6.9 C
Bratislava
piatok, 19 apríla, 2024
Reklama

Spoločnosť Nissan vyvinula „parfum budúcnosti“

Odporúčame

  • Parfum budúcnosti vyvinutý spoločnosťou Nissan symbolizuje budúce ovzdušie bez emisií ako poďakovanie majiteľom modelu LEAF.
  • Ak si chcete pustiť zákulisné video, ktoré zachytáva Dr. Dodda a konštruktérov spoločnosti Nissan počas procesu vzniku a testovania „parfumu budúcnosti“, navštívte http://youtu.be/BUVuXANIBHw

 Spoločnosť Nissan spojila sily so svetovo známym expertom na parfumy a vyvinula prototyp vône, ktorú by sme v budúcnosti mohli cítiť vo vzduchu zbavenom emisií (zero emissions, ZE).

Nissan si najal odborníka na parfumy a vedca pôsobiaceho na univerzite Aroma Academy Dr. Georga Dodda, aby využil svoj vynikajúci čuch a namiešal parfum, ktorý má byť nielen symbolom budúceho sveta bez emisií – kde sa budú na cestách preháňať vozidlá typu najlepšie predávaného elektromobilu spoločnosti Nissan, modelu LEAF -, ale o ktorom je aj vedecky dokázané, že v čuchových bunkách navodzuje pozitívne pocity.

Doktor Dodd sa nechal inšpirovať dlhými výletmi po škótskej vysočine a pre spoločnosť Nissan vyvinul „parfum budúcnosti“, v ktorom sa miesia esencie posekaného trávnika, myrtových silíc, prírodného pomaranča a neopísateľnej látky „ľahkej ako vzduch“. Vôňa navodzuje v mysli ovoniavajúceho atmosféru čistých, sviežich a organických prírodných scenérií a má vyvolávať nostalgické pocity.

Spoločnosť Nissan oslovila doktora Dodda potom, čo sa oboznámila s jeho profesionálnou kariérou renomovaného odborníka na problematiku čuchu. Svoje odborné znalosti získaval doktor Dodd už od detstva. Narodil sa na záveternej strane pivovaru Guinness v Dubline a svoj čuch si tým pádom mohol cibriť už v ranom veku, dávno predtým, než spoznal vedu, ktorá sa od tohto zmyslu odvíja, a stal sa celosvetovo uznávaným odborníkom.

Futuristická vôňa je určená na napustenie do osviežovača vzduchu v tvare modelu LEAF. Ako vianočný darček a poďakovanie za príspevok k vytvoreniu budúcnosti s nulovými emisiami ju získajú privilegovaní fanúšikovia elektromobilov, majitelia vozidla Nissan LEAF a zamestnanci spoločnosti Nissan. Inovatívnym a pozitívnym darčekom chce spoločnosť Nissan osláviť svoje priekopnícke kroky na ceste k budúcnosti s nulovými emisiami a pripomenúť obdarovaným, k čomu riadením vozidla LEAF vlastne prispievajú.

Tvorba parfumu budúcnosti bola pre univerzitu Aroma Academy prestížnou záležitosťou. Ich expert s vycibreným čuchom George Dodd to komentoval:

Sme veľmi hrdí na to, že nás spoločnosť Nissan požiadala, aby sme vyvinuli takúto abstraktnú a inovatívnu vôňu. Keď za mnou zástupcovia spoločnosti Nissan prišli s otázkou, či by som nechcel vytvoriť vôňu budúcnosti, trochu mi to naháňalo hrôzu, ale nakoniec to bola výzva, ktorú som si naozaj vychutnal. Táto zákazková, futuristická aróma v sebe spája paletu čuchových vnemov, ktoré spolu nikdy predtým neharmonizovali, a predstavuje budúcnosť, ku ktorej nám spoločnosť Nissan pomáha raziť cestu.

Ak si chcete prehrať video o vývoji parfumu, navštívte http://youtu.be/BUVuXANIBHw

Zdroj: Nissan

Reklama