína bohatú športovú históriu značky. Skratky 8C a 6C označovali v tridsiatych a štyridsiatych rokoch pretekárske a cestné vozidlá vybavené výkonnými ôsmi a šesťvalcovými motormi. Tak ako kupé 4C, aj úplne nový model Alfa Romeo 4C Spider už svojím názvom predstavuje návrat k „veľkým“ Alfám Romeo. K tomu mu pomáha už spomínaný inovatívny celohliníkový preplňovaný motor so zdvihovým objemom 1750 cm3, ktorý je vybavený priamym vstrekovaním paliva a medzichladičom stlačeného vzduchu. Tento štvorvalec sa môže pochváliť špičkovým špecifickým výkonom 136 k/liter zdvihového objemu.
Model Spider vybavený dvojicou anatomických sedadiel a poskytujúci panoramatický výhľad a predovšetkým nezameniteľný zvuk výkonného motora s visačkou Made in Italy predstavuje absolútne potešenie z jazdy a samotné jadro histórie a DNA značky Alfa Romeo.
Model 4C Spider sa stáva súčasťou tradície, ktorá v minulosti stála pri zrode mnohých vysoko exkluzívnych modelov charakteristických extrémne nízkou hmotnosťou a úplne nezameniteľným štýlom Alfy Romeo. Zmienku si zaslúžia napríklad model 8C 2900 B Touring (1938) s celohliníkovou karosériou, ďalej typ 1900 C52 „Disco Volante“ (1952), ktorý dokázal pokoriť v tej dobe magickú rýchlosť 230 km/h a hlavne legendárny model 33 Stradale (1967) s motorom umiestneným pred zadnou nápravou, rámom z horčíkovej zliatiny a ocele a odetý do absolútne fascinujúceho a priekopníckeho „kabátiku“, ktorý bol nielen 100percentne taliansky, ale tiež vysoko funkčný. Teraz sa k týmto legendám pripája model 4C Spider, ktorý je pripravený poskytnúť vzrušenie z jazdy a ohromujúci výkon a emócie, aké dokáže sprostredkovať iba Alfa Romeo.
Inovatívny a zvodný taliansky dizajn
Úplne nová Alfa Romeo 4C Spider pokračuje v zavádzaní inovatívnych technológií a nezameniteľnom talianskom dizajne, teda v ceste, ktorou sa kedysi vydali modely 8C Competizione (2008), 8C Spider (2009), 4C Coupe (2014) či koncepčná štúdia 4C Spider Concept. Posledný model bol predstavený na 84. medzinárodnom autosalóne v Ženeve a bol predobrazom oslňujúcej produkčnej verzie.
Nová Alfa Romeo 4C našla inšpiráciu predovšetkým v modeli 33 Stradale. Od tohto legendárneho pretekárskeho vozidla prevzala koncepciu s motorom umiestneným pred zadnou nápravou a súčasne sledovala aj jeho zmyselnú a ľahkú konštrukciu. Monokok z uhlíkového kompozitu a celohliníkový priamovstrekový preplňovaný štvorvalec prekrýva nádherne tvarovaná karoséria, ktorá je kompletne vyrobená zo SMC, teda vrstvenej sklenej tkaniny presýtenej živicou.
Športové srdce tohto talianskeho klenotu prekrýva vysoko funkčná a estetická kapotáž s aerodynamickým spojlerom a s tromi funkčnými výduchmi, ktoré odvádzajú teplo motora. Nie je snáď ani potrebné pripomínať, že od športovo búchajúceho srdca Alfy 4C Spider sa odvíjajú všetky štylistické prvky vozidla. Počnúc masívnymi svalnatými zadnými blatníkmi, ktoré elegantne nadväzujú na kryt motora a zvyšujú zadnú časť nad úroveň hrany kokpitu a čiernym alebo karbónovým krytom ochranného oblúka za zadnými sedadlami končiac. Zadná časť vozidla a kruhové koncové svetlá LED splývajú do svalnatých zadných blatníkov a navodzujú celkovo veľmi silný postoj. Z hľadiska štýlu sú v dokonalom súlade s veľkými vstupmi vzduchu k chladičom na bokoch vozidla. Dolné partie zadnej časti dopĺňajú v rohoch umiestnené koncovky výfuku, ktoré ďalej posilňujú superšportovú povahu modelu 4C Spider. Zo štúdie 4C Spider Concept sa do produkčnej verzie dostal úplne nový dvojstupňový centrálny výfukový systém Akrapovič, ktorý bude ponúkaný v rámci voliteľnej výbavy (k dispozícii neskôr).
Na oboch stranách novej Alfy Romeo 4C Spider sa nachádzajú veľké vstupy vzduchu, ktoré vozidlu dodávajú dynamiku a veľmi elegantne prechádzajú smerom k predným svetlometom. Exotickú konštrukciu monokoku z uhlíkového kompozitu pripomína aj odhalený rám čelného okna z rovnakého materiálu, ktorý prispieva k ľahkej a pevnej konštrukcii celého vozidla. Rám okna nesie upevňovacie body odnímateľnej a skladacej látkovej strechy, prípadne voliteľného pevného strešného panelu tzv. hardtopu z uhlíkového kompozitu (k dispozícii neskôr, súčasť voliteľnej výbavy).
Od čelného okna sa cez kapotu tiahnu dve výrazné línie, ktoré sa prirodzene uzatvárajú v tradičnej maske Alfy Romeo s logom. Spolu s dvoma vstupmi vzduchu v prednej časti vytvárajú legendárny trojlístok, charakteristický motív dizajnu všetkých vozidiel Alfa Romeo.
Kokpit vyžarujúci výkon
Kokpit úplne novej Alfy Romeo 4C Spider 2015 našiel inšpiráciu v pretekárskych autách a navrhnutý bol s ohľadom na jednoduchosť. Základné funkčné prvky tu tvoria vlastne celkový štýl interiéru.
Alfa Romeo 4C Spider je vybavená dvoma športovými, kožou čalúnenými sedadlami so škrupinou z uhlíkového kompozitu. Nečalúnené vnútorné plochy monokoku z uhlíkového kompozitu zdôrazňujú pretekársku povahu vozidla. Prístrojový panel, ktorý je natočený k vodičovi, disponuje kožou čalúneným volantom s plochou spodnou časťou a pádlami radenia. Športový štýl dopĺňajú hliníkové pedále. Štandardom Alfy Romeo 4C Spider sú interiér čalúnený prémiovou kožou s kontrastným prešívaním a jedinečné rámčeky výduchov ventilácie z uhlíkového kompozitu. Moderné technológie tu zastupuje napríklad 7palcový, plno farebný, informačný displej vodiča (DID), ktorý zobrazuje informácie o vozidle prostredníctvom grafiky s vysokým vizuálnym vplyvom. Informácie sú zobrazované tak, aby nijako nerušili pozornosť vodiča.
Novinkou v rade Alfa Romeo 4C je prémiový audio systém Alpine. Tento nový prvok bol navrhnutý pre audiofilov, čo znamená, že cestujúcim ponúka prvotriednu kvalitu zvuku a samozrejme aj početné možnosti pripojenia či prehrávania najrôznejších médií. Systém zahŕňa hands-free volanie prostredníctvom rozhrania Bluetooth, ďalej audio streaming, zásuvku USB, rozhranie pre iPod a podporuje tak prehrávanie CD, ako aj audio súborov vo formáte MP3. Audio sústava Alpine ponúka tiež prístup k staniciam s vysokým zvukovým rozlíšením a k sieti rádií SiriusXM, ktoré sú tiež charakteristické vysokým rozlíšením.
Živé farby, vysoko kvalitné materiály a prepracované detaily
K posilneniu vzrušenia zo samotného vlastníctva Alfy Romeo 4C Spider sú určené početné možnosti personalizácie, čo znamená, že každý zákazník si môže vozidlo prispôsobiť podľa svojich predstáv.
Alfa Romeo 4C Spider ponúka na výber sedem odtieňov karosérie: červená Rosso Alfa, čierna, biela, sivá metalíza Basalt, trojvrstvový červený lak Rosso Competizione, trojvrstvový biely lak Madreperla White a úplne nový žltý odtieň Giallo.
Možnosti farebného prevedenia karosérie dopĺňa šesť variantov interiéru s dvomi možnosťami čalúnenia sedadiel: čierna koža s červeným kontrastným prešívaním, červená koža s červeným kontrastným prešívaním, nová čierna koža s prešívaním v žltom odtieni Giallo a exkluzívny paket Track – čierne pretekárske kožené sedadlá s vložkami z mikrovlákna a červeným alebo žltým kontrastným prešívaním.
Pre skutočne jedinečný vzhľad sa v blízkej dobe objaví v ponuke celého radu 4C kontrastné kožené čalúnenie v odtieni Tobacco s čiernym prešívaním. Toto prémiové prevedenie bude zahŕňať dvojtónové spracovanie prístrojového panela, obloženia dverí a volantu.
S príchodom modelu 4C Spider sa v ponuke radu objavia aj štyri úplne nové kolesá zahŕňajúce 17palcové kolesá vpredu (17 x 7,0 palca) a 18palcové kolesá vzadu (18 x 8,0 palca) v striebornom alebo tmavom prevedení. Pre výraznejší štýl a výkon budú k dispozícii aj veľké 18palcové kolesá vpredu (18 x 7,0 palca) a široké 19palcové kolesá vzadu (19 x 8,5 palca) v striebornom alebo tmavo sivom prevedení. Celkový vzhľad je možné prispôsobiť voľbou jednej zo štyroch možností farebného prevedenia brzdových strmeňov. V ponuke sú štandardné strieborné alebo voliteľné červené, žlté alebo čierne strmene.
Motor pred zadnou nápravou a ojedinelý súbor technologických riešení
Vďaka koncepcii s motorom umiestneným pred zadnou nápravou, pokročilým technológiám a kompaktným rozmerom nová Alfa Romeo 4C Spider demonštruje svoju dokonalosť, agilitu a výkon skutočne úctyhodnými parametrami: najvyššia rýchlosť 160 mph (257,5 km/h), zrýchlenie z 0 na 60 mph (0-97 km / h) za 4,1 sekundy, priečne zrýchlenie 1,1 g a spomalenie pri brzdení až 1,25 g.
Pri navrhovaní ultraľahkej architektúry vozidla, ktorá je pre takéto výkonové parametre a dynamickú účinnosť úplne nevyhnutná, sa inžinieri inšpirovali monopostami Formuly 1 a tiež najvyspelejšími superšportami, a to predovšetkým z hľadiska inovatívnych materiálov. Výsledkom je monokokové šasi vyrobené výlučne z jednostranných tkanín z uhlíkových předimpregnovaných vlákien, pričom jednotlivé vrstvy sú z dôvodu mimoriadnej tuhosti a pevnosti pokladané ručne. Uhlíkový monokok váži len 107 kg a pritom poskytuje až trikrát väčšiu pevnosť a je sedemkrát ľahší ako oceľová štruktúra. Monokok dopĺňajú hliníkové zavesenie kolies a tiež hliníkový rám motora.
Vďaka mimoriadnej pevnosti uhlíkového monokoku sú štrukturálne rozdiely medzi verziou 4C Coupé a 4C Spider minimálne. Pre udržanie pevnosti hornej časti a zachovanie nízkeho ťažiska použili konštruktéri rám čelného okna z uhlíkového kompozitu, ktorý je k monokoku prilepený a priskrutkovaný. Špeciálne tvarovaný ochranný oblúk za sedadlami (pod čiernym alebo karbónovým krytom) poskytuje montážne body pre nový kryt motora. Jeho podpery a priečnik z vysokopevnostnej ocele v motorovom priestore maximalizujú torznú tuhosť vozidla.
Inžinieri Alfy Romeo pokračovali vo využití najmodernejších materiálov tým, že celú karosériu vytvorili z vrstveného kompozitu SMC (sklená tkanina presýtená živicou), teda materiálu s nízkou hustotou a vysokou odolnosťou, ktorý je tvarovo pevnejší ako oceľ a pritom váži o 20% menej. Kvôli redukcii hmotnosti museli inžinieri odľahčiť aj bočné okná a čelné sklo. Okná Alfy Romeo 4C Spider sú o 10% tenšie a o 15% ľahšie.
Keď už sme u využitia inovatívnych materiálov, nemožno nespomenúť športové anatomické sedadlá so škrupinou z uhlíkového kompozitu a sklených vlákien, ktoré poskytujú dokonalú pozíciu počas športovej jazdy a samozrejme aj vysokú štrukturálnu pevnosť.
Srdce a duša – celohliníkový preplňovaný motor 1750 cm3 s priamym vstrekom paliva
Motor je srdcom každej Alfy Romeo. V prípade úplne novej Alfy Romeo 4C Spider ide o inovatívny celohliníkový preplňovaný agregát o objeme 1750 cm3. Tento preplňovaný motor s medzichladičom stlačeného vzduchu a variabilným časovaním ventilov VVT (nasávacie aj výfukové ventily) poskytuje výkon 237 k a pôsobivý špecifický výkon 136 k/liter zdvihového objemu.
Pre zaistenie mimoriadneho výkonu a jazdných parametrov na okruhu či bežných cestách využíva rad najmodernejších technológií. Jedná sa napríklad o vysokotlakové priame vstrekovanie paliva s viacotvorovými vstrekovačmi a tlakom 200 bar, ktoré zaisťuje dokonalé rozprášenie paliva vo valci. Pre zvýšenie výkonu a zníženie spotreby oleja aj emisií využíva motor hlavu valcov s optimalizovanými sacími kanálmi a tenké liatinové vložky valcov. Elektrický termostat pomohol znížiť dobu zahrievania motora, čo ďalej redukuje emisie. Pre minimalizáciu vibrácií vo vyšších otáčkach využíva kľukový hriadeľ s ôsmimi protizávažiami. Celý sací a výfukový systém potom prešiel optimalizáciou, ktorá bola nevyhnutná pre netradičné umiestnenie motora pred zadnú nápravu.
Turbodúchadlo novej generácie využíva pulzový konvertor vo výfukovom potrubí, ktorý pomocou tlakovej vlny zvyšuje krútiaci moment v nízkych otáčkach, respektíve spôsobuje tzv. boost efekt. Obtokový ventil prispôsobuje tlak dúchadla a zlepšuje tak celkovú účinnosť motora. Pokročilá technológia prepĺňania maximalizuje krútiaci moment v nízkych otáčkach a vodičovi Alfy 4C Spider poskytuje rýchlejšiu odozvu. To všetko vďaka väčšej účinnosti spaľovania a rýchlosti turbíny dúchadlá, pričom súčasne eliminuje aj jeho oneskorenie, teda tzv. turboefekt. Výsledkom je okamžitý nástup krútiaceho momentu s vrcholom na 350 Nm, pričom ale 80% momentu je k dispozícii už od 1700 ot./min.
Tri výfukové systémy vrátane dvojstupňového systému Akrapovič
tak ako u konceptu ponúkne aj v sériovej produkcii úplne nová Alfa Romeo 4C Spider najväčším fanúšikom motoristického športu dvojstupňový výfukový systém Akrapovič s typickým rezonančným zvukom Alfy Romeo (v ponuke sa objaví neskôr).
Tento nádherne spracovaný titánový systém vyvinutý v spolupráci s expertom na výfuky, firmou Akrapovič, pozostáva z dvoch centrálne namontovaných koncoviek, počítačom optimalizovaného asymetrického tlmiča s dvojstupňovým výfukovým ventilom a z rúrkového rezonátora pre potlačenie monotónneho zvuku v kabíne. Z technického hľadiska systém dokonale korešponduje s ultraľahkou konštrukciou modelu 4C Spider. Centrálne koncovky preto obklopuje rámček z uhlíkového kompozitu.
Tak ako model 4C Coupé, aj Alfa Romeo 4C Spider ponúkne štandardný aj závodný výfukový systém. V prípade pretekárskeho výfuku ide o podobnú konštrukciu ako u systému od firmy Akrapovič. Systém neobsahuje tradičný tlmič výfuku, namiesto neho využíva jedinečný integrovaný asymetrický tlmič v tvare Y, ktorý je umiestnený za katalyzátorom. Pre posilnenie športového štýlu využíva výfuk dvojité koncovky.
Pokročilé technológie: dvojspojková prevodovka Alfa TCT a volič jazdného režimu Alfa DNA poskytujú vodičovi dokonalú spätnú väzbu
S celohliníkovým preplňovaným motorom 1750 cm3 je spojená automatická dvojspojková prevodovka Alfa TCT s radením pádlami na volante, ktorá bola odladená špeciálne pre novú Alfu Romeo 4C Spider. Nastavenie prevodovky je regulovateľné prostredníctvom voliča Alfa DNA, pričom nastavenie Dynamic a Race sú výrazne dynamickejšie. Prevodovka poskytuje možnosť sekvenčného radenia pádlami na volante. Zmeny prevodových stupňov sú precízne a rýchle, pri plnom výkone dokáže systém preradiť počas 130 milisekúnd.
Pre zvýšenie komfortu v režimoch Dynamic, Natural a All-weather disponuje prevodovka Alfa TCT takisto úplne automatickým režimom radenia.
Inovatívny volič jazdnej dynamiky Alfa DNA je pripravený okamžite upraviť celkový výkon Alfy Romeo 4C Spider. V rámci štyroch režimov zahŕňajúcich tiež režim Race môže systém Alfa DNA meniť nastavenie motora, prevodovky, diferenciálu Alfa Electronic Q2 a elektronickej kontroly stability ESP na úroveň požadovanú vodičom. Dynamiku Alfy Romeo 4C Spider je možné upraviť jednoducho ovládačom systému Alfa DNA, ktorý ponúka tieto režimy:
- All-weather – navrhnutý pre zaistenie maximálnej kontroly nad vozidlom pri nepriaznivom počasí. Umožňuje jemnejšie zrýchlenie, špeciálna logika ovládania motora a bŕzd potom zaisťuje trakciu a bráni šmyku.
- Natural – poskytuje maximálny cestovný komfort a hladké radenie.
- Dynamic – prostredníctvom športovejšieho nastavenia motora a menej rušivej elektronickej kontroly stability ESP poskytuje lepší a dynamickejší výkon.
- Race – k dispozícii v rámci režimu Dynamic. Race je najextrémnejší výkonnostný režim Alfy 4C Spider, ktorý vodičovi odovzdáva úplnú kontrolu nad vozidlom. ESP a protiprekĺzový systém ASR sú úplne vypnuté, čo vodičovi dovoľuje riadiť trakciu prostredníctvom plynového pedála. Diferenciál Alfa Electronic Q2 zostáva aktívny pre zabezpečenie rýchlych výjazdov zo zákrut.
- V režime Race sa aktivuje aj funkcia Launch Control, ktorá dovoľuje modelu 4C Spider zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,1 s, a to hneď, akonáhle vodič uvoľní brzdový pedál.
Zavesenie pre dokonalé jazdné vlastnosti
Úplne nová Alfa Romeo 4C Spider našla inšpiráciu v pretekárskych autách, hlavne čo sa týka agility a jazdných vlastností. Predné zavesenie kolies je lichobežníkové, teda s dvoma priečnymi ramenami, ktoré zaručuje veľmi priamu a nefiltrovanú väzbu s vozovkou. U zadnej nápravy použili konštruktéri zavesenie MacPherson, ktoré zaisťuje špičkové schopnosti, a to aj v extrémnych situáciách. Pokiaľ ide o použitý materiál, u oboch náprav je v hojnej miere zastúpený hliník a tiež vysokopevnostná oceľ. Alfa Romeo 4C Spider pre severoamerický trh dostala tuhšie pružiny, väčší predný aj zadný stabilizátor a tiež inak odladené tlmiče pruženia.
Paket Track
Pre zaistenie maximálneho výkonu na vozovke je možné Alfu Romeo 4C Spider vybaviť paketom Track. Ten zahŕňa vysoko výkonné tlmiče pruženia s väčším predným aj zadným stabilizátorom, väčšie hliníková kované kolesá 18 x 7 palcov vpredu a 19 x 8,5 palca vzadu s voliteľnými pneumatikami Pirelli P-Zero AR Racing, športový volant s plochou spodnou časťou a vložkami z mikrovlákna, kryty vonkajších zrkadiel z uhlíkového kompozitu a rámčeky prístrojov taktiež z uhlíkového kompozitu. Voliť je možné čierne kožené sedadlá s vložkami z mikrovlákna a červeným alebo žltým kontrastným prešívaním.
Manuálne radenie pre rýdzu radosť všetkých priaznivcov športových automobilov
V súlade s ultraľahkou konštrukciou Alfy Romeo 4C Spider a túžbou po maximálnej agilite a pocitu z riadenia bol konvenčnej posilňovač úplne odstránený. Prostredníctvom manuálneho systému riadenia s rýchlym prevodovým pomerom 15,7: 1 poskytuje Alfa Romeo 4C Spider vodičovi maximálny kontakt s vozovkou. Absencia posilňovača riadenia navyše ďalej znižuje celkovú hmotnosť vozidla.
Výkonné brzdy – spomalenie až 1,25 g
Brzdový systém Alfy Romeo 4C Spider bol navrhnutý pre použitie na okruhu, kde je výkonná sústava úplne nevyhnutná. Aby nový model dokázal ponúknuť požadované parametre so spomalením až 1,25 g, dostal štyri ventilované a perforované kotúče a predné štvorpiestikové brzdové strmene Brembo.
Ručná výroba v talianskej Modene
Alfa Romeo 4C Spider kombinuje skúsenosti Alfy Romeo z pretekov a z produkcie športových vozidiel a schopnosti dielenského spracovania a remeselnú zručnosť Maserati.
Pri vývoji modelov 4C Coupé a 4C Spider boli použité najlepšie technické a priemyselné znalosti Alfy Romeo a Maserati. Tímová práca medzi oboma značkami zahŕňala aj integráciu štylistického centra Alfy Romeo do dielní Maserati v Modene. Okrem toho Alfa Romeo 4C Coupé a 4C Spider ťaží z technologického prínosu popredných talianskych dodávateľov, ktorí patria k medzinárodnej elite v oblasti vysoko výkonných komponentov.
Tento prístup je charakteristickým rysom všetkých vozidiel Alfa Romeo. Talianska značka so storočnou tradíciou je tak aj naďalej jedným z najznámejších a najpopulárnejších vyslancov talianskej produkcie vo svete.
Zdroj: Alfa Romeo