/
/
/
Opel Monza Concept: Vízia budúcnosti značky Opel

Opel Monza Concept: Vízia budúcnosti značky Opel

Reklama

  • Revolučná štúdia: Dr. Karl-Thomas Neumann poskytol prvý náhľad štúdie pre frankfurtský autosalón
  • Nová generácia filozofie dizajnu Opel: Evolúcia skulpturálneho dizajnu
  • Nová atletika: Maximálna účinnosť architektúry vozidla, pohonných jednotiek a materiálov
  • Moderné: Inovatívne riešenia konektivity pre individuálnu mobilitu
  • Priekopnícke: Vizionárske štúdie Opel pre frankfurtský autosalón od Experimental GT v roku 1965

Po vyše 150 rokoch histórie značky vyplnenej významnými inováciami teraz Opel predstavuje najnovší významný vrchol. Revolučná štúdia Opel Monza Concept bude mať svetovú premiéru na autosalóne vo Frankfurt v dňoch 12. – 22. septembra (novinárske dni 10. a 11. septembra), no už dnes Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO Opel poskytol prvý náhľad tejto vzrušujúcej štúdie.

DRIVE!2022 je jasná stratégia budúcnosti pre Opel ako výrobcu a značku,

povedal Dr. Karl-Thomas Neumann.

Zahŕňa celý rad oblastí a prvkov a z hľadiska budúcnosti našich modelov sme všetky ciele tejto našej stratégie spojili v štúdii Opel Monza Concept. Je našou víziou budúcnosti značky Opel a demonštruje naše základné hodnoty: nemecké konštruktérske umenie a presnosť v kombinácii s pútavým dizajnom a inováciami vhodnými pre každodenné používanie. Opel Monza Concept posúva tieto elementy dopredu vo vizionárskej podobe, ktorá ich vyjadruje so sviežou inšpiráciou a jasnosťou. Tento automobil je štúdiou, ktorá bude mať dlhodobý vplyv na budúce generácie modelov Opel.

http://youtu.be/sx6_921nEZ8

Monza Concept: Začiatok novej generácie mobility Opel

Monza Concept ukazuje, čo môžu zákazníci značky Opel očakávať v budúcnosti. Sústreďuje sa na dve hlavné témy, ktoré budú špičkovými prioritami pre vyše 6000 konštruktérov, technikov a dizajnérov v Rüsselsheime, vyvíjajúcich nové generácie modelov Opel: efektivita a konektivita. Monza Concept demonštruje vynikajúcu účinnosť svojou architektúrou a použitými materiálmi, ako aj svojou aerodynamikou a priekopníckym pohonným ústrojenstvom. Z hľadiska konektivity poskytuje novátorské možnosti predstavujúce kvantový skok vo vývoji systémov infotainmentu.

Dizajn štúdie Monza Concept predstavuje dobre zreteľný vývoj aktuálneho dizajnu značky Opel. Na vizuálne vyjadrenie úsilia značky Opel o zvýšenie účinnosti štúdia prezentuje evolúciu filozofie dizajnu značky charakterizovanej ako „sochárske umenie v spojení s nemeckou presnosťou“ kontúrami karosérie, ktoré sú skôr mierne atletické ako výrazne muskulózne.

Tento dizajnový štýl je dobre zreteľný na prednej časti karosérie. Nízky postoj vozidla na ceste v kombináciami s plynúcimi líniami, jasne definovanou kapotou a nápadným vyhotovením predných reflektorov dodáva štúdii zreteľne sebavedomý výraz. Ďalej rozvinuté charakteristické prvky dizajnu Opel možno nájsť na viacerých miestach karosérie: typické hrany kapoty sú výraznejšie trojrozmerne vytvarované a preto prominentnejšie, chrómovaná lišta masky s logom Opel sa na koncoch lomí dohora. Dve charakteristické čepele v nárazníku pod prednými reflektormi dodávajú vozidlu športový švih. Celkovo má štúdia Opel Monza Concept zľahka atletický vzhľad, ktorý evokuje efektivitu, napätie a veľký pôžitok z jazdy.

Športový vzhľad modelov Opel bol vždy neoddeliteľne spojený s funkčnosťou a v tomto smere predstavuje Monza Concept homage niekdajšieho sériového modelu Opel Monza Coupé, ktorý sa vyrábal v rokoch 1978 až 1986. Takisto ako historický vzor kombinuje elegantný, dynamický dizajn s inteligentnými funkčnými riešeniami pre vodiča a spolujazdcov. Príbuznosti medzi týmito dvoma automobilmi vidno na takých dizajnových prvkoch ako sú veľké zasklené plochy a nízka bočná línia pontónu karosérie.

Pôvodný Opel Monza bol prvým automobilom na trhu vybaveným digitálnym združeným prístrojom a Monza Concept túto inovatívnu tému ďalej rozvíja. Prináša prelomové technológie pre budúci infotainment a možnosti konektivity, čím demonštruje ako budú automobily Opel budúcej generácie reagovať na požiadavky zákazníkov v oblasti sociálnej komunikácie a zdieľania dát. Umožnia mobilitu budúcnosti siahajúcu ďalej ako je len prostý zážitok z jazdy.

Opel-Monza-286823-medium

Opel Experimental GT: Začiatok vizionárskych štúdií Opel

Inovatívna štúdia Monza Concept je najnovšou z celého radu vizionárskych štúdií značky Opel pre frankfurtský autosalón, ktorý založila v roku 1965 atraktívna štúdia Opel Experimental GT. V tom čase bol Opel prvým automobilovým výrobcom, ktorý vytváral koncepčné štúdie v Európe a prezentoval ich na medzinárodnom autosalóne – s obrovským úspechom. Opel Experimental GT nadchol rovnako médiá ako verejnosť a bol východiskovým bodom pre budúce štúdie prezentujúce inovatívne idey a prvky neskôr uplatnené v modelovom portfóliu značky. Štúdie Opel v 60. rokoch dvadsiateho storočia boli také úspešné, že postupne motivovali všetkých európskych konkurentov začať vyvíjať a prezentovať svoje vlastné štúdie.

 Štúdiou Opel Monza Concept sme urobili našu automobilovú budúcnosť hmatateľnú už dnes,

povedal Dr. Karl-Thomas Neumann. A na udržanie záujmu o najnovšiu štúdiu z Rüsselsheimu pred jej svetovou premiérou dodal:

Ešte nemôžem prezradiť podrobnosti ako dizajn interiéru štúdie Monza Concept a špeciálne jej trendsetterské technológie zmenia zážitok z jazdy. No môžem zaručiť, že pri pohľade z ktoréhokoľvek uhla inovatívny dizajn karosérie a perfektné proporcie vzbudzujú údiv. No tieto elementy sú iba vizuálnym výrazom vynikajúcej substancie, ktorá sa skrýva pod karosériou. Navštívte našu expozíciu na frankfurtskom autosalóne a zoznámte sa so vzrušujúcou budúcnosťou značky Opel!

Prečítať celý text

Reklama