6.9 C
Bratislava
piatok, 26 apríla, 2024
Reklama

Spoločnosť Volvo Cars odhalila svoju stratégiu globálnej elektrifikácie

Odporúčame

Výrobca prémiových vozidiel, spoločnosť Volvo Cars, ohlásila jednu z najkomplexnejších  elektrifikačných stratégií v automobilovom priemysle, v rámci ktorej bude zavádzať hybridný pohon typu plug-in do celej ponuky svojich modelov. Zároveň plánuje vyvinúť úplne nový rad malých vozidiel s elektrifikovaným pohonom a skonštruovať čisto elektrické vozidlo, ktoré by sa do predaja malo dostať v roku 2019.

V súvislosti s touto novou stratégia švédska automobilka očakáva, že v strednodobom horizonte budú elektrifikované vozidlá predstavovať až 10 percent celkového objemu predaja.

Prvá časť novej elektrifikačnej stratégie zahŕňa vytvorenie hybridných verzií typu „plug-in“ z väčších vozidiel série 90 a 60, ktoré budú vychádzať z novej modulárnej platformy spoločnosti s názvom Scalable Product Architecture (SPA). Tento proces sa už začal uvedením hybridnej verzie typu „plug-in“ s dvoma motormi T8 Twin Engine a pohonom všetkých kolies, ktorá bola odvodená z nového SUV XC90. Pokračovať bude predstavením „plug-in“ hybridných verzií nového luxusného sedanu S90 a ďalšími pripravovanými modelmi.

Spoločnosť Volvo Cars okrem toho rozšíri sortiment ponúkaných hybridných vozidiel typu „plug-in“ uvedením nového dvojmotorového variantu s pohonom predných kolies.

Švédska automobilka ďalej prehĺbi svoju ponuku produktov a predstaví úplne nový rad malých vozidiel série 40, založených na novovyvinutej kompaktnej modulárnej platforme (CMA), ktorá bola, podobne ako SPA, od samotného začiatku navrhnutá pre účely elektrifikácie. Spoločnosť Volvo Car Group sa tak stane jedným z mála automobilových výrobcov na svete s dvomi úplne novými platformami vyvinutými na podporu konfigurácií typu „plug-in“ a čisto elektrického pohonu.

Nakoniec spoločnosť Volvo Cars potvrdila, že plánuje skonštruovať čisto elektrické vozidlo, ktoré sa do predaja dostane v roku 2019. Ďalšie podrobnosti o tomto plánovanom modeli budú uverejnené neskôr.

„Veríme, že nastal čas, keď elektrifikované autá prestanú byť len okrajovou technológiou a stanú sa štandardom,“ povedal Håkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars. „Sme presvedčení, že do roku 2020 budú elektrifikované vozidlá tvoriť 10 percent globálneho predaja vozidiel značky Volvo.“

Spoločnosť Volvo Cars sa domnieva, že hybridné vozidlá typu „plug-in“ ponúkajú zákazníkom najlepšie spojenie hospodárnosti, jazdného dosahu a pohodlia.

Napríklad dvojmotorový model Volvo XC90 T8 Twin Engine je jedným z najčistejších a najvýkonnejších 7-miesnych SUV na trhu. Produkuje výkon ekvivalentný s viac ako 407 konskými silami, ale len 49 g emisií CO2 na kilometer. V čisto elektrickom režime ponúka jazdný dosah 43 km a najnižšiu spotrebu paliva v odvetví, len 2,1 l/100 km. Z nuly na 100 km/h zrýchli už za 5,6 sekundy.

Táto kombinácia výkonu, hospodárnosti a šetrnosti k životnému prostrediu bude charakteristická pre všetky budúce elektrifikované modely od spoločnosti Volvo Cars.

„Vďaka našej aktuálnej ponuke produktov sme sa veľa dozvedeli o spôsobe, akým ľudia používajú elektrifikované vozidlá,“ povedal Dr. Peter Mertens, hlavný viceprezident pre výskum a vývoj. „Náš výskum dokázal, že ľudia na našich dvojmotorových autách Twin Engine jazdia približne 50 percent času v elektrickom režime, čo znamená, že naše hybridné vozidlá typu „plug-in“ už teraz prinášanú reálnu alternatívu ku klasickým systémom pohonu.“

„Vďaka 40-ročným skúsenostiam v oblasti elektrifikácie získala spoločnosť Volvo Cars množstvo vedomostí o riadení akumulátorov, vďaka čomu sa jej podarilo dosiahnuť najlepší jazdný dosah na kilowatthodinu v odvetví. Dostali sme sa do bodu, keď pomer medzi nákladmi a výhodami, ktoré elektrifikácia prináša, dosahuje takmer pozitívnu hodnotu. Technológia akumulátorov sa zdokonalila, náklady klesajú a pozitívne prijatie elektrifikácie zo strany verejnosti už tiež nie je problémom,“ dodáva Dr. Mertens.

Zdroj: Volvo Cars

Reklama