6.9 C
Bratislava
piatok, 29 marca, 2024
Reklama

Porsche 919 Hybrid ako favorit na víťazstvo v Le Mans

Odporúčame

Pred 84. pretekmi 24 hodín Le Mans, ktoré sa budú konať od 18. do 19. júna 2016, sú očakávania značky Porsche značné: automobilka z Zuffenhausen do najťažšieho závodu sveta nastúpi do najvyššej kategórie LMP1 s vozidlom Porsche 919 Hybrid ako držiteľ najväčšieho počtu tunajších víťazstiev, víťaz vlaňajšieho ročníka a vedúci aktuálnej sezóny v hodnotení značiek i jazdcov. Le Mans je súčasne tretím podnikom šampionátu vytrvalostných pretekov FIA WEC. Trio pilotov Romain Dumas (F), Neel Jani (CH) a Marc Lieb (D) v ňom aktuálne drží prvú priečku v rebríčku jazdcov. Sesterské Porsche s minuloročnými víťazmi Timo Bernhard (D), Brendon Hartleyem (NZ) a Markom Webberom (AUS) bohužiaľ nemalo v pretekoch v Silverstone a Spa-Francorchamps toľko šťastia (nehoda a defekt pneumatiky) a v Le Mans si bude chcieť spravit chuť. Tradičné preteky na okruhu La Sarthe sú hodnotené dvojnásobným počtom bodov v porovnaní so zvyšnými ôsmimi šesťhodinovým preteky šampionátu FIA WEC.

Pre Porsche je tohtoročná sezóna tretia v poradí od návratu do tejto špičkovej disciplíny motoristického športu. Vlani, teda vo svojej druhej sezóne, zaznamenalo dvojité víťazstvo. Závodný prototyp Porsche 919 Hybrid, vybavený zmenšeným dvojlitrovým preplňovaným zážihovým štvorvalcom doplneným dvojicou rekuperačných systémov (z kinetickej energie a z energie výfukových plynov), bol ďalej zdokonalený. Disponuje celkovým výkonom 662 kW (900 k) a v Le Mans je nasadené prevedenie s aerodynamickou konfiguráciou zameranou na minimálny odpor vzduchu. Na dlhých rovinkách budú tieto vozidlá dosahovať najvyššiu rýchlosť cez 320 km / h.

Šesť továrenských jazdcov Porsche má celkom už 49 účastí v pretekoch Le Mans. Bern-hard / Hartley / Webber, ktorí v minulom roku skončili v Le Mans druhí, zasadnú za volant prototypu so štartovným číslom 1. Dumas / Jani / Lieb sa budú striedať za volantom Porsche 919 Hybrid so štartovným číslom 2, čo bol automobil, ktorý vlani doviezol k víťazstvu v Le Mans Earla Bambera (NZ), Nica Hülkenberga (D) a Nicka Tandyho (GB).

M16_2048_fine
Porsche team

Fritz Enzinger, vedúci LMP1: „Pre celý tím bolo veľmi povzbudivé vrátiť sa do Le Mans na predzávodné testy. Víťazstvo tu sa nedá porovnať s ničím iným, pretože tu je všetko nevyspytateľne ťažké. Fakt, že sa nám tu podarilo pri našom druhom štarte zvíťaziť, nás samozrejme stavia do úlohy favoritov. Tým sa ale nesmieme nechať znervózniť. Rok 2016 nebude jednoduchšií, skôr naopak. Porsche sa do najvyššej kategórie vrátilo s najinovatívnejším prototypom, ktorý do štartového poľa priniesol úplne nové meradlá. Konkurencia reagovala, takže možno očakávať, že tento ročník 24-hodinového závodu bude najtesnejší v histórii. “

Andreas Seidl, šéf tímu: „Celý tím a ľudia vo Weissachu odviedli pri vývoji, testovaní aj samotnej príprave na preteky obrovský kus práce. Na príklade Le Mans je jasne vidieť, ako intenzívne sa učíme. V roku 2014 skončil závod pre náš nový tím príliš skoro. Darilo sa nám lepšie, než sme pôvodne očakávali, avšak aj tak pre nás malo odstúpenie krátko pred koncom pretekov horkú príchuť. V roku 2015 sme nasadili tri vozidlá, ktoré štartovali z prvých troch miest, všetky tri došli do cieľa a jeden z nich zvíťazil. Tohtoročný Le Mans bude pre náš tím ešte len 19. pretekom. To nie je veľký počet. Z pohľadu techniky aj logistiky sme pripravení lepšie ako kedykoľvek predtým. Je pre nás výzvou, aby sa nám počas celého víkendu a najmä závodu vyhli technické problémy aj prípadné problémy na trati. Z toho máme naozajstný rešpekt. Cítime sa pripravení. “

Zdroj: Porsche.cz

Reklama